weekend zwangerschapscursus
vrijdag 29 januari 2016 om 15:45
ik hoorde bij een ander topic in dit forum over een weekend zwangerschapscursus. kun je bij Samen Bevallen doen. in Egmond aan Zee en in Twente zag ik. heeft iemand van jullie die cursus gevolgd? klikt superhandig! alles leren in 1 weekend en ook nog eens lekker weekendje weg met mijn vent! Is het wat?
vrijdag 29 januari 2016 om 16:48
vrijdag 29 januari 2016 om 16:54
vrijdag 29 januari 2016 om 20:53
Bevallen is nogal persoonlijk, ik had veel aan een soortgelijke cursus (ik snap dus echt totaal niet dat gatekeeper zegt dat je hier geen fuck aan hebt ). Maar tegelijk kan ik me ook goed voorstellen dat je redelijk blanco een bevalling in wil/kan gaan en dat het dan ook wel goed komt. Bij ons op de cursus zat trouwens wel een stelletje dat het allemaal maar stom vond. Dat begrijp ik dan niet: ga dan niet....
Kijk gewoon wat jou aanspreekt, of dat nou wel/geen cursus is, een specifiek type cursus, een boek, een online programma of geen van alles is. Alles is goed, niks hoeft.
Kijk gewoon wat jou aanspreekt, of dat nou wel/geen cursus is, een specifiek type cursus, een boek, een online programma of geen van alles is. Alles is goed, niks hoeft.
zaterdag 30 januari 2016 om 01:36
Ik zou niet te veel geld uitgeven aan een zwangerschapscursus. Het enige wat ik ervan geleerd heb is het 'puffen', maar dat had mijn verloskundige me ook wel kunnen leren. Voor de rest kun je toch niet voorspellen hoe je bevalling zal gaan, je weet het écht niet. Vooraf kun je allerlei dingen bedenken, maar echt: het komt zoals het komt en als je je er maar niet tegen verzet, maar de pijn 'accepteert' ofzo (klinkt zwaar zweverig), en probeert je op jezelf te concentreren/rust om je heen te houden, dan komt het wel goed.
Het enige dat ik me vooraf bedacht haf was dat ik niet als een gek wilde gaan liggen schreeuwen, en daar heb ik me wel enigszins aan gehouden geloof ik
Het enige dat ik me vooraf bedacht haf was dat ik niet als een gek wilde gaan liggen schreeuwen, en daar heb ik me wel enigszins aan gehouden geloof ik
zaterdag 30 januari 2016 om 01:38
Oh aanvulling: als je graag een weekendje weg wilt ga dan lekker 'gewoon' een weekendje weg met je man. En wil je toch graag een cursus volgen omdat je dat een stukje vertrouwen geeft, kijk dan eens of je een 'prive-les' kunt krijgen, bv yoga. Ga je in versneld tempo door de belangrijke punten heen.