Wat deed jij hoogzwanger?

02-01-2017 20:19 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd, liggen alle hoogzwangeren op de bank slechte series te kijken?

Hier ruim 40 weken zwanger en na 1 'activiteit' ben ik op en beland ik op de bank. Ik las ergens dat je tussen de 30 en 40 weken tijdelijk 40 jaar ouder word, zo voelt het wel, ha!

Dus: wat doen jullie hoogzwangeren de gansche dag?
Kleertjes wassen en netflixen. Film kijken en series. Boeken lezen dat soort dingen.
Ja ik lag op de bank haha, ijsjes etend (hoogzomer). Af en toe een boodschapje oid.

Ben benieuwd hoe snel ik deze keer aftakel
34 weken zwanger en lig/hang na een middagje staat echt op apegapen op de bank! Denk dat ik om 21 uur in bed lig!
Niet meer hoogzwanger, maar mijn dagen bestonden uit slapen, eten, douchen, eten, dutje, eten, even naar de winkel rollen voor wat boodschappen, koken, eten, en slapen. Met ergens tussendoor nog iets van een afwas of (zittend) strijken. Maar voornamelijk slapen en eten

En tijdens al dat eten wat lezen of Netflixen.

Oh- en veel plassen. Haha.
Met 38 weken fietste ik nog 15 km naar het strand.

Eigenlijk deed ik gewoon alles wat ik niet zwanger ook deed alleen wat rustiger aan.

En waarom ook niet? Als ik 40 jaar ouder zou zijn geweest, was ik 65. Niet bepaald een hoogbejaarde die alleen met een rollator rond kan schuifelen.
De eerste keer lag ik inderdaad op de bank op wat kleine activiteiten na. De tweede en derde keer niet want als er kinders rondlopen gaat dat nou eenmaal niet. Bleef ik ook de hele zwangerschap veel fitter, ondanks meer last van bekkeninstabiliteit.
Tv kijken, bankhangen, beetje huishouden, rondje wandelen, babykamer binnenlopen en alle schattige kleertjes bekijken, mensen beantwoorden die vragen of de baby er al is, gefrustreerd zijn dat de baby maar niet komt, denken dat de baby never nooit gaat komen en daarna weer tv kijken. Zoiets was het ongeveer..
Bij zwangerschap 1 bank hangen, slapen en waggelen (wandelen ging niet meer) met de hond.

Bij zwangerschap 2 achter dreumes aan waggelen.
Leuke vraag! Hier 38 weken zwanger:

7:30 peuter aankleden en ontbijten

8:30 knutselen, puzzelen, spelletjes met peuter

10:00 op de fiets naar de controle bij de Vk (met peuter achterop)

11:00 stofzuigen en dweilen

12:00 lunch, peuter naar bed

13:00 vriendin op de thee

15:00 lopen naar de speeltuin met peuter, samen schommelen en op de wip

17:30 eten koken

19:00 peuter in bad en naar bed

20:00 bijkletsen met man, tv kijken

22:30 naar bed

Tussendoor nog een Poppendrager genaaid (was al bijna klaar) en de was opgevouwen,
Netflix was mijn beste gezelschap. Ik had geen zin meer om te bellen of af te spreken, geen behoefte meer aan sociaal contact. En ik kon de laatste week (40-41) eigenlijk de trap niet meer af of op en aangezien ik in een flat zonder lift woon, is dit wat lastig. Dus ik ben die laatste twee weken nog maar twee keer naar buiten geweest. En toen regende het dus toen was ik er erg snel klaar mee
In het diepvriesvak van AH hangen, ijs eten want hittegolf en treinen naar de vader van mijn dochter... en eten op het strand, corona drinken om weeën op te wekken en 12 uur later geplakt aan de autoruiten van de pijn een uur me terug laten rijden om dezelfde avond te bevallen van het mooiste meiske
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Poetsen, opruimen, wassen, nog meer poetsen. Eten koken en invriezen, nog meer poetsen en weer wassen. Maar toen had ik inmiddels verlof. Gelukkig beviel ik 15 dagen te vroeg,
Van alles. Beide keren meer dan 41 weken. Ik vond het gebemoei van andere mensen het lastigst. "Nog niks?" "Zou je dat nou wel doen" (als ik iets deed wat niet meer mocht, de ramen wassen, een brood kopen of op visite gaan. Ik mocht de deur niet meer uit, blijkbaar)
Had juist bergen energie het derde trimester (eerste trimester eigenlijk alleen moe, moe en nog eens moe. Met het tweede trimester leek er wel een knop om te gaan). Met 37 weken (week 1 van verlof) besloot ik de hal in een andere kleur te verven, vond dat beige geen gezicht meer. Nu vind ik dat best geschift om hoogzwanger nog op een trapladder te staan, home alone. Toen vond ik het prima gaan, had ook geen flinke buik of last van vocht vasthouden dus nog heel mobiel. Een dag later ging ik lekker uitgebreid in bad, kwam er alleen niet meer uit (of bij mijn telefoon). Heb twee uur in koud water liggen wachten (kon maar mondjesmaat bijvullen met warm water want ik kwam ook niet bij de badstop) totdat man thuis kwam. Toen besloot ik om eens rustig aan te doen. De nacht daarop werd zoon geboren.
Ik stond de avond voor mijn bevalling nog op een festival hier in de stad:) maar iedereen voelt zich anders ik heb paardgereden tot ik met mijn dikke buik niet meer omhoog kwam
where ever you go, go with your heart
Candy crushen op de bank
Op de bank gelegen als een zeekoe en mijzelf helemaal volvreten tot ik ging kotsen en dan weer verder met eten en soms opstaan om dan flauw te vallen. Jullie lezen het al dat ik echt een verschrikkelijke zwangere was!
quote:Pieps2016 schreef op 02 januari 2017 @ 20:41:

Op de bank gelegen als een zeekoe en mijzelf helemaal volvreten tot ik ging kotsen en dan weer verder met eten en soms opstaan om dan flauw te vallen. Jullie lezen het al dat ik echt een verschrikkelijke zwangere was!Say whut?
Tot 40 weken "fit". Van lunchen, tot nog een tentamen maken, en fietsen. Bij 40.1 tot en met 40.6 was het "klaar". Alleen nog maar liggen, eten, slapen.
quote:Leggingdame28 schreef op 02 januari 2017 @ 20:46:

Tot 40 weken "fit". Van lunchen, tot nog een tentamen maken, en fietsen. Bij 40.1 tot en met 40.6 was het "klaar". Alleen nog maar liggen, eten, slapen.

Dit is wel herkenbaar geloof ik! Alleen dan vanaf 36 weken fit tot 39.4 ofzo. Daarna was het wel klaar.

Lemoos, dat klinkt niet grappig, dat koude bad. Was dat van de pijn van het verven?
Gewoon wat ik altijd doe als ik vrij ben. Naaien, breien, de stad in, met vriendinnen afspreken. Fietsen, koken voor de vriezer, en de laatste dingen voor mijn werk afronden. Ik was fit tot 41+2, daarna was ik er klaar mee.
Existeren. Ik sliep hoogzwanger nog zo'n 2x 1,5 uur per nacht en dan nog een uurtje in de middag. De dag doorkomen was een taak op zich.
Voel me al vanaf week 7 40 jaar ouder.
s,avonds om 20.00 uur stond ik nog op de keukentrap buiten de ramen te zemen( hartje winter)( 32 weken)

de volgende morgen om 7 uur had ik een zoon en een dochter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven