Wij proberen zwanger te worden in 2016 (2.0)

05-04-2016 12:19 989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnen dit topic praten we verder, zodat alle leden van onze huidige groep zelf ook de tabel aan kunnen passen met hun laatste gegevens.

Tabel is vol

NaamLeeftijd (v+m) 1e/2e/?e kindjeRondeNODZwangerUDBijzonderhedenVlinderbloem8927+321e8- 23/11/2016 4 november bevallen van een gezonde zoon! Autumnborn32+371e228/06/16Marina__30+331e4-2 29/04/2017 27/2 27-wekenafspraak 1/3 32-weken echo biometrieMariskam19831+321e1111/09/1613 september 1e afspraak bij gynaecoloogLouise3030+381e3- 15/10/16America35+331e2424/12/2016verder in de MMM, HSG goed, nu 3 mnd Clomid LindsayKristofLana 28/30 2e 4 23/03/2017 5/12 24weken echo twix8927+281e1004-11-eskee29+451e3 ?0401201623+252e4Rachelroos30+301e1- maart 2017 Miskraam met 10 wk in mei 2016, 2e zwangerschap 1/8 1e echo! HopefulyPregnant26+26 1e1226/08

Pris1992, Lewis10, Poekie90, mi_loves_spring, Elze88, Babylovee, FN92, Sunny61290586, Medea94 en hopenopeenwondertje; we hebben jullie uit de tabel gehaald omdat we een tijdje niets meer van jullie gehoord hebben. Mocht je toch weer mee willen schrijven, laat dan even iets weten.
Maanroosvis haha de wijntjes sloegen dus een beetje te hard in? Ik lees dat je ovulatie de 18e is, dus dan is het geen ramp om deze sexavond te missen haha . Je hebt nog tijd, dus ik zou het dit weekend gewoon lekker gezellig maken! En inderdaad, de opties die America aangeeft is misschien ook wel leuk om te doen.

04012016, spannend! Heb je al getest? Overmorgen NOD zie ik! Ben benieuwd, hoop het voor je!

Mariskam, ook in de wachtweken... Spannend he. Ik heb spastische darm, dus heb al snel dat het rommelt en dat ik met m'n buik geconfronteerd word. De symptomen die zwangeren hebben met hun buik heb ik dus regelmatig. Super irritant nu haha. Hoop dat de weken voor jou snel zullen gaan, inderdaad misschien afleiding zoeken?

Babylove, fijn dat alles goed is gegaan bij de echo. Lekker genieten ervan!

America, lekker dat je straks weer thuis bent. Hoop dat je je dan ook weer beter voelt, vooral als de vruchtbare dagen er weer aan komen . Is toch fijner als je niet met een ontploft hoofd vol snot moet seksen haha!

@geslacht willen weten: jaaaa, ik zou niet kunnen wachten tot de bevalling! En ik vind het inderdaad ook wel praktisch met kleertjes, etc.
Wel een vroege test gedaan, maar omdat ik mijn nod niet precies weet heeft dat niet zo veel zin.. Kan wegens tussen morgen en volgende week zaterdag zijn. Dus komende week maar eens testen.

Geslacht: Wij willen het ook graag weten. Bij mijn eerste speciaal een echo gedaan met 16 weken, dat willen we deze keer ook doen
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Van de week had ik een heel verhaal getypt op de ipad tijdens het koken, valt ie op de schermbeveiliging heel het verhaal weg! Na het eten had ik geen tijd meer om alles opnieuw te typen.. nu opnieuw proberen dan maar! (Ben er speciaal maar even voor naar de computerkamer gegaan!)

@vlinderbloem; zo fanatiek zijn met sporten herken ik! Fijn dat je geen spannende wedstrijden meer hebt.. In het ergste geval, als je het niet meer ziet zitten, kun je altijd nog een hamstringblessure faken ofzo..

@Babylove: Nu al een eigenwijsje.. zoiets zul je altijd zien! Wel fijn dat het zo goed gaat!

@Andere zwangeren: Fijn dat het zo goed gaat, op de kleine kwaaltjes na. Houden zo allemaal!

@ Maanroosvis: Op zich niet zo erg dat je deze keer overgeslagen hebt toch? Ik denk nog steeds dat je alle kansen hebt deze ronde, zolang je ovulatie nog niet is geweest!

@America, Balen dat het deze keer niet gelukt is. Heb toch wel respect hoelang jullie al bezig zijn. Nu nog een keer zonder medische molen proberen toch? Ik ga echt heel hard duimen!

@ Aankomende NOD: Ook hier de welles/nietes symptomen alweer gesignaleerd. Wat vervelend lijkt het me eskee om dit continue te hebben! Ik mag van mezelf niet eerder testen als volgende week zondag, maar weet nu al dat ik vrijdag en zaterdag supergespannen ga zijn ondanks dat ik me voorgenomen heb dat niet te doen!

@Klussen; Wij doen het ook om de dag, de week dat mijn ovulatie is.

Wij willen ook graag weten wat het geslacht is. Over namen hebben we al hele avonden zitten wegdromen.. en zo dus al 10x gewisseld van jongensnaam. Meisjesnaam hebben we er een paar, maar dé zit er nog niet tussen. Achja, we hebben tijd zat om daar over na te denken! Wel grappig hoe anders iedereen daar in is, bij sommigen nog niet bespreekbaar bij vriend en mijn vriend raakt er niet over uitgepraat. (Die had ook al graag wat babyspullen gekocht maar heb m maar tegengehouden haha!)

Soms lees ik hier ook over zelf testen en later aan vriend vertellen of verrassen, hoe staan jullie mannen daar tegenover? Hier heeft mijn vriend me met klem verzocht niet alleen te testen, het is iets van ons samen vindt hij dus hij wil graag samen met mij dat ding aflezen.. Ergens vind ik het logisch maar ook jammer, zo kan ik hem dus echt niet verrassen.. (En stiekem toch doen zal ruzie opleveren, dus dat vind ik het ook zeker niet waard!) Ben benieuwd hoe dat bij jullie is!
@testen. Ik heb bij eerste samen met man getest.. Nu heeft hij gezegt dat hij graag wil dat ik hem verras

We hebben de namen trouwens al klaar haha! Meisjesnaam wisten we bij de vorige al, maar toen niet gebruikt haha!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Twix89, Soms testen wij samen, omdat hij weet dat mij NOD is, of ik gewoon zo gespannen er over ben dat ik ook niet alleen wil testen. Soms test ik alleen als ik het echt niet meer kan houden maar nog wel zo twijfel. Dan wil ik vooral niet uitstralen naar mijn man dat ik continue aan het testen ben en het telkens niet raak is. Als ik daar moederloos van wordt, dan zal hij dat helemaal zijn. Ik bedankt me wel altijd dat als ik met een vroege test negatief test ik dan altijd de avond samen kan testen in plaats van vertellen (dus dat het voor mij dan ook nieuws is) of is dat te veel cheaten?
Zoo, daar ben ik weer!

@Vlinderbloemtactiek: hahaha, weet niet of dit gaat werken hoor!! De eerste 7 rondes heb ik anders aangepakt en dat zonder succes, dus wie weet brengt het succes en veel hartjes!!

@Mariskam: Ik hoef gelukkig nog niet over te geven. Het blijft bij erg rommelende darmen en misselijkheid. Ik merk dat het eten in kleine porties inderdaad helpt (bedankt America voor de tip). Ik heb echter wel dat ik op bepaalde momenten opeens vanuit het niets megahonger heb en daardoor misselijk word. Moet dan snel wat eten (ook al is het maar een soepstengel) en de misselijkheid zakt weg. Ik zorg dus tegenwoordig dat ik altijd een pakje crackers o.i.d. in mijn tas heb zitten.

@Vrouwelijke orgasmes: Het schijnt wel te helpen dat eerst de man moet klaarkomen en daarna de vrouw. Door de spiertrekking van de vrouw tijdens het klaarkomen worden de zaadjes geholpen omhoog te gaan! Tijdens mijn vruchtbare dagen ben ik echter nauwelijks klaargekomen hoor!! Ik was allang blij dat vriendlief klaarkwam in mij en moest daarna van mezelf 20 minuten lang heel stil liggen op mijn rug (en mijn benen in de lucht, maar dat lukte me geen 20 minuten haha)....misschien is het grote onzin hoor!!!

@Babylove: Ja haha inderdaad, alles voor de kleine!! Fijn dat je test goed was!! WIj weten nog niet zo goed of we die test willen gaan doen. Ik heb op mijn werk veel te maken met kindjes met het downsyndroom en wij houden het kindje sowieso, of het wel of niet een downsyndroom heeft. Voor mij dus de vraag of het de moeite waard is om die test te doen.

@04; Jij hebt wel echt typische symptomen zeg!!! Spannend!! Ik ga voor je duimen!!

@America: Grr het zit je niet mee he!! Alweer nieuwe Kleenex aangeschaft? Zoals iemand anders ook al zei, hopelijk belemmert het niet je seks aankomende dagen!! Hoop snel een hartje te zien bij jou!!

@Maanroosvis: haha moest erg lachen om je grappige manier van schrijven. Je hebt inderdaad nog tijd als de 18e je eisprong is. Ik zeg; dat picknickideetje is leuk!!!

@Eskee: Oei spastische darm, dat had een vriendin van mij ook!! Zij had er inderdaad ook altijd veel last van. En als dat is waar ik nu last van heb, dan is dat wel super vervelend voor het feit dat je dat altijd hebt zeg!! Ik onthoud maar zo; het is voor het goede doel.

@Twix: ik heb zelf getest zonder dat mijn vriend erbij was. Mijn vriend vond dit prima, omdat ik het zelf wat prettiger vond. Als je echter denkt dat je vriend dit niet leuk vindt, zou ik het zeker samen doen!

@zwangeren: hoe zit het met jullie eetgedrag???? Letten jullie extreem goed op? Heb je juist extreme honger?

Hopelijk heb ik nu weer op iedereen gereageerd!!
@Twix ik test alleen. Ik vind dat wel fijn dan hoeft hij niet telkens de teleurstelling mee te maken zeg maar. Mijn vriend is tot nu toe heel nuchter "we zien het wel". Hij komt pas in actie als het echt zover is. Bovendien heeft hij geen idee van mijn cyclus NOD en vruchtbare dagen.

Als jouw vriend het wel belangrijk vind zou ik daar wel rekening mee houden. Stiekem doen en hem verrassen lijkt misschien voor jou leuk maar volgens mij vind hij het echt heel belangrijk dat hij erbij is.

Ik ken stellen die samen testen en het moment is volgens mij net zo bijzonder als met een verassing

@Vlinder wow jij bent echt zwanger met misselijkheid en al. Ik ben zo blij voor je .

We hebben nu afgesproken dat we tijdens de vruchtbare dagen even op de aromantische manier seks hebben. Het is niet ideaal maar het werkt wel. Buiten de vruchtbare dagen gaan we weer flink aan de slag met de oefeningen van de seksuoloog en op zoek naar een nieuwe seksuoloog of iets compleet anders. Ik ben tot nu toe nog niet geheel overtuigd dat het me helpt.
Zo meiden, zal zo even alle berichtjes teruglezen.

over dat testen dat doe ik ook samen met mijn vriend omdat hij dat ook fijn vindt. Alleen dan ook samen de teleurstelling. Vandaag weer getest na zeven dagen na NOD. Maar weer negatief. Ik denk dat ik moet wachten tot mijn eerste echte ongesteldheid en dat die door stoppen pil even wat langer wegblijft. Ik hoop dat die dan snel komt, dan kunnen we naar ronde 2
04 al getest?
Nee, morgen ga ik testen!
Ooh spannend 04. Ben benieuwd, hopen op een positieve test.
Succes 04 en hopen op een positieve test!. Vanaf volgende week heb ik mijn vruchtbare dagen volgens de app en 26ste mijn ovulatie. 10 mei moet ik ongesteld worden. Dus ik kan vooruitplannen haha
Dream your life, live your dream ?
Hier zijn de al gearriveerd! Een paar dagen eerder dan verwacht, maar als het dan moet gebeuren dan maar het liefst ook zo snel mogelijk. Ik ben eigenlijk elke keer redelijk rustig gebleven, maar voel me nu wel rot. Op een of andere manier leek me tot en half jaar nog wel redelijk maar nu het langer duurt, is het ineens lang aan het worden.

Spannend 04! Hopelijk voor jou beter nieuws.

Wat betreft eventuele testen, die doe ik alleen. Maar mocht mijn vriend er nu echt op staan om erbij te zijn, zou ik hem daar niet bij passeren.

Ik wil wel absoluut zeker het geslacht weten en vertel dan ook gewoon aan iedereen wat het wordt. Kan sowieso mijn mond over zulke dingen niet houden dus ga dat niet eens proberen.

Namen hebben we het weleens over, maar niks concreet. Om verspreken te voorkomen, denk ik wel dat een 'werknaam' zullen bedenken op het moment dat ik zwanger ben.
Mariskam, balen zeg dat je er zijn. Ik begrijp wat je bedoeld want met iedere maand merk ik dat het er "meer toe doet". Bij ons heb ik gelukkig tot nu toe telkens kunnen denken dat de kansen ook wel erg klein waren. Maar dat gaat deze maand in ieder geval niet op. Ik hoop dus ook dat het raak is.

Ik twijfel of deze maand iets gaat worden omdat ik dezelfde klachten heb als afgelopen cyclus. Slijm, opgezette buik, lage rugpijn. Het zal wel PMS zijn, maar wachten tot vrijdag...
@Mariskam balen! Knuffel . Ik zit 'pas' in ronde 4 maar ik vind mezelf ook heel zielig. Dat komt volgens mij omdat er altijd wordt gedaan alsof je het alleen maar hoeft te bedenken dat je zwanger wilt worden en het dan raak is. Ik heb daarom nog steeds het beeld in mijn hoofd dat het 'zo raak is. Terwijl dat in realiteit niet zo is. Ik merk wel dat ik echt een beetje aan het panieken ben omdat het 'langer' duurt wat natuurlijk nergens op slaat. Ik voel me een beetje genept door de biologielessen. Al dat veilig vrijen van mij omdat je niet zwanger wilt raken en nou blijkt het veel moeilijker. Ja ik ben dan wel soa vrij maar babies komen er niet sneller van :P

@04 ik ben benieuwd. Ik hou het hier morgen goed in de gaten. Het klonk in ieder geval alsof het behoorlijk raak is. Ging het bij je eerste ook zo snel?

@Marina ik hoop dat deze ronde voor jou ook positief uitpakt. De tabel is zoveel mooier met al die hartjes.

@Alle zwangeren ik weet niet of jullie een zwangerschapsdagboek bijhouden maar ik heb vandaag bij een aanstaande papa mee mogen kijken naar de app zwanger+. Je kunt daar van alles in bijhouden bijv kwaaltjes en vk afspraken maar ook foto's van je buik per week etc. Je krijgt per week te zien wat er gebeurt in de baarmoeder plus een 2D en 3D plaatje van een foetus op die leeftijd en ook wat de baby per week kan. Ik vond zelf de graphics heel mooi. Geen idee of iemand er wat aan heeft
Hier een negatieve test... Maar ben nog niet ongesteld, dus misschien te vroeg getest.

Mijn zoontje was niet gepland, dus dat ging zeker snel haha!
Bij mijn zoontje testte ik trouwens een week later dan verwacht pas positief, dus ik hou nog wat hoop
Mariskam, shit dat de menstruatie is gekomen. Maar als het dan toch komt, inderdaad beter vroeg dan laat. Nu kun je weer een rekensom maken wanneer het moet gaan gebeuren En misschien nog een voordeel... je kind wordt dan in ieder geval niet rond kerst/oud en nieuw/net in het nieuwe jaar geboren

Marina, nog 4 dagen tot jouw NOD zie ik. Die klachten die je beschrijft kunnen ook zwangerschapssymptomen zijn. Lastig he dat die symptomen lijken op die van menstruatie? Ik ben in ieder geval nog voor je aan het duimen hoor!

America, hoe is het met jou?

04, jammer nog geen positieve test! Maar misschien inderdaad te vroeg getest. Lastig als je je exacte NOD niet weet. Maar ik zou de hoop nog niet opgaven.

Twix, hoe is het met je? Ook al symptomen aan het zoeken? Haha, ik las de vraag van America en dacht: neeee, dat heb ik nog helemaal niet gedaan. En natuurlijk afgelopen weekend wel. Ik had wat druppeltjes bloed, heel weinig maar wel helderrood dus ik dacht natuurlijk meteen.... innesteling! Toen bedacht ik me later dat ik me 'down under' ook geschoren had met een nieuw scheermes dus dat het ook best wel eens kan dat ik me een klein beetje gesneden heb. Duuuussssss dat gaat goed haha! Ik probeer niet te veranderen in een andere versie van mezelf richting NOD, maar het is lastig.

FN92, ik zie dat jij ook bijna NOD hebt. Hoe is het met jou?

Maanroosvis, snap heel goed wat je bedoelt. Maar het is denk ik toch het beste om een half jaar tot een jaar aan te houden, dan schijnt 90% zwanger te zijn. Lijkt zo lang he! Ik probeer ook heel bewust te denken dat het nog wel even kan gaan duren, maar dat maakt de teleurstelling er elke maand niet minder op.
@04 Wellicht dat het nu weer zo is. Wie weet . Toch even heel nieuwsgierig hoor maar ben je toen door de pil/spiraal heen zwanger geworden?
@maanroosvis ik ben door condoom heen zwanger geraakt. we wilden later beginnen aan kinderen, maar ik was vast gestopt met de pil om te 'ontpillen'... dat bleek niet nodig haha
@04: Als je de vorige keer ook een week na de NOD positief testte is er zeker nog hoop! Je symptomen lijken op een zwangerschap te duiden maar in de loop der tijd hebben we ook al geleerd hier dat dat niet altijd zo hoeft te zijn. Blijf hoop houden en wie weet over een week een hartje erbij!!

@Mariskam: Shit, knuffel!!! De angst dat het niet gaat lukken is zo herkenbaar. Ik heb dat ook gehad. Binnen mijn familie zijn enkele nichten heel moeilijk zwanger geworden en ik dacht; dat zal mij dus ook gaan overkomen. Toen het inderdaad bij mij ook niet vlotte ging ik daar steeds meer in geloven. Maar dames, hou dus hoop!! Bij mij is het ook gelukt! Het klopt wat Eskee zegt dat 90% binnen een jaar zwanger raakt!!!

@Maanroosvis: Ik heb de app gedownload. Sinds ik weet dat ik zwanger ben, heb ik zoveel gelezen en gedownload (en ook weer verwijderd haha). Ik moet nog even ontdekken wat de fijnste app is want je vind overal van alles!

@Eskee: hahaha, moest wel even lachen om je 'scheer-actie'. Dan heb je wel flink mis gezeten!

Nog enkele dagen en dan komen er een paar NOD's aan! Ik ga hard duimen voor iedereen!!
@Vlinderbloem ik ben benieuwd naar jouw reviews van apps voor tegen de tijd dat het bij ons ook raak is. Ik weet dat Louise30 heel veel heeft gehad aan positief blijven. Ik ben een pessimist dus dat gaat hier niet op. Ik bescherm mezelf ook tegen de teleurstelling door te zeggen dat het toch niet raak is maar ik hoop het natuurlijk wel.

@04 Oh jeetje dan heb je ook pech zeg. De kans is 1 op heel weinig. Gelukkig was hij wel welkom

Vandaag hier een positieve ovulatietest. Tot nu elke keer op dag CD 14 positief getest met uitzondering van de eerste maand toen was het CD 15. Vanwege de regelmatigheid begin ik nu vanaf dag 13 met testen. Die van CB zijn vrij prijzig dus zo doe ik er nog langer mee. Dat wordt dus vandaag, morgen en overmorgen flink van bil gaan. Een vlinderbloemetje dus . Mijn vriend hoopt inmiddels dat het gauw raak is want hij vind mijn a-romantische, acrobatische benen in de lucht toeren niet om aan te zien. Inmiddels heb ik daar schudden met mijn benen aan toegevoegd :P. Twintig minuten lang liggen hou ik niet vol, meestal maar 10. Het spul lekt er bij mij wel eens uit. Ik ben niet ergonomisch/energiezuinig gebouwd denk ik haha:P
aan de zwangeren ondertussen proficiat!!!

nog 4 dagen tot mijn NOD ondertussen... ik ben echt benieuwd.. heb sinds zaterdag stekende pijn onderbuik... kben benieuwd of het van mijn MS komt of toch mss al zwanger... nog enkele dagen geduld (dat is dus duidelijk niet mijn sterkste punt ) Ik zou graag snel zwanger zijn maar als het deze ronde niet gelukt is ga ik eigenlijk niet zo heel erg teleurgesteld zijn denk ik ... tegen de feestdagen anders moeten bevallen lijkt me echt niet leuk (niemand wil dan in het ziekenhuis verblijven denk ik ...)

de gene die nog niet zwanger zijn, blijven oefenen dames en alvast heel veel success toegewenst!!
@Lindsay zijn de klachten vergelijkbaar met de eerste?
Oké, ik doe mee in het eerdere rijtje van wil ik nog een andere baan nu...

http://forum.viva.nl/forum/werk-studie/ ... ges/321841

Ik ben natuurlijk ook benieuwd naar jullie gedachten maar plaats die dan vooral hier gewon in het topic, in het andere ben ik dus vooral op zoek naar ervaringsdeskundigen.

Vrijdag weer NOD, zaterdag eventueel dus testen maar zelfs als het deze ronde niet raak is wil ik mijn kinderwens niet on hold zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven