Zelf inseminatie

22-05-2020 20:05 20 berichten
Hoi Dames,

Wij hebben een tijdje geleden besloten dat ik zou stoppen met de pil omdat we graag een kindje willen proberen te krijgen.
Vanwege medische redenen gebruik ik ook al een maand 5 mg foliumzuur en zijn wij genoodzaakt zelf inseminatie te doen. We vinden dit beide geen probleem en hebben veel research gedaan haar hoe we dit het beste kunnen doen en zitten inmiddels af te wachten tot mijn cyclus voorbij is. Het is pas de eerste poging, ik ga er zelf nog niet gelijk vanuit dat het is gelukt maar ik zou het wel fijn vinden om ervaringen van anderen hier over te horen. Hoe ging dit bij jullie, duurde het langer dan "gemiddeld" en is het uiteindelijk gelukt? Zijn er trucjes om het beter te laten slagen, zit jij op het moment af te wachten? etc. etc. etc.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Van de eerste ben ik zwanger geraakt door middel van zelf inseminatie. Meteen de eerste maand zwanger. De tweede zonder zelf inseminatie en toen duurde het geloof ik een maand of tien.
Miss-elfje schreef:
22-05-2020 20:28
Van de eerste ben ik zwanger geraakt door middel van zelf inseminatie. Meteen de eerste maand zwanger. De tweede zonder zelf inseminatie en toen duurde het geloof ik een maand of tien.
Jeetje wat een verschil zeg! Wel fijn om te horen dat het gelukt is met zelf inseminatie, gebruikte je toen al lang geen anticonceptie meer, of nooit gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik!
Net 1 ronde gehad...spannend!
Sillenelle schreef:
22-05-2020 20:48
Ja, ik!
Net 1 ronde gehad...spannend!
Ooh spannend, dan zitten we op dit moment in hetzelfde schuitje! Ik vind deze dagen nog spannender dan het moment van insemineren zelf. Ik probeer echt met vanalles mezelf af te leiden :')
Alle reacties Link kopieren
Ja het wachtbankje..
Ik heb niet goed getest op de ovulatie dus ik vermoed dat ik iets te laat was met de inseminatie..
Volgende keer beter plannen!
Welke dag zou je NOD zijn?
Sillenelle schreef:
23-05-2020 19:55
Ja het wachtbankje..
Ik heb niet goed getest op de ovulatie dus ik vermoed dat ik iets te laat was met de inseminatie..
Volgende keer beter plannen!
Welke dag zou je NOD zijn?
Aanstaande donderdag, ben de dagen aan het tellen pff.. bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Spannend!
Ik heb vanmorgen een vroege test geprobeerd, negatief...volgende week weer ongesteld en dan maar de cyclusdag 1 bepalen op de dag van de eerste druppel bloed en niet wanneer het echt doorbreekt. (daar zit wat tijd tussen bij mij)
Ga jij nog een vroege test doen?
Alle reacties Link kopieren
Ja hier goede ervaring ;) Het was de eerste ronde raak. Normaal een cyclus van rond de 30 dagen maar soms ook langer. Op dag 14 de inseminatie gedaan. Op dag 27 een extra vroege test gedaan omdat we met een groepje een weekendje weg gingen. Negatief. Op dag 32 nog niet ongesteld en een vroege test was positief. Een gewone test gaf een heel licht streepje dat je echt alleen kon zien onder het licht van de afzuigkap. Werd tijdens de echo ook 8 dagen terug gezet, terwijl de ‘productiedatum’ vast stond.
Gebruikte al jaren geen anticonceptie.
Nu weer 2 rondes geprobeerd maar nog geen resultaat. Man rookt ook nu, dus kan ook meespelen.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
nutsaboutbeauty schreef:
22-05-2020 20:37
Jeetje wat een verschil zeg! Wel fijn om te horen dat het gelukt is met zelf inseminatie, gebruikte je toen al lang geen anticonceptie meer, of nooit gedaan?
Eerste een maand of zes ervoor gestopt met anticonceptie. Ik had toen een spiraal die er vijf jaar ingezeten had. Omdat we wisten dat we graag kinderen wilden niet meer begonnen met anticonceptie. Bij de tweede spiraal eruit en niet gewacht. Of dat het is geweest?
Alle reacties Link kopieren
Dames mag ik jullie vragen hoe het precies werkt? Is er special set voor dat jullie gebruiken bij inseminatie? Kan je dat gewoon halen bij apotheek ofzo? Zitten er zelf ook aan te denken om het te proberen. Dank
Alle reacties Link kopieren
Spuitje en potje dat je kan halen bij apotheek. Wij hebben verder geen speciaal iets gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een pipetje gebruikt. Besteld bij een webshop. Even googelen op zelfinseminatie. Potje mag ook een urinepotje zijn, te halen bij apotheek of drogist. Opvangen, even laten staan, roeren en opzuigen in het pipetje. Kussen onder de billen, inbrengen en 15 minuutjes blijven liggen. Klinkt heel romantisch :facepalm:
Sillenelle schreef:
24-05-2020 19:03
Spannend!
Ik heb vanmorgen een vroege test geprobeerd, negatief...volgende week weer ongesteld en dan maar de cyclusdag 1 bepalen op de dag van de eerste druppel bloed en niet wanneer het echt doorbreekt. (daar zit wat tijd tussen bij mij)
Ga jij nog een vroege test doen?
wat balen :(.. ik heb wel overwogen om een vroege test te doen maar ik las dat die niet altijd kloppen, dus om mogelijke teleurstelling te voorkomen hebben we besloten nog een paar dagen te wachten..
cilly2 schreef:
25-05-2020 22:15
Dames mag ik jullie vragen hoe het precies werkt? Is er special set voor dat jullie gebruiken bij inseminatie? Kan je dat gewoon halen bij apotheek ofzo? Zitten er zelf ook aan te denken om het te proberen. Dank
Wij hebben spuitjes besteld online en een potje gebruikt om het op te vangen.. we hebben drie keer gedaan (de 11e, 13e en 15e dag van mijn cyclus) spuitje inbrengen en 'snel' leeg spuiten zodat er een beetje kracht achter zit. Daarna 15 minuutjes met mijn bekken omhoog gelegen. Weinig romantisch aan inderdaad als ik het zo beschrijf maar ergens had het ook wel weer wat om er zo bewust mee bezig te zijn. Voor mijn vriend was het het lastigst denk ik, zo geforceerd en richten in een potje haha.
Alle reacties Link kopieren
Een hele serieuze, nieuwsgierige vraag.

Hoezo zelfinseminatie? Ik bedoel is het niet fijner, prettiger en ook handiger om gewoon sex te hebben?

Echt nieuwsgierig hoor hierna. Ik dacht overgings dat zaad 'niet lang overleeft' in de buitenlucht of iets dergelijks.

:heart:
Alle reacties Link kopieren
summerjamm schreef:
02-06-2020 00:42
Een hele serieuze, nieuwsgierige vraag.

Hoezo zelfinseminatie? Ik bedoel is het niet fijner, prettiger en ook handiger om gewoon sex te hebben?

Echt nieuwsgierig hoor hierna. Ik dacht overgings dat zaad 'niet lang overleeft' in de buitenlucht of iets dergelijks.

:heart:
Bij mij was er sprake van een medisch probleem waardoor seks op dat moment onmogelijk was. De wens om zwanger te worden was er wel dus dit was de oplossing.

Zaad moesten we zelfs nog tien-twintig minuten in potje laten staan zodat t vloeibaarder werd. Waarom precies weet ik eigenlijk niet meer. We hebben dat toen wel gedaan en ik was meteen zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Of je hebt geen man maar wel een donor, dan is zelfinseminatie logisch(er)
Ik zit weer op het wachtbankje, gister inseminatie gehad..
summerjamm schreef:
02-06-2020 00:42
Een hele serieuze, nieuwsgierige vraag.

Hoezo zelfinseminatie? Ik bedoel is het niet fijner, prettiger en ook handiger om gewoon sex te hebben?

Echt nieuwsgierig hoor hierna. Ik dacht overgings dat zaad 'niet lang overleeft' in de buitenlucht of iets dergelijks.

:heart:
Vanwege medische redenen is het ons aangeraden door een arts, via de gewone weg was voor ons de kans vrij klein om zwanger te raken.. Fijner prettiger en handiger was het inderdaad geweest om gewoon seks te hebben inderdaad :')
Zaad overleeft niet mega lang, maar kan wel wat hebben. Het kan wel 20 minuten overleven
Alle reacties Link kopieren
Zo dan! Weer wat geleerd! En dan dat zaad zo lang meegaat. Wow, ik las altijd (zelfs door artsen geschreven, kan je nagaan) dat zaad echt maar max 3 minuten buiten 'leeft' ook in een gunstige omgeving zoals potjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven