Wij gaan voor een derde kindje! - deel 2

18-12-2012 22:28 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké dan gaan we hier verder!

Linkje naar eerste topic "Wij gaan voor een derde... wat enorm spannend"

Tabel is weer up to date. Als er iets niet goed staat of veranderd kan worden, let me know.

naamleeftijdandere kindjesNOD/

zwanger?uitgerekend opbijzonderhedenPipoo35meisje (3,5) jongen (2) 1 mei 2013 7 mei Pipoomeisje geboren!! 4500 gramEmma3940jongen (9) meisje (2,5) 17 mei 2013 25 mei Emmazoon geboren!! 3300 gram en 51 cm 4Hellokitty 31meisje (7) jongen (5) 26 mei 2013 4 juni H4Kzoon geboren!! 4700 gram Mirremara34meisje (5) jongen (4) 6 juni 2013 17 juni Mirremeisje geboren!! 4430 gram en 52 cm Suusm33jongen (7,5) meisje (4)8 juni 2013

geslacht verrassing 15 juni Suusmeisje geboren!! 4150 gram en 53 cmNonovrouw34meisje (5) meisje (3) 26 juni 2013 20 juni Nonomeisje geboren!! 2985 gram IsisVG35jongen (5) jongen (3,5) 1 augustus 2013 29 juli Isiszoon geboren!! 3860 gram Franses 35jongen (5) meisje (3) 10 augustus 2013 23 juli Franseszoon geboren!! 2772 gram Suzy197736jongen (3) jongen (1)12 september 2013zwanger geworden via IVF. 20-weken echo helemaal goed! VK geslacht verklapt: waarschijnlijk een jongetje!Andjo36jongen (7) meisje (4) 24 september 2013 20-weken echo goed! Het is een meisje.Zonnestraal32meisje 6) meisje (3)29 september 201320-weken echo goed! Geslacht blijft nog even een verrassingLisje7736jongen (5,5) jongen (3)22 augustus 2013vanaf nu gaan we er écht voor, spannend!!

niet meer actief...

Enkie30meisje (3) meisje (1) 31 mei 2013 7 juni Enkiemeisje geboren! Lily3032jongen (4) jongen (1,5)12 juni 2013

geslacht verrassing 19 juni Lilymeisje geboren! Carmen 38jongen (3) jongen (1)Uitslag vlokkentest helaas niet goed.... heel veel sterkte lieve Carmen
quote:justlikeme schreef op 03 januari 2013 @ 23:25:

Jaa wij gaan ook voor een derde !! Ontzettend spannend

Vandaag spiraal laten verwijderenWow leuk! Succes En wil je meeschrijven?
Trouwens, ik zag vanavond bij mijn dochter allemaal rode vlekjes op haar romp, bij haar plassertje en op haar bovenbenen. Ook bij haar oog eentje. Toevallig vroeg ik me van de week nog af wanneer zij nou eens de waterpokken zou krijgen (zoon had het allang gehad op die leeftijd) en verrek, volgens mij heeft ze het nu!? Het lijkt er iig wel op. Sommige plekjes zit ook al een klein blaasje op. Ze had ook 38,9, maar was verder wel vrolijk. Ships, moet morgen gewoon werken en man is met zoon de hele dag naar een voetbaltoernooi op een uur rijden hier vandaan. Mag ze met waterpokken wel naar het KDV, weten jullie dat? Ik kan eigenlijk geen vrij nemen, ben net 10 dagen vrij geweest en zit morgen alleen... balen zeg. Nou ja toch maar even aankijken hoe het morgen gaat. En alvast mentholpoeder en havermout in huis halen.
Heel erg bedankt ..

Ja lijkt me leuk!
What does\'nt kill me, only makes me stronger
quote:justlikeme schreef op 03 januari 2013 @ 23:39:

Heel erg bedankt ..

Ja lijkt me leuk!

Gezellig, welkom

Wil je dan wat meer over jezelf (en je andere kids) vertellen, dan zet ik je erbij in de tabel.

En nu ga ik écht slapen, zzz...
Emma hoe gaat het met je dochtertje?

Bij ons kdv mocht je ze wel brengen, mits de kinderen er niet te ziek van waren.

Bij de kruitvat zag ik laatst kant en klare zemelenbad spul tegen de jeuk. Stond gewoon bij de babybadproducten. Was van eigen merk.

Justlikeme. Welkom!
Onmiskenbaar de waterpokken, ze zit er helemaal onder inmiddels. En ze is ook een beetje hangerig.

Bedankt voor de tip Visje van het zemelenspul, ik ga straks even kijken in de pauze. Ik zal haar zo meteen een zetpil geven, al is ze niet heel warm, maar vanwege het ziekige gevoel dat ze misschien zal hebben. Heb het ziektebeleid van onze creche ook even gelezen en idd, ze mogen gewoon komen met waterpokken, mits ze zich niet te ziek voelen. In de middag komt er versterking op mijn werk, dus als ze me dan bellen is dat niet zo erg. Maar dan kan ik nu alvast het nodige doen.

Wel jammer dat ze het zo laat krijgt, ik heb liever dat ze het eerder krijgen, want nu weet ze wat jeuk is en ik ben bang dat ze enorm gaat zitten krabbelen... Las ook al dat je er sudocrem op kan smeren, dan drogen de blaasjes sneller uit. Nou ja even aankijken.
Ja natuurlijk,

Mijn naam is Fay en ik ben 28

Ik werk als verpleegkundige en heb samen met mijn man twee dochters van 3 en 1.

Gister heb ik dus mijn spiraal laten verwijderen en vindt het ontzettend spannend om voor een derde te gaan.

Bij mijn vorige zwangerschap had ik bekkeninstabiliteit dus ben daar nu ook wel weer bang voor..

leuk om hier mee te schrijven.!
Welkom Fay! Jij ook twee dochters. Ik ook, een van 3 en een van net twee (in december 2 geworden). Hoeveel maanden is je jongste?

Hoe gaat het met de bijna testers?
Hier nog steeds twijfel over wel of niet deze ronde overslaan. Mijn vruchtbare dagen komen eraan. Vind het ergens toch moeilijk deze bewust over te slaan, maar aan de andere kant. Dochter begint 2 september op school, voor het eerst naar de basisschool toch heel spannend voor haar en dan zou ik 1 oktober uitgerekend zijn. Beide dochters kwamen een stuk eerder dus oktober ga ik niet halen..
Oh moeilijk visje, zeker omdat inderdaad een zwangerschap niet te plannen is. Misschien zou deze wel later komen. Op zich is het best lekker ook om verlof te hebben in de periode dat je dochter voor het eerst naar school gaat toch? Ga je nu dan ook echt voorbehoedsmiddelen gebruiken nu of even onthouding?

@Nono, ik eet genoeg fruit vooral sinaasappels en ik ben gek op boterhammen met pindakaas en banaan haha. Ik eet meer brood en als ik yoghurt eet ook meer cruesli/noten e.d. erdoorheen.

Ik at vrij weinig koolhydraten en nu dus voor mijn doen best veel.

Ik was de vorige zwangerschappen én zwaarder én heb toen veel overgegeven dus in verhouding ben ik nu meer aangekomen en het lijkt ook erger omdat ik voor mijn zwangerschap best slank was.....maar mijn heupen nu .

@pipoo, ik ben benieuwd welke namen jen u nog achter de hand hebt. Wij zijn ook wel van de Hollandse namen alhoewel ik het fijn vind als je ze ook in het Engels goed kan uitspreken.
Welkom Fay en spannend! Hadden jullie veel discussie over de derde?
Nou m'n meissie houdt het goed uit, ze zit nog steeds op het KDV en ze hebben nog niet gebeld. Ik heb rond 12.00 zelf even gebeld, te meer omdat ze toch best wel zielig was toen we vertrokken, maar het ging hartstikke goed. Ze was lekker aan het spelen en niet aan het krabbelen. Ik heb het keidruk op het werk, dus eerder weggaan was eigenlijk geen optie geweest, maar wat moet dat moet natuurlijk. Wel fijn dat dat nu niet nodig was. Wel vind ik het rot dat ik zo laat ben altijd, kom pas net voor sluitingstijd binnen en ben ook nog op de fiets (en het regent). Moet ik met dat arme kind nog door de regen ook... Probeer wel ietsje eerder weg te gaan.
quote:Mirremara schreef op 04 januari 2013 @ 12:26:

Welkom Fay en spannend! Hadden jullie veel discussie over de derde?

We wisten wel dat we 'ooit' voor een derde wilde gaan maar hadden dat in eerste instantie op de langere baan geschoven. Maar het begon bij mij toch te kriebelen toen de jongste 10 maanden was... Veel met mijn man besproken, voor-/ nadelen en praktische zaken besproken... Hij moest even aan het idee wennen en wilde er over nadenken.

Met oud en nieuw om middernacht heeft hij de knoop doorgehakt! Heel bijzonder moment.

Gister het spiraal dus laten verwijderen.

Wat wel apart is maar waar ik wel blij mee ben.... Na de bevalling van de tweede had ik een hele regelmatige cyclus van precies 28 dagen... Met mijn spiraal heb ik de afgelopen 3 maanden geen menstruatie meer gehad.

Vandaag was ik behoorlijk moe en niet ech te genieten, buikkramp.... dus ik pak mijn agenda erbij en als ik mijn cyclus doortrek zou ik morgen mijn nod hebben!

Ontzettend fijn als het daadwerkelijk zo is want dan is mijn cyclus dus hetzelfde gebleven en kunnen we op naar ronde 1!
[quote]visje81 schreef op 04 januari 2013 @ 09:18:

Welkom Fay! Jij ook twee dochters. Ik ook, een van 3 en een van net twee (in december 2 geworden). Hoeveel maanden is je jongste?

De jongste is nu bijna 14 maanden! wat leuk dat je kinderen hebt in dezelfde leeftijdscategorie (jjongste iets ouder dan)

Ik ga eens even in de tabel kijken wie / hoe en wat enz... ben ik ook een beetje op de hoogte!
Welkom justlikeme / Fay, spannend hoor!

Emma, beterschap voor je meissie. Gelukkig heeft ze de dag goed doorstaan!

Mijn zoons kregen ze vrijwel tegelijk. Oudste was 2,5 en jongste 8maanden. Oudste had weinig last, wat verhoging was en een stuk of 20 pokken. Maar jongste was zó zielig! Zat helemaal onder, niet normaal, geen plekje was nog gaaf. Vreesde erg voor littekens, maar dat is gelukkig meegevallen.

Ben heel ongezellig, maar mis de puf om uitgebreid te reageren. Hou me op mijn werk vrij makkelijk sterk, maar eenmaal thuis stort ik volledig in.

Mamamuis en Carmen, mijn duimen draaien voor jullie!! Bijna NOD!
Fay, hoe wil je in de tabel, als Fay of als Justlikeme?

Isis, rust lekker uit als je thuis bent. Komt wel weer.

Zoon had ook erge last van de waterpokken, zat er helemaal onder en was erg zielig idd. Ik heb dochter net in bad gedaan en helemaal ingesopt met een washandje met havermoutvlokken erin. Dat vond ze heerlijk. vooral op haar rug heeft ze er veel en ook tussen de beentjes en op haar schaamlippen. Ik heb daar nu net nog sudocrem opgedaan, dat droogt ook wat uit. Hopelijk helpt het allemaal een beetje tegen de jeuk ook. Ze had 38,5 en is verder gewoon vrolijk gelukkig. Morgenochtend weer zo'n badje, en dan ook d'r hoofdhuid ermee doen, ik zag later pas dat ze onder haar haartjes ook een paar flinke pokken heeft. Gelukkig is het nu weekend en ben ik op maandag altijd vrij, dus kan ze lekker uitzieken.

Fijn weekend!
Ja zielig is dat toch hè.

Mijn oudste heeft 3x de waterpokken gehad. 2x licht als baby en 1 x flink vorig jaar. Mijn jongste kreeg het toen ook heel heftig 2,5 wk later. Ze had ze overal. Zag er zo naar uit. Ze had het zelfs in haar oogleden! En heel haar mond van binnen. Had echt met haar te doen.
Welkom Faye, leuk dat je ook ongeveer in dezelfde leeftijdscategorie zit met de kinderen, die van mij zijn bijna 3,5 en bijna 2. Maar ik ben al begin mei uitgerekend, dus toch vergelijkbaar.

@Mirremara/@namen. Zat er een potentiele bij voor je? Meer jongensnamen heb ik niet achter de hand. Zoals Emma ook al schreef; ik vind niet heel veel leuk (behalve de namen van mijn twee kinderen, die zijn súper!). De namen die ik noemde waren ook de net-niet-namen of de vind ik wel leuk, maar zou ik toch niet snel doen. En met meisjesnamen moet ik hard aan de slag. Ik zat gister al een tijdje te kijken op het meisjesnamentopic op de kinderpijler, maar ik word altijd zo slaperig van al die rijtjes, ik kon mijn ogen niet openhouden. De naam van mijn zoon kwam ik ook zomaar tegen in een oud tijdschrift, daarvoor nooit van gehoord, een of andere columnist. Mochten jullie dus nog leuke meisjesnamen weten...

Ohja en wat Emma ook vertelde over dat alle poppen van haar dochten nu Timo worden genoemd. Dat doet mijn dochter ook met haar poppen, die hebben allemaal een bepaalde Marokkaanse jongensnaam (ivm herkenbaarheid noem ik het even niet), naar een jongetje van het kdv. Hoewel er nu ook eentje Lukas is gedoopt, naar et broertje van een vriendje (en het leuke is: mijn vriendinnetje van vroeger en ik noemden onze poppen ook Lukas, naar haar neefje). Mijn dochter wil ook heel graag dat onze baby die Marokkaanse naam krijgt, ze gaat zelf een beetje huilen als we zeggen dat dat hem waarschijnlijk niet wordt. Gek is wel dat je bijna aan het idee gaat wennen, overweeg bijna het als derde voornaam mee te geven, vanwege het verhaal erachter. Timo is trouwens toch ook een best leuke naam Emma, dus waarom niet? Of is het close familie?

@waterpokken. Oudste had ze toen ze een maand of 14 was. Ze was een middagje koortsig en verder helemaal geen last. Ze had ook helemaal geen last van jeuk, hoewel ze behoorlijk onder zat. Ik vind het jammer dat zoontje ze nog niet heeft gehad, want hoe ouder hoe meer last, heb ik begrepen.Behalve bij de hele jonge baby's, dan kan het terugkomen en bij pasgeborenen kan het zelfs gevaarlijk zijn? Zoontje mag ze dus wat mij betreft vandaag nog krijgen.

@eten. Ik probeer zo normaal mogelijk te eten. Ik had in de eerste ongeveer 15 steeds heel veel honger. Dat valt nu wel weer mee, kan nu na het ontbijt weer gewoon wachten tot de lunch met iets eten. En ik zit echt sneller vol dan normaal, dus na het warme eten iets minder geneigd te snaaien. Ik weeg mezelf niet vaak, wil het niet weten, ben normaal ook al te zwaar. In de eerste zwangerschap viel ik eerst zes kilo af, dus na de bevalling lichter dan negen maanden eerder. Bij de tweede niet echt afgevallen en niet echt aangekomen bleek na de bevalling.
Zo... weer even gezellig bijgelezen!!

Fay, leuk dat je meeschrijft!

Ga niet zo heel erg uitgebreid reageren... ben misselijk nog steeds. maar durf nog niet te testen... Ben bang voor teleurstellingen...

Ik heb mijn zwangerschapsdagboeken teruggelezen, bij dochter testte ik op dag 32 en dag 34 negatief en pas op dag 39 positief... Bij zoon testte ik pas op dag 34 positief... Ik kwam erachter dat mijn cyclus geen 30 dagen, maar meestal 32 dagen duurde... Dus zou mijn NOD pas 6 jan zijn... zucht.... Ik zit vandaag op cyclusdag 31.... Zo spannend...

Vandaag op 't werk vroegen ze me of ik volgende week woe in kon vallen voor collega die begrafenis had... Uit respect maar wel gedaan, maar ik baal wel een beetje... Ik ben volgende week al gewoon 3 dagen ingepland (+ de woe nu er nog bij!) terwijl ze me maar een 10 uren contract kunnen geven... Is voor een keer niet erg, maar volg week weer 3 dagen, dan netjes twee, dan weer 3 dagen... En ik krijg maar voor 10 uur p/wk betaald!! De rest spaar ik voor vakantiedagen... wordt een lang zwangerschapsverlof dan, denk ik...

tot snel...!
Spannend Muisje! Nog een paar dagen en dan weet je het. Heb je al ergens last van? Tja en als je maar 2 dg hoeft op te nemen ben je straks lekker lang vrij. Geniet er maar vast van, van dat idee. Heerlijk!

Pipoo wij komen er maar niet uit met de naam. Wij hadden er een maar in combinatie met de initialen van de kids wordt dat BKR vind ik een beetje ongelukkig gekozen. En de naam is op de schrijfwijze na hetzelfde als een manneke bij dochter in de klas. Nu vind ik het toch niet meer zo leuk. Echt zo lastig. Het moet toch ook een beetje bij de rest passen. Niet dat ze heel ingewikkelde namen hebben. Maar wel originele maar toch Hollandse namen. En daarvan weet ik er wel meer. Maar ik ken al kinderen die zo heten, dan is de lol er ook weer af. Gelukkig hebben wij nog een week of 19.

Visje hoe is het met jou? Ben je al een beetje over de teleurstelling heen?

Emma sterkte met je kleine meid en de waterpokken. Mijn zoon had ze een paar zomers terug. Hij heeft er nog littekens van. Ze zaten overal en waren ook nog eens heel groot. Wat hele diepe littekens heeft achter gelaten. Ook in zijn gezicht. Is nog niet weg. Zorg maar goed voor je meisje. Je vroeg trouwens of ik al aan het idee van een knul gewend bent. Nou best wel eigenlijk. Maar wat mij in de bladen wel opvalt is dat het bij Kek mama, Zwanger, Wij jonge ouders etc. Had een paar van die bladen nog liggen tussen de tijdschriften stapel. Het is allemaal op meisjes geent. Meisjeskamers, meisjeskleding. En interviews met mensen met voornamelijk meisjes. Echt bizar. Heb denk ik wel 10 tijdschriften doorgebladerd voor wat inspiratie voor de babykamer, nou lastig te vinden hoor. Ik snap het wel roze is natuurlijk veel schattiger. En rokjes, jurkjes, haarspeldjes etc staan wel leuker op een foto dan een broekje met een shirt of trui(in de kleur blauw/groen/grijs/bruin :-)). Wij zijn ook bezig in de kamers van de kids. Zoon zijn nieuwe kamer is bijna klaar. Alleen nog wat gaatjes boren om wat op te hangen. Had zo'n Cargo rek gekocht van VT Wonen, en wat blikken bij Leenbakker van de 101 wooncollectie. In de zomer hadden wij in Frankrijk een groot metalen vliegtuig gekocht. Op zijn oude kamer niet opgehangen. Nu wel, alleen trok de boor het plafond niet helemaal. Dus moeten wij even een boor lenen. Op de kamer van mn dochter heb ik een kast die wij hadden gekregen voor niks verkocht voor 200 euro! Ik had hem wel heel leuk geverfd. Gisteren opgehaald. Soms toch nog een succesje op Marktplaats. Daar gaan wij vandaag even een nieuwe kast voor kopen waar haar jurken wel inpassen. En met een spiegel op het deurtje. Kan ze lekker voor de spiegel dansen. Vind ze zo leuk. Voor op de babykamer heb ik ook al wat dingetjes gekocht. Twee grote manden van oude autoband gemaakt. En een zilveren mandje voor de luiers. Had ik er al eentje van nu dus twee. Staat wel erg leuk de commode weer onder het rekje gezet. Heb ook al heel schattige ledikanthoeslakens en dekens gezien. Mn schoonmoeder heeft nog een ledikantje staan die krijgen wij tzt. Ze had ook nog een zak kleertjes staan dus die kreeg ik van de week mee. Ze was zelf nogal euforisch over de inhoud. Maar ik heb het eruit gehaald en het was allemaal verwassen spul met gaatjes waar mn neefje in heeft gelopen. Dus dat kan zo de kliko in. Mn schoonzus heeft onwijs veel van ons gehad van mijn zoon. Nu is die van haar ook alweer 4 en wat denk je ze had alles al weggedaan helaas. Dus wij zullen alles toch nieuw moeten kopen. Op zich wel net zo fris. Ben ook op marktplaats al aan het kijken naar een kinderwagen. Dat valt mij nog wel mee, er wordt best veel leuks aangeboden. Maar het duurt nog even dus dan wil ik wel echt een koopje scoren. Dus houd ik het maar regelmatig in de gaten. Heb ook heel veel ideetjes om dingen te maken. Zoals slabjes en een luiertasje van leuk tafelzeil. Ik houd altijd wel van naaien en heb op internet hele leuke voorbeeldjes gezien. Dus daar ga ik vandaag eens materiaal voor kopen.

Fay welkom, gezellig dat je mee komt schrijven! Spannend hoor allemaal.
Nono wat goed van je dat je zo aan het sporten bent! Sterkte met je nachtdiensten!

Lily volgens mij mag je wel cafeine per dag. 2 koffie, 3 thee geloof ik zoiets. Of vind je cafeinevrije koffie gewoon lekkerder?
Worden jullie niet gewogen bij de VK? ik moet daar altijd bloeddruk meten, op de weegschaal en dan hartje luisteren en voelen en meten tot waar de baarmoeder zit. Ik moet vrijdag weer. Donderdag de echo en vrijdag de vk. Ik vrees het ergste heb ook vier weken niet op de weegschaal gestaan. Ik was nog maar 2 kilo aangekomen. Maar met al dat gevreet met de feestdagen weet ik het niet. Ik durf er thuis nog niet op. Zit wel ook sneller vol. En idd avondeten blijft vaak de helft van staan. Maar brood met kaas daar kan ik er wel met gemak 5 van op tussen de middag. Doe ik ook niet elke dag hoor. Snoepen doe ik eigenlijk bijna niet. Maar ik drink wel meer frisdrank. Dat drink ik normaal nooit. Dat is natuurlijk een dikmaker. Ben benieuwd wat de verloskundige aanraadt met mijn bekken/rugpijn. Ben wel meer aan het fietsen misschien helpt dat ook.
@wegen: nee, wel raar eigenlijk omdat ik best wel wat overgewicht heb. Naar mijn gewicht is alleen tijdens de intakes gevraagd en verder niet meer. Ben nu wel vanwege een ietsje te hoog BMI naar de gyn verplaatst. Ik verwachtte in mijn eerdere zwangerschappen wel dat het meer een issue zou zijn tijdens de controles, maar helemaal niet. Nou kwam ik ook niet zorgwekkend aan, dat zullen ze met het blote oog ook wel gezien hebben misschien.
Jeetje, meiden...wat wordt er toch veel geschreven. Ben redelijk bijgelezen maar overal op reageren wordt lastig.

Emma, in elk geval sterkte met de waterpokken. Vreselijke ziekte. Gelukkig hadden mijn 2 jongens het tegelijk, was ik er in 1 week vanaf. Maar wat een week....en zo zielig voor de kids. Ik heb veel baat gehad met KidsClin en inderdaad veel zemelenbadjes.

Fay, welkom! Leuk, nog iemand erbij die het nog aan het proberen is . Wij niet zwangeren zijn aardig in de minderheid haha.

Mamamuis, wat ontzettend spannend!!! En wat knap dat je het niet testen kan weerstaan maar ik begrijp het heel goed. Ik heb bewust geen testen in huis gehaald omdat ik geen zin heb in dat gestress. Wel/niet testen....toch maar wel testen want stel je voor....test negatief....maar mijn NOD moet nog komen dus wie weet ben ik toch zwanger....Nee, deze keer geen zin in. En ik heb het al eerder gezegd op dit forum. Van testen word je niet meer zwanger. Je bent het of je bent het niet. Maar ik ga wel heel erg voor je duimen dat de misselijkheid een voorteken van een zwangerschap is!

Hier nog steeds de griep en drama met de jongste. Hij sliep altijd supergoed en nu al een week elke nacht uren wakker. Hij heeft het vannacht gepresteerd om 2,5 uur het hele huis bij elkaar te krijsen. Hij stopte pas toen we uiteindelijk toegaven en hem bij ons in bed namen. Toen huilde hij niet meer maar slapen??? Ho maar. Het zal wel weer een fase zijn maar mijn vriend riep vannochtend dat hij vannacht dacht: nooit, maar dan ook nooit meer een derde! Slik...Komt wel goed hoor, en ik snap zijn uitspraak ook wel maar leuk vind ik het niet.Als iemand nog tips heeft hoe je een kindje van bijna 2 weer de nachten laat doorslapen? Ik hoor ze graag

Verder absoluut het gevoel NIET zwanger te zijn. HEb geen voortekenen, voel helemaal niks in mijn onderbuik. Ik weet het niet, kan het niet uitleggen maar ik zal enorm verbaasd zijn als ik wel zwanger ben.
Ik sluit me aan bij Carmen, wel alles gelezen, maar overal op reageren dat gaat niet lukken.

Fay, welkom. Wat leuk nog iemand die zwanger wil worden. Spannend dat je spiraal er nu uit is. Dat is snel gegaan na de definitieve beslissing.

Emma, beterschap met je dochter. Hopelijk valt het mee. Mijn jongste heeft ze nog niet gehad, dus hoop ook dat dat niet al te lang meer duurt (maar nu nog even niet, nu zelf de energie even niet voor ). Mijn oudste heeft ze twee keer gehad. De eerste keer was ze onder het jaar en dan kunnen ze het nog een keer krijgen. Maar gelukkig meestal wel minder heftig. Die heeft twee keer tien pokjes gehad. Wat een geluk.

Mamamuis, spannend! Ik duim voor je. Hopelijk heb je binnenkort een positieve test in je handen.

Hopelijk kun je die dagen idd lekker aan je verlof plakken straks. Dat zou wel lekker zijn, dat je nu wat extra werkt en dan straks lekker lang verlof.

Carmen, ik ken ook mensen die juist zwanger bleken te zijn toen ze helemaal geen klachten hadden. Dus zo lang je nog niet ongesteld bent duim ik nog even door.

Over namen, ja dat blijft toch altijd lastig. Vooral ook om er samen uit te komen. Man en ik hebben toch wel een andere smaak volgens mij. Gelukkig ook wel wat hetzelfde. Maar is toch altijd weer lastig. Ik vind de namen van mijn meiden trouwens niet heel goed bij elkaar passen, maar hoor van anderen weer dat het wel past. Ach ja een eventuele derde naam moet er niet heel gek bij staan, maar echt perfect passen bij allebei hoeft ook niet. Ik bedoel Emma en Shaniqua vind ik niet mooi bij elkaar, maar Maartje en Frederique kan weer wel voor mijn gevoel, terwijl ik dat toch ook echt hele verschillende namen vind. Zijn niet de namen van mijn kinderen hoor.

Over kinderen die namen verzinnen voor hun poppen. Mijn oudste had voor de jongste de naam Luna verzonnen. Ze wilde ook heel graag dat de baby Luna zou gaan heten. Ik heb het ook nog even overwogen als derdenaam, maar nee past toch echt niet bij ons. Uiteindelijk heeft dochter wel 3 namen, maar laatste twee zijn vernoemingen. Maar Pipoo, ik snap het dus wel goed dat je het overweegt.

Over kinderkamers, als er hier een derde komt hoeft de babykamer niet gedaan te worden. De kamer van de jongste kan dan gewoon blijven zoals die is. Ik vind `m al neutraal genoeg. Voor de meiden moeten we dan wel aan de slag, maar dat vind ik wel leuk, kunnen ze zelf meedenken. Babykamer is ook leuk, maar hoeft nu dus niet ook.

Over jongenskleren en meisjeskleren, wat mij opvalt is dat ik veel mindere betaalbare leuke jongenskleren zie dan meisjeskleren. Ik vind veel meisjeskleren bij de hema bijvoorbeeld wel heel leuk (op het moment niet, op het moment zie ik weinig leuke meisjeskleren voor de meiden), maar voor jongens niet. Voor jongens vind ik leuke kleren al snel duurder. Al had de h&m dit jaar wel wat leuke jongenskleren.

Verder ben ik een beetje brak en heb een beetje moeite me te concentreren, dus vandaar verder weinig reactie op jullie.

Ik ben al weer ziekig. Gister drukke dag gehad en rugpijn, dacht eerst daarvan, maar later ook ijskoud en echt griepig gevoel. Bleek dus weer koorts te hebben. Ik denk weer een virusje. Lekker handig weer zo rond de vruchtbare dagen. Ik dacht gister ook een steek in m`n eileider te voelen, dus dan zou ik vandaag m`n eisprong moeten hebben (bij mij meestal dan wel zo), maar kan ook gewoon het virusje zijn geweest natuurlijk. Maar ja wel gezellig gemaakt gister, maar verwacht niet zwanger te worden als m`n lichaam niet fit is. Nu maar even rustig aan en hopen dat het dan weer snel over is. Ik geloof dat m`n lichaam zegt dat ik wat bij moet komen, want ben nooit ziek en nu ineens pak ik allerlei virusjes mee, zal wel door vermoeidheid komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven