Welke zorgverzekering?

12-12-2014 11:06 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben al 6 maanden bezig om zwanger te worden , Ofja we zijn bezig ;)

Nu moet ik natuurlijk mijn zorgverzekering wijzigen of eventueel overstappen vanwege kraamhulp etc.

Welke hebben jullie of raden jullie mij aan?
Ik beval volgend jaar juni en ben overgestapt naar CZ en heb daarbij de aanvullende verzekering Gezinnen. De keuze hiervoor is dat ik zat bij CZ direct, maar zelfs met aanvullend kwam je daar niet ver. En ik tevreden ben over CZ. Ik ben collectief verzekerd en dat scheelt voor mij aanzienlijk. Wij willen graag in het ziekenhuis bevallen en de eigen bijdrage wordt dan ook vergoed, verder wordt ook de eigen bijdrage van ¤4 per uur kraamzorg vergoed. Dat alles bij elkaar opgeteld, haal je die aanvullende verzekering er zo uit. Een andere vriendin van mij raadde mij deze ook aan, zij bevalt in januari van de tweede. Ook fysiotherapie en dat soort zaken worden goed vergoed en dat is ook belangrijk.
ik heb hier de afgelopen week al twee of drie onderwerpen over voorbij zijn komen. Misschien is even zoeken op het forum handiger dan onderwerp nummer zoveel-en-dertig te openen over iets wat al lang en breed besproken, uitgemeten en uitgelegd is.
Menzis extra verzorgend 2 heb ik nu (ben nu 20 w zwanger). Vergoeden ook bevallen in zh (ook zonder medische indicatie) en kraamzorg. Dit gaat ook allemaal niet af van je eigen risico is mij verteld...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven