Zwanger en een hematoom

10-02-2017 08:42 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met een hematoom tijdens de zwangerschap? Ik ben nu 13 weken.

Na bloedverlies werd bij mij een hematoom ontdekt, vlak bij ons beebje.

De hematoom kan er uit komen, maar ook blijven zitten. Als het naar buiten komt, komt mijn zwangerschap daarmee in gevaar. Op internet lees ik veel over bedrust. Mijn arts was wat nonchalant over al dan niet rusten.

Wat hebben jullie wel of niet gedaan en hoe is het afgelopen?
Je baby, niet je beebje.

Voorderest moet je advies vragen aan je arts. Die weet het beste wat jij moet doen.
Baby, niet beebje.

Mijn beste vriendin had een hematoom en die is gewoon blijven werken geen extra rust. Er huppelt nu een gezonde 12 jarige meid rond.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Bij mij werd het ook rond de 13 weken ontdekt. Tot 26 weken bloedingen en verlies van stolsels gehad. De hematoom heeft er de hele zwangerschap gezeten en werd ook niet kleiner. Vanwege de grote en omdat het onrustig bleef qua bloedingen heb ik de rest van de zwangerschap bedrust gekregen. Hier is het goed afgelopen.

Verlies je nog steeds bloed? En hoe groot is de hematoom ?
Bij mijn tweede zwangerschap werd een hematoom ontdekt bij 10 weken nadat ik steeds bloedingen had.

Hij zat bij de moederkoek en was groot. Bijna 10 centimeter.

Ik kreeg accuut rustadvies en van week 16 tot week 20 zelfs bedrust. De hematoom werd groter (17 centimeter) en kon de toevoer vanuit de placenta gaan belemmeren.

Met 20 weken nam hij af (weer 13 centimeter) en met 26 weken was hij volledig opgelost.
Wat maakt het nou uit of TO het een baby noemt of beebje? Als je dan toch zo precies wilt zijn, benoem het dan helemaal accuraat, namelijk dat het officieel nog een foetus is.

TO, volgens mij verschillen de meningen over wat te doen met een hematoom. Ik kan me voorstellen dat je voor je eigen gemoedsrust het liefst zo veel mogelijk bedrust neemt, maar als je nog gewoon moet werken is dat misschien lastig.
quote:sinnombre schreef op 10 februari 2017 @ 08:54:

Je baby, niet je beebje.

Voorderest moet je advies vragen aan je arts. Die weet het beste wat jij moet doen.Ze moet toch zeker zelf weten hoe ze der kind noemt.
In the end we only regret the chances we didn't take.
Ik heb ook een hematoom gehad in mijn laatste zwangerschap. Met 11 weken ontdekt, het was niet zo'n grote, 4 bij 4 cm. Ik hoefde niet te rusten. Ik heb mijn eerdere gynaecoloog uit het buitenland gemaild en hij vertelde mij dat je alleen hoeft te rusten als je nog steeds bloed verliest. Bij mij was er met 20 weken niets meer te zien en de baby ligt nu blakend naast mij in de box.

Sterkte, ik vond het ook een naar idee maar het gaat echt heel vaak goed!
Sinnombre en mali, neem een augurk.
quote:kaatjetralalaatje schreef op 10 februari 2017 @ 09:17:

Ik heb ook een hematoom gehad in mijn laatste zwangerschap. Met 11 weken ontdekt, het was niet zo'n grote, 4 bij 4 cm. Ik hoefde niet te rusten. Ik heb mijn eerdere gynaecoloog uit het buitenland gemaild en hij vertelde mij dat je alleen hoeft te rusten als je nog steeds bloed verliest. Bij mij was er met 20 weken niets meer te zien en de baby ligt nu blakend naast mij in de box.

Sterkte, ik vond het ook een naar idee maar het gaat echt heel vaak goed!Fijn dat het ook bij jou goed is gegaan en dat je vanaf 20 weken er geen zorgen meer om had.
Bedankt voor de reacties.

Hij is 8 cm. Mijn arts zegt zoiets als 'misschien helpt het, ik weet het niet zeker'.

Ik heb in het verleden al veel tegenstrijdige berichten van artsen gehoord. Wat de een adviseert, spreekt de ander in hetzelfde ziekenhuis volledig tegen. Het is maar net wie je treft en dat is vervelend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven