zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Zot!
Alle reacties Link kopieren
Ah Zot, van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat hij er is. Wat rot dat je corona hebt en zo’n rare kraamtijd tegemoet gaat nu :bigkiss: hopelijk is alles snel weer een beetje normaal en kunnen jullie straks veilig de baby showen aan de omgeving :love: hoe vinden je andere kinderen het?

@Saar: jeeeeeejjjj een kloppend hartje, van harte meid! Dat is stap 1 :)

@Maeve: ach ik ken jou nog uit de tijd dat ik zwanger wilde worden van mijn eerste, wat een traject hebt jij doorgemaakt zeg. Gefeliciteerd met deze zwangerschap en wat jij zegt heb ik zo moeten leren: nothing will prepare you. Ik heb angstklachten gehad in mijn eerste zwangerschap en na de geboorte van mijn oudste en op een dag zei mijn psycholoog: ‘maar lux, niks kan je voorbereiden op dat je kind iets zou overkomen. Dat is gewoon het ergste dat er is en er is niets ter wereld dat je kan voorbereiden op zo’n klap. Je kunt er alleen maar dan doorheen.’ En dat was eigenlijk voor het eerst dat ik me realiseerde dat ik mijn angst (dat mijn kinderen iets zou overkomen) probeerde te bezweren door overdreven alert en bezorgd te zijn, telkens ‘in de startblokken’ voor het ‘onheil’.

Dat heb ik dankzij haar daarna los leren laten. Ja, als mijn kinderen ziek worden of doodgaan zou dat verschrikkelijk zijn. Ik kan me niks ergers indenken. Maar ik kan het nu wel loslaten. Ik kan nu dat verdriet bewaren voor mocht het me overkomen. Niemand heeft de garantie dat zijn kinderen gezond oud worden, helaas ook niet als je ze veilig en wel in je armen hebt. Dat vond ik het moeilijkste aan moeder worden. It’s beyond your control, maar meestal gaat het goed.

Weet jij nog wie ik ben? Hoe is het met je carrière? Welke kant ben je op inmiddels? Mag ook in PM als je dat niet openbaar wil. Ben benieuwd!

@Sofie: spannend, laatste loodjes!

@Stip: herkenbaar hoor, ik vind het ook pittig worden! Ga je met verlof kunnen deze week? Hier ook een jaarvoorraad rennies :P

@Hier: gaat goed, vandaag 36 weken. Heb van de week eindelijk de ‘babykamer’ gemaakt (d.w.z. een hoekje met een commode in onze slaapkamer, want baby komt bij ons de eerste tijd). Verder word ik helemaal overgenomen door de nesteldrang en wordt alles in huis onder handen genomen momenteel ;-D

Vandaag een bezichtiging van een koophuis op de planning staan en dat is wel even goed voor de rust want heb zelfs spierpijn inmiddels :P al ga ik vanmiddag denk ik even de badkamerkast en de trapkast reorganiseren :whistle: bij zoon had ik hier echt 0 last van :hihi: man ziet het met lede ogen aan haha, die denkt: ‘oh god wat doet ze met die enorme buik op zo’n wankel krukje (oid)’ en komt voortdurend ingrijpen :A:

Anyway. De baby zal vast blij zijn dat hij straks in een brandschoon, volledig gereorganiseerd huis komt :P daar geven baby’s om tenslotte.

Verder de bevalling besproken, geen bijzonderheden, behalve dat ze het verstandig vond dat ik in eerste instantie kies voor thuis, aangezien zij ook denkt dat ik het ziekenhuis niet ga halen :P en dat we wat eerder beginnen met strippen, misschien met 38 weken al, als het dan goed rijp is, maar we weten natuurlijk niet of dat zo is dus we bekijken het vooralsnog gewoon per afspraak.

Baby ligt al sinds 31 weken stevig ingenesteld en muurvast in het bekken, dus dat is iig fijn. Laatste echo lag hij ook in achterhoofdsligging (dus geen sterrenkijker), dus dat lijkt allemaal weer perfect gunstig voor een gemakkelijke bevalling. Maar goed, geen garanties natuurlijk.

Verder merk ik dat hij wat dag- en nachtritme begint te krijgen en langere stukken slaapt. Waar het eerder geen seconde stil leek in mijn buik is het nu ‘uurtje wel uurtje niet’, en ik hoop enorm dat hij dat na de bevalling vasthoudt :)

Nou ik stop maar eens met lullen meiden ;-D moet even gaan aankleden enzo voor die bezichtiging. Tot gauw!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog even een snelle van harte gefeliciteerd Zot! Ik heb A. natuurlijk inmiddels op een foto gezien en: dat heb je mooi gedaan! Wens je een spoedig herstel. :cheer2:

Lux: Ik herken ALLES wat je schrijft over je angsten bij je eerste zoon. En het is waar: niemand heeft de garantie dat je kind, ook als ze "veilig" geboren zijn, gezond en oud (en gelukkig?) worden. Je kan ze alleen behoeden voor mogelijk onheil en gevaren, maar je moet ze ook loslaten. En je mentaal voorbereiden op onheil kan gewoon niet. Veel plezier met de bezichtiging trouwens!

Stipjepipje: Hoe is het met jou meis? Jij bent ook binnen niet al te lange tijd uitgeteld... En hoe is het met jullie huis?

Maeve: ik herinner mij jouw verhaal nog goed :heart: . Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap.

Saar: Wat een fijne mijlpaal. Gefeliciteerd.

Heytan: Ik kom even binnenvliegen, maar hoop dat alles goed gaat met jou.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Saar, wat fijn! Gefeliciteerd!

Wat een lieve reactie Lux, dankjewel. Je schrijft het heel herkenbaar op ook. Ik ken jou zeker nog! Ik zal je een privéberichtje sturen :-)

Dankje Baggal! Ik las soms mee met het 'zwanger worden' topic en wilde nog zeggen dat ik jouw toevoegingen daar altijd enorm waardeer (bijvoorbeeld met die hele toestand met de Chinese kruiden en het stomen van je vagina o_o Ik had mezelf bijna opgegeten, maar gelukkig was jij daar om erop te reageren)
Alle reacties Link kopieren
O lux ik wilde nog op jou reageren, ik moest lachen om je nesteldrang. Met de tweeling had ik al heel vroeg 'verlof' en ben toen ook het hele huis al gaan poetsen en opruimen. Precies ook de badkamer en de trapkast, haha. Manlief was er blij mee, want normaal maak ik overal rommel.

Hoe was je bezichtiging? En vind je het spannend dat het waarschijnlijk een thuisbevalling wordt?
Alle reacties Link kopieren
Maeve: wat lief (bloos). Dat was inderdaad zo'n doos (pun intended) die ons allemaal even moest vertellen dat het stomen van je doos het verschil zou maken. Alsof je de uitkomst van een behandeling in eigen hand hebt - en dat tegen dames die al enorm lang bezig zijn :furious: .

Lux: ik vond je post van gisteren zo mooi - iemand anders zei vandaag nog tegen mij dat je geen voorschot kunt nemen op mogelijk verdriet of mogelijk onheil (zie Insta) en dat is zo waar. Had gewild dat ik daar tijdens mijn zwangerschap, inmiddels alweer bijna 3 jaar geleden dat ik bevallen ben (!) iets meer van had meegekregen en er wat meer van had kunnen genieten. ;-) Hoe was de bezichtiging?

Sofie: Jij bent natuurlijk bijna uitgeteld en ik ben heel benieuwd hoe het je straks vergaat (en wat het wordt). :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Een snelle post tussendoor: ik kreeg gisterenavond ineens bloedverlies en schrok me rot. Gelukkig mocht ik langskomen van het ziekenhuis en daar zagen we één kloppend hartje :heart: nog een lange weg te gaan, maar dit is alvast een grote opluchting.
Alle reacties Link kopieren
Maeve: Gefeliciteerd met deze mijlpaal en het kloppende hartje! Dat je enorm schrok van het bloedverlies kan ik mij, zeker met de voorgeschiedenis, heel goed voorstellen. Had de arts een idee waardoor het bloedverlies ontstaan is? Gebruik je nog Utro ballen? Fijn dat je even langs kon komen en alles er goed uit zag!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
@Bag: ja dat vind ik ook altijd een mooie. Jeetje kleine SA alweer bijna 3 joh O_O hoe dan :P

@Maeve: wat een super nieuws meid! Gefeliciteerd met deze mijlpaal :heart:

Thuisbevalling vind ik trouwens niet spannend nee, zoon floepte er zo uit :P dus ik heb eigenlijk veel vertrouwen in dat ik deze ook wel zelf kan en heb zelfs gezegd: zolang alles fysiologisch verloopt en je je handen niet nódig hebt om de situatie in te schatten, doe ik het ‘t liefst zelf. Bij zoon vond ik de persfase zo volkomen logisch, zo intuïtief, dat ik wil kijken of ik het ook gewoon zelf kan. Maar uiteraard alleen zolang dat verantwoord is, als vk twijfelt dan graag alle toeters en bellen die er bestaan, baby’s gezondheid staat op 1.

Maar vk zei zelf: weet je, als je zo prachtig bent bevallen als jij van de eerste (zoon was ook al
P92 en had ik er in een halfuurtje uit), dan doe ik met mijn handen meestal niets van toegevoegde waarde bij de 2de. Zij verwacht dat het weer heel soepel zal gaan.

Huis was heel leuk trouwens. Zo leuk dat we een bod hebben gedaan O_O maar er waren meer biedingen dus afwachten maar.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@Baggal: nee er was geen duidelijke oorzaak, misschien door verhoogde doorbloeding? Ik had dit met de tweeling ook af en toe, toen is er ook geen oorzaak gevonden. De utro gebruik ik niet meer, die had ik voor het laatst de dag voordat ik mocht testen. Vanwaar die vraag? :)

O wauw Lux, dat klinkt als een droombevalling! Snap dat je er dan helemaal niet tegenop ziet nee, zo hoort het gewoon te gaan. Wat fijn als dat zo kan ook. Spannend van dat huis!! Ik duim voor je! Zou je al snel gaan verhuizen of kunnen jullie even wachten tot wat langer na de bevalling?
Alle reacties Link kopieren
Begin volgend jaar, wilden zij graag en voor ons uiteraard ideaal.

Maar ja, durf niet te hard te hopen, want er waren dus meerdere mensen die een bod deden. We zullen zien.

En ja, bevalling was idd gemakkelijk voor mij, en dat is een prettig gevoel voor een tweede bevalling. Geeft veel vertrouwen.

Pfoe ik heb mamadag en het valt me zwaar momenteel :P we zitten nu in de Monkeytown in de hoop dat hij zich even uitleeft O_O zodat ik wat rust heb zo haha. Peuters hebben echt veel te veel energie :bonk:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Maeve, wat ontzettend schrikken zeg, fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien!!❤️
Wanneer heb jij nu de volgende echo?

Lux, wat spannend!! Hopelijk hebben jullie het hoogste bod!
Fijn dat de vorige bevalling zo goed is gegaan, hopelijk gaat deze net zo vlot!

Hier was ik de afgelopen flink misselijk. Stond elke ochtend op alsof ik een flinke kater had. Ook steeds wat hoofdpijn.
Nu zijn sinds vanmorgen alle kwaaltjes verdwenen. Niet meer misselijk geen zere borsten/tepels meer.. maakt erg onzeker of het allemaal wel goed gaat van binnen..
Alle reacties Link kopieren
Ah ja Saar, lastig is dat hè. Beide succesvolle zwangerschappen dat soort dagen gehad en beide keren 0 van kunnen genieten omdat ik dan bang was dat het mis was. En als het dan 1-2-3 dagen later weer volle bak raak was baalde ik dat ik niet van mijn symptoomvrije dagen had genoten.

Hcg neemt toe in spurtjes en staat dan weer even stil zodat je lijf eraan went; ergo symptomen nemen af, en dan schiet het weer de lucht in en voel je je weer beroerd.

Garanties kan ik je niet geven maar het is voor mij dus wel herkenbaar :bigkiss:

Hier klaarwakker want die dikkerd besloot zijn rug naar rechts te draaien (lag al weken links) en werd wakker omdat die verschuiving gewoon zeer deed. Wel fijn dat die venijnige voetjes even uit m’n lever zijn, maar kom er maar uit vriend, mama is er wel aan toe :loveit:

En zoon ook: ‘mama, als de baby geboren is, gaat jij dan weer met mij spelen?’ Hummel :'( :heart: mama is maar saai momenteel.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha lux, monkeytown lijkt me best wel een ramp als ouder zijnde o_o (als kind daarentegen lijkt het me geweldig). Hielp het uiteindelijk? Echt de laatste loodjes voor jou!

@saar, super herkenbaar wat je schrijft. Ik had het met de tweeling ook weleens en maakte mezelf dan gek, om vervolgens de dag erna weer te balen dat ik niet van die misselijkheidsloze dag had genoten :facepalm: Daarnaast ken ik best veel vrouwen met een missed abortion die daarvoor nog hartstikke misselijk waren. Het hcg zit sowieso nog in je lijf en Lux gaf al een goede uitleg hoe het komt dat je sommige dagen weinig last hebt. Het zegt helaas allemaal niet zoveel. Dat vertrouwen moet een beetje groeien en dat is best moeilijk, zeker in het begin :hug: heel herkenbaar.

Hier was vandaag met 7+0 opnieuw alles goed, het hartje klopt nog steeds en de baby ligt qua groei goed op schema. Ik ben denk ik weer voor één dag gerustgesteld. Gelukkig vrijdag alweer terug (we doen mee aan een onderzoek, dus extra echo's).

Afgelopen nacht was vrij rampzalig, werd iedere 2 uur kotsmisselijk wakker en moet dan half kokhalzend iets naar binnen proberen te krijgen. Zal ook wel een stukje met spanning voor de echo te maken hebben gehad. Ik hoop zo dat het deze keer allemaal echt voor een levend kindje zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor jullie reacties! Stelt toch wat gerust. Gisteravond toen ik mijn bh uit deed waren mijn borsten toch wel weer gevoelig. Misselijkheid is vandaag met vlagen weer aanwezig! Vind 22 oktober nog zooooo lang duren, maargoed we tellen af!

Maeve fijn dat je echo weer goed was! En fijn dat je zoveel echo’s krijgt. Stelt toch elke keer even gerust denk ik!
En fijn om die herkenbaarheid te kunnen delen want soms is het wel echt lastig!

Thnx voor je goede uitleg lux, had ik even nodig! Zo te horen echt de laatste loodjes voor jou! Ben benieuwd wat je zoontje straks van de baby vind!
Hopelijk duurt het niet lang meer!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Mag ik hier meeschrijven? Zo herkenbaar, jullie verhalen. Ik ben zo onzeker over deze zwangerschap.
Ik heb niet meegeschreven (alleen meegelezen) in het zwanger worden topic, omdat ik me daar wat misplaatst voelde, we hebben namelijk al twee kinderen.

Ik ben nu 12(+1 ;-) ) weken zwanger nadat we het traject mentaal gezien al bijna hadden afgesloten.

*lang-verhaal-alarm*

Het begon met IUI. Bij de echo's voor IUI6 bleek er een cyste te zitten die nader bekeken moest worden. Dus, kijkoperatie. Daar zag de arts dat mijn eileiders helemaal dicht zaten. IVF/ICSI zou de enige optie zijn.
IVF1 leverde 3 eicellen en geen embryo's op.

IVF2 1 mislukte terugplaatsing en daarna mislukt met ontdooien.

Toen ICSI. Dat ging beter. 11 embryo's. Twee terug geplaatst zonder resultaat. 5 in de vriezer op dag 3 en de andere 4 zouden op dag 5 in de vriezer gaan, maar die hadden het allemaal niet gehaald.

Het vertrouwen dat één van die 5 uit de vriezer dan in de buik wel zou doorgroeien was al miniem. En de eerste terugplaatsing van 2 daarvan mislukte dan ook. Drie dagen na de terugplaatsing werd ik ongesteld, ondanks de utro. Ik werd steeds al na 7/8 dagen ongesteld. Daar maakten de artsen niet zoveel van. Van mijn gevoel dat er 'iets' was met mijn menstruaties ook niet. Die waren zo heftig w.b. bloedverlies en stolsels...
Maar nu ik na 3 dagen ongesteld werd, wilden ze toch wel wat onderzoeken doen. Dus bloed geprikt (was allemaal goed) en een stukje weefsel uit de baarmoeder naar het lab gestuurd. Daaruit bleek dat ik een chronische ontsteking aan het baarmoederslijmvlies had.
Ehhh, oké. Chronisch... dat moest dan ook al zo'n 2 jaar zijn. Na antibiotica heb ik een proefcyclus gedaan met progynova en utro. Dat ging goed.

Ondertussen kregen we steeds meer vrede met het idee dat er geen zwangerschap mee zou komen. We prijzen ons zo gelukkig dat we er al twee hebben (via IUI, en dat was weer de bedoeling dus maar dat liep dus even goed anders).
Maar we hadden nog 3 cryo's in de vriezer en dachten: als we het niet proberen, blijven we denken 'what if...'.
Dus weer een terugplaatsing gepland. Ik werd gebeld met de mededeling dat de ontdooing goed gegaan was. Toen was ik al flabbergasted en er ontstond weer hoop. Op de dag van de terugplaatsing bleken beide embryo's niet te zijn doorgedeeld. Weg hoop... dat er volgens de arts wel vrouwen van zwanger worden, wuifden we weg. We waren zo teleurgesteld. Weer een terugplaatsing voor niks, grrrr... Vol frustratie gingen we thuis verder met het slopen van de badkamer.
Toen ik na een week niet ongesteld werd, begon de spanning op te lopen. Dus elke dag een Actiontestje om te kijken of er iets zou gebeuren. En jemig, ja, er gebeurde iets. Er kwam een streepje! Dat werd met de dag donkerder. Hoe-dan!!!??? We snapten er he-le-maal niks van en durfden echt niet te denken dat ik zwanger zou kunnen zijn.
1,5 week later kreeg ik kramp en een flinke bloeding. Zie je wel, het was te mooi om waar te zijn. Weer zo'n teleurstelling. Ik belde het ziekenhuis en kreeg een echo voor de volgende dag om te kijken of het vruchtje weg was. 's Middags stopte de bloeding. Mindf*ck! Wat gebeurde er nu weer...?
Op de echo de volgende dag was een miniem vruchtje te zien en jawel, een hartje! Ongelooflijk! En niks terug te zien van een bloeding...
Daarna ook geen bloeding meer gehad gelukkig. Wel twee goede echo's! Komende week staat er weer echo gepland.

Nu ben ik dus 12 weken en mag ik dus officieel stoppen met de progynova en de utro-bollen. Maar ergens durf ik dat niet.
Hoe lang zijn jullie doorgegaan? Mijn onzekerheid zit me zo in de weg...
theepoes wijzigde dit bericht op 10-10-2020 07:37
Reden: .
2.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Theepoes - dat is lang geleden: van harte gefeliciteerd! :cheer: Ik herkende je naam nog uit 2016 (volgens mij ben jij toen na IUI in November bevallen van, als ik mij niet vergis- een 2e zoontje. Ik mocht ook stoppen NA 12 weken en had nog stro liggen van vorige rondes en van sommige hele lieve dames hier op het forum. Dat heb ik langzaam afgebouwd in de daarop volgende week... En daarna is het goed blijven gaan. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe. Blij voor je (en snap de onzekerheid). :heart:

Lux: Benieuwd wanneer je man zich aandient. Geldt ook voor jou Sofie.

Fijn weekend :)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Klopt Baggal! Je hoort het vast vaker, maar dat geheugen van jou is erg goed!

Goed plan om af te bouwen. Ik ga de komende week 2 i.p.v. 3 capsules inbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Heeee hallo theepoes! :bye:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
10-10-2020 18:39
Heeee hallo theepoes! :bye:
Haaai Flip! :hello:

Ik zag hierboven dat je dochter op de 25e geboren is. Dat deed me denken aan hoe bijzonder het is dat je toen weer op dezelfde datum was uitgerekend als bij F*.

En nu in januari, mooi buikje al zeker?

Ik zit nu op zo'n vage overgang van platte buik naar een flubberbuik. Heb al wel weer een zwangerschapsbroek aan. Geen gepruts meer met de riemgaatjes en de knoop los. :P
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Ik heb begin dit jaar al meegeschreven, maar mijn eerste zwangerschap is toen uitgedraaid op een vroege miskraam, wegens een heel laag HCG. (Gelukkig geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap !!)

Op 21/09 een TP gehad en 3 dagen erna: rugpijn ... Nog 2 dagen erna: acne. Om op de 9e dag een hartstikke positieve bloedtest te hebben! Daar waar mijn HCG bij de eerste zwangerschap 24 was bij de eerste bloedproef, was die nu 167. Euforisch natuurlijk, maar toch heel voorzichtig en bang.

Afgelopen week ene 2e bloedtest en HCG is geëxplodeerd naar 5000 !! Het ziekenhuis dolenthousiast ! Ik begin er een heel klein beetje in te geloven, maar zal pas blij zijn als ik het hartje zie. 8 weken echo voorzien op 19/10. Zwangerschapsymptomen blijven toenemen: pijnlijke borsten, vermoeidheid, rugpijn, prikkelbaarheid ...

Hopelijk zit het deze keer goed ... :-)

Duimen jullie met me mee???

Tot snel
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Narkomeid! Moeilijk te geloven hè?! Maar dit heb je maar weer. Nu op naar de echo! Succes met wachten!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd en welkom Theepoes en Narkomeid!

@Theepoes: wat een verhaal meid, heel fijn dat het nu zo goed gaat! Haha dat 12 weken buikje is net niks hè? Al vind ik die bijna-38-weken-buik van mij ook net niks haha.

@Narkomeid: prachtige hcg-waardes, zal zeker voor je duimen.

@Maeves: fijn dat je echo goed was, hoe voel je je?

@Saar: hoe gaat het bij jou nu?

@Hier: helaas op het huis overboden, maar we hebben vrijdag alweer een bezichtiging bij een ander huis, dit keer dan niet zo’n mooie 2kapper maar wel een heel charmant huis van binnen (althans op de foto’s), dus we’ll see.

Verder gaat het z’n gangetje. Ik merk dat ik wat prikkelbaarder en emotioneler ben en gesprekken met meerdere mensen tegelijk gaan me wat boven m’n petje momenteel. Echt in dat bijna-bevallen-coconnetje dus.
Heb mezelf even getoucheerd en voel echt dat de baarmoedermond al flink naar voren komt en zacht wordt en een beetje openstaat, maar kom er niet goed genoeg bij om te weten of ik ook echt al ontsluiting heb. Zal woensdag aan de vk vragen of ze even wil voelen voor me :lol:

Mijn lichaam maakt zich iig langzamerhand klaar al heb ik zelf het gevoel dat deze het heerlijk vindt daarbinnen en wel tot 41 zal blijven zitten :P

Oh en de monkeytown is opzich ook vreselijk maar je kind dat zichzelf vermaakt is ideaal, dus dat heft elkaar dan een beetje op ;-D ik ga eigenlijk altijd naar de peuterochtend dan is het nog niet zo loeidruk.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Welkom theepoes! Wat een verhaal zeg! Van harte gefeliciteerd, en fijn ook denk ik om nu die grens van 12 weken over te zijn. Ikzelf mocht de dag voor de testdatum al stoppen met utrogestan en heb nooit progynova gebruikt, dus daar kan ik helaas niet bij helpen. Wat die buik betreft: ik ben pas 8 weken, maar heb heel snel mijn zwangerschapsbroeken weer uit de kast gehaald haha. Nu ik na de tweeling voor de 2e keer in relatief korte tijd zwanger ben lijkt m'n buik dubbel zo snel te ontploffen. Mijn eigen strakke kleren zitten helemaal niet lekker, word daar echt misselijk van. De band van die positiebroeken sla ik ook om, want zelfs die zit niet lekker :facepalm: jurkjes zitten eigenlijk het beste (al heb ik met de panty's ook ruzie).

Jij ook welkom en gefeliciteerd Narkomeid! Ik duim mee! Fijn alvast, zo'n hoog hcg! Nog een weekje aftellen tot je echo.

Balen van het huis lux, op naar de volgende! Ik moest heel hard lachen om je 'ik heb mezelf even getoucheerd'. Onwijs spannend wanneer de kleine zich aandient, het lijkt me zo gek om daarop te wachten. Heel veel succes en plezier en geluk met de bezichtiging vrijdag!

Hier neemt de misselijkheid toe, maar is met 2dd emesafene nog vol te houden. Ik wil het alleen liever niet te lang gebruiken, dus ben een beetje in dubio. Het is heerlijk om weer wat te kunnen doen ipv hele dagen op de bank, maar ik wil mezelf niet de schuld kunnen geven als ook dit kindje overlijdt. Overmorgen gaan we naar de verloskundige, daar kijk ik wel naar uit. Het is nog niet helemaal duidelijk waar we onder controle komen. In principe zijn we eerstelijn, maar krijgen we wel een intake in de derdelijn. Het liefst wil ik denk ik eerstelijn om toch nog enigszins een normale zwangerschap te hebben, maar wel met extra echo's in het 2e trimester en eventueel een vroege GUO. Even kijken of dat in overleg mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen
Bedankt voor jullie reacties ...
Ik blijf het allemaal zo onwezenlijk vinden, haast alsof ik droom. En ik ben doodsbang om volgende week geen leven te zien op de echo. Dat het gewoon een leeg zakje zou zijn, ongeacht mijn goede bloedwaardes. Gebeurt dat vaak? Of is dit mijn realiteitszin/ongeloof dat de overhand neemt? Ik heb het internet al afgesurfd, maar je maakt je helemaal gek zo !! :bonk: Dus ben ik daar maar mee gestopt. Die week gaat nog heel lang duren ... En tegelijkertijd ben ik er doodsbang voor!

Daarentegen doet het me deugd jullie mooie verhalen te lezen. Hopelijk, binnen een aantal weken, kan ik ook zulke mooie boodschappen delen. Zwangerschapskledij, kinderkamer ... (droom droom) :flirting: :flirting: :flirting:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven