Zwanger geworden na IVF/ICSI (club '20/'21)

03-04-2019 11:06 254 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:23
55.13% gewijzigd
Nerdella wat goed nieuws zeg nu op naar de termijnecho.. hoe lang duurde de echo ongeveer ben zo benieuwd.

Ze zouden voor mij ook kijken wat ze konden doen zou echt flink spanning besparen.
Alle reacties Link kopieren
Helaas moet ik alweer afscheid nemen van deze groep. Opnieuw een echo waarop te zien was dat het vruchtje was gestopt met groeien met 6 weken. Afgelopen woensdag heb ik de miskraam gehad. Ik ben kapot van verdriet. Hoop snel weer mee te mogen schrijven. Maar ga dit eerst een plekje geven.
Liefs
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Maeves. Wat verschrikkelijk om opnieuw je dochter te verliezen. Natuurlijk wel gefeliciteerd met jullie mooie dochter maar dat je nu al afscheid moest nemen vind ik heel erg verdrietig. Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Rosalie wat vreselijk verdrietig, dit was helaas niet de eerste keer zo te lezen :-( ?

Heel veel sterkte ermee :hug:

Alaynee het duurde denk ik 20 min, eerst kijken, hartje zien en horen en daarna nog even een gesprek over hoe nu verder qua medicijnen. Ze heeft alles netjes uitgetypt, ook voor de vk. Nu nog 2x infuus en dan ben ik klaar in Heinsberg.
Mijn echo bij de vk zou de 28e zijn, maar dan heb ik het infuus, dus nu pas 6 januari. Eng dat er zolang tussen zit, maar als ik dat red wel echt een grote mijlpaal behaald, want dan ben ik verder dan ooit :)

Jij mag morgen eindelijk!
Alle reacties Link kopieren
MeaveS, :hug:
Kan me niet voorstellen hoe jullie je nu voelen. Wat de anderen ook zeiden; neem de tijd om te rouwen. Hopelijk vinden jullie ook veel steun bij elkaar.

Rosalie, ook voor jou een knuffel :hug: Wat verdrietig!
Dat het nu vaker is gebeurd, maakt het ook zo onzeker voor de toekomst.

Nerdella, gefeliciteerd met de goede echo! Wat een opluchting zal dat geweest zijn.
En bijna klaar in Heinsberg, fijn!

Alaynee, succes alvast!! Moet je alleen of mag je partner mee?

Wij hebben morgen ook weer een echo! Beetje spannend, maar ook vooral leuk. De jongens mogen ook mee. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ach Rosalie, wat verdrietig :hug: veel sterkte meis, wat ontzettend rot.

@Nerdella: gefeliciteerd met de goede echo :cheer2:

@Narko: wat leuk dat mensen het beginnen te zien! :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Maeves, wat een verdriet, en wat komt er toch veel op je af. Kan me voorstellen dat het overweldigend is. Neem vooral je tijd. Heel veel moed de komende tijd, af en toe zal ik een kaarsje voor je meisjes branden.

Rosalie, wat rot dat het weer mis gegaan is, veel sterkte.

Wat ligt verdriet en vreugde toch dicht bij elkaar.

Narkomeid, grappig al een buik, nu maar hopen dat niet wildvreemden je buik willen aanraken. Fijn om te lezen dat het goed gaat,, ook al zal het spannend blijven.

Theepoes, leuk dat er gezelschap mee mag naar de echo.

Nerdella, super een goede echo, zo leuk die eerste stap. Komt het een beetje binnen? Op 6 januari kun je hopelijk al heel veel zien, en ja ik vind die drie weken tussen 2 echo's ook lang. Alhoewel ik denk dat als je wekelijke een echo zou krijgen de geruststelling elke keer van korte duur is.

Alaynee, heel veel succes maandag.

Flipje hoe gaat het met jou?

Ik wacht vol spanning woensdag af, ben toch bang dat het misgegaan is. Het voelt wel goed los van de klachten, Suprimal heeft geen effect, soms een dag niet en dan weer volop. Hoop echt dat het over gaat na 12 weken. Het is ook wat sneu, normaal geniet ik zo van mijn avondeten. Nu eet ik kleine hapjes. Mijn man een vol bord en ik dus half bord. Ben wel dol op sinaasappels en ander fruit.

Buik is ook echt opgezet, het zijn darmen maar toch de vorm is veranderd. Ik wil mezelf echt behoeden voor te veel vreugd, zat vandaag al te kijken naar kdv's in de buurt maar wil het me nog niet te eigen maken. Je moet je heel snel in schrijven, dat vind ik wel een ding.
Kasteelbewoner het is zo’n grote wonder een zwangerschap dat we er niet eens van kunnen dromen tenminste zo ervaar ik het alle doem senarios spelen af.. wanneer is je volgende echo?

Theepoes hoe was je echo en hoeveel weken ben je nu zwanger

Wij hadden vanochtend gelijk de echo voor de infuus, ik trilde als een gek.. ik leek wel verdoofd in de echostoel maar er zat een vruchtje in m’n baarmoeder met hartactie die heel goed was wij zijn voor nu heel blij.. ik ben 27december jarig dit is de beste cadeau ooit
Alle reacties Link kopieren
Rosalie, och meid, wat ontzettend verdrietig... Heel veel sterkte, wat een klap...

Maeves, jouw verhaal blijft in m'n hoofd zitten. Wat een nachtmerrie en wat een verdriet :hug:.

En dan gelukkig ook goed nieuws: Alaynee gefeliciteerd met je goede echo! Ben blij voor je!
Alle reacties Link kopieren
@Alaynee: super, die goede echo ! Op naar de termijnecho ... Ik hoop dat alles goed blijft gaan voor jou/jullie !!!

@Kasteelbewoner: ik begon al van week 9 echt een buikje te krijgen. Maar dat komt waarschijnlijk ook door de constipatie. Voor de 12 weken, is eender welke vorm, het resultaat van je darmen die plaatsmaken. Hoe je het ook draait of keert, het blijft een goed teken, want dat wil zeggen dat het beweegt vanbinnen ! Positief blijven en zo min mogelijk angst voelen

Je kan doen wat je wil, als het fout moet lopen, dan loopt het fout. Ik zit nu in mijn 16e week en er is simpelweg geen garantie. Ik blijf ook ongerust, ook al is de kans op een miskraam nu maar 2-3%, volgens mijn gynaecoloog.
Het verhaal van MaeveS blijft in mijn hoofd hangen... Die 2-3% kunnen verdomd hard aankomen. Ik hoop zo dat iedereen hier een goede zwangerschap mag hebben en dat er in 2021 VEEEEELLLL gezonde baby's mogen geboren worden !!! Verzorg jullie goed, dames !!!
Alle reacties Link kopieren
Alaynee, yes! Een goede echo! Gefeliciteerd!

Hier ook weer een prachtecho. Ben nu ruim 22 weken. Ik begin het eindelijk te gaan geloven :-)
Alle reacties Link kopieren
Alaynee wat super een goede echo! Ben je nu een beetje gerust gesteld? Moet jij volgende week ook weer op maandag voor infuus? Ik wel, misschien zien we elkaar wel ;)

Kasteelbewoner nog een dagje wachten, wat blijft het toch spannend. En al een beginnend buikje, lijkt me heel bijzonder.
Ik heb ook al geïnformeerd over kdv en de locatie die ik waarschijnlijk wil zit ook redelijk vol, dus ik denk dat ik me na de volgende echo inschrijf.

Theepoes wat fijn weer een goede echo! Voel je de baby al? Ik denk dat het altijd spannend blijft. Een vriendin van me zei; je bent nu bang dat het mis gaat, dat ben je ook na een aantal maanden nog, als het geboren is en als het op z’n 18e naar de kroeg gaat. Vond ik wel een mooie realitiecheck dat dat bij kinderen krijgen hoort.

Hier is ook nog steeds wel angst, maar ik voel dat het reeële angst is en niet de angst die ik eerder altijd had. Het vertrouwen is er wat meer gelukkig. Al zou ik het liefst elke dag een echo hebben ;)
MaeveS schreef:
14-12-2020 00:30
Ze is er! Ze is prachtig. Ik ben net weer een beetje bijgekomen, had een fluxus met 3 liter bloedverlies dus mijn man is totaal in paniek achter gebleven met ons dochtertje terwijl ik naar OK werd gereden.

We zijn oké. Ze is zo mooi. We zijn heel trots en heel verdrietig. Het is onwerkelijk en oneerlijk, 3 kindjes verliezen in 1 jaar tijd. Het had zo anders moeten zijn, deze feestdagen.
Lieve Maeve,
Gefeliciteerd en gecondoleerd met je dochter. Onwerkelijk dat jullie dit nu weer doormaken. Let op jezelf, bij de geboorte van F* verloor ik ook 3 liter en bleef man met dochter achter. We zagen elkaar weer op de high care. Zoveel bloedverlies kun je echt nog even last van houden.
Veel liefs van een mede-sterren mama
Theepoesaltijd fijn de
Echo’s en je bent al over de helft wat
Goed nu lekker in geloven na paar weken is het levensvatbaar en dat geeft dan mischien ook weer de geruststelling.

Nerdella
Ik ben zeker gerustgesteld deed wel echt veel pijn tijdens de ech ivm de
Overstimulatie die nog echt in m’n buik zit. Maar wat een geweldig gevoel ik heb dit nog. Nooit meegemaakt embryo liep ook een dag voor met een goede hartslag maar als
Je dingen leest zoals de
Verhalen van maves etc komt de angst echt naar boven..
Ik heb inderdAad maandag de echo om 8.15 zou leuk zijn om je een keertje te treffen.
Kreeg jij ook zo’n leuke felicitatiekaart van de embryo? ik was echt verast en ik werd uitbundig gefeliciteerd bij de balie
Door de assistentes
er zaten ook wat stellen in de wachtruimte en die kregen het mee en die blikken die krijg ik maar niet uit m’n hoofd wat blijft het moeilijk..

Windmolen dankjewel :cheer:

De volgende echo is 4januari bij de gynaecoloog in eigen streekziekenhuis.. nou leven we daarnaartoe.. maar wat is het kans dat het nu echt misgaat bij een goede echo met een goede hartslag? Ik heb het gevoel dat
Het tot 12weken heel cruciaal is, is dit ook echt zo
Alle reacties Link kopieren
@Alaynee: tot 12 weken blijft het spannend, omdat ze dan pas kunnen zien of er bijkomende afwijkingen zijn. Je ziet dan ook pas echt "een minimensje" met 2 armen en benen. (Vingertjes nog net niet). Tijdens die echo heb ik ook een bloedtest laten doen voor de NIPT (trisomie afwijkingen). Daar krijg je 10 werkdagen later de uitslag van ... En toen deze bij ons goed was - alles negatief dus, niet positief - toen zei de gynaecoloog: "nu mogen jullie je beginnen voorbereiden". Die boodschap kwam aan, kan ik je verzekeren! Dus ja, tot 12 weken blijft het heel spannend. Ik zit nu in de fase waar er nog 2-3% miskraam is. Spannend zal het dus zowieso blijven, ook al groeit het vertrouwen MET de buik.

@MaeveS: hoe gaat het met jou ?? Bezoek je het forum nog? Moest dit te pijnlijk zijn, dan snap ik dat. Ik hoop alleen dat je deze woorden ooit leest en beseft dat ik nog dagelijks aan je denk !

@Theepoes: super, die goede echo !!! 22 weken, ben je dan de "magische grens" al voorbij? Moest de baby nu komen, kan ie dan overleven zelfstandig? Of nog niet?

@Saartje: hoe gaat het met jou? Alles OK? Al een paar dagen niet gehoord of gezien ... Hopelijk loopt alles vlot?

@kasteelbewoner: succes morgennn !!! Ik hoop op een goed beeld voor je ...

Kan iemand trouwens mijn NIPT aanvinken? Ik heb geen idee hoe ik dit zelf moet doen...
Alle reacties Link kopieren
Na 12 weken is de kans dat het goed gaat 95%, Alaynee. Dat blijft verder gedurende de hele zwangerschap zo.
Wat fijn dat je 4 januari weer een echo hebt! Weer even kijken hoe het dan gaat!

Narkomeid, bij een geboorte bij 24 weken zou het kindje levensvatbaat zijn en wordt er medisch gezien ook alles aan gedaan om het kindje in leven te houden. Ergens wel de magische grens idd! Maar poeh, het lijkt me heel heftig om dan te bevallen. Wat een zorgen!
Mijn jongens kwamen beide te laat en met een lekker vetlaagje op de wereld. Ik vond het altijd zo stom klinken als mensen dan zeiden 'dan hebben ze wat over'. Maar het was wel zo. Ze waren krachtig genoeg om zelf goed te drinken, kregen daardoor ook genoeg melk van mij (ploftieten tot en met!), sliepen daardoor lekker met volle builkes en waren in no time weer op hun geboortegewicht en we konden ook snel lekker met ze naar buiten en zo. Dus wat mij betreft blijft deze meid nog lekker lang zitten en wordt het net zo'n dikzakje als haar broers. Ik houd er met kleertjes bestellen ook rekening mee; maat 50 koop ik niet ;-P

Nerdella, ik voelde haar al heel vroeg. Zo rond de 14 weken of zo. Later weer een stuk minder (schrik!), maar de placenta blijkt voor te liggen, dus wel verklaarbaar. Nu voel ik haar weer goed en is een schopje aan de buitenkant ook te voelen (en soms zelfs te zien!).

En wat je vriendin zegt; helemaal waar! De zorgen beginnen bij de positieve test en blijven, ook als het kindje er eenmaal is. Onze oudste is nu zo groot dat hij zelf op de fiets naar vriendjes in de buurt mag. Superstoer natuurlijk. Maar als ie dan wegfietst, vind ik dat ook altijd wel wat spannend :-D of de zorgen als één van beide even niet met zoveel plezier naar school gaat, enz enz... 'het houdt niet op, niet vanzelf' :-P

Fijn dat je je realiseert dat je nu gezonde spanning hebt! Goed bezig!


MaeveS, je bent vaak in mijn gedachten. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Even een kort ego berichtje: het is een rollercoaster hier.Het rouwproces om mijn moeder is in volle hevigheid losgebarsten en ik krijg gelukkig volop hulp van alle kanten.
Gek genoeg heeft de miskraam nog steeds niet doorgezet. Ukkie lijkt heel eigenwijs, want elke week op de echo heb ik nog steeds een kloppend hartje en groeiend kindje, ondanks dat ik al twee keer stolsels heb verloren. Kortom: niemand die het snapt. Nu ook doorverwezen naar LUMC voor verdere begeleiding, al verwachten ze daar nog steeds een miskraam. Heel dubbel en dikke stress dus hier en ik lees wel wat mee, maar om even wat afstand te houden reageer ik weinig.
Wel heb ik een kaarsje branden voor Maeve, wat een hel ga je doorheen. Ik denk veel aan je. Dank voor jullie lieve berichtjes en sterkte voor wie het kan gebruiken. Met Kerst denk ik aan jullie allemaal! :hug:
maestro wijzigde dit bericht op 22-12-2020 21:53
Reden: Aanvulling
4.40% gewijzigd
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Wow, maestro! Wat onverwacht! En verrassend. Jeetje, wat een rollercoaster. Ik ga zooo hard duimen dat dit kleintje blijft zitten.
Dikke :hug: voor jou, het is ook niet niks wat er de afgelopen tijd gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom gaan ze wel uit van een miskraam dan? Doordat je stolsels verliest?
Als het hartje klopt en er is groei...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie lieve berichten, ik lees ze allemaal nog :heart: het doet me goed dat er zoveel kaarsjes branden voor onze meisjes. Het is zo onwerkelijk om hier een tweede keer doorheen te moeten. We zijn nog steeds zo gebroken. Ik begrijp het allemaal ook nog steeds niet, de artsen ook niet. Hoe kan een kerngezonde regenboogbaby nou plotseling geboren worden... Ze leefde tijdens m'n weeën gewoon nog. Zo hartverscheurend. Ik heb een morfinepomp gevraagd en gezegd, ga maar lief meisje, het is goed. De moeilijkste beslissing als mama.

Vandaag hebben we de enveloppen van de geboortekaartjes geschreven. M'n zusje heeft ze ontworpen en de drukker wist zelfs nog van het vorige kaartje. Het is zo'n nachtmerrie allemaal. Er staan gelukkig superveel lieve vrienden, familie en buren om ons heen. Er wordt regelmatig eten gebracht, dat is heel fijn want we functioneren nauwelijks. Laatst hadden we op één dag een heel soepbuffet, de een na de ander kwam een pannetje soep brengen haha. Linzensoep, kippensoep, courgettesoep. Heel lief.
Maestro eigelijk is dit best goed nieuws of niet?
En waarom denken ze dat het niet goed gaat alleen door de stolsels? Ben nu echt heel benieuwd.. als de groei doorzet en een
Kloppend hartje aanwezig is zou ik nog niet snel afscheid al
Nemen wat een apart situatie en ik hoop op een wonder.

Maveas hartstikke normaal dat
Jullie je zo voelen dit is
Haast onmenselijk en ondraagbaar maar hier
Komen jullie bovenop! En wat lief van de soepjes en eten, ik snap dat je niet kan functioneren.. heeft de artsen echt geen idee wat
De oorzaak van dit is? Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Maestro, wat een gekke situatie. Loopt de groei dan erg achter dat ze nog steeds denken aan een miskraam?
Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid.

Rosalie, vreselijk heel veel sterkte.

Maeve, je bent vaak in mijn gedachte, vreselijk wat jullie nu weer opnieuw moeten maken. Fijn dat jullie lieve mensen om jullie heen hebben.
Nogmaals heel veel kracht en sterkte.

Narkomeid, vervelend van die blaasontsteking. Gaat het nu inmiddels beter?

Theepoes wat fijn weer een goede echo! Leuk ook dat jullie met het gezin mochten gaan! Vonden je jongens het ook leuk om te zien?

Nardella en alaynee gefeliciteerd met de goede echo’s. Tot 12 weken blijft spannend maar dit is al een hele fijne eerste stap! Volgens mij neemt de kans op een miskraam sowieso al iets af na het hebben van een goede echo met kloppend hartje!

Hier gaat het redelijk. Ik heb last van een hele hoge bloeddruk, daar heb ik nu medicijnen voor gekregen en dat leek redelijk onder controle te zijn. Alleen kreeg ik na 1,5e werkdag weer enorme hoofdpijn. Ze hebben daarom mijn urine gecontroleerd op eiwitten en helaas ook wat eiwitten gevonden. De afgelopen 24 uur moest ik mijn urine opvangen in een grote kan en dit ga ik zo naar het ziekenhuis brengen. Zo kunnen ze beter de hoeveelheid eiwitten bepalen. Hier krijg ik dan morgen de uitslag van.
Het kan ook nog allemaal goed zijn, maar als er wel teveel eiwitten inzitten dan duidt dit op zwangerschapsvergiftiging en aangezien ik pas 19 weken ben, is dat wel erg vroeg.
Het is dus even erg spannend allemaal.
Omdat ik nu medisch ben geworden heb ik de afgelopen 3 weken wel 5 echo’s gehad. Tijdens elke afspraak krijg ik een echo en ons kleintje was steeds heerlijk druk aan het bewegen en zwaaien. Dat is dan weer heel leuk om te zien en een voordeel van het ziekenhuis!
Aanstaande maandag hebben wij de 20 weken echo!
Ik voel de baby nu ook dagelijks goed bewegen, dat is wel echt genieten!
Alle reacties Link kopieren
MaeveS, fijn dat je zo'n netwerk om je heen hebt.
Poeh, die geboortekaartjes, lijkt me ook weer een hele stap.
Kan me voorstellen dat jullie nauwelijks nog functioneren. Dit is niet te doen. De eerste keer al niet. En nu weer niet.
En zo raar en verdrietig dat jullie meisje gewoon gezond was en dit toch is gebeurd.
Kunnen ze nog achter de oorzaak komen?
Dikke :hug: weer!
Alle reacties Link kopieren
Kasteelbewoner: succes vandaag!!!

Saartje, ah, dat klinkt niet heel fijn, die mogelijke zwangerschapsvergiftiging... Hopelijk valt het toch mee! En als het dat toch blijkt te zijn, kunnen ze daar dan wel iets aan doen?
Wel fijn dat je nu vaak even kunt kijken naar je kindje!
En maandag de 20 weken! Spannend! En (hopelijk!) erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Alaynee schreef:
22-12-2020 22:23
Maestro eigelijk is dit best goed nieuws of niet?
En waarom denken ze dat het niet goed gaat alleen door de stolsels? Ben nu echt heel benieuwd.. als de groei doorzet en een
Kloppend hartje aanwezig is zou ik nog niet snel afscheid al
Nemen wat een apart situatie en ik hoop op een wonder.

Mijn baarmoeder zit nog vol bloed en dat is altijd (zo zeggen ze) de start van een miskraam doordat de baarmoeder samen gaat trekken om af te stoten. Al twee keer nu flinke bloedingen met alles erop en eraan gehad, maar het zet niet door. LUMC gaat daarom nog steeds uit van beginnende miskraam, al zet deze dus niet door in hun optiek. Echter: kindje blijft groeien en daardoor willen ze het natuurlijk laten gebeuren en niet ingrijpen. Er is nog een 2% kans dat het toch anders af gaat lopen ( doorlopende zwangerschap) ....dus tja....
samen sta je sterker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven