Wij proberen zwanger te worden in 2016 (2.0)

05-04-2016 12:19 989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnen dit topic praten we verder, zodat alle leden van onze huidige groep zelf ook de tabel aan kunnen passen met hun laatste gegevens.

Tabel is vol

NaamLeeftijd (v+m) 1e/2e/?e kindjeRondeNODZwangerUDBijzonderhedenVlinderbloem8927+321e8- 23/11/2016 4 november bevallen van een gezonde zoon! Autumnborn32+371e228/06/16Marina__30+331e4-2 29/04/2017 27/2 27-wekenafspraak 1/3 32-weken echo biometrieMariskam19831+321e1111/09/1613 september 1e afspraak bij gynaecoloogLouise3030+381e3- 15/10/16America35+331e2424/12/2016verder in de MMM, HSG goed, nu 3 mnd Clomid LindsayKristofLana 28/30 2e 4 23/03/2017 5/12 24weken echo twix8927+281e1004-11-eskee29+451e3 ?0401201623+252e4Rachelroos30+301e1- maart 2017 Miskraam met 10 wk in mei 2016, 2e zwangerschap 1/8 1e echo! HopefulyPregnant26+26 1e1226/08

Pris1992, Lewis10, Poekie90, mi_loves_spring, Elze88, Babylovee, FN92, Sunny61290586, Medea94 en hopenopeenwondertje; we hebben jullie uit de tabel gehaald omdat we een tijdje niets meer van jullie gehoord hebben. Mocht je toch weer mee willen schrijven, laat dan even iets weten.
@04: Ja ik kan niet meer dan proberen. Wie weet... en jij kan ook niet meer dan een testje doen en hopen op een

@Maanroosvis: ik had de Mirena. Hoormoonspiraal dus. Maar ik zou echt niet weten of die voor of na me eisprong eruitgehaald is. Ik heb nooit bloedverlies gehad bij de Mirena.
Dream your life, live your dream ?
@Medea Oh het was niet de bedoeling om het 3x te posten. Volgens mij als je een hormoonspiraal eruit haalt werkt het net als bij de pil/nuvaring. Sommige hebben erg last van ontpillen. Ik had dat gelukkig niet. Als je spiraal voor je eisprong is eruit is gehaald bestaat er nog een kans, anders lijkt de kans mij vrij klein. Wel lastig dat je nu nog zo weinig van je cyclus weet. Ik heb eerst mijn eerste natuurlijke menstruatie afgewacht.

@Louise fijn dat de test tot nog goed was. Zwangerschapkleding klinkt zo ongelooflijk degelijk maar waarschijnlijk zijn jouw broeken super hip. Leuk dat iedereen zo positief is/was
Dames, ik heb jullie door verschillende omstandigheden echt gigantisch verwaarloosd! Maar ik wil wel graag in de tabel blijven en zal ook weer wat mee gaan posten.

Ik loop geloof ik drie(!!!) hartjes achter. Supergaaf voor jullie! Zo gaat het ineens lekker hard. Lees ook al meteen de 1e klachten voor de net-zwangeren en Louise moet al in zwangerschapskleding.

Maanroos, jammer dat je het niet geworden bent bij de sollicitatie. Nu op naar een hartje en dus geen killerbodybuik maar een bolle buik .

Marina nu ook serieus aan het werk ;). Heb je nu ook het gevoel meer kans te maken?

Ik heb geloof ik mijn instellingen aangepast voor priveberichten. Is het de bedoeling dat we nu zelf wijzigingen in de tabel aanbrengen?

Ga je al verder in de MM America? Of blijf je toch nog even proberen? En hebben jullie al een hond?

Welkom aan de nieuwe dames en verder zal ik echt van alles overgeslagen en gemist hebben. Sorry daarvoor en ik beloof beterschap.
Hoi Allemaal,

Ik zou ook graag mee willen schrijven.

Mijn vriend en ik willen graag gaan voor ons eerste kindje. We willen het al een hele tijd, maar nu aan het proberen.

Net gestopt met de pil en daarna ongesteld geworden. Moet nu eigenlijk weer ongesteld worden, maar ben het nog niet.

We konden niet wachten, want willen het zo graag dus vorige week zaterdag test gedaan die naar verwachting negatief zou testen. Ondanks dat toch hevig teleurgesteld natuurlijk.. vandaag op mijn NOD weer test gedaan en helaas negatief.

Stiekem hoop ik dat ik niet ongesteld word en toch positief kan testen en anders hopelijk de tweede ronde.

Ik wou bij deze iedereen feliciteren die nu zwanger is. Lijkt mij een geweldig gevoel.

vind een forum echt fijn, aangezien ik het geheim wil houden als verassing uiteindelijk voor omgeving. Maar ergens t zo van de daken wil schreeuwen dat we het aan proberen zijn met hoop dat t gauw zo ver is.

liefs
@maanroosvis: ik wacht het gewoon af. Niet geschoten is altijd mis zal ik maar zeggen . De huisarts zei dat ik rekening moest houden dat ik meteen zwanger zou kunnen raken, je bent meteen weer vruchtbaar zei ie, maar dat is ook bij iedereen ander's natuurlijk. Maarja het mag van mij ook nog wel een maand of twee wachten hoor. 1 mei begin ik weer op mijn oude werkplek, wel in dezelfde organisatie als waar ik nu werk, dus dat valt weer mee. Die zien me al aankomen met me aankondiging en ohja baas ik ben zwanger haha
@Mariskam welkom terug . Goed om weer van je te horen. Nog steeds aan het 'oefenen'

@Medea er bestaat altijd een kans dus wie weet.

@Vlindertjes leuk dat jullie ervoor gaan. We hebben net de tabel gesloten maar daar mag iemand anders over beslissen. Gezellig mee kletsen kan altijd denk ik, toch?
@maanroosvis: dankje en dat lijkt me leuk! ;)
Zit eens over het tabel heen te kijken, wat zitten we met veel tegelijk op NOD van 22 april!

Mijn eerste ronde was precies 28 dagen, de laatste 29 (en jaa dan denk je yes heb ze niet gehad en test je negatief en word je het alsnog ) ben benieuwd dus wat er nu gebeurd! Zitten we wel lekker met z'n allen nu pogingen te wagen

Ik gebruik overigens nog geen ovulatietesten, de eerste twee keer voelde ik precies wanneer mijn eisprong was, dit keer niet. Als het deze ronde niks geworden is ga ik wel van die testen halen!

@ marina, gegevens ontvangen! Goed dat je die uitleg er nog bij hebt gedaan.. Zou echt iets voor mij zijn om de boel door elkaar te gooien

@medea94; te vroeg testen is eigenlijk zonde. Ik kan er zelf ook wel iets van, maar hoe vaker je een test 'onnodig' hebt gebruikt hoe meer zonde dat je het vindt.. Misschien nog gewoon even aankijken of je vanzelf ongesteld wordt?

@maanroosvis; wat knap dat je ook nog eens met je gewicht en conditie bezig bent!
Zoo, nu snap ik wat er mis gaat haha!! Ik had nog niet in aangezet dat ik dit topic weer wilde volgen door een mailtje te krijgen bij nieuwe berichten. Vandaar even mijn afwezigheid afgelopen drie dagen! Maar ik ben er weer en als het goed is nu weer elke dag up to date!

@Medea: Wat maanroosvis ook zegt, als je spiraaltje er voor je eisprong uit is gehaald, lijkt er een kans te zijn. Ik denk echter ook dat als je spiraaltje er na je eisprong uit is gehaald dat de kans niet aanwezig is, maarja, wie ben ik om dat te weten haha!! Ik ben in mei 2015 gestopt met de pil en dacht te moeten ontpillen omdat mijn cyclus (nog) zo onregelmatig was, maar helaas bleef deze onregelmatig haha! Dus geen idee of ik echt heb moeten ontpillen.

@America: Hoe gaat het nu met je? Snap dat je er even helemaal doorheen zat. Hoop dat je nu flink aan het klussen bent en hopelijk een positieve test krijgt over een week! Inderdaad, ga je verder de MM in of laat je het nog even op z'n beloop? Hoop echt zo dat je snel zwanger raakt, je hebt nu lang genoeg gewacht zeg!!

@04 (fijn dat we je 04 mogen noemen hihi, want ook ik moest drie x scrollen voor de goede naam): 30 kilo, oei!! Ik heb net als maanroosvis angst om aan te komen en voel mezelf altijd dik. Ben van de zomer 8 kilo afgevallen en wordt lichtelijk panisch als blijkt dat ik 30 kilo zou gaan aankomen. De eerste week heb ik wel een beetje op z'n beloop gelaten. Veel feestjes en toch even samen gevierd dat ik zwanger ben, maar vanaf morgen gaat de rem er even op en ga ik alerter op mijn voeding letten. Ik wil ook proberen zo min mogelijk aan te komen.

@Maanroosvis: Oei, die obsessie met fantasieën en dromen is zo herkenbaar. Ik deed niet anders en doe nu al helemaal niet meer anders. Ik ben alleen maar aan het rekenen; wanneer mag ik het mijn ouders vertellen? Wanneer ga ik het mijn vrienden vertellen? En wanneer mijn teamgenoten e.d.? Heel spannend, vind het ongelovelijk moeilijk om het nog minimaal 5 weken voor me te moeten houden maar ik ga mijn best doen. Omdat ik wel 4 x sport weet alleen mijn coach het goede nieuws (dit met tegenzin van vriendjelief die het eigenlijk aan niemand wilde vertellen tot we een goede echo hebben gehad). Ik heb de verloskundige gebeld om een afspraak te maken en heb gelijk gevraagd of ik nog mag sporten. Ik handbal trouwens! Dit kon geen kwaad tot 12 weken. Ik ben echter zelf van plan te stoppen bij ongeveer 10 en 11 weken. Volgens mijn berekeningen is dit eind mei.

@Milovesspring: haha dat dromen en fantaseren is erg leuk, maar zorgt ook wel voor gekte en stress in je hoofd hoor!!!

@Louise30: Fijn dat de test goed lijkt te zijn gegaan!! Even de uitslag afwachten maar ik heb goede hoop!! Leuk dat je een buikje krijgt, even voor mijn eigen berekening; hoever ben je nu ongeveer zwanger??? En de rest van de dames?

@Verloskundige/echo's: Ik heb 26 april mijn eerste afspraak. Dit is echter alleen een intake. Ze gaf aan pas met 10 weken een echo te maken dus ik moet helaas nog even geduld hebben. Volgens mijn eigen berekening zou ik rond 12 december uitgeteld moeten zijn. Ik ga zo proberen dit in de tabel aan te passen.

@Mariskam: Fijn dat je er weer bent!!

Zo, volgens mij heb ik weer op iedereen gereageerd. Nu eten koken en dan weer een potje handballen!!
@vlinder, wat toevallig.. 12 december was de uitgerekende datum van mijn zoontje haha!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
@Vlinderbloem vanaf 14 weken mag je bij ons zwangerschapsyoga volgen maar ik ben van plan gewoon door te sporten mits mijn lichaam dat toe laat. Als ik echt heel ziek of misselijk ben houdt het natuurlijk op. Spannend joh om het niemand te vertellen. Ik vertel het mijn beste vriendinnen en moeder sowieso meteen bij een positieve test. Die wil ik er ook bij hebben als het niet goed gaat.

Over de kilo's: je eet niet voor twee maar voor jezelf en een baby. Ik geloof dat je pas vanaf de 2e en 3e trimester 200 tot 300 calorieën per dag extra nodig hebt. Verder weinig suiker en veel water. Wel fijn hoor dat ik hierin niet alleen ben
Heb vanmorgen getest want wilde hubby verrassen voordat ik weer de hort op moest. En met NOD over 3 dagen zou er evt een streepje kunnen zijn. Helaas: Negatief. Balen want ik heb een heel schattig Jip & Janneke rompertje klaarliggen. Maar goed, mischien net te vroeg ofzo.

Helaas pindakaas. Net op vliegveld naar toilet geweest en lijkt of de er nu al zijn. 3 dagen te vroeg. Bhoehoehoe, gemeen.

Wat betreft de MMM, heb afgesproken met mijn man dat we nog een maand spontaan proberen en dan de MMM ingaan. Zoek ondertussen een andere gyn want ik ga niet terug naar de man die me zo slecht hielp een aantal weken geleden.

@Louise fijn van de test! Hoop dat de rest ook goed is

Oh we moeten boarden. Schrijf verder als ik weer op vaste bodem sta en zal dan proberen op iedereen te reageren.
@america: wat jammer(ligt uitgedrukt) dat je test negatief was. Ik hoop dat iedereen snel positief test, die nog aan het testen zijn.

Hopelijk kan je snel het Jip & Janneke rompertje gebruiken.

Ben nu 2 dagen na verwachte menstruatie later nog niet ongesteld, maar wel al echt 4 a 5 dagen klachten. En al twee weken hoofdpijn :(

Ik hoop dus stiekem dat ik wel zwanger ben, maar ergens denk ik dat mijn lichaam moet wennen aan het feit dat ik gestopt ben met de pil en zijn eigen cyclus dus moet kennen. Heb echt de neiging om weer een test te doen morgenochtend mits ik dan nog niet ongesteld ben maar ben het eens met twix89, ik denk dat dat zonde is van de test en ook van mijn eigen humeur, die er niet beter op wordt. Dus wacht het af.
@America hebben de doorgezet? Anders duim ik nog even voor je mee

@Vlindertjes ik ben op een gegeven moment gestopt met testen en ook met te vroeg testen omdat ik heel erg ongelukkig werd van negatieve testen.
@maanroosvis: ja ik denk dat ik dat ook maar ga doen en dan maar gewoon afwachten en zien wat er komt. zou jij na bepaalde tijd overtijd wel testen? ik denk als ik over een week nog niet ben dan pas weer een test.

@america: En ben ook benieuwd america!

Nu maar lekker genieten van het zonnetje vandaag! Hele fijne dag allemaal.
@america Balen zeg van die negatieve test... Het lijkt me zo lastig om positief te blijven als het steeds niet lukt. Ik duim voor je.

@vlinderbloem89 Spannende tijd voor jou! Moeilijk om het nog aan niemand te vertellen!

@hopenopeenwondertje Bij jou al ontwikkeling? Zag dat je NOD was..

Ik heb inmiddels de laatste pil genomen en wacht nu op de onttrekkingsbloeding. Gisteren feestje van mijn ouders die 40 jaar getrouwd waren. Mijn vriend en ik zijn inmiddels 2 jaar samen en nu komen de vragen hoor!! Worden jullie al opa en oma?? Wordt het niet eens tijd? Zou leuk zijn hè?

Dat was wel echt even lastig! Wil aan niemand laten merken dat we gaan beginnen, maar zou het voor mijn ouders zo leuk vinden als ze er positief op konden antwoorden.

En nu blijkt ook dat mijn schoonouders plannen hebben om eventueel naar België te verhuizen... Zwager en schoonzus en kids willen daarheen verhuizen en dan zouden mijn schoonouders de kleinkinderen zo missen... Ik dacht alleen maar 'oh nee, straks missen jullie ons kindje (mocht het lukken dan)

Maar ja, komt wel goed!

Hele fijne zonnige dag allemaal! Ik HOU van lente hihi!
@america: ik duim voor je! Wat een bezigheid is het toch om zwamger te worden he. Als je eens kijkt al die tienermeisjes van 16 worden zo plotseling zwanger en als je het echt wilt is het een strijd.

@mi_loves_spring: het liefst wil je het aan iedereen vertellen he. Dat is zo moeilijk hihi. Je kan het met niemand delen
@Vlindertjes een week dat is wel heel knap, dat hou ik niet vol hoor. Ik streef naar twee volle dagen omdat mijn cyclus met 1 of 2 dagen verschilt. Tot nu toe is het gelukt om na 1 dag overtijd te testen.

@milove spannend en vervelend dat je je schoonouders niet kunt vertellen over hypothetische kleinkinderen. Mijn moeder weet het wel mijn schoonouders vertel ik het, het allerlaatste omdat zij altijde menen te weten wat goed voor je is. Als ik nu zou vertellen over onze plannen zou ik alleen maar horen waarom het handig is om het over een paar jaar te doen.
@maanroosvis: haha jaa nu ik het zelf zo zie, denk ik dat een week mij ook niet lukt, dat zeggen is makkelijker dan het doen. hou jullie wel op de hoogte.

@mi_loves_spring: jouw verhaal is zo herkenbaar, ik had het er heel vaak over en nu we het aan proberen zijn durf ik niks te zeggen meer want ik praat zo snel mijn mond voorbij. Mijn schoonouders zouden het leuk vinden en mijn moeder ook heel erg. Die koopt nu soms al spullen voor als het zover is.. mijn vader weet ik niet. Die heeft denk ik hetzelfde van pas over paar jaar ofzo. Maar laat je niet gek maken hoor door die gedachtes. Als je t wilt dan wil je het en met proberen weet je pas of het lukt en soms moet je dan echt lang wachten. Ken genoeg die dat hadden. Laten we hopen op snel ;)

en precies wat medea zegt. Degene die het echt willen moeten er soms heeel lang op wachten. Is niet eerlijk!.

Ik ga daar maar niet teveel over nadenken, want ik heb geen idee hoe lang ik zelf moet wachten. Nog steeds niet mijn eerste echte ongesteldheid dus we will see.

Gelukkig worden we al stuk blijer van de lente!
@04: Dat is toevallig, en wanneer is je zoontje uiteindelijk geboren? Dit is wel de datum die ik zelf heb berekend via internet haha, misschien zit ik er wel volkomen naast haha.

@Maanroosvis: ik blijf wel bij het team betrokken en ben wel van plan te blijven trainen, maar dan zonder het duel aan te gaan (handbal is een erg felle, harde sport en ik wil niet hebben dat ik op mijn buik val of een trap tegen de buik krijg). Daarnaast hardloop en wandel ik veel. Ben van plan beiden nog te gaan doen aankomende tijd zolang ik geen last heb van het een of ander. Voor nu wordt de misselijkheid iets minder geloof ik.

@America: dat zegt niets he, dat je test negatief was. Dat bleek ook bij de overige meiden die enkele dagen voor de NOD volgens mij niet positief getest hebben toch?? Houd moed!! Ik ga heel hard voor je duimen in ieder geval! Het is in ieder geval nog niet gestart die stomme rode duivels?

@Vlindertje: ben het even kwijt hoor, maar in de hoeveelste ronde zit je? Als ik nu terug ga naar pagina 1 ben ik mijn getypte tekst kwijt hihi...als dit je eerste ronde is kan het zijn dat je cyclus nog heel onregelmatig is he...

@Melovesspring: spannend he, om het niemand te vertellen!! Mijn ouders vermoedden geloof ik ook wel wat. Mijn moeder heeft me een tijdje geleden geholpen met ons huisje opruimen en schoonmaken en ik had per ongeluk het potje met foliumzuur op mijn nachtkastje laten staan....shit! Dus denk dat ze die wel gezien heeft...
@vlinderbloem: ja precies zit in ronde 1 dus daarom wil ik ook niet teveel hopen. Ben mij bewust dat mijn cyclus nog niet regelmatig is en ik daar dus geen zicht op heb, jammer genoeg. Dus wacht het af.
Ik ben op 2 december bevallen dus eigenlijk (maar gelukkig) iets te vroeg haha!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Bah echt een baaldag vandaag :( vanmorgen had ik zoveeeeeeeel afscheiding plotseling dat ik er erg van schrok en nu bloed ik. Zou het al mijn menstruatie zijn? Mijn borsten doen enorm pijn en zijn zo gevoelig met rennen. En kom thuis van een drukke avonddienst en heb zo de behoefte aan een glaasje 43 ofzo haha en een sigaret, maar dan schiet me vriend me af denk ik.

En nu genoeg gezeurd.

Kijken jullie ook al stiekem naar welke kinderwagen je wilt op internet en wat voor bedje je gaat nemen? Vorige week wilde ik een babywinkel inlopen met me vriend, maar gelukkig was die gesloten. Je maakt je dan toch een beetje blij met een dode mus denk ik, omdat je zoveel leuke dingen ziet dan en het niet eens zover is en je het gewoon nog niet koopt.
Grrr, zijn helaas met compleet rugby elftal weer gearriveerd. Lang leve de extra sterke Aleve en door naar ronde 16 dus. Hmmm die koelkast kan niet meer luxer, mag ik er een nieuw fornuis bij?

@Medea nee willen shoppen voor kinderwagens en bedje enzo heb ik geen enkele behoefte aan. Babykleertjes en vooral babyschoentjes daarentegen. .. Daar wordt ik dan wel erg week van. Ik merk verder dat ik het nu na 1.5 jaar steeds lastiger vind om andere babies en peutertjes te zien. Werd ik daar eerst heel blij van, nu doet het zeer en wordt ik verdrietig of jaloers. Zeker bij hele kleintjes; denk ik nu regelmatig had ik kunnen (moeten) zijn.

@Alle meiden in ronde 1: Hoop het voor jullie dat het in een keer raak is!

@mi-loves-spring Haha, die verhalen ken ik. Wij zijn nu bijna 2 jaar getrouwd en krijgen de vraag regelmatig. Weet dat zowel mijn moeder als schoonmoeder graag kleinkinderen willen. Maar ook collega's enzo vragen wel eens. Heb daarom mensen in mijn omgeving laten weten dat we graag een gezin willen maar dat het nog niet gegeven is. ( hier in mijn deel van USA NEEM je namelijk nooit kinderen, die KRIJG je, bij voorkeur van God.) Gebruik mijn drukke baan als excuus,, al weet ik dat die vlieger technisch gezien niet opgaat want tot nu toe ben ik bijna altijd thuis geweest voor mijn ei.

@040 zo flinke baby! Ligt het aan mij of worden babies steeds groter?

@Vlinder. Wauw, klinkt gaaf dat handballen. Bewonder je dat je zo fanatiek sport. Goede conditie kan je lichaam alleen maar helpen bij de zware taak van baby-bouwen, toch?
Zeker een flinke baby haha! Maar ik hoop van harte dat de volgende wat kleiner is...

Wat shoppen betreft, wij wisten voor de zwangerschap al welke kinderwagen we wilden enzo.. En toen ik zwanger was heb ik bij elke echo wat gehaald.. Een pakje, een knuffeltje. Noem maar op..

Wbt zwanger zijn.. Heb nu sinds een paar dagen last van mijn borsten en ben erg misselijk. Ook kan ik de geur van koffie niet meer hebben.. Ik hoop dus dat het raak is, voel me wel hetzelfde als bij mijn knulletje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven