Zwanger en moeten werken
zaterdag 14 januari 2017 om 09:33
zaterdag 14 januari 2017 om 09:47
Dus nek en rugklachten zijn over, ontsteking evenwichtsorgaan ook en de reden dat je nu helemaal niet kunt werken zijn zwangerschapskwaaltjes? Wat zijn precies je klachten? Want er zijn natuurlijk heeeeel veel mensen zwanger, die hebben vrijwel allemaal wel iets van klachten, maar vrijwel allemaal werken ze bij 10 weken nog wel. Mag ik vragen waarom jij dat niet kunt?
zaterdag 14 januari 2017 om 09:56
quote:miems schreef op 14 januari 2017 @ 09:47:
Dus nek en rugklachten zijn over, ontsteking evenwichtsorgaan ook en de reden dat je nu helemaal niet kunt werken zijn zwangerschapskwaaltjes? Wat zijn precies je klachten? Want er zijn natuurlijk heeeeel veel mensen zwanger, die hebben vrijwel allemaal wel iets van klachten, maar vrijwel allemaal werken ze bij 10 weken nog wel. Mag ik vragen waarom jij dat niet kunt?Dit. Waardoor kan je niet werken? Dat is me niet duidelijk.
Dus nek en rugklachten zijn over, ontsteking evenwichtsorgaan ook en de reden dat je nu helemaal niet kunt werken zijn zwangerschapskwaaltjes? Wat zijn precies je klachten? Want er zijn natuurlijk heeeeel veel mensen zwanger, die hebben vrijwel allemaal wel iets van klachten, maar vrijwel allemaal werken ze bij 10 weken nog wel. Mag ik vragen waarom jij dat niet kunt?Dit. Waardoor kan je niet werken? Dat is me niet duidelijk.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
zaterdag 14 januari 2017 om 09:57
Ja, dat mag je werkgever.
Wat zeggen je huisarts en verloskundige over je vermogen om te werken? Wat voor kwaaltjes heb je? Er zijn zwangerschapsaandoeningen waarmee je ook bij 10 weken al niet meer kan werken, maar die zijn tamelijk zeldzaam. Volgens mij krijgt je werkgever je ziektekosten dan ook vergoed.
Wat zeggen je huisarts en verloskundige over je vermogen om te werken? Wat voor kwaaltjes heb je? Er zijn zwangerschapsaandoeningen waarmee je ook bij 10 weken al niet meer kan werken, maar die zijn tamelijk zeldzaam. Volgens mij krijgt je werkgever je ziektekosten dan ook vergoed.
zaterdag 14 januari 2017 om 09:57
zaterdag 14 januari 2017 om 10:00
quote:Zwangerevrouwtje schreef op 14 januari 2017 @ 09:57:
Mijn kwaaltjes zijn heel de dag door erg misselijk. Vaak moet ik ook overgeven.
Ik ben erg moe. Ik slaap ontzettend veel. Smiddags kan ik wel 2,5 uur slapen.
Zere heupen. Veel hoofdpijn.
Ik kan niet al kotsend een wc gaan schoonmaken of een kantine gaan vegen en dweilen.Het is eerst aan jou om hiermee naar de huisarts te gaan. Heb je voor de misselijkheid al verschillende medicijnen geprobeerd en werkt er geen een?
Mijn kwaaltjes zijn heel de dag door erg misselijk. Vaak moet ik ook overgeven.
Ik ben erg moe. Ik slaap ontzettend veel. Smiddags kan ik wel 2,5 uur slapen.
Zere heupen. Veel hoofdpijn.
Ik kan niet al kotsend een wc gaan schoonmaken of een kantine gaan vegen en dweilen.Het is eerst aan jou om hiermee naar de huisarts te gaan. Heb je voor de misselijkheid al verschillende medicijnen geprobeerd en werkt er geen een?
zaterdag 14 januari 2017 om 10:01
Heb je al een zwangerschapsverklaring ingeleverd? Anders heeft de werkgever nog niks van doen met jouw zwangerschap.
Ben je al bij je huisarts geweest? Er zijn medicijnen voor je misselijkheid.
In jouw geval zou ik eens om de tafel gaan met werkgever. Kijken of jullie samen tot een oplossing kunnen komen. In plaats van dat jij je continu ziekmeldt.
Ben je al bij je huisarts geweest? Er zijn medicijnen voor je misselijkheid.
In jouw geval zou ik eens om de tafel gaan met werkgever. Kijken of jullie samen tot een oplossing kunnen komen. In plaats van dat jij je continu ziekmeldt.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
zaterdag 14 januari 2017 om 10:02
Ik begrijp je werkgever, je bent nog maar 10 weken zwanger.
Hoe weet je nu al dat je maandag misselijk bent.
Afgelopen maanden heb je je struktureel ziek gemeld met wisselende klachten rug, nek, ontstoken evenwichtsorgaan en nu 10 weken zwanger.
Voor een werkgever moet het ook nog enigszins werkbaar zijn.
Praat met elkaar, maar meld je niet gelijk ziek.
Zwangerschap is geen ziekte.
Hoe weet je nu al dat je maandag misselijk bent.
Afgelopen maanden heb je je struktureel ziek gemeld met wisselende klachten rug, nek, ontstoken evenwichtsorgaan en nu 10 weken zwanger.
Voor een werkgever moet het ook nog enigszins werkbaar zijn.
Praat met elkaar, maar meld je niet gelijk ziek.
Zwangerschap is geen ziekte.
zaterdag 14 januari 2017 om 10:04
Wat heb je zelf al gedaan tegen deze klachten? Heel de dag door misselijk daar kan de verloskundige pilletjes voor voorschrijven. Zere heupen lijkt me niet een zwangerschapskwaal na 10 weken, ben je al bij fysio geweest? En vermoeidheid kan inderdaad heel vervelend zijn. Wellicht iets kortere dagen? Of over meer dagen verspreid (30 uur in 5 dgn bijvoorbeeld). Ga in gesprek met je werkgever, want ik kan me de weerstand vanuit werkgever heel goed voorstellen op basis van je verhaal. Werkgever mag echt wel verwachten dat jij alles in het werk stelt te kunnen werken, al is het maar aangepast werk.
zaterdag 14 januari 2017 om 10:06