Zwanger geen pijnlijke borsten
dinsdag 19 mei 2020 om 18:04
Na al die jaren hoop ik nog steeds dat het weer een keertje raak mag zijn. Een maand of vijf geleden is het (al snel) voor het laatst mis gegaan, en nu heb ik weer een positieve test in handen. Licht streepje, twee dagen overtijd.
Eigenlijk voel ik aan alles dat het ook nu weer mis zal gaan. Ik heb een dag of zes geleden een lichte bloeding gehad (zo start de menstruatie altijd bij mij, om pas na een paar dagen door te zetten). Maar het belangrijkste is dat ik helemaal geen pijnlijke borsten heb. En dat heb ik altijd voor de menstruatie, maar zeker ook aan het begin van een zwangerschap. Ik heb al zo’n vijf miskramen achter de rug, en altijd had ik pijnlijke borsten. Ik heb ook twee kinderen gelukkig al (gekregen met pijnlijke borsten
)
Dus ja, ik heb weinig hoop. Maar toch... heeft íemand een positieve ervaring met een zwangerschap zonder pijnlijke borsten?
Eigenlijk voel ik aan alles dat het ook nu weer mis zal gaan. Ik heb een dag of zes geleden een lichte bloeding gehad (zo start de menstruatie altijd bij mij, om pas na een paar dagen door te zetten). Maar het belangrijkste is dat ik helemaal geen pijnlijke borsten heb. En dat heb ik altijd voor de menstruatie, maar zeker ook aan het begin van een zwangerschap. Ik heb al zo’n vijf miskramen achter de rug, en altijd had ik pijnlijke borsten. Ik heb ook twee kinderen gelukkig al (gekregen met pijnlijke borsten
Dus ja, ik heb weinig hoop. Maar toch... heeft íemand een positieve ervaring met een zwangerschap zonder pijnlijke borsten?
dinsdag 19 mei 2020 om 18:12
Ik was ook erg bezig met zwanger worden en een ontzettend onregelmatige cyclus. Ik ‘lette’ zo erg op mijn borsten, dat ik veel kwaaltjes negeerde. Totdat ik me realiseerde dat ik zo ontzettend moe was en toch al een tijdje niet ongesteld was geweest, testje gedaan en toen 6 weken onderweg. Kortom geen last van mijn boobies en toch nu inmiddels al 13 weken zwanger
.
Iedere zwangerschap is anders, ik hoop Van harte voor je dat het mag lukken deze keer!
Iedere zwangerschap is anders, ik hoop Van harte voor je dat het mag lukken deze keer!
dinsdag 19 mei 2020 om 18:16
Dank voor jullie reacties! Ik zie net trouwens (door m’n topic hier toen) dat de vorige keer nog maar drie maanden geleden was. Na toen drie jaar niet zwanger geworden te zijn.
Maar goed, ik heb er dus echt geen vertrouwen in. Alles bij elkaar geeft geen goed beeld. Licht streepje, bloedinkje, geen pijnlijke borsten of andere symptomen. Maar toch, ergens in de verte hoor ik ook ‘elke zwangerschap kan compleet anders zijn’
Maar goed, ik heb er dus echt geen vertrouwen in. Alles bij elkaar geeft geen goed beeld. Licht streepje, bloedinkje, geen pijnlijke borsten of andere symptomen. Maar toch, ergens in de verte hoor ik ook ‘elke zwangerschap kan compleet anders zijn’
dinsdag 19 mei 2020 om 18:35
Tijdens mijn zwangerschap geen pijnlijke borsten gehad, ze zijn niet gegroeid en ook geen pijnlijke stuwing gehad na de bevalling. Wel bloedverlies de hele zwangerschap door en in het begin (maar niet direct na de test) misselijk.
Bij (vroege) miskraam nummer 1 bloedverlies. Niet misselijk en geen pijnlijke borsten. Wel nog maanden positief getest. Hier voelde ik al direct dat het niet goed was.
Bij (late) miskraam geen bloedverlies (miskraam moest door pillen opgewekt worden), wel misselijk, geen pijnlijke borsten. Direct na de miskraam positief getest. Hier had ik niet door dat het niet goed was.
Het kan dus alle kanten opgaan, ook met bloedverlies en niet pijnlijke borsten.
Bij (vroege) miskraam nummer 1 bloedverlies. Niet misselijk en geen pijnlijke borsten. Wel nog maanden positief getest. Hier voelde ik al direct dat het niet goed was.
Bij (late) miskraam geen bloedverlies (miskraam moest door pillen opgewekt worden), wel misselijk, geen pijnlijke borsten. Direct na de miskraam positief getest. Hier had ik niet door dat het niet goed was.
Het kan dus alle kanten opgaan, ook met bloedverlies en niet pijnlijke borsten.
dinsdag 19 mei 2020 om 18:39
Hier beide zwangerschappen zonder pijnlijke borsten. Ik had verder ook weinig kwaaltjes. Bij mn tweede zwangerschap wel iets meer en ook kwaaltjes die ik de eerste keer niet had.
Maar goed eigenlijk heb je hier niet veel aan want het enige dat je kan doen is afwachten. Het kan beide kanten op. Een bloeding hoeft nog geen miskraam te betekenen. Maar het kan wel, of een bbz. En hoeveel weken zou je nu zwanger zijn. Een licht streepje zegt ook niet alles. Echt net 4 weken, nog niet, of al verder?. Over een paar dagen weer testen en kijken of het oploopt zegt dan al meer.
Ik hoop voor je dat het goed zit maar het enige dat je kan doen is afwachten op dit moment. Succes en sterkte!
Maar goed eigenlijk heb je hier niet veel aan want het enige dat je kan doen is afwachten. Het kan beide kanten op. Een bloeding hoeft nog geen miskraam te betekenen. Maar het kan wel, of een bbz. En hoeveel weken zou je nu zwanger zijn. Een licht streepje zegt ook niet alles. Echt net 4 weken, nog niet, of al verder?. Over een paar dagen weer testen en kijken of het oploopt zegt dan al meer.
Ik hoop voor je dat het goed zit maar het enige dat je kan doen is afwachten op dit moment. Succes en sterkte!
dinsdag 19 mei 2020 om 18:40
Hier ervaring!
De week voor ik ongesteld word, heb ik hartkloppingen, kramp, zin in chocolade (normaal niet mijn ding), verdrietig voelen en pijnlijke borsten
De keren dat ik zwanger was, had ik álle verschijnselen behalve pijnlijke borsten.
Met vijf weken hebben ze het overigens ruimschoots ingehaald.
De week voor ik ongesteld word, heb ik hartkloppingen, kramp, zin in chocolade (normaal niet mijn ding), verdrietig voelen en pijnlijke borsten
De keren dat ik zwanger was, had ik álle verschijnselen behalve pijnlijke borsten.
dinsdag 19 mei 2020 om 18:44
Ah, ik had ook de hoofdpijn, de hartkloppingen en het zweterige nachtje dat ik altijd heb voor de menstruatie.apestaartje30 schreef: ↑19-05-2020 18:40Hier ervaring!
dinsdag 19 mei 2020 om 19:02
Stom hè? Ik was overtuigd dat ik ongesteld zou worden.Verrassingswolkje schreef: ↑19-05-2020 18:44Ah, ik had ook de hoofdpijn, de hartkloppingen en het zweterige nachtje dat ik altijd heb voor de menstruatie.
En toen was ik overtijd. Ik heb er maar een test tegenaan gegooid. Om mijn lichaam te overtuigen dat ik niet zwanger was en dat het nu weleens gewoon ongesteld mocht worden. De test gaf 2-3 weken aan.
Ik hoop voor je dat het raak is!!!
dinsdag 19 mei 2020 om 21:53
Ik ben zwanger van onze 3e en geen pijnlijke borsten.
Ben nu bijna 28 weken en heb alleen rond de 25 weken extreme jeuk bij mijn tepels gehad.
Verder ook niet misselijk geweest, heb tot 22 weken mijn eigen kleding gedragen.
(Mensen schrikken en wisten voor de lockdown niet eens dat ik in verwachting was, nu 9 weken later heb ik een buik waar je niet meer om heen kan).
Hebben 2 jongens, en krijgen nu een meisje.
Denk dat daar het verschil in zit?
Zwangerschappen van mijn beide jongens waren echt totaal anders.
En zag je ook heel vroeg al dat ik in verwachting was.
Hondsberoerd en overgeven en grote borsten die kanonnen leken.
Ik gun je een prachtige zwangerschap en hopelijk zonder kwaaltjes, is toch fijn
Ben nu bijna 28 weken en heb alleen rond de 25 weken extreme jeuk bij mijn tepels gehad.
Verder ook niet misselijk geweest, heb tot 22 weken mijn eigen kleding gedragen.
(Mensen schrikken en wisten voor de lockdown niet eens dat ik in verwachting was, nu 9 weken later heb ik een buik waar je niet meer om heen kan).
Hebben 2 jongens, en krijgen nu een meisje.
Denk dat daar het verschil in zit?
Zwangerschappen van mijn beide jongens waren echt totaal anders.
En zag je ook heel vroeg al dat ik in verwachting was.
Hondsberoerd en overgeven en grote borsten die kanonnen leken.
Ik gun je een prachtige zwangerschap en hopelijk zonder kwaaltjes, is toch fijn