Wij gaan voor een derde..wat enorm spannend

18-07-2012 13:54 1314 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hoi allemaal,

Na heeeeeel lang dubben zijn we eruit: we gaan voor een derde. Maar jeetje, wat is dat veel spannender van nr 1 en nr 2!

Oudste is nu 4 jaar en jongste 2,5 jaar en die zwangerschappen waren heel vanzelfsprekend, een derde proberen te krijgen voelt toch als een soort "luxe".

De ene dag zie ik nog steeds allerlei beren op de weg (slapeloze nachten!, weer even helemaal "uit" mijn werk zijn, nog meer geregel qua opvang, wat als het dit keer niet goed gaat qua zwangerschap/bevalling, etc). Maar de overhand heeft het verheugen op weer zo'n leuk kindje, zien hoe het steeds groter en wijzer groeit, de uitdaging van weer een ander karaktertje opvoeden, weer borstvoeding geven en weer zwanger zijn. Juist zo precies weten wat het allemaal inhoudt maakt het zo spannend.

Wie is ook bezig met zwanger worden van een derde (of volgende), wie heeft er al drie (en hoe is dat?) en wie denkt er nog over na?

Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
anoniem_84331 wijzigde dit bericht op 26-09-2012 17:36
Reden: tabel probeersels
% gewijzigd
....? Ging iets mis. iPad doet niet precies wat ik wil
Weg!
Ah bedankt Isis, voor de info van Franses, daar had ik overheen gelezen denk ik. Als ik nog iets moet veranderen in de tabel, dan hoor ik het nog wel (misschien even vet drukken?) kleine moeite hoor! Dus Franses, je staat er al in

Wat een rotnacht Isis, hoe bestaat het dat het telkens zo uitkomt dat als je alleen bent, het zo gaat he? En andersom juist niet, grrr. Hier wel een goede nacht. Vrij laat naar bed, maar naar mijn gevoel in één ruk doorgeslapen tot 8.00 uur, voelde als uitslapen. Man en zoon uitgezwaaid, die moest om 9.45 uit voetballen in een oord hier een half uur vandaan. En dochter werd pas om 8.30 wakker, helemaal vrolijk! Kijk da's dan weer een heel ander kind. We zijn ook iets strenger geweest gisteren met naar bed brengen. Maar 1 boekje voorlezen (en niet nog eentje, en dan nog eentje, ze probeert het altijd en meestal geven we wel toe, maar misschien heeft ze een iets strakker regime nodig want ze neemt nu een loopje met ons de laatste tijd) een dikke knuffel en hup naar bed en klaar. Gisteren ging dat meteen hartstikke goed, ze heeft 1 keer om haar knuffel geroepen en daarna niet meer. En prima geslapen, ondanks dat ik haar vannacht ook hoorde blaffen ja.

Hier ook een rustig dagje, morgen naar Bobbejaanland, zin in! Alleen wel koud denk ik, handschoenen, sjaals en mutsen maar mee. Ik vind het alleen wel jammer dat ik niet in de achtbanen mag (toch?). Mijn huisarts had er geen pasklaar antwoord op. Anders moest ik het daar nog maar eens vragen, zei ze, bij het personeel van de attractie zelf. Het verschilde ook per achtbaan. Op internet lees ik er ook verschillende dingen over. Maar ik wil niet continue mijn grenzen opzoeken met die zwangerschap, dat ook weer niet natuurlijk. Dan blijf ik wel gewoon bij dochter en kan man met zoon en vriendje van zoon in de snelle dingen.

Fijn weekend!
Bedankt voor het in de tabel zetten Emma! Zo fijn om eindelijk te kunnen delen in deze spannende tijd.

Bij de zwangerschap van de eerste ben ik naar de efteling geweest, ik was toen al 17 weken en kon dus nergens in, balen! Vooral omdat ik echt dol ben op achtbanen. Zelfs in de Villa Volta mocht je als zwangere niet (zit je in een kamer en dan lijkt het of je over de kop gaat, maar dat is niet zo..), en dat vond ik zo'n onzin dat ik er toch ben ingegaan. Ik kende de attractie immers en wist dat het er rustig aan toe ging. Waar ik echter geen rekening mee had gehouden was die veiligheidsstang, die je tegen je buik aan krijgt. Als je gewoon wat dikker bent, dan geeft de buik wel mee, maar als er een baby in zit niet! Gelukkig paste het goed, hij kwam er net tegenaan, maar ik had niet veel langer zwanger moeten zijn!

Nu ben jij volgens mij niet zo lang zwanger dat die veiligheidsstangen een probleem worden, maar ik denk dat het personeel van het pretpark het je afraadt, gezien dat ze niet aansprakelijk willen worden gesteld. Ik heb het toen gecompenseerd door mezelf extra te verwennen met al het lekkers dat daar te krijgen was, maar of dat nu zo verstandig is

Veel plezier in ieder geval!
Denk ook dat pretpark niet aansprakelijk gesteld wil worden en het daarom allemaal afraadt.

Ben zelf geen pretparkganger, dus zou niet goed weten.

En medisch gezien? Foetus zit goed ingepakt, zeker in eerste trimester, dus zal niet zo snel iets gebeuren. Kan me wel voorstellen dat flink heen en weer schudden, ruw door de bochten en over de kop niet heel prettig is voor je banden en ook niet als je last hebt van misselijkheid ;-

Verder zal denk ik zelfde gelden als bij bv sauna; ben je gewoon gezond verder en ken je je lichaam en hoe je reageert op snelheid, dan zal het zo'n punt niet zijn.

En natuurlijk verschil tussen 10, 20, 30 of 40 weken...
Emma, balen is dat dan he? Wij gaan binnenkort naar de efteling en ik baalde er ook van dat ik er dan niet in zou mogen. Maar ja nu mag het dus wel, schrale troost, haha.

En sprongetjes gaan gewoon door hoor, maar dan noemen ze het fases, haha. En met twee is idd weer een fase van uitproberen etc. Ik denk dat kinderen zich toch vaak in een soort sprongen lijken te ontwikkelen. Zie ik ook bij mijn meiden. De oudste die ineens zelf ook gelooft dat ze kan lezen (kon ze al wel, maar niet zo goed als ze zelf zou willen en zou moeten volgens zichzelf) en die ook aan het uitproberen is wat brutaal is en wat wel en niet kan. De jongste die ineens echt gaat tellen en steeds waarom vraagt, maar ook bij elke nee gaat huilen (grrrr).

Heerlijk zo`n ontspannen dagje sauna.

Isis, pfff pittig zo`n nacht. Fijn altijd dat dat vooral gebeurt als je alleen bent. Wij hebben met zieke kinderen meestal geluk met een goed netwerk om ons heen. Al is dat in het najaar en de winter makkelijker dan in de mooie maanden. Maar natuurlijk worden ze meestal ziek als het net niet uitkomt. Al is de oudste bijna nooit ziek en zijn ze meestal ziek in het weekend. De jongste is nu gelukkig ook niet meer zo veel ziek.

MirreMara en H4K, gefeliciteerd met jullie goede echo's. Wat is dat toch heerlijk he?

Franses, welkom. Dat gevoel herken ik wel. Nu hoop ik maar dat mijn miskraam dan ons ongeluk is geweest. Heb om me heen genoeg ellende gezien rond zwanger worden en bevalling, maar ook andere ellende. Dan denk ik ook altijd wij hebben zo veel geluk en zijn zo gezegend kan dat wel zo blijven? Maar ja het leed is nu eenmaal oneerlijk verdeeld en ons geluk staat los van het ongeluk van een ander, hoe hard dat soms ook voelt misschien.

Pipoo, leuk dat jullie het de eerste mensen verteld hebben. Dat je opziet om het die vrienden te vertellen kan ik me voorstellen. Ik vond het ook lastig om het m'n collega te vertellen. Uiteindelijk is zij nu zwanger (positieve test op dag van mijn miskraam) en dat was ook wel weer even raar. Mocht ik weer zwanger raken zou ik het ook heel lastig vinden om het aan een bepaald iemand te vertellen (meerdere miskramen en een kindje dat met 40 weken in de buik overleden is), hoop zo dat zij tegen die tijd ook zwanger is. Heb ook heel lang het gevoel gehad dat ik niet zwanger mocht worden voordat zij zwanger waren. Toen ik zwanger was hoopte ik nog harder dat zij ook zwanger zouden worden. Voelde nog heel oneerlijk. Collega is nu iig zwanger. Maar nu na de miskraam heb ik meer het gevoel dat ik me daar niet te druk om moet maken. Natuurlijk zou het heel confronterend voor diegene zijn, maar ja onze wens staat los van die van hun. Niet dat jij dat zo zal voelen, maar ik voelde me echt schuldig. Nu zal ik dat denk ik niet weer hebben.

Hier gister even echt een dipdag gehad, zowel lichamelijk als emotioneel. Had echt even veel moeite met de miskraam. Was al gestopt met vloeien (nou ja 2 dagen alleen een heel klein beetje na veel inspanning, 1 x op de dag), maar gister dus weer wat gaan vloeien en rugpijn, buikpijn, etc. Voelde me echt even rot. Gelukkig hoefde m'n man maar een halve dag te werken en was de jongste heel lief voor me. 's Middags nog even lekker m`n bed ingekropen. Maar 's avonds kon ik echt niet slapen, wel moe, maar te druk in het hoofd. Maar voel me nu weer veel beter. Viel me wel even tegen, had me nog niet zo gevoeld emotioneel. Moet voor mezelf nu toch wel erkennen dat ik het echt even moet verwerken, voelt zo als aanstellen. Maar ja moet er maar even doorheen. Maar misschien voel ik me juist wel veel beter doordat ik het gister echt even heb toegelaten. Het is al een week geleden, maar ergens natuurlijk ook pas. Maar voel me nu wel weer goed. Lichamelijk ook weer, dat scheelt ook een hoop. Nu maar hopen dat mijn cyclus snel weer opgang komt en ik snel weer zwanger kan worden.
Zonnestraal, ik leef met je mee, vreselijk. En het is inderdaad PAS een week geleden, dus je stelt je zeker niet aan.

Net was ik met de kindjes in de stad en kwam ik een kennis tegen die 1 kind heeft. Ze vroeg me hoe het zat met de plannen voor een derde, heb maar gezegd dat we nog niet weten of we het gaan proberen... Toen ik haar vroeg of zij nog voor tweede gaan, zei ze ook te twijfelen. Ik vertelde dat ik het zo leuk vind, twee kinderen, en dat ze zo leuk samen zijn. Zij kwam toen met argumenten waarom 1 kind leuker/handiger is en dat uit onderzoek is gebleken dat kinderen die enigst kind zijn, gelukkiger zijn. Dat ze het daarom egoistisch zou vinden om voor een tweede gaan (met alle risico's van dien), alleen omdat zij dat zo leuk vindt..

Ik weet wel dat iedereen zo zijn argumenten heeft om het een of het ander te doen, maar voelde me toch een beetje verbouwereerd. Gelukkig lukte het me om haar niet tegen te gaan spreken (die discussies lopen toch nooit op iets uit), maar dit versterkt wel mijn gevoel dat we straks, als het lukt, een hoop verschillende reacties kunnen gaan verwachten!

Ik weet dat mijn ouders het heel leuk zullen vinden (wij waren ook met ons 3-en), maar mijn schoonmoeder heeft al laten weten dat 3 "echt te veel" is, en "niet te doen!" (zij heeft dan ook 2 kinderen). Ergens geeft me dat extra motivatie om ervoor te gaan
Gistermiddag paste mijn moeder op en toen ik thuis kwam dronken we nog een theetje. We hadden het over de -nu 1 week oude- baby van mijn broer. Ik heb mijn moeder toen gezegd dat wij denken aan misschien een derde, zonder te vertellen dat spiraal er al uit is....

Mijn moeder reageerde heel hoopvol. Zei dat ze het zelf altijd jammer heeft gevonden dat zij het bij twee gehouden hebben, ze had graag een derde gewild. Niet eens zo zeer de vroege kinderjaren, maar wel de studentenleeftijd en als volwassenen. Ze ziet bij de gezinnen van haar broers en zussen, de meesten hebben drie kinderen, veel meer familiegebeuren dan bij ons. Mijn broer is dan ook erg op zichzelf. We zien hem weinig. Sfeer is niet slecht, er is geen ruzie, maar hij zoekt ons niet op, houdt van alleen zijn. Het kan wat "kaal" zijn nu thuis. Met meer kinderen kun je verschillende raakvlakken hebben, met de één deel je dit, met de ander dat. Meer dynamiek en minder aangewezen op die enige broer of zus.

Ook zei ze dat het wat hun betreft niks zou uitmaken mbt oppassen, fijn om te horen...
Isis, ik heb het gelezen hoor! dankje wel. Ik ga er even naar kijken.

Wij zaten bij Domaine les Bost. Zefde idee als hGiG volgens mij , maar dan met iets meer gezinnen en ook tenten. Hebben het er erg naar ons zin gehad.
quote:bubbelwijn schreef op 27 oktober 2012 @ 20:31:

Isis, ik heb het gelezen hoor! dankje wel. Ik ga er even naar kijken.

Wij zaten bij Domaine les Bost. Zefde idee als hGiG volgens mij , maar dan met iets meer gezinnen en ook tenten. Hebben het er erg naar ons zin gehad.

Super, haal ik het weer weg!

(Nb tip: kijk op zoover, dan zie je onderin ook "andere geïnteresseerden bekeken ook :" (oid), en kom je op allerlei vergelijkbare accommodaties)

Sorry voor het offtopic dames!
Hallo allemaal!

Heb wel meegelezen, maar vind (uitgbreid) reageren op de tablet zo irritant dat ik nu even de laptop erbij pak om dat wel te doen.

Wat betreft de reacties op een derde....bij ons verwacht bijna iedereen het volgens mij wel. Ik roep al jaren dat ik het liefst ene gezin zou willen met 3 of 4 kinderen. Na de miskraam heb ik dat ook aan een aantal mensen verteld en die weten nu dus ook dat we bezig zijn. Sommige vinden het wel snel, jongste is 1,5. Maar als ik dan uitleg dat ik het verschil tussen de oudste en de jongste niet al te groot wil begrijpen ze dat wel. En anders maar niet, het is onze keuze

Ik heb woensdag echo en als die goed is ga ik het misschien wel aan 2 collega's vertellen. Ik wil tot de termijnecho wachten voordat we het helemaal wereldkundig maken!

Bij ons ging het slapen met het tijdverschil redelijk. De oudste werd om 6 uur (dus 5 uur) wakker.......maar bleef nog wel even vrij rustig liggen. De jongste lag al vanaf een uur of 4 tussen ons in (maar dat is niet anders dan anders...ach, zal wel over zijn voor hij 18 is....) en werd uiteindelijk echt wakker om 8 uur (dus 7 uur). Keurig dus.

Leuk dat je mee schrijft Franses, ik ben ook net nieuw! Welkom!

@zonnestraal, logisch dat je even een dipdag had! Gewoon aan toegeven en jezelf extra verwennen! Ik kocht m&m's voor mezelf en at gewoon de hele zak leeg! Heb trouwens wel 1,5 week bloedverlies gehad. De eerste paar dagen hevig, daarna minder en de laatste paar dagen nog een beetje. Soms leek het over en dan begon het opeens weer......Lichamelijk had ik vooral last van haaruitval en duizeligheid. Ik heb toen vitaminen gehaald en dat leek wel te helpen. Bij mij is het nu bijna 2 mnd geleden....

@pretpark: dat liever dan de sauna, haha! Maar ik zou nu ook even nergens ingaan, gewoon voor de zekerheid. Denk ook dat ik er misselijk van wordt nu ik overal snel misselijk van wordt....

Ik ga even chillen, de oudste is bij mijn moeder en de jongste slaapt. Dus even me-time!!!!!

Zijn jullie trouwens al druk aan het shoppen voor 5/12? Ik neem steeds als ik een leuke aanbieding zie het vast mee. Ik heb dus inmiddels al een redelijke verzameling. Ik vind deze leeftijden ook zo leuk, de oudste kan nu al niet meer wachten! De jongste gaat het dit jaar voor het eerst een beetje meemaken, zal er niet veel van snappen :-)
Nog ff snel, ben versleten haha! Maar wat een heerlijk dagje was het zeg, straaaaaaaaaalend weer, echt! En een super leuk park, Bobbejaanland, alleen jammer dat de jongste bijna nergens in mocht nog. De oudste had een vriendje mee, en die zijn allebei zo'n 1.35m dus in bijna alle attracties moest er dan een begeleider mee. Dat werd vaak mijn man, zodat ik bij dochter bleef. Ik ben zelf een keer in een achtbaan-die-niet-over-de-kop-ging geweest (meer een snel treintje ) in de zweefmolen en nog in wat andere kinderdingen. Ook een dans/illusionistenshow gezien in het thema van vampieren/halloween. Dochter is de hele dag wakker gebleven, ze weigerde in het wagentje te gaan zitten maar was op het laatst natuurlijk op. Toch wilde ze niets missen! Ze vond het geweldig. In de auto sliep ze al voordat we de parkeerplaats af waren, zo gaat dat Nog even langs een "frituur" gereden voor een Belgische friet die we onderweg hebben opgegeten, en het dagje uit was compleet. Leuk!

Ik hoop dat we dat soort dingen ook af en toe nog wel kunnen blijven doen met 3 kids. Al hadden we nu ook al 3 kids mee natuurlijk en alles voor dat vriendje betaald, incl. entree. Maargoed dat gebeurt ook weleens andersom, als onze zoon met hun meegaat. En ik had zelf broodjes gesmeerd en pakjes drinken mee, zodat die kosten binnen de perken zijn gebleven. En we hadden ook nog een bon voor 50% korting en de jongste mocht gratis, zo was het nog wel te doen, zo'n dagje. En trouwens, het zal het sowieso wel weer even duren voordat nummer 3 er een beetje oud genoeg voor is om hieraan deel te nemen. Eigenlijk was dochter zelfs nog een beetje aan de jonge kant. Maar ze heeft zich goed vermaakt, ook tijdens al het wachten op de groten die in de rij voor de achtbanen stonden. Ze is echt een schatje wat dat betreft! Zoon liep vroeger alle kanten op, maar zij blijft veel beter bij me in de buurt, is veel rustiger wat dat betreft.

Morgen ga ik voor het eerst naar peutergym met de kleinste, een proefles. Eens kijken of ze het wat vindt, ze is altijd aan het gymen in de woonkamer dus volgens mij is het wel wat voor haar. Alleen begreep ik aan de telefoon dat het "ouder & kind gym" is en dat ik zelf ook mee moet doen Ben benieuwd!

Ik maar eens ga slapen, lijkt me verstandig.
franses, misschien lukt het bij die kennis wel niet en doet ze daarom zo stellig, je weet maar nooit. Maar mensen zullen idd altijd anders over dingen denken, laat ze maar lekker. Misschien valt je schoonmoeders reactie ook wel mee, zij hoeft ze niet op te voeden en meer kleinkinderen vindt ze misschien wel heel leuk

Isis, leuk dat je moeder zo positief reageerde.

Lily, bedankt voor je reactie. Was je gelijk na je mk weer zwanger? Gefeliciteerd in ieder geval, super leuk.

Wij hebben nog niet echt sintinkopen gedaan. Maar ja oudste is ook eerst nog jarig. Voelt allemaal nog heel ver weg, maar schiet toch al op.

Emma, klinkt als een heerlijk dagje. Wat fijn dat je meisje zo goed rustig kan wachten. De mijnen zouden allebei vrees ik heel boos zijn dat ze er niet in mochten (oudste is een ukkie en helaas voor haar denk ik voor de meeste dingen ook nog te klein). Ik kan me nog goed herinneren dat de oudste met nog geen 2 jaar op de kermis heel boos was, omdat ze niet in zo'n groot ding mocht dat over de kop ging, ha ha.

Die hoop dat je dat soort dingen met drie ook allemaal nog kunt doen herken ik wel. Vooral als ik dan weer lees dat alles weer zo veel duurder gaat worden. Maar af en toe moet vast lukken en wat minder weg is ook geen ramp voor een kind. Liefde en warmte is het belangrijkste en of een dagje uit dan pretpark of het bos is, ach dat maakt dan ook niet zo veel uit. Maar af en toe zoiets moet vast nog wel lukken denk ik.

Ik heb vanmorgen een test gedaan en het is nu nog maar een licht streepje. Echt een heel duidelijk verschil met de eerste zwangerschapstest van deze zwangerschap. Dus dat is mooi, hcg daalt dus iig. Hopelijk volgende week of zo een negatieve test. Het vloeien lijkt wel alleen 's middags elke keer even, maar ja helaas dus niet helemaal over. Daar moet ik nog maar even geduld mee hebben dan.

Verder voel ik vandaag veel meer rust, dus dat is wel fijn. Hopelijk blijft dat zo.
Mijn dochtertje is ziek! Misschien toch te lang en te veel en te koud geweest gisteren, ondanks onze warme kleding. Maar och het arme kind, ze is de hele ochtend nog niet de bank af geweest, ligt onder een dekentje en valt af en toe in slaap. Vol met snot (werd ze vannacht ook van wakker, tussen ons ingenomen en even van neusspray voorzien). Vanmorgen 38,2 maar inmiddels voelt ze een stuk warmer aan. Dus de eerste gymles van vanochtend maar weer afgebeld, althans een weekje uitgesteld. En lekker rustig aan vandaag. Gelukkig kan de oudste zelf van en naar school inmiddels, op de fiets. Ik kan alleen niet weg nu, maar er moet eigenlijk wel een boodschapje worden gedaan, dus dat is wel lastig. Hopelijk is man niet al te laat thuis, dan kan het straks even.

@ reacties derde kind. Ik denk dat wij ook wel wat mindere reacties tegemoet kunnen zien en dat bepaalde mensen zich al dan niet hardop af zullen vragen waar dat nou voor nodig is, waar we aan beginnen etc. etc. Waaronder mijn eigen vader. Die heeft zelf ook 3 kids, maar mijn jongste broer is gehandicapt. Mijn vader had nooit 3 kids gewild, maar mijn moeder wel, en mijn vader heeft haar dat altijd "kwalijk" genomen, dat ze dat min of meer heeft doorgedrukt. En nu was die derde nog gehandicapt ook. Mijn ouders zijn na 22 jaar huwelijk uiteindelijk gescheiden, dit hele gedoe heeft ze wel het huwelijk gekost. Moeilijk. Ik zeg niet dat dat bij ons ook zo zal gaan (niet te hopen!) maar ik denk wel dat mijn vader zo zijn bedenkingen zal hebben (en ook zal uitspreken) bij onze bekendmaking dat er een derde op komst is. In zijn ogen betekent dat alleen maar problemen, hij zal zich afvragen waar we mee bezig zijn. Hard maar waar! Dus daar kijk ik niet echt naar uit. Op mijn werk zullen ze ook niet staan te springen en de vrienden, tja, die zullen er ook wel wat van vinden, maar het meeste daarvan zullen wij wel niet te horen krijgen

Maar aan de andere kant heb ik mezelf bedacht dat je bepaalde reacties ook zelf in de hand hebt en dat die grotendeels afhangen met hoe blij je er zelf mee bent, denk ik tenminste. Dus wij hebben besloten om het iig zo positief mogelijk te brengen, dan geef je anderen ook geen kans om daar raar op te reageren. Hoop ik tenminste!

@ Zomerzonnestraal, fijn dat de testen nu lichter worden (raar om dat te zeggen eigenlijk). Ik heb toen een test gedaan 3 weken na mijn MK en die was ook nog steeds licht positief. Ik vond dat wel langzaam gaan toen. Maar je hoort ook vaak dat vrouwen direct na hun MK weer een eisprong hebben (ondanks het nog aanwezige hormoon dan?) en je dus meteen weer zwanger kunt worden. Ga je nog iets doen om die eisprong te proberen te spotten, of gewoon afwachten tot je weer ongesteld wordt eerst?

@ Lily, spannend, woensdag echo!

Hoe is het met de rest?
Wa schrijven jullie veel, 3 dagen geleden keek ik voor hat laatst en zaten jullie op pagina 23 of zo.... Leuk dat er zoveel geschreven word!

Hier gaat het goed tot zover ook alleen nog maar leuke reacties maar watme wel tegenvalt is het aantal kaartjes. Bij de 1e had ik nu al een deur volgeplakt met felicitatiekaartjes en nu weten al best veel mensen het en ik heb 1 kaartje....

Net als met kraambezoek, vond ikbij de tweede al fors minder, hoe vonden jullie dat? Ik hoor om mij heen van mensen met 3 kinderen dat er bij de derde er bijna geen bezoek komt, sobieso fors minder. We zullen het zien... Dat was mijn klaagzang haha...

Tijd verzetten.. Ze zijn hier nu smorgens om 6 uur wakker... Klaarwakker en ik ben dus smorgens mooi vroeg beneden. Ze slapen wel heel goed snachts.

Verder gaat het goed, ben niet meer zo intens moe als een paar weken geleden, groei van mijn buik staat ook een beetje stil gelukkig, ik groeide wel heel hard. Wel heel veel pukkels, daar baal ik wel een beetje van. 9 nov hebben we de volgende echo en daar kijken we heel erg naar uit.
Nou, ik vond bij de tweede al dat we veel minder kaartjes kregen voor de zwangerschap. Dat vond ik wel jammer, maar het afnemende kraambezoek vond ik niet zo erg. Bij de eerste kwamen zelfs mensen die we nog nooit bij ons thuis hadden gehad langs, ooms en tantes die je nooit spreekt, de schoonouders van mijn schoonzus (!). Al was ik in het begin wel een beetje verdrietig dat er minder animo was voor mijn kleine meisje dan voor haar grote broer destijds, later vond ik het wel prima. En toen uiteindelijk maanden na de bevallingen onze weekendes werden gedomineerd door kraambezoek was ik er wel weer klaar mee. Zo'n kraamfeest is misschien toch wel een goed idee...

@Emma, wat jammer dat het bij jouw ouders zo is gelopen. Is ook wel waar ik bang voor ben, al staat mijn man, nu de beslissing is gemaakt, volledig achter de keuze voor een derde. We hebben wel besloten om deze keer een combinatie-test te laten doen (als ik zwanger word tenminste!), vooral omdat we het oneerlijk zouden vinden voor onze kinderen als ze een broertje/zusje krijgen met een handicap (al sluit je dat natuurlijk nooit helemaal uit).

@Enkie, van die pukkels had ik ook altijd veel last tijdens mijn zwangerschappen. Dat zijn ook de enige keren geweest dat ik bij de schoonheidsspecialiste kwam, en het hielp wel wat. Ook kon ik dan meteen mijn benen laten harsen toen dat niet meer ging . Ik zou nu trouwens ook wel eens willen gaan, maar vergeet steeds een afspraak te maken (en mijn portemonnee is steeds zo snel leeg).

Ingewikkeld trouwens, zo'n forum (ben forum-maagd ), ik wil steeds op iedereen reageren, maar dat valt tegen! En dan worden volgens mij mijn teksten veel te lang...

Ben zo aan het aftellen naar 8 november! Maar de weken kruipen nu echt voorbij, terwijl ze eerder altijd voorbij vlogen. Gelukkig begin ik deze week voor mijn werk met een nieuwe opleiding, heb ik iets te doen!

Succes allemaal!
Hoera ik ben ongesteld!

Haha, dat ik daar blij mee zou zijn

Maar mooi teken dat mijn hormonen het dus gewoon weer zelf doen na de Mirena.

En vanaf nu dus voor het echie!

Leuk hoor. Grappig, als ik deze datum hanteer dan liggen mijn vruchtbare dagen rondom de verjaardag van mijn vriend en zou de uitgerekende datum rond mijn verjaardag zijn.

Dusss voor tabel: NOD 26 november!
Bij ons ook zeer groot verschil in aandacht tussen de 1e en 2e zwangerschap en kraamtijd.

Oudste was in beide families eerste kleinkind, maar ook eerste van nieuwe generatie (mijn oma's eerste achterkleinkind). Scheelt ook.

Bij tweede waren we net verhuisd, dus was voor veel mensen wel gelegenheid om ook huis te bekijken.

Batterij leeg
Pukkels altijd heel erg gehad tijdens beide zwangerschappen (bij dochter nog erger dan bij zoon) maar nu nog helemaal niets! Prachtige huid nog, heel raar. Dit herken ik niet. Maar misschien heeft het er ook mee te maken dat ik inmiddels tegen de 40 loop en die acne-hormonen eindelijk mijn lichaam eens hebben verlaten. I hope so. Ik gok nog steeds op een jongen trouwens, weet niet waarom, maar heb ineens zo'n sterk gevoel. Ben wel heel nieuwsgierig, jullie?
Yihaaa Isis, super! Ik zal de tabel aanpassen, ook met de echo van Enkie erin.

Volgens mij zijn jij en jouw vriend dan ongeveer jarig rond de tijd dat mijn man en ik ook jarig zijn Isis, toevallig :-)
Bij mijn vorige zwangerschappen wel eens een verdwaalde pukkel gehad maar die kwamen meer door de grote repen Milka die ik toen wegwerkte dan hormonen......

Maar nu, niet grappig maar ja wat doe je eraan? Ik ben ook heel benieuwd wat we nu gaan krijgen, ergens stiekem hoop ik op een jongen, lijkt me super 2 grote meiden en een jongen. Maar een meisje is ook geweldig, een huis vol meiden. Mijn man maakt wel eens een grapje dat hij vroeger droomde over een huis vol vrouwen en nu dat hij het heeft, het toch een andere voorstelling was :-) oudste hier zegt dat ze een broertje krijgt, we wachten het af, over eennweek of 10 weten we het.

Jammer vind ik het wel dat de belangstelling minder word, bij de tweede al minder bij de eerste en nu bij de derde. Ik kan volgens mij beter op het geboorte kaartje laten zetten wanneer ze welkom zijn misschien dat er dan meer mensen komen. Maakt mij ook niet uit, ik vond een rustige kraamweek een verademing, al die mensen in ons huis, zich met te veel zaken bemoeien en zich laten bedienen, want in onze omgeving is er niemand die zegt, joh ik help je even. En ik wil dat onze meisjes een leuke week hebben, en dat de was weg is. Voor de rest geen wensen net de postbode hier..... Nog steeds geen kaartjes.....
Isis ik ben ook blij voor je da je ongesteld bent! Nieuwe ronde nieuwe kansen, ik duim met je mee!
Uitgerekende datum is 3 juni 2013 maar ik heb 9 nov de ternmijnecho en misschien dat he dan nog bijgesteld word. Maar vooralsnog 3 juni.
Zo ben inmiddels thuis (zat net in OV) en met warme herfstthee op de bank. Wat een guur herfstweer zeg!

Ben vanmorgen uitgebreid en in alle rust, want zonder de kids, op kraambezoek geweest bij mijn kleine neefje, nu 10 dagen oud. Och wat een lekker ventje.

Maar ook zo grappig om te zien wat een geworstel met de voedingen en gedoe met alle kraamsores de kraamtijd bij zo'n eerste brengt. Voel me dan zo "ervaren" haha. Schoonzus hangt echt aan mijn lippen en neemt alles van me aan.

Vond zelf ook echt met de tweede alles al een stuk makkelijker en als het eens moeilijk was (is), dan kon ik dat veel beter aan, wetende dat het ècht allemaal fases zijn die weer voorbij gaan.
naamleeftijdandere kindjesNODen?uitgerekend opbijzonderhedenNonovrouw32meisje (4) meisje (2)19 okt30 juni 2013Whaaa vroege test: POSITIEFIsisVG35jongen (4) jongen (2)26 nov8 oktober spiraal verwijderd, 28 okt. ongesteld geworden!Carmen 38jongen (3) jongen (1)weer ongesteld geworden na miskraam, op naar de eerstvolgende NOD4Hellokitty 31meisje (7) jongen (5)10 sept 27 mei 201326 okt. termijnecho was goed! 9 weken + 6 dagen. 17 nov. nekplooimetingPipoomeisje (3) jongen (1,5)3 mei 2013eerste echo was goed! Mirremara34meisje (4) jongen (3)6 juni 201326 okt. termijnecho was goed! 8 weken 1 dagEnkie30meisje (3) meisje (1)3 juni 201312 okt. echo was goed!! 6 weken 4 dagen. Termijnecho 9 nov.Lily3032jongen (4) jongen (1,5)16 juni 2013?eerste echo goed!!! 7 weken 3 dagen. Termijnecho 28 nov.Emma3939jongen (8) meisje (2)10 sept17 mei 201322 okt. hartje gehoord bij VK., 24 okt. termijnecho was goed! 10 weken 4 dagen. Nekplooimeting 5 nov.Zonnestraaltje31meisje (5) meisje (2,5) even afwachten na MKFranses 35jongen (4,5) meisje (2)8 novjuni spiraal verwijderd

Zooo weer bijgewerkt. Zou toch wel fijn zijn als de tabel bovenaan staat he, in de OP. Misschien in het volgende deel. Al moeten we dan nog wel even flink doorschrijven haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven