Zwanger en corona: hoe voorzichtig ben jij?

29-11-2021 12:57 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje aan andere zwangere dames die gevaccineerd zijn tegen corona: hoe voorzichtig zijn jullie in deze tijd, nu de besmettingsaantallen zo hoog zijn? En met de feestdagen voor de deur? Welke keuzes maken jullie?

Ik vind het lastig om in te schatten waar ik goed aan doe. Natuurlijk is het het verstandigst om thuis te blijven en Sinterklaas, Kerst etc in familieverband te skippen. Maar dat is ook wel weer erg rigoureus. Binnen onze familie wil iedereen zich sowieso wel aan de 1.5 meter houden en ook willen we allemaal wel een zelftest doen vooraf. Dus daarmee sluit je wel wat risico uit. Plus iedereen is gevaccineerd. Dus ik dacht eerst, als we het zo doen, kan het wel.

Maar dan lees ik net weer dat corona (weliswaar in zeldzame gevallen) tot doodgeboorte kan leiden... Weet niet wat de kansen daarop zijn als je volledig gevaccineerd bent, maar ja... Ik zou mezelf nooit vergeven als ik toch iets oploop en het schade oplevert aan mijn kindje, of erger. Ter info, ik ben over de helft van mijn zwangerschap.

Naast de feestdagen met familie volg ik ook nog een opleiding die gewoon fysiek doorgaat. Er wordt wel wat geventileerd, maar toch zit je met een groep van 10+ mensen een hele dag in een lokaal. Ik zou eventueel wel online mee kunnen doen, maar dan mis ik wel het praktijkstuk. Ik ben bang dat ik mijn toetsen hierdoor uiteindelijk niet ga halen. Uiteraard staat de gezondheid van mijn kind en mijzelf bovenaan - maar hoe voorzichtig is voorzichtig genoeg?

Zou het fijn vinden om hier een beetje te sparren met mensen die er qua 'coronabeleving' hetzelfde in staan. Ben je tegen vaccins en alle maatregelen, dan is misschien een ander topic geschikter om je mening te delen.
Alle reacties Link kopieren
stoepkrijt schreef:
29-11-2021 20:34
Dat is fijn! Binnenkort al. Tja, en meer dan dat kun je ook niet doen hè. Maar snap wel dat het heel fijn voelt allemaal.
Ik woon niet in Nederland en "moet" vanwege mijn werk in de zorg weer een booster. Maar dat komt me eigenlijk wel goed uit. Weinig zin in Corona krijgen op dit moment.
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
Alle reacties Link kopieren
Worden er op die opleiding geen mondkapjes gedragen?
Alle reacties Link kopieren
Whatifyoufly schreef:
29-11-2021 20:42
Ik woon niet in Nederland en "moet" vanwege mijn werk in de zorg weer een booster. Maar dat komt me eigenlijk wel goed uit. Weinig zin in Corona krijgen op dit moment.

Snap ik.

En ik bedoelde overigens te zeggen: Snap dat het niét heel fijn voelt allemaal. Woordje vergeten :)
Alle reacties Link kopieren
aliva schreef:
29-11-2021 20:51
Worden er op die opleiding geen mondkapjes gedragen?
Op de gang wel, maar in de lokalen voor zover ik weet niet... Heb ook geen bericht gezien dat er wat dat betreft iets aangepast is na de laatste persconferentie
stoepkrijt schreef:
29-11-2021 21:16
Op de gang wel, maar in de lokalen voor zover ik weet niet... Heb ook geen bericht gezien dat er wat dat betreft iets aangepast is na de laatste persconferentie
Klopt; idee is dat je dan op 1,5 m afstand moet zitten. Mondkapjes alleen als je loopt. Is in hele onderwijs zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven