Zwanger en moeten werken

14-01-2017 09:33 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
jammer dat de meeste allemaal zo negatief zijn! Zijn blijkbaar mensen die nooit zwanger zijn geweest of nooit kwaaltjes gehad hebben tijdens de zwangerschap. Ik walg van deze mensen. Bah!!!!!! Zielige mensen om anoniem te kunnen reageren en mensen zwart maken. Te triest voor woorden!!!
Wat voor kwaaltjes heb je?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Je klinkt ook niet als het lot uit de loterij voor je werkgever.... je komt over als dat je liever niet werkt als wel.
En om de tafel gaan zitten met je werkgever en om aangepast werk vragen is geen optie?
tsja, zwanger zijn is geen ziekte. Je klinkt niet bepaald gemotiveerd om te werken, eerlijk gezegd.

Ik kan mij jouw werkgever wel voorstellen.
quote:dolfje schreef op 14 januari 2017 @ 09:38:

En om de tafel gaan zitten met je werkgever en om aangepast werk vragen is geen optie?Dit dus. Hoe vaak kun je ziek zijn. Denk een beetje mee zeg.
Wat voor kwaaltjes heb je dan dat je helemaal niet kunt werken?
Je bent schoonmaakster, dat lijkt mij best zwaar. Kun je voorlopig ander werk gaan doen?
Dus nek en rugklachten zijn over, ontsteking evenwichtsorgaan ook en de reden dat je nu helemaal niet kunt werken zijn zwangerschapskwaaltjes? Wat zijn precies je klachten? Want er zijn natuurlijk heeeeel veel mensen zwanger, die hebben vrijwel allemaal wel iets van klachten, maar vrijwel allemaal werken ze bij 10 weken nog wel. Mag ik vragen waarom jij dat niet kunt?
Waarschijnlijk betaalt je werkgever 70 % uit.

Wat zijn je klachten?
Ga in gesprek met de arbo arts. Of laat je keuren. Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is en dat scheelt een hoop getouwtrek en frustratie voor alle partijen.
Is zwanger ziek tegenwoordig?
quote:mali30 schreef op 14 januari 2017 @ 09:35:

Wat voor kwaaltjes heb je?
quote:miems schreef op 14 januari 2017 @ 09:47:

Dus nek en rugklachten zijn over, ontsteking evenwichtsorgaan ook en de reden dat je nu helemaal niet kunt werken zijn zwangerschapskwaaltjes? Wat zijn precies je klachten? Want er zijn natuurlijk heeeeel veel mensen zwanger, die hebben vrijwel allemaal wel iets van klachten, maar vrijwel allemaal werken ze bij 10 weken nog wel. Mag ik vragen waarom jij dat niet kunt?Dit. Waardoor kan je niet werken? Dat is me niet duidelijk.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ja, dat mag je werkgever.

Wat zeggen je huisarts en verloskundige over je vermogen om te werken? Wat voor kwaaltjes heb je? Er zijn zwangerschapsaandoeningen waarmee je ook bij 10 weken al niet meer kan werken, maar die zijn tamelijk zeldzaam. Volgens mij krijgt je werkgever je ziektekosten dan ook vergoed.
Mijn kwaaltjes zijn heel de dag door erg misselijk. Vaak moet ik ook overgeven.

Ik ben erg moe. Ik slaap ontzettend veel. Smiddags kan ik wel 2,5 uur slapen.

Zere heupen. Veel hoofdpijn.

Ik kan niet al kotsend een wc gaan schoonmaken of een kantine gaan vegen en dweilen.
*poef*
quote:Ik heb het idee dat ze mij liever kwijt zijn.Ik denk ook dat ze liever een werknemer hebben die gewoon komt werken dan eentje die om de haverklap ziek, zwak of misselijk is.
quote:Zwangerevrouwtje schreef op 14 januari 2017 @ 09:57:

Mijn kwaaltjes zijn heel de dag door erg misselijk. Vaak moet ik ook overgeven.

Ik ben erg moe. Ik slaap ontzettend veel. Smiddags kan ik wel 2,5 uur slapen.

Zere heupen. Veel hoofdpijn.

Ik kan niet al kotsend een wc gaan schoonmaken of een kantine gaan vegen en dweilen.Het is eerst aan jou om hiermee naar de huisarts te gaan. Heb je voor de misselijkheid al verschillende medicijnen geprobeerd en werkt er geen een?
Heb je al een zwangerschapsverklaring ingeleverd? Anders heeft de werkgever nog niks van doen met jouw zwangerschap.

Ben je al bij je huisarts geweest? Er zijn medicijnen voor je misselijkheid.

In jouw geval zou ik eens om de tafel gaan met werkgever. Kijken of jullie samen tot een oplossing kunnen komen. In plaats van dat jij je continu ziekmeldt.
Interieurverzorgster ook echt :') kom op zeg je bent gewoon schoonmaakster.
Ik begrijp je werkgever, je bent nog maar 10 weken zwanger.

Hoe weet je nu al dat je maandag misselijk bent.

Afgelopen maanden heb je je struktureel ziek gemeld met wisselende klachten rug, nek, ontstoken evenwichtsorgaan en nu 10 weken zwanger.

Voor een werkgever moet het ook nog enigszins werkbaar zijn.

Praat met elkaar, maar meld je niet gelijk ziek.

Zwangerschap is geen ziekte.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 14 januari 2017 @ 10:01:

Heb je al een zwangerschapsverklaring ingeleverd? Anders heeft de werkgever nog niks van doen met jouw zwangerschap.

Ik meen dat een vk die nog niet af mag geven met 10 weken.
Wat heb je zelf al gedaan tegen deze klachten? Heel de dag door misselijk daar kan de verloskundige pilletjes voor voorschrijven. Zere heupen lijkt me niet een zwangerschapskwaal na 10 weken, ben je al bij fysio geweest? En vermoeidheid kan inderdaad heel vervelend zijn. Wellicht iets kortere dagen? Of over meer dagen verspreid (30 uur in 5 dgn bijvoorbeeld). Ga in gesprek met je werkgever, want ik kan me de weerstand vanuit werkgever heel goed voorstellen op basis van je verhaal. Werkgever mag echt wel verwachten dat jij alles in het werk stelt te kunnen werken, al is het maar aangepast werk.
quote:kwartje schreef op 14 januari 2017 @ 10:03:

[...]

Ik meen dat een vk die nog niet af mag geven met 10 weken.Jawel hoor. Zodra er een datum is, na de termijnecho, worden die gegeven. Dat kan ook met een week of tien dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven