Wanneer werd jouw test negatief?

14-09-2021 16:49 18 berichten
#duurtlang

Ik geef toe, een beetje ongeduldig ben ik wel. Vandaag precies drie weken geleden het vruchtzakje verloren en sinds 1,5 week is het bloedverlies gestopt.

Ik verlies alleen nog af en toe wat bruin/rood slijm.

Tijdens de echo, één week na het verlies van het vruchtzakje is een niche geconstateerd en daar zit/zat (?) toen nog een rest bloed.

Alleen mijn testen blijven knalpositief. Het neemt zelfs niks af. Zou het kunnen dat dat restje miskraambloed in die niche nog steeds zorgt voor die knalpositieve testen?

Ik vind het maar onzekermakend!
Wat zijn jullie ervaringen?

Ps: miskraam was met 6.4. Heel pril dus nog.
Alle reacties Link kopieren
MIsschien toch even met je VK bellen
Alle reacties Link kopieren
Ik had 2 weken (eerder niet getest) na elke miskraam een negatieve test. Had ook meer dan eens nog een restje bloed zitten bij de controle echos, maar dat had bij mij dus geen invloed.
Weet alleen niet wat een niche is?
Ik zou de VK bellen. Of diegene die de controle echo gedaan heeft.
_melon wijzigde dit bericht op 14-09-2021 16:53
18.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Na mijn bbz-operatie was de test met vijf dagen weer zo goed als negatief. Als je test nu nog positief is zou ik terug, want dan zit er nog iets dat hormoon aanmaakt.
Alle reacties Link kopieren
Mijne werd al negatief voor ik bloed zag dus wist al dat het mis zou gaan.. sterkte :redrose:
bam_1984 wijzigde dit bericht op 14-09-2021 17:20
Reden: Verkeerde smiley sorry :(
4.81% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat is wel heel gek. Heb je tussendoor nog seks gehad? Als in: zou je nog of weer zwanger kunnen zijn? Ik wil je geen valse hoop geven, maar ik heb 8 vroege miskramen gehad en altijd liep de test gelijk weer helemaal af. Nooit dat het positief bleef (of überhaupt knal werd).

Sterkte!
beetjebl schreef:
14-09-2021 17:18
Jeetje, dat is wel heel gek. Heb je tussendoor nog seks gehad? Als in: zou je nog of weer zwanger kunnen zijn? Ik wil je geen valse hoop geven, maar ik heb 8 vroege miskramen gehad en altijd liep de test gelijk weer helemaal af. Nooit dat het positief bleef (of überhaupt knal werd).

Sterkte!
Jawel, maar pas weer sinds 1,5 week geleden, dus dan lijkt mij nu positief (als in weer zwanger) testen geen optie. Test is nog geen geen moment negatief geweest.

Grrrrr.

Gynaecoloog gaf twee weken geleden aan dat het restje bloed met een menstruatie mee naar buiten zou moeten komen of ik mocht cytotec pillen ophalen. Maar die positieve testen geven de burger niet echt moed dat er iets van een cyclus op gang aan 't komen is... :-|
Alle reacties Link kopieren
Een week na de miskraam al negatief maar ik was verre van klaar met de vroege miskraam. Vijf weken later nog steeds hCG in mijn lijf. Mijn advies: niet als een malle blijven testen. Bel liever je arts/vk voor controle.
Alle reacties Link kopieren
Moest je blijven testen van de gyn?
Alle reacties Link kopieren
Hi ClaireSophie,

Allereerst sterkte, want het is gewoon kl*te om een miskraam te krijgen.

Mss kun je vragen om bloedtesten bij de huisarts? Bij mij bleven de urinetesten ook knalpositief na mijn miskraam maar in mijn bloed zag je wel degelijk een goede daling van het hCG (ik moest bloedprikken ivm medisch begeleidtraject)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft het een keer maanden geduurd. Heel irritant.
Miek_ schreef:
14-09-2021 18:55
Bij mij heeft het een keer maanden geduurd. Heel irritant.
:cry: blegh! Ik wil zo graag door!
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
14-09-2021 19:21
:cry: blegh! Ik wil zo graag door!
Snap het, het is gewoon ontzettend vervelend. Ik zou trouwens wel even contact opnemen met de verloskundige. Bij mij werd wel een extra controle gedaan of mijn baarmoeder helemaal schoon was en er is bloed geprikt. Bij mij daalde mijn hCG gewoon heel langzaam.
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte, ik herken het 'door willen' heel erg. Na mijn laatste miskraam (MA geconstateerd met bijna 9 weken, vruchtje al gestopt met 6.2, met medicatie opgewekt met 10.1) duurde het ongeveer 3 weken voor hij nagenoeg wit was weer. De eerste week nog super positief, daarna nam hij wel al af in intensiteit.
Op dag 31 van de volgende cyclus weer ongesteld geworden en nu, 17 dagen later verlies ik nog steeds bloed maar blijkbaar kan dat...

Hopelijk snel duidelijkheid voor je en kun je je weer richten op een volgende zwangerschap! Ik zou bij twijfel sowieso even VK bellen. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend :hug: als er nog restweefsel zit kunnen die testen lang positief blijven. Als t hcg onder een bepaalde waarde zakt, gaat je lichaam automatisch over op een ontrekkingsbloeding en is dus het idee dat je dat restje vanzelf kwijt raakt. Maar die urine hcg testen zijn bij hoge waardes lastig te interpreteren. Je kan bloed laten prikken met een paar dagen ertussen zodat je kan zien dat het wel daalt? Dat geeft iets van controle in dit onzekere proces.

Zelf had ik ook lang bloedverlies (6wkn) en positieve testen, mr kwam m’n ovulatie ook onverwachts snel toen de laatste bloedwaarde Hcg 50 was (toen gecontroleerd met lichte urine zwangerschapstest + negatieve clear blue ovulatie test en 2 dagen later neg zwangerschapstest en positieve ovulatietest)
Ik zie eindelijk, na 3,5 week, 'kleurverschil' tussen de controlestreep en teststreep.

Zeer minimaal, maar zichtbaar. Hopen dat het snel doorzet!
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
18-09-2021 07:10
Ik zie eindelijk, na 3,5 week, 'kleurverschil' tussen de controlestreep en teststreep.

Zeer minimaal, maar zichtbaar. Hopen dat het snel doorzet!
Bij mij ging het ook ongeveer zo. Een maand na mijn miskraam was de test eindelijk negatief. 3 weken daarna was ik weer voor het eerst ongesteld.
Verloskundige gecontacteerd om verhaal uit te leggen, foto's van de testen gestuurd en zij vertrouwd het niet. Vrijdagochtend kan ik bij de gynaecoloog terecht.

Haar vermoeden is nog miskraambloed in die holte wat er niet uit kan. Wat nog hcg afgeeft. Maar zolang het niet weg kan, komt er ook geen eisprong en dus ook geen menstruatie wat dat restje meeneemt, blijf je in hetzelfde cirkeltje


Vrijdag weet ik vast meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven