zomer2016

18-02-2016 08:15 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het nieuwe 'Zomer 2016' topic onder een algemene gebruikersnaam, het oude topic vind je hier.

De tabel is nu in twee delen gesplitst, eentje voor de meiden die nog proberen zwanger te worden en eentje voor de meiden die al geweldig nieuws hebben!

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer voor het echt?NODBijzonderhedenSwirls2729Mei 201602-04Onregelmatige cyclus, PCOSJuffert222625Mei 2016?Onregelmatig, vrij lange cyclusTeemo2633--Min. 1 jaar uitgesteld

Deze meiden zijn zwanger

NaamLeeftijdLeeftijd partnerUitgerekende datumGeslachtBijzonderhedenFleurdelis272723 december 2016Jongen Bevallen!MiAnoo243227 januari 2017Jongen 1 februari bevallen!Huisjebeestjekindje25272 maart 2017Jongen 14 februari bevallen!Sue-x272714 maart 2017 Derde kindje Natas-V2925 maart 2017JongenWhoopsadaisies30301 april 2017VerrassingBadedas28282 april 2017Gecko30303 mei 2017JongenSfietje89273130 mei 2017VerrassingMaisie30335 juni 2017Choccolientje252719 juni 2017 Tweede kindje Knotje272610 september 2017Verrassing 19-04 20-weken echoChantilly282819 september 2017 31-03 hartje luisteren

21-04 geslachtsbepalingDekentje2421 september 2017 05-04 geslachtsbepaling

Voor het aanpassen van de tabel:

Kom je er niet uit, geef een gil!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.62% gewijzigd
@ MiAnoo: nog geen teken van menstruatie. Misselijkheid blijft echter wel aanhouden (wisselt in intensiteit). Ik heb me voorgenomen dat als ik over 2 weken nog niet ongesteld ben geworden, dan nogmaals te testen. Hoe voel jij je nu?

@ Huisje: goed ingeslagen qua testen! Ik gebruik zelf die van de Action, zijn fijn en kosten weinig.
Ik voel me goed, bijna geen kwaaltjes, tenminste nog niet . vanavond belt de verloskundige voor een afspraak. hopelijk kan ik snel terecht

Waarom wacht je zo lang? is je cyclus nog niet 100% goed op gang of?
Wat fijn dat je bijna geen kwaaltjes hebt zeg!

Ik wacht inderdaad zo lang omdat mijn cyclus nog niet goed op orde is. Maar misschien dat ik het niet kan volhouden en toch eerder ga testen. Kan ook gewoon mijn lijf zijn die me voor de gek houdt hoor, maar heb dit soort misselijkheid nog niet eerder meegemaakt...
Swirls, jammer dat de test negatief was! Hopelijk word je snel ongesteld en kun je door naar de volgende ronde. Of wie weet toch nog een positief testje..

MiAnoo, wat fijn dat je je tot nu toe goed voelt! Ik hoop voor je dat het zo blijft

Chantilly, zul je altijd zien dat je dan net een bekende tegen komt haha.. Zou wel leuk zijn als jij ook in Frankrijk een positieve test in handen hebt!

Huisje, vervelend dat je cyclus nog niet zo regelmatig en duidelijk is. Lastig om dan te schatten wanneer je ovulatie zal zijn. En ik denk dat het met ovulatietesten ook vrij lastig is. Want wanneer begin je dan met testen? Dus misschien gewoon nog maar even op z'n beloop laten gaan. Lekker regelmatig seksen en na een aantal weken gewoon weer een testje er tegenaan. Je hebt er nu toch genoeg in huis haha en hopelijk heb je er maar één nodig de volgende keer!

Hier nog 2 pillen te gaan Zo benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn.
Jullie kletsen zo gezellig door!

Ben benieuwd hoe het met fleurdelis is..

Lastig huisje, ik ken dat. Uiteindelijk is mijn eisprong 14 dagen na mijn menstruatie. Maar dan duurt het de ene keer nog 16 dagen voor ik ongesteld word en andere keer 28...

Mianoo ben benieuwd of je gauw bij verloskundige terecht kan...

Chantilly zou wel héél leuk zijn als je op vakantie positief test...

Knotje leuk! Echt aftellen.

Iemand vroeg of ik er nu net zo relaxt in sta als bij de eerste... uh nee. Ik had ze graag dicht op elkaar gehad. Nu is ons kindje al twee, dus minimaal 3 als er een baby bij komt. Maar ja soms loopt het leven gewoon anders. Wij waren er al wel klaar voor maar de omstandigheden nog niet..
Ow ja en een biecht... na 2 jaar keurig condooms gebruikt te hebben, deze maand één keer zonder gedaan. Wat nog niet mocht, maar wel gebeurde ...
quote:Choccolientje schreef op 30 mei 2016 @ 23:01:

Ow ja en een biecht... na 2 jaar keurig condooms gebruikt te hebben, deze maand één keer zonder gedaan. Wat nog niet mocht, maar wel gebeurde ...

Ik ben ook benieuwd hoe het met Fleur gaat!

9 Juni mag ik trouwens naar de verloskundige
Leuk MiAnoo! Echt iets om naar uit te kijken! En Knotje, fijn dat het eindelijk dinsdag is .

Ook spannend voor Swirls zeg, lastig als je niet van een regelmatige cyclus uit kunt gaan.

Afgelopen menstruatie kwam ook wat vroeg, als dat zo is kunnen we misschien zelfs op vakantie al beginnen . Nog een paar weken... heb er zin in! Al vind ik het ook wel spannend, de tijd vliegt zo hard, ineens is het startmoment echt in zicht. Meestal heb ik er wel zin in maar soms vind ik het nog steeds eng (wat als we niet zwanger worden of blijven, wat als het kindje een afwijking heeft etc). Gezonde spanning denk ik maar.
happiness = reality - expectations
@ Whoopsadaisies: die spanning/angst had ik voordat we startten ook hoor. Als je eenmaal gestart bent wordt dat wel minder (bij mij tenminste wel).
Oh wat spannend MiAnoo! Nog even

Die angst herken ik ook hoor Whoopsadaisies.. En nu is het gewoon doodnormaal Ik ga er maar vanuit dat het binnen een jaar wel goed moet komen Dat brengt al heel wat rust. En zo niet, dan zijn we nog jong genoeg om de MMM in te gaan ( al ga ik er op dit moment nog vanuit dat we niet zover hoeven te gaan ).

Ik hoop wel dat ons groepje hier gewoon heerlijk snel zwanger wordt
Nog 6 dagen tot mijn nod maar het is hier echt pms pms en nog eens pms. Ik zal blij zijn als ze doorkomen want dit gevoel is echt twee keer niets. Laat dat libido van de tweede week maar komen!
Ik zei net tegen vriend dat ik vanavond dan echt m'n laatste pil pak en hij zei; mooi, dan gaan we baby's maken. Of ja, doe maar één tegelijk Haha! Hij is er dus ook klaar voor

Spannend, MiAnoo! Ben benieuwd! Hopelijk is alles goed

Whoopsiediasies, die angst zal denk ik altijd wel blijven en er komt steeds een andere angst voor terug waarschijnlijk. Als je eenmaal gestart bent, blijft er een kleine angst dat het misschien niet lukt. Als je dan eenmaal zwanger bent, blijft er een kleine angst dat het misschien niet goed gaat of dat er iets mis is met het kindje. En als dat allemaal goed gaat en het kindje is er, komen er nog veel meer angsten bij Maar zolang er ook steeds hoop en mooie dingen zijn, is het goed!
Wat vervelend, Sue! Hopelijk zet je menstruatie snel door en kun je genieten van de volgende ronde waarin je je hopelijk iets beter voelt!
@Choccolientje; wat stout zeg ;) En? Was het raar? haha

@Knotje, ja die laatste pil... ik vond 't best wel 'n dingetje toen. Nu ruim 1 week echt zonder de pil (even de 'stopweek' niet meegeteld) en er is vanalles aan het rommelen down under. Ik merk ook dat ik sneller wat misselijk en duizelig ben, dus echt even afkicken van die pil zeg

Die angsten zijn ok zo herkenbaar. Nu echt vet spannend met het idee dat je hopelijk ergens het komende jaar in verwachting zult raken. Lijkt me echt ontzettend bizar het hele gebeuren en ook enorm spannend!

@ Sue-x; knuffel voor je pms! Of ja, voor jou dan ;)

Binnenkort ook maar eens even in een of ander buurdorpje wat zwangerschapstesten scoren!

MiAnooo: spannend zeg! Dan is het helemaal echt, echt zeg maar Leuk!
Meiden, sorry voor mijn late reactie!! Was even een gekkenhuis op werk en de zwangerschaps vermoeidheid heeft enorm ingeslagen bij mij!

Mianoo, wat een goed nieuws!! Gefeliciteerd! En wat fijn dat je je nog zo goed voelt, heerlijk meid!

Ik zie dat al veel van jullie inmiddels (on)officieel gestart zijn, hartstikke leuk!! Voor de andere meiden nog even wachten, maar het is voorbij voordat je het weet.

Wij hebben 2 vakanties gepland binnen de EU om maar veilig te zijn, heb er super veel zin in. Mijn buik begint ook al te groeien, wat ik echt niet al had verwacht met 11 weekjes!!

Ik ga even lekker alles bijlezen van jullie!
Ja, ik ben ook echt heel benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren! Ik hou jullie op de hoogte
Leuk om te horen Fleurdelis dat je buik ook al zo aan het groeien is!
Wat leuk, Fleur, dat je buikje al begint te groeien! Hopelijk voel je je snel wat minder moe! Ben je ook misselijk? Of valt dat mee?
Wat goed om te horen Fleur! Gaat snel dan het groeiende buikje :-)

Spannend dat er weer een aantal gestopt zijn met de pil! Ook voor jullie gaat het beginnen :-)
Wow fleurdelis al weer 11 weken, wat gast dat snel. Hopelijk verdwijnt de vermoeidheid ook bijna....

Aah vervelend suex!!

Uh naja twas meer dat we daarna zoiets hadden van shit hier moesten we nog even mee wachten... mag nog niet qua medicatie.... is gevaarlijk voor t kindje. Dus was eigenlijk gewoon héél dom. Was gelukkig niet vlakbij mijn eisprong.
Beste forummers,

Jullie kunnen een topic niet 'sluiten' voor nieuwe forummers. We verzoeken jullie dan ook om dit uit de OP te verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
De OP is aangepast!
Oh wat gaat het snel Fleur! 11 weken alweer.

En Ik kan dat stoppen met de pil alleen maar aanraden :-) Ik voel me zoveel beter! Vrolijk, duidelijk verhoogd libido, veel knuffeliger..

Merk wel dat mijn MS nu langer duurt dan toen ik de pil nog slikte. Mijn cyclus zal denk ik 1-2 dagen opschuiven hierdoor. Nou ja, prima! Zoals het er nu uitziet start ik zondag ( of maandag als ik morgen nog ongesteld ben) met de ovu testen hopelijk krijg ik een streep te zien in de loop van volgende week
Wat spannend zeg, Fleur! Hopelijk voel je je snel weer wat wakkerder. Ik ben ook wel benieuwd hoe dat gaat zijn, sommigen zijn 9 maanden lang misselijk en anderen gaan er flierefluitend doorheen... Mijn moeder had fijne zwangerschappen, dus ik hoop stiekem dat dat erfelijk is ;) (geen idee?).

Libido is ook wel hoger, dus ik baal nu dat de MS lang duurt, haha. En ik zat gisteren te denken aan een fles wijn die we een tijd terug van vakantie mee terug hebben genomen - die moeten we binnenkort maar opdrinken voordat ik eventueel zwanger ben .

@Choccolientje: dan is het wel schrikken ja, als je gewoon even niet zwanger mag worden. Wanneer hoop je echt te kunnen starten? Hopelijk ben je snel medicijn-vrij.

Sue, hopelijk ben je snel van de PMS af! En Knotje hoe bevallen de eerste pilvrije dagen?
happiness = reality - expectations
Choco dat is voor mij de reden om mijn spiraal nog even te laten zitten, wij zouden ook niet zo strikt zijn met condooms. Al is 1x laten zitten op 2 jaar heel netjes. Hopelijk gaat het goed met het afbouwen van de medicijnen en mogen jullie snel beginnen!

Spannend MiAnoo, krijg je ook meteen de eerste echo dan?

Wat gaat het hard Fleur, wanneer heb je de volgende echo? Het schijnt dat de vermoeidheid vaak minder is in het tweede trimester, dus dat is al bijna.

Vervelend Sue, hopelijk zet de menstruatie snel door.

Ik heb vanochtend bloed laten prikken, omdat mijn HB een paar weken geleden redelijk laag was (op de grens tussen net goed en bloedarmoede). Hopelijk is de waarde nu weer normaal, ze controleren ook meteen de mogelijke oorzaken (ijzer, wat vitamines, iets met de nieren en lever en alles wat te maken heeft met rode bloedcellen). Ik voel me voor de rest goed, dus ik verwacht dat er niks raars uitkomt, maar toch wel prettig om het gecontroleerd te hebben voordat we beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven