Zwakke baarmoederhals

28-09-2017 08:51 17 berichten
weet 1 van jullie misschien of je zomaar een zwakke baarmoederhals kan krijgen? Ik lees namelijk dat als je die hebt gehad bij je eerste zwangerschap, dan is de kans ooo groot dat je dit hebt als je weer zwanger wordt.

Vorige keer heb ik hier namelijk geen last van gehad , hoe groot zou dan de kans zijn dat ik het in mijn tweede zwangerschap wel krijg?
Vorige keer ben ik namelijk ingeleid, omdat mijn vliezen waren gebroken, ik had weeen, maar kreeg geen ontsluiting.

En nu is mijn baarmoederhals binnen een week ineens een cm ingekort. De schrik zit er goed in.

Ik ga deze vraag ook in het ziekenhuis stellen, maar ik heb maandag pas weer een afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Als het je gerust stelt nu al bellen.

Hiernaast is de ene ervaring de andere niet.
Hoe ver ben je nu? Als het je niet lekker zit zou ik inderdaad bellen.

Hier bij tweede zwangerschap heel goed in de gaten gehouden vanwege vroeggeboorte en bij mij werd het steeds wat korter. Uiteindelijk wel gewoon 38 weken gehaald. Nu is het ook weer begonnen dus weer meer controles e.d.
Mag jij nu ook vaker langskomen?
Ik zag nu je andere topic. Ik vind het echt heel raar dat ze niets doen tot de 24 weken. Ik kreeg vanaf ong. 22 weken t/m 35 weken bolletjes om in te brengen die de boel rustig(er) zouden moeten houden. Nou woon ik niet in Nederland, maar daar wordt het gegeven in de vorm van wekelijkse prikken als ik het goed heb. Vind het bizar dat je maar gewoon moet toekijken en hopen dat het goed gaat als je zoveel last hebt. @( :(

Dikke knuffel, ik hoop dat je kleine nog heel lang blijft zitten.
Ik ben pas 19 weken, dus ze kunnen nog niet echt iets doen.
En mijn baarmoederhals zat ook nog net op het randje van goed. Nu krijg ik bijna iedere week een echo om te controleren of hij niet verder inkort.

Dus maandag weer een echo. Ik heb nu bijna geen pijnlijke harde buiken meer, maar hij elk krampje schiet ik in paniek. En ik kan moeilijk voor elk krampje gaan bellen.

Vorige keer werd mij baarmoederhals ook als opgemeten vanaf de 24 weken ivm vroegtijdige weeen, deze hadden alleen totaal geen effect op mijn baarmoedermond. Vandaar dat ik nu zo geschrokken ben.
Micchan schreef:
28-09-2017 09:12
Ik zag nu je andere topic. Ik vind het echt heel raar dat ze niets doen tot de 24 weken. Ik kreeg vanaf ong. 22 weken t/m 35 weken bolletjes om in te brengen die de boel rustig(er) zouden moeten houden. Nou woon ik niet in Nederland, maar daar wordt het gegeven in de vorm van wekelijkse prikken als ik het goed heb. Vind het bizar dat je maar gewoon moet toekijken en hopen dat het goed gaat als je zoveel last hebt. @( :(

Dikke knuffel, ik hoop dat je kleine nog heel lang blijft zitten.
Volgens mij gaan ze pas wat doen als mijn baarmoederhals onder de 2 mm komt, maar ook dat weet ik niet zeker.

Maandag hoop ik in elk geval op een goede echo en dat er geen verandering is gekomen. Als dit wel zo is en ze doen nog steeds niets ga ik maar eens rondbellen om te kijken of andere ziekenhuizen wel wat doen
Ah okay, dat klinkt iets beter. Fijn dat de pijnlijke harde buiken zijn afgenomen, ik hoop dat ze wegblijven.

Ik duim dat het er maandag nog hetzelfde uitziet en dat alles stabiel blijft!

Je angst bij elk krampje is herkenbaar helaas. :-(
Micchan schreef:
28-09-2017 09:33
Ah okay, dat klinkt iets beter. Fijn dat de pijnlijke harde buiken zijn afgenomen, ik hoop dat ze wegblijven.

Ik duim dat het er maandag nog hetzelfde uitziet en dat alles stabiel blijft!

Je angst bij elk krampje is herkenbaar helaas. :-(
Ben jij vorige keer te vroeg bevallen?

Ik heb nogal wat krampjes helaas. Ik heb een spastische darm en die rommelt de hele dag door. En mijn baarmoeder reageert daar weer op.

Nu zijn de harde buiken niet pijnlijk, maar gewoon ongemakkelijk. Maar nu ben ik dus bang dat mijn baarmoederhals alsnog inkort. Maar misschien is die angst wel heel onterecht, aangezien ik dat de vorige keer niet gehad heb.
Dochter* is te vroeg geboren, met 26 weken. Bij zoon heb ik het tot 38 weken gered, de laatste zes weken was mijn baarmoederhals nog maar 7mm maar dat ieniemienie stukje hield het goed vol blijkbaar (gelukkig).

Ach jeetje, ook dat nog. Dat lijkt me helemaal onzeker en ellendig inderdaad, dat je eigenlijk de hele tijd wel iets voelt. :(

Ik hoop dat die angst onterecht is, maar hij is wel heel begrijpelijk natuurlijk. Ik duim dat alles zo rustig mogelijk blijft.
Wat heftig dat je dochter geboren is met 26 weken, dat is echt mijn ergste nachtmerrie. Heeft ze het gered?

En wat goed dat je de tweede zwangerschap langer uitgedragen hebt! Volgens mij is het niet meer zo erg als je baarmoederhals gaat inkorten na de 32 weken, dat werd mij toen verteld in het ziekenhuis. Alleen 7 mm is wel erg weinig. Heb je toen weeeen remmers gekregen?
Madelief1987 schreef:
28-09-2017 11:17
Wat heftig dat je dochter geboren is met 26 weken, dat is echt mijn ergste nachtmerrie. Heeft ze het gered?
Ik ga er maar vanuit dat het niet zo is, aangezien er een sterretje achter staat.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Mijn beste vriendin had dit bij de eerste zwangerschap. Zij moest toen vanaf de 20? weken plat...
Bij haar tweede zwangerschap kreeg ze een bandje om haar baarmoederhals.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Hier zeiden ze tegen mij dat je niet zomaar een zwakke baarmoederhals hebt maar dat het vaak door een curretage ofzo komt. Kans is groter dat het toch weer aan het rommelen is en hij daardoor verkort, ook als je naar je voorgeschiedenis kijkt.

Krijg je wel proluton? En is hij al vaker opgemeten dat hij verkort was? Ik werd vorige keer nog spontaan opgenomen in het ziekenhuis na een inwendige echo omdat mijn baarmoederhals zo verkort zou zijn, een uur later bleek er niks aan de hand te zijn. Het is wel echt een moment opname en hij kan volgende week weer een stuk langer zijn. Ik zou in ieder geval proberen rustig aan te doen tot je volgende echo en niet tillen enz.
.,.......
anoniem_64515edf5c86c wijzigde dit bericht op 28-12-2017 21:53
96.73% gewijzigd
Madelief1987 schreef:
28-09-2017 11:17

En wat goed dat je de tweede zwangerschap langer uitgedragen hebt! Volgens mij is het niet meer zo erg als je baarmoederhals gaat inkorten na de 32 weken, dat werd mij toen verteld in het ziekenhuis. Alleen 7 mm is wel erg weinig. Heb je toen weeeen remmers gekregen?
Nee, ze heeft twintig dagen geleefd.

Klopt, ik ben toen met 32 weken nog net opgenomen met weeënremmers en longrijping, daarna doen ze er niets meer aan en komt de kleine wanneer hij/zij komt.
Ik hoop dat je een rustig weekend hebt en dat de afspraak maandag goed is. :rose:
Hoe gaat het nu met je?
Ik ben nog steeds zwanger gelukkig. En ik hoop heel erg dat ik de dertig weken ga redden ( nog negen weken te gaan).

Ik heb nu nog steeds veel harde buiken, maar wel onregelmatig en ze doen geen pijn. Dus ik probeer niet in de stress te schieten en het beste te hopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven