Wij gaan voor een derde kindje! - deel 2

18-12-2012 22:28 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké dan gaan we hier verder!

Linkje naar eerste topic "Wij gaan voor een derde... wat enorm spannend"

Tabel is weer up to date. Als er iets niet goed staat of veranderd kan worden, let me know.

naamleeftijdandere kindjesNOD/

zwanger?uitgerekend opbijzonderhedenPipoo35meisje (3,5) jongen (2) 1 mei 2013 7 mei Pipoomeisje geboren!! 4500 gramEmma3940jongen (9) meisje (2,5) 17 mei 2013 25 mei Emmazoon geboren!! 3300 gram en 51 cm 4Hellokitty 31meisje (7) jongen (5) 26 mei 2013 4 juni H4Kzoon geboren!! 4700 gram Mirremara34meisje (5) jongen (4) 6 juni 2013 17 juni Mirremeisje geboren!! 4430 gram en 52 cm Suusm33jongen (7,5) meisje (4)8 juni 2013

geslacht verrassing 15 juni Suusmeisje geboren!! 4150 gram en 53 cmNonovrouw34meisje (5) meisje (3) 26 juni 2013 20 juni Nonomeisje geboren!! 2985 gram IsisVG35jongen (5) jongen (3,5) 1 augustus 2013 29 juli Isiszoon geboren!! 3860 gram Franses 35jongen (5) meisje (3) 10 augustus 2013 23 juli Franseszoon geboren!! 2772 gram Suzy197736jongen (3) jongen (1)12 september 2013zwanger geworden via IVF. 20-weken echo helemaal goed! VK geslacht verklapt: waarschijnlijk een jongetje!Andjo36jongen (7) meisje (4) 24 september 2013 20-weken echo goed! Het is een meisje.Zonnestraal32meisje 6) meisje (3)29 september 201320-weken echo goed! Geslacht blijft nog even een verrassingLisje7736jongen (5,5) jongen (3)22 augustus 2013vanaf nu gaan we er écht voor, spannend!!

niet meer actief...

Enkie30meisje (3) meisje (1) 31 mei 2013 7 juni Enkiemeisje geboren! Lily3032jongen (4) jongen (1,5)12 juni 2013

geslacht verrassing 19 juni Lilymeisje geboren! Carmen 38jongen (3) jongen (1)Uitslag vlokkentest helaas niet goed.... heel veel sterkte lieve Carmen
Ben ik weer. Ik ben momenteel gigantisch aan het zenuwen, morgen krijgt mijn jongste dochter een gastroscopie en ik ben zenuwachtig!!! Er is bij haar namelijk een vermoeden van coeliakie. Ze heeft namelijk sinds haar geboorte al diarree. Lopen dus ook al twee jaar bij de kinderarts met haar. Ze heeft ook koemelkallergie en diverse andere voedselallergieen maar klachten houden aan. Hoop zo dat we snel duidelijkheid krijgen. Ze heeft zoveel last en dat is zo hartverscheurend om te zien. Gelukkig worden we geweldig geholpen door de kinderartsen.
Ach gossie, arm meisje morgen! En arme moeder

Rottig onderzoek, ze zal wel in slaap gebracht worden lijkt me?

Naar, die allergieën en diarree. Sterkte voor je meiske
Dank je Isis. Heb net van de zenuwen voor de zoveelste keer iets uit m'n handen laten valken en zelfs kokend water over m'n hand ipv m'n kopje gegooid (auw).

Ze krijgt inderdaad een volledige narcose. Over een week krijgen we de uitslag.

Misschien blijft m'n menstruatie daarom ook wel uit. Gewoon stress voor dit onderzoek.
Visje, dat lijkt me ook heel spannend. Het gaat wel om je kind. Ik heb bij de oudste wel ooit bloed laten prikken op coeliakie, maar daar kwam toen geen verdere reden voor onderzoek uit gelukkig. Hopelijk is de uitslag goed. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel glutenvrije producten en is glutenvrij koken niet moeilijk (wel even goed verpakkingen lezen af en toe). En je kunt tegenwoordig ook steeds beter glutenvrij eten in restaurants. Het is steeds bekender gelukkig. Mijn moeder heeft coeliakie en wat dat betreft is het een heel verschil met 10 jaar geleden.

Ik hoop dat je menstruatie niet uitblijft door de stress, maar gewoon door een prille zwangerschap. Hopelijk was die druppel gewoon een innestelingsbloeding. Ik zou het je zo gunnen.

Hier begin ik er nu wel een beetje in te geloven dat het zo kan zijn. Vanmiddag nog een keer getest met een andere test en die was ook positief. Ook weer een licht streepje, maar wel een duidelijke streep (geen twijfel streep). Ik ben alleen gewend dat de teststreep minstens even donker is als de controle streep en dat is nu niet zo. Maar ja heb ook eerder getest dan anders. Ik denk dat ik nu precies 4 weken ben dan. Dan zou ik 2 oktober uitgerekend zijn, al kan het ook eind september zijn. Nu maar hopen dat dit ukkie blijft zitten, maar ergens heb ik er wel een positief gevoel bij. Ik heb de hele tijd het gevoel gehad dat er hier een septemberkindje zou komen (en beide meiden zijn eerder geboren 37,5 en 37,1), dus als dat gevoel klopt dan komt het vast goed. Al durf ik het denk ik van het weekend denk ik pas echt te geloven, door mijn onregelmatige cyclus heb ik dan iig echt het idee dat ik overtijd ben.
Jee Visje, wat naar zo'n onderzoek bij zo'n kleintje. Lijkt me lastig dat je zoiets niet echt uit kunt leggen aan een 2-jarige, zonder dat de voorbereiding een grotere indruk (te grote?) maakt dan het onderzoek zelf. Ik kan me goed voorstellen dat je zenuwachtig bent. Hopelijk brengt het onderzoek wel meer duidelijkheid.

En dan ook weer de spanning van wel of niet zwanger. Na de vorige heftige 'episode' nu extra spannend. Ik kan me ook wel goed indenken dat je nog even niet durft te testen voordat je echt goed overtijd bent.

Bedankt voor jullie muziektips, ik ga eens kijken of ik het een en ander op MP kan vinden. De tip van 4HK om de televisie 'stuk' te laten zijn hebben we een maand of twee geleden ook eens geprobeerd. Maar mijn vriend stopte de stekker gewoon weer in het stopcontact op zijn papadag. Je kunt de tv natuurlijk niet af en aan stuk laten gaan .
Oh Visje, idd heel erg spannend van je dochtertje zeg! Kan me voorstellen dat je daar zenuwachtig voor bent. Zo'n kleintje en dan al zo'n onderzoek, agossie Veel sterkte, hopelijk komt de oorzaak nu aan het licht. Heeft ze ook pijn aan zo'n onderzoek, of merkt ze er echt helemaal niets van? Weet ze wel wat ze precies gaan doen?

En ook spannend dat je menstruatie nou weer uitblijft. Ik blijf voor je duimen hoor meid, tot het tegendeel bewezen is

@ Zonnestraal, ik geniet nog steeds voor jou! Echt super leuk nieuws. Ik heb de vermoedelijke uitgerekende datum in de tabel gezet. Had je toch gelijk met je gevoel (waarschijnlijk) een september kindje te krijgen, ongelooflijk dat je dat zo goed hebt aangevoeld! Dat moet haast wel goed gaan nu.

Nog ff teruglezen over vandaag..

@ Suus (grappig want jouw nick is eigenlijk een afkorting van mijn (en waarschijnlijk ook jouw) echte naam, ik denk steeds dat ik het ben als ik jouw naam zie staan, want die nick gebruik(te) ik ook wel veel hier en daar)...

Herkenbaar om te lezen van je zoon nog trouwens. Die van mij interesseert zich ook niet zoveel voor de baby en de zwangerschap. Een heel enkel keertje wil hij, net als dochter, met mijn buik knuffelen. Maar over het algemeen boeit het allemaal niet zo. Al denkt hij wel graag mee over de naam! En nu kwam hij met een naam aanzetten voor de baby, eigenlijk een hele leuke naam ook nog! Heel apart ook, dat wel. Maar ik zet 'm gewoon op mijn lijstje, stoer hoor. Helaas is mijn lijstje heel anders dan die van mijn man, dus we zijn er nog niet uit. Het is echt moeilijk, voor zo'n derde! Het moet én passen bij de eerste twee, én we moeten hem allemaal leuk vinden, én hij moet niet voorkomen dichtbij, én je moet er geen rare associatie bij hebben enz. enz. Ik vind het lastig. Jammer ook als het slechts een compromis wordt, deze naam (en dat gaat 'm dan wel worden, want man z'n nr. 1 is mijn nr. 8 bij wijze van spreken) ipv dat we er allebei helemaal happy mee zijn... Nou ja we hebben nog even gelukkig.

@ Isis, sterkte met de vermoeidheid. Rust gewoon lekker uit wanneer dat kan, het reageren komt later wel weer joh

@ Mirre en Suus, veel plezier morgen bij de 20-weken echo, en dat alles er maar prachtig uit mag zien! Ben heeeel benieuwd! Ik gok voor jullie allebei een meid.

@ TV-kijken, vooral de jongste doet dat graag. Zoon had vroeger nauwelijks interesse voor de TV, maar dochter zit echt goed op te letten en de dingen te volgen. Ze leren er ook wel veel van vind ik. Ze kijkt graag naar Zandkasteel, Bumba, en een hoop programma's van Zappelin. Zo lang ze daarnaast ook maar voldoende zelf spelen, maar dat zit gelukkig goed. Meestal raakt ze na een poosje vanzelf haar interesse in de TV kwijt en gaat ze weer spelen, dan zet ik 'm uit. Soms als ze moe is zet ik haar ook even achter mijn laptop met wat youtubefilmpjes van Bumba ofzo hihi, ach moet kunnen. Zoon zit weer in een hele andere fase, die is dol op gamen (PS3 en Ipad) en die moeten we af en toe wel even stoppen ja. Ook krijgt hij nu huiswerk en heeft hij deze week zijn boekenbeurt. En gelukkig speelt hij ook nog veel buiten en nu ook weer boven, met de Playmobil.

@ bekken/schaambotpijn, ik had dat een paar weken terug ook best erg, maar ineens is het weg, lijkt het wel! Dat had ik niet verwacht, maar ik vind het natuurlijk niet erg. Ik wist niet dat zoiets ook weer over kon gaan, althans tijdelijk waarschijnlijk. Had het bij dochter ook, ook al vrij vroeg, maar het werd niet erger, dat wist ik nog. Maar nu voel ik het helemaal niet meer, nou beter! Wel heb ik vandaag de hele dag al een moe en zwaar gevoel in mijn buik. Geen idee wat het kan zijn, misschien zit mijn broek wel te strak. Ik ga maar eens vroeg naar bed... misschien helpt dat.

Dat meisje waar ik het vanmiddag over had heeft trouwens gehoord bij de pretecho dat ze een jongetje krijgt! Zo zie je maar, het komt wel vaker voor dat je het ene geslacht hoopt maar het andere krijgt. Kan me voorstellen dat ze even moet wennen. Hopelijk niet zo lang als ik

@ Carmen, wat fijn dat je al zo snel een echo hebt. Dat is best een geruststelling zo vroeg. Hier mag je een afspraak maken voor een echo tussen 8 en 12 weken, en de ervaring leert dat als je gaat bij 8 weken, dat ze dan in het ziekenhuis zelf nog een afspraak maken voor een echo met 10 a 11 weken. Dus dan heb je er automatisch twee!

Nog even een ding delen. Ik heb van het weekend zo'n naar verhaal gehoord. Een vriendin van mij was op een verjaardag en daar kreeg zij het te horen. Het ging om de buurvrouw van haar moeder geloof ik, ze kende haar niet direct, maar het verhaal bleef zo hangen... Enfin die vrouw was 2 dagen daarvoor bevallen van een tweeling, en had al een zoontje van 4 jaar. En 2 dagen na de bevalling is dat oudste kindje gestikt in een druif. De kraamverzorgende heeft toen op alle manieren geprobeerd die druif uit zijn keel te krijgen maar dat lukte niet. Traumahelicopter zelfs erbij en het kindje is in coma geraakt en lag op dat moment in het ziekenhuis, heel kritiek. Het spandoek "ik ben grote broer" hing daar nog voor het raam. Heel bizar. En nu, 3 dagen later, vertelt die vriendin dat ze hun zoontje hebben laten inslapen. Omdat hij al 20 minuten zonder zuurstof was geweest en waarschijnlijk ernstige hersenbeschadiging had opgelopen, als hij al zou bijkomen uit de coma. Tjonge wat een ver-schrik-ke-lijk nieuws zeg. Ik ken die mensen verder niet maar mijn haren staan recht overeind. Heel erg, wat een drama... wat een horrorverhaal.

Trouwens ook afgelopen zaterdag bij All You Need is Love, iemand dat nog gezien? Dat verhaal van dat stel van wie de moeder 6 mnd na de geboorte van hun kindje was overleden? Ik kon gewoon niet stoppen met huilen. Kan echt niet tegen dat soort verhalen nu hoor, pfff..

Welterusten x
Wat een vreselijk, vreselijk hartverscheurend verhaal Emma te erg voor woorden. Ik heb gewoon tranen in m'n ogen..

Vanmorgen toch ongesteld geworden. Dus laatste restje hoop is vervlogen. Nu de afspraak bij de gyn afwachten volgende week donderdag. Omdat we deze willen afwachten gaan we ook nog niet aan de anticonceptie deze maand.

nieuwe NOD is dus 20 feb
mirremara en suus, succes vandaag met de echo.

Emma, wat een vreselijk verhaal, brrr. Wat een nachtmerrie voor die ouders.

Ik ben nu wel heel benieuwd met welke naam je zoon kwam. Ik vind de naam van jouw dochter erg mooi (zou ik wel mooi vinden als dit een meisje is, maar geen idee wat mijn man daarvan vindt). Lastig he om een naam te vinden die je allebei mooi vindt?

Over die bekkenpijn. Ik had dat bij de jongste. Ik had in de twintig weken last van m'n bekken en dacht echt als dat nu al zo is, maar ipv erger werd het minder op het einde en ging het zelfs weg. Heel raar. Het zal wel wat anders zijn geweest, maar toch vaag dat het dan precies daar pijn deed. Nu heb ik lage rugpijn. Wel echt van de zwangerschap, want op zelfde plek als ik ongesteld ben en als met miskraam en weeën. Hoop dat dit ook weer overgaat.

Visje, en nu ook nog toch ongesteld, he bah. Een hele dikke knuffel.. Ik ben heel benieuwd wat de gyn volgende week te zeggen heeft.

Heel veel succes vandaag met je dochter. Wat een spanning dan. Hopelijk geeft het wel meer duidelijkheid.
Jammer Visje dat je toch weer ongesteld bent geworden. Ik ben even kwijt wat voor afspraak je hebt bij de gyn. En veel sterkte vandaag!

Naar verhaal Emma van die druif. Ronde dingen zoals druiven, mini-tomaatjes, paaseieren, olijven en dergelijke snijden wij meestal door de helft of in vieren. Een halve druif daar kan nog lucht langs, is de theorie, en sowieso floept het dan misschien minder makkelijk door naar de keel. Ronde, harde snoepjes krijgen ze sowieso niet. Behalve yoghurtrozijntjes en yoghurtringetjes van de Hema hebben we eigenlijk nooit snoep in huis (nou ja, voor de kinderen dan....).

Ik bedacht dat we het vaak hebben over dingen die niet zo goed gaan in de opvoeding. Zoals veel tv-kijken, kinderen die vaak wakker worden in de nacht en hoe je daar dan op reageert. Maar er gaan natuurlijk ook veel dingen wél goed. Zo ben ik er trots op dat de jongste nu bijna helemaal van zijn speen af is na een kleine week ontwennen (er was nog maar één hele speen over en die raakte kwijt. Toen hebben we een kapotte speen afgeknipt. Dat werkte destijds ook als een speer bij de oudste).

Waar ik ook trots op ben is dat ze zo heerlijk samen kunnen spelen als jut en jul. En dat de oudste soms haar broertje zijn zin geeft om een ruzie te beeindigen. Dan geeft ze bijvoorbeeld een speeltje toch aan hem of dan mag tóch Bumba of de Muppetshow in de dvd-speler, terwijl ze zelf liever Barbapappa kijkt.

Gisteren was er een kindje op de groep naast mijn jongste met waterpokken. De tussenwanden staan vaak open, dus ik hoop dat hij veel bij haar in de buurt is geweest of dat ze een hoop andere kindjes heeft aangestoken en zij hem. Graag nu de waterpokken en niet als de baby er net is.
Ohja en namen; nog steeds geen flauw idee.... Ik word ook zo suf van allemaal lijstjes doorkijken. Ik vind namen een leuk onderwerp en kijk geregeld bij voornamelijk.nl of vernoeming.nl. Maar bijvoorbeeld bij voornamelijk richten ze zich meer op specifieke namengroepen; ordinaire, hockey, populaire, snel-stijgende namen. Ik wil gewoon een lijst met 'nuchtere, maar niet te gewoontjes, niet teveel voorkomende, Nederlandsklinkende namen met twee of drie lettergrepen, die een beetje mode-ongevoelig zijn.' (hoewel de naam van de oudste ooit best populair was en nu nauwelijks meer wordt gegeven, tot mijn verbazing, want zij heeft natuurlijk de allermooiste naam van NL. Blijkbaar denkt niemand eraan)
Visje, ach jeetje wat krijg jij een hoop voor je kiezen zeg! Heel veel sterkte vandaag met je dochter!!! Ik hoop dat het achteraf meevalt. Maar het lijkt me vreselijk zwaar.

En dan ook nog toch ongesteld geworden....ik vind het echt sneu voor je. Maar goed om te horen dat je er deze maand toch gewoon weer voor gaat!!! Wie weet gaat het deze keer wel lukken. Ik elk geval een dikke van mij.
Mirre en Suus....heel veel succes vandaag bij de echo! Ben heel benieuwd of toch nog 1 van jullie vandaag het geslacht komt te weten. Ik weet nog bij nummer 2 wilde ik het echt niet weten. Heb toen ook met een half oog met de echo meegekeken. Want bij mijn oudste zoon was het tijdens de echo heel duidelijk te zien dat het een jongetje was! Dat wilde ik deze keer voorkomen.
Oh Emma, ik krijg ook een brok van je verhaal in mijn keel. Dat is toch de grootste nachtmerrie van een ouder! Ook hier snij ik ALTIJD druiven in tweeen. Ook heb ik een paar jaar geleden kinder EHBO gevolgd maar of ik dat in een echte situatie nog zou kunnen toepassen, ik hoop het maar vraag het me af. Af en toe heb ik weleens horrorbeelden over wat er met mijn kinderen kan gebeuren. Die probeer ik altijd heel snel te verdringen want ik kan daar heel slecht tegen.
Pipoo, ik ben ook supertrots op mijn mannetjes en hoe ontzettend leuk ze met elkaar omgaan. Tuurlijk, af en toe ook ruzie maar dat wordt steeds minder. Op dit moment zijn ze de hele kamer aan het verbouwen, kussens op de grond en met veel fantasie van de oudste spelen ze dat ze op een surfboard staan in de zee. Genot om naar te kijken en heerlijk om naar te luisteren.

Hoe gaat het slapen trouwens bij jou? Hier nog steeds drama. Heb vannacht weer naast de jongste gelegen. Ga ze toch echt over een paar weken op 1 kamer leggen. Wie weet.

En wat goed van die speen! Ik heb nooit een speen gebruikt bij mijn kinderen. Ze wilden ze niet, hoe ik ook mijn best deed. Maar ik heb wel altijd het idee gehad dat een kind van een speen afkrijgen best lastig kan zijn. Maar zo te horen is dat bij jou prima gegaan.

Hoop voor je dat de waterpokken zijn overgeslagen! Nee, een kind met de waterpokken en een baby (met alle risico's erbij), daar zit je niet op te wachten!
En natuurlijk nog even zonnestraaltje. Wat bijzonder dat je waarschijnlijk toch een septemberkindje gaat krijgen! En twijfel niet aan je zwangerschap. Er verschijnt echt niet tot 3 keer toe een streepje als je niet zwanger bent. Dus lekker van genieten en hou dat goede gevoel vast. Ik heb precies hetzelfde. Het voelt goed deze keer dus gaat het ook goed. Ik weet het niet meer (sorry) maar had je de vorige keer een vroege miskraam of was je al ver?
@Slapen: Vannacht heeft mijn oudste voor het eerst in tijden de hele nacht in haar eigen bed geslapen. Ze straalde toen ik haar daarmee uitgebreid complimenteerde vanmorgen. Ze durfde vervolgens zelfs in haar eentje naar de wc. Daar moet namelijk ook altijd iemand bij zijn de laatste tijd; in ons eigen huis notabene. Volgens mij wordt het verder toch minder erg met haar angsten, ik hoor haar minder over enge en boze beesten. Op haar beurt was ze laatst haar broertje aan het complimenteren dat hij in zijn eentje in de keuken durfde te komen . In haar beleving zit daar namelijk een boze olifant en/of een boze tijger. We wonen overigens in een heel simpele rijtjeswoning, helemaal niet zo groot en geen enge ruimten.

Dát ze de hele nacht in haar eigen bed bleef, was overigens ook echt een prestatie, want haar broertje, die bij haar op de kamer sliep werd wel een keer of vijf wakker. Gelukkig ging mijn vriend elke keer naar hem toe, omdat hij vandaag vrij heeft (en ik zou nu hard moeten werken ). Zou de oudste wel bij ons in bed zijn gaan liggen, dan was mijn vriend met zoontje in haar bed zijn gaan liggen en was hij waarschijnlijk minder vaak wakker geworden. Zoontje wil niet echt in ons bed slapen.

Behalve vannacht heeft het samen-slapen-experiment overigens nog weinig verandering gebracht.
Oké, dus nog niet het gewenste resultaat wat betreft het samen-slapen-experiment....aan de andere kant wel je dochter die een hele nacht in haar bed heeft geslapen! Pfff, het blijft een lastig verhaal ook bij jou dus. Zou het misschien toch ook de leeftijd zijn? Mijn kinderen zijn rond de leeftijd van jou kinderen. De jongste wordt tig keer wakker per nacht en de oudste kruipt vaak 's nachts naast ons in bed en heeeeeel af en toe slaapt hij een hele nacht in zijn eigen bed. Wat wel positief aan jou slaapexperiment is, is dat je dochter niet wakker is geworden van het gehuil van je zoontje. Want dat is wel wat me nog een beetje tegenhoudt, 2 kids op 1 kamer. Dat de oudste last heeft van het steeds wakker worden van de jongste. Maar goed, ik heb het met vriend besproken en we gaan het toch over een paar weken proberen. We hebben sowieso geen keus op de langer termijn....

....en nu...werken jij Ps: en heerlijk hé, de dagen dat de mannen niet hoeven te werken. Mogen zij er ook een keertje uit.
quote:visje81 schreef op 22 januari 2013 @ 17:47:

Liedjes met een hoepeltje erom. Als je de ouderwetse "uit onze tijd" liedjes wil meebleren Die hebben wij ook, hilarisch vooral die hoge stemmetjes
@Visje, balen toch ongesteld geworden. En sterkte met je dochter en dat onderzoek

@Emma, hahaha de radslag, gek mens!

@Isis, sterkte, nog even en je bent door de moeilijke tijd. Ik vind de eerste 16 weken best pittig en herken je gevoel van moe en lamlendig.

De echo hier was gelukkig helemaal goed, mooie foto's gekregen en een drukke baby haha. Ik voelde het kindje de hele ochtend al hoopte dat hij/zij nog wakker zou zijn in het ziekenhuis en gelukkig was dat ook zo.

W.b. geslacht. We willen het niet weten en de echoscopist zie zelf ook achteraf dat hij het niet heeft gezien maar wij dachten allebei (halverwege, we zouden uit de gevarenzone zijn maar de baby was aan het koppeltjeduiken ofzo)....een piemeltje voorbij te zien flitsen.

Ik heb ook ergens gedacht dat ik niets zag, maar toen mijn man zei dat hij ook dacht een piemel te hebben gezien, wordt dat ding levensgroot in mijn verbeelding haha. Dus ik ga nu eigenlijk uit van een zoon maar weet het eigenlijk ook niet...gek he? Maarja ik wilde het zelf. Alleen baal ik dat de verrassing een beetje weg is....en krijg ik zin om kleertjes te kopen . Beetje dubbel.

Ik ben in ieder geval heeel blij dat alles goed was, hij heeft uitgebreid de tijd genomen om te kijken naar de werking van zo'n beetje alles. Heel prettig.
Wat fijn Mirremare dat het goed was. Oohh ik snap je heel goed. Ik zou dat ook hebben. Maarja voor hetzelfde geld was het geen piemeltje en zit je straks met je jongenskleertjes.. Ik zou dan toch maar neutrale kleertjes shoppen. Wat apart dat de echoscopist het niet heeft gezien. Je zou denken dat ze dat ook checken. Of zouden ze dat express een beetje vermijden als mensen het niet willen weten omdat je het anders misschien kan zien. Ik had het bij de pretecho ook meteen gezien. Want de baby zat met de beentjes recht omhoog en toen zag ik het balzakje meteen zitten. Misschien krijg je later in de zwangerschap nog wel een echo. Dan kun je het misschien altijd nog checken als je wilt.

Ik hoor veel zwangeren ook over een groeiecho met 30 wk. Hebben jullie daar ook wel eens van gehoord?
dubbel
Even kort, want moet me nu echt gaan aankleden..

Visje, dikke knuffel, balen zeg!

Succes vandaag met je dochter!

Mirremara , fijn dat alles goed is! Enne.. Bij de 20 w echo van mijn dochter wilden wij het geslacht ook niet weten, maar waren man en ik overtuigd dat we een piemeltje/balzak tussen de benen hadden gezien. We waren best teleurgesteld dat de echoscopist niet iets beter haar best had gedaan om het te verbergen. Het was voor ons echt óverduidelijk! En toen werd er toch 20 weken later een meisje geboren... Pin je er niet op vast dus!!
Mirre, juist een jongetje schijnen zelfs echoscopisten heeeel soms fout te hebben. De navelstreng kan dan op een piemeltje lijken. Een meisje schijnt duidelijker te zijn (niet altijd, kan me de echofoto van m'n neefje nog goed heugen, dat was wel overduidelijk), dus ik zou er ook nog niet al te vast vanuit gaan.

Suus, hoe was het bij jou?

Sorry hou het even hierbij, moet nog veel was vouwen en strijken. En ik ben al wel erg moe (komt ook omdat m'n jongste vanmorgen al veel te vroeg wakker was, de 5 stond nog op de klok, heb niet gekeken wat erna stond en ze is niet meer gaan slapen).
@4HK, de echoscopist zei erbij dat hij ook maar niet keek omdat hij zich anders misschien vergiste (bv. zij heeft echt...).

Maar goed volgens mijn man liegt hij en heeft hij het echt gezien haha .

We zien het wel. Het blijft inderdaad nog een verrassing.

@Carmen en zonnestraal, wat een nachtbrakers. Balen. Wij hebben het nu ook een aantal nachten maar dat komt vooral omdat we een ziek kindje in huis hebben.
quote:4Hellokitty schreef op 23 januari 2013 @ 11:48:

Ik hoor veel zwangeren ook over een groeiecho met 30 wk. Hebben jullie daar ook wel eens van gehoord?

Ja dat is bij ons ook! Maar niet bij alle verloskundigenpraktijken, hoorde ik in het ziekenhuis. Maar bij die van ons dus wel, nou leuk! Dat hadden we met dochter nog niet trouwens, dus da's idd van de laatste tijd.

Verder: HOOFDPIJN weer zeg, de hele dag al, gek word ik ervan. Pfff zo vermoeiend. Toch maar weer een paracetamol genomen...

Dochter ligt op bed maar is al bijna 3 kwartier aan het janken en schreeuwen dat ze eruit wil. Ze wil niet slapen zegt ze. Niets voor haar! Ik heb haar nu even laten janken maar ja ze blijft bezig, zo toch maar weer heen. Al zou ik ervan balen om nu toe te geven en haar eruit te halen, alsof ze dan eindelijk haar zin heeft. En daarbij, moet echt nodig het huishouden doen. Dat gaat echt niet als zij wakker is (en ook nog moe). En ik heb hoofdpijn had ik dat al gezegd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven