zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maeve, wat ontzettend mooi dat jullie opnieuw zwanger zijn, gefeliciteerd! Ik snap heel goed dat je het eng vind. Dat vind iedereen na IVF, maar in jullie geval zal dat nog veel erger zijn. Heel veel meer dan het gewoon maar ‘ondergaan’ kun je ben ik bang niet. Ik durf ook niet te zeggen “heb vertrouwen”, dat zou ik zelf ook niet fijn hebben gevonden om te horen. Hopelijk blijft alles goed gaan lieverd, en kun je op den duur gaan genieten ervan! Wij konden dat een beetje vanaf een goede 20 weken echo, maar echt vanaf 24 en daarna 28 weken. Yes we zijn in de save zone, dachten we toen 😊
Ja grappig he van die vluchttas, meer doodsbang dat hij zelf iets uit onze kast voor mij bij elkaar zou moeten zoeken hoor 😉 Hij kan nog net z’n eigen kleren vinden maar mijn kleding is voor hem 1 groot DOOLHOF hahah.
Hoe gaat het nu met jou? Wat vreselijk dat je zo ziek bent. Ik had snachts een bakje met gesmeerde broodjes bij me, die ik dan naar binnen werkte als ik wakker werd. Niet eten maakte het allemaal nóg veel erger. Ik ben echt 7 weken verzorgd door mijn vriend (was toen net lockdown, dus hij werkte thuis, god zij dank). Vre-se-lijk die misselijkheid. Bij mij hielp de emefasene niet trouwens, echt kut. Sterkte meis, zo naar dat 1e trimester…

Sofie hoe is het met jou, is hij/zij er nog steeds niet??? En wat apart dat elke x de echo hoge p waardes had en nu ineens toch niet. Is dat dan niet ‘zorgwekkend’ als in, de groei is in eens afwijkend? Heel apart wel eigenlijk! Spannend meis we wachten je nieuws af!

Saartje wat fijn dat jullie een hartje hebben gezien! Balen dat je misselijk bent, hopelijk niet al te erg? En ja vreselij khe dat lange wachten. Probeer er niet te veel mee bezig te zijn en gewoon je leven te leiden, dan wordt het vanzelf 22 okt (en daarna weer de volgende afspraak en weer de volgende….). Helpt ook niet echt dat alle sociale activiteiten zo ongeveer weer on hold worden gezet vanwege corona, hadden wij toen ook last van. Dan schiet het niet op 😊

Zot GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON!! Gaat alles goed? Wat super rot dat je nog net voor de bevalling corona op bent gelopen, wat een drama! En dan met z’n allen in quarantaine zonder kraamzorg, echt super rot. JHebben jullie dat wat overleefd? Hoop dat het goed gaat met jullie allemaal en met de kleine!

Lux wat heerlijk om te lezen dat je door de nesteldrang het hele huis onder handen neemt. Ik heb ook zo mijn buien maar er was ook nog zoveel wat we moesten doen qua klussen dat het me af en toe aanvloog als er even iets ‘mis’ ging, bijv. iets wat stuk gaat, terwijl je zo druk bezig bent met juist alles klaarmaken. Ook herkenbaar?
Wat fijn dat je thuis kan bevallen. Waarom word je evt gestript? Onze baby is ook al ingedaald maar ligt me zijn ruggetje aan de linkerkant, dus geen idee of hij er dan goed voor ligt. Ons aapje is eigenlijk elk uur wakker, als in, drie kwartier slapen oi.d. en dan weer bewegen, en dat wisselt elkeaar de hele dag af 😊 Gezellig wel!
Tof dat jullie een bod hebben gedaan!! Al wat gehoord?
Ongelofelijk dat je bevalling zo snel ging, ik heb al wel 2x gedroomd dat hij er zo uit viel haha, 1x viel hij op de grond (oh mn hart brak…) en 1x kon ik m nog pakken. Als de echte bevalling nou ook zo gaat 😊 (zonder dat vallen dan…)

Baggal yesss hier ga ik ook de laatste 2 weken in. Van te voren had ik niet gedacht dat ik de 37 weken zou halen, vraag me niet waarom. Nu vind ik het onvoorstelbaar dat ik morgen 38 weken ben en vrees ik er echt voor dat ik nog tot 40 moet blijven rondlopen. Zo he die laatste weken zijn heftig!!! Elke x als ik denk dat het niet onhandiger/boller kan, tóch nog! Dus kijk niet per se uit naar nog 2 weken nóg strakkere buik krijgen, de eerste huidscheuren dienen zich al aan, ieks… Van mij mag hij komen 😊

Theepoes welkom! Wat een bizarre weg die jullie hebben afgelegd zeg! Maar wat fijn dat je nu zwanger bent!! Ik mocht met utro stoppen vanaf 12 weken, Er zat in die 12 weken al een afbouw in het schema verwerkt, die gewoon gevolgd en toen was ik ineens eindelijk er van af! Nooit nagedacht over of dat te vroeg kon zijn, in het zh gaven ze aan dat je lichaam nu die hormonen voldoende zelf aanmaakt en je ze dus niet meer nodig hebt.

Narkomeid jij ook welkom! Nog even geduld, bijna de echo. Ik duim zeker voor je mee! En je angsten zijn logisch en helaas komt het voor. Je kunt niets anders doen dan (on)geduldig afwachten.

Hier tik ik morgen de 38 weken aan, ongelofelijk. M’n buik is zo strak!! Waar ik vorige week nog best wel mobiel was (nog steeds staand sokken aan doen enzo) kan ik dat nu ineens niet meer, of m’n schoenen dichtkrijgen, of bukken. Jeetje wat een ongemak!
Ik had 3 weken geleden voor het eerste lichte krampen in onderbuik, bij de 36 weken echo gaf ze toen aan dat hij al beetje ingedaald was, dat had die krampen verklaart. Ik heb de krampen nu elke avond en nacht… Ze houden aan dus komen niet met tussenpozen of iets dergelijks. Is dat normaal?
Ik heb woensdag weer een afspraak voor 38 weken. Sinds de 37 weken doen ze alleen nog voelen en luisteren met dopler, niet meer met echo (jammerrrr). Ik moet snachts inmiddels 5 tot 6x plassen. Elke keer als ik wakker word denk ik als eerste: WAT VOEL IK ??? Oh, een volle blaas.. hahaha teleurstelling!!
Benieuwd wie er als eerste is, Mimi, Lux of ik!!
Meiden, hij is er! Jahaa dit weekend ben ik bevallen van een zoontje :heart:

Ik ben ingeleid met een ballon maar daarna ging alles vanzelf en razendsnel. Binnen 2 en een half uur was ie er al! Was heel erg intens met weinig tijd tussen de weeen om bij te komen. Ik heb in bad gezeten en dat was zalig.

Ik heb helaas een knip gehad en ben gescheurd (toch dat grote hoofd;)) dus moet nog herstellen maar met hem gaat alles goed en dat is alles wat telt.

Ik kom snel bijlezen en blijf uiteraard de rest volgen! Benieuwd naar de komende babies :love:
Alle reacties Link kopieren
Sofie, van harte gefeliciteerd!! Fijn dat het bad je wat 'ontspanning' gaf.

Lekker baby knuffelen en ondertussen goed herstellen! :daisy:


Haha, lux, jezelf getoucheerd.. :P maar er is dus wel iets gaande! Had de vk nog gevoeld? Hopelijk kun je gauw bevallen. Al was het alleen maar om weer met je andere zoontje te kunnen spelen :P

MaeveS, hoe was het bij de verloskundige?
Jurkjes zitten hier idd ook het lekkerst. Bij mijn vorige zwangerschap knipte ik een buikgat in de panty. Dit keer geef ik er wel wat geld aan uit. Haha, zelfs de band van je zwangerschapsbroek omslaan! En je hebt nog even te gaan... dat wordt leven in je jurkjes!

Narkomeid, heel herkenbaar die onzekerheid... en het vervelende is; je moet de tijd maar gewoon uitzitten tot de echo/controle.

Stipjepipje, 38 weken! Whiehoe! Gaat vast niet lang meer duren! Hoe was de controle?
Die krampen had ik ook. Allemaal voorwerk... en zei bij mij ook niks over hoe lang het nog ging duren, want ik ben pas met 41 weken bevallen (terwijl die krampen al drie weken eerder begonnen waren...). Beetje jammer! :P
Alle reacties Link kopieren
Ahh Sofie, gefeliciteerd! En een jongetje dus! Leuk hoor. Fijn dat alles goed gegaan is :heart:

@Stip: die krampen zijn heel herkenbaar hoor, ik heb ook veel last van voorweeën telkens, denk dat dat het zijn. Kan geen kwaad, maar lastig is het wel.

@Theepoes: een buikgat in je panty :HA:

@Hier: baby zit nog goed, maar van mij mag hij er wel uit :P vk heeft niet meer gevoeld maar stripafspraak ingepland voor 39+2, we waren het erover eens dat het fijner is voor baby om minimaal de 39 weken te halen. Dus volgende week vrijdag gaan we het proberen, ben benieuwd. @stip: dat doen we omdat baby vrij groot is, net als zoon. Ik wil daarom niet worden ingeleid maar zie ook vooral veel kans op een schouderdystocie en andere complicaties zoals veel bloedverlies voor mij als we hem eindeloos laten zitten. Hoe groter de baby, hoe meer risico. Dus hopelijk kunnen we hem bijtijds een klein zetje richting de uitgang geven ;)

Wb het huis: de andere kopers zijn afgehaakt dus wij zijn het toch geworden! Heel erg onverwacht maar wel ook heel leuk. Ik heb dus gewoon een huis gekocht haha. Nouja we moeten de financiering nog rond krijgen enzo natuurlijk maar toch is het een apart gevoel. Uiteraard wel heel blij!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat leuk Lux! Toch het huis! Van harte!

Bij de bevalling van mijn jongste was er ook sprake van schouderdystocie. Er werd toen flink doorgepakt om hem eruit te krijgen. Ik had het op dat moment niet zo door en zat helemaal in de waas van de bevalling. Toen ik later (lees: vlak voor het slapen gaan na 1,5 dag; geen aanrader!) het bevallingsverslag las, kwam het wel even binnen.

Ik ben benieuwd of je baby er klaar voor is woensdag om zich naar buiten te laten 'jagen'.


Hier:
Afgelopen week weer een goede echo gehad. Ook voor het eerst het hartje gehoord. Magisch!
Eigenlijk zou ik om de 3 weken controles krijgen, maar ik heb gevraagd of het om de 2 weken kan i.v.m. de onzekerheid (en bijbehorende slechte nachten en hoofdpijn). Dat was gelukkig geen probleem!


Hoe is het met de rest?
Stipje, zit jouw baby ook nog lekker?
Alle reacties Link kopieren
Jaaa Sofie wat fijn dat hij er is, gefeliciteerd!! Balen van de knip en alsnog gescheurd dus.. heb je erg veel last ervan?
En hoe gaat t nu de eerste dagen?
Super benieuwd!!

Theepoes, de controle was weer goed. Qua formaat en ligging een Modelbaby volgens de vk. Hopelijk ook een model-bevalling ;)
Wat fijn dat je om de 2 weken een controle mag, dat geeft vast wat meer rust! En super het hartje te horen, alles gaat goed dus. Voel jij je ook goed?

Lux wat fantastisch van het huis, gefeliciteerd! Snap dat het even overweldigend is Haha! Wanneer zouden jullie er in kunnen en moet er veel gebeuren?
Wat spannend het strippen, als je het haalt, misschien meld de baby zich al eerder ;) jij last van harde buiken of voorweeën?

Hier zie de baby nog goed. Vrijdag en zaterdag lekker gewandeld in het bos, al was het zaterdag wat te ver achteraf. 4km en 2 uur over gedaan omdat ik veel harde buiken kreeg. Vandaag helemaal kapot en overal spierpijn en meteen harde buik als ik opsta, terwijl ik gisteren echt schuifelend heb gelopen zowat, alsnog wat te ver gegaan ben ik bang... Hoe actief zijn jullie nog dames in die laatste weken? Ik dacht dat t wel kon ..

Had vanavond een paar spikkeltjes bloed op mijn maandverbandje. Echt minimaal. Maar gek genieg niet bij afvegen dus ik kon niet herleiden waar t vandaan kwam...
Elke x snachts wakker om te plassen en dan helaas, nog niet begonnen. Vind t nu wel spannend worden hoor! Maar m'n buik is nu zo bol en strak, dat ik echt denk dat ie niet groter kan. Please ventje kom er maar uit!
Alle reacties Link kopieren
Stipje: wat spannend zeg! Hoe is het met de verbouwing? Bijna af? En hoe is de relatie met je zus? Ben benieuwd wanneer jullie mannetje zich aandient. Hopelijk kun je hem snel ontmoeten.

Geldt ook voor jou Lux. Ik heb je buik natuurlijk gezien en je ziet er prachtig uit. En gefeliciteerd met jullie huis! Wat een fijn vooruitzicht.

Sofie: Nogmaals Gefeliciteerd - ook vanuit hier!!

Theepoes: ja, ik heb idd een goed geheugen en ik herinnerde mij jouw zwangerschap van 2016 nog, ook omdat je in het uitgerekend in November topic schreef en ik stiekem had gehoopt mij bij jullie te mogen aansluiten (had destijds begin maart een TP, maar het mocht toen niet zo zijn). Fijn dat je wat vaker op controle mag komen. Dat geeft toch rust.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen afspraak gehad voor de eerste echo ... En de tranen waren onstuitbaar toen ik dat hartje hoorde !!! Alles dus prima !! Perfect op schema en een duidelijke, regelmatige hartslag te horen ... We zijn versuft naar huis gereden ... Vol ongeloof naar die eerste foto's gekeken. Ik denk dat mijn ventje nog niet goed weet waar zijn hoofd staat ... Ik ook niet, trouwens !!!

Het is eindelijk zover !! Wij worden papa en mama !!! Als alles goed blijft gaan, dan ben ik uitgerekend voor begin juni 2021 ...
Alle reacties Link kopieren
@Narkomeid: ahhh wat een mooi moment hè :love: gefeliciteerd meid! Ik weet nog wel dat ik het bij mijn oudste zó niet kon geloven dat ik vroeg of ze er geen dvd’tje van een andere baby in had gestopt :hihi: ‘nee, dit is echt in jouw eigen buik,’ lachte ze. Lekker vieren deze mooie mijlpaal met een stuk taart, zou ik zeggen. Althans, als de misselijkheid dat toelaat :P

@Stip: ja hoor, regelmatig voorweeën hier, al weken. Vannacht ook weer 2 uur lang maar er zet niks door, helaas pindakaas. Hopen maar dat ik stripbaar ben vrijdag :lol:
Misschien had je een gesprongen vaatje en daarom wat stippeltjes rood bloedverlies. Of je hebt een aambei O_O :P

Ik loop ook nog wel rondjes maar 4km vind ik wel fors hoor, ik ben echt wel in omastand. Ik denk dat ik de 2km nog net red en dat gaat dan nogal traag. Of zoals mijn zoon het zo beeldend kan uitdrukken: demonstratief op een bankje gaan liggen ‘slapen’ tot mama eindelijk eens aan komt waggelen ;-D

Wat betreft het huis: als we alles rond krijgen is de verhuizing in maart, dus kan ik nog even rustig kramen zonder verhuisstress. Ip is het instapklaar, alleen we vinden de keuken en vloer boven niet mooi en er zal wel gesausd moeten worden als alle meubels eruit zijn, vermoed ik. We kijken even aan wat we met die vloer en keuken doen, als dat volgend jaar gebeurt is dat ook prima natuurlijk. Het functioneert allemaal, het is puur een kwestie van smaak.

En met een newborn en een peuter verhuizen zonder dat je een nieuwe keuken moet plaatsen lijkt me ook al aardig intensief ;) we gaan er als het goed is toch lang wonen dus dan maar gewoon stap voor stap aanpakken :)
En wie weet doen we dan van de zomer een weekje weg terwijl we iemand de keuken laten aanpakken oid. We zien wel.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@Mimi: jij bent al aardig lang stil! Hoe is het met jou?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@stipjepipje: jij komt steeds dichterbij!! Zo spannend! Goed naar je lijf luisteren hoor. Dat je geen 4km meer kunt lopen is echt niet gek. Hopelijk knap je na de bevalling gauw op en kun je met jullie mini lekker in de wagen :heart: wij proberen inderdaad vertrouwen te hebben, dat gaat de ene dag beter dan de andere, maar met kleine stapjes wel vooruit gelukkig. Die misselijkheid is inderdaad vervelend, één emesafene werkte totaal niet, maar twee gelukkig wel redelijk. Vooral 's avonds en 's nachts breekt het er nog doorheen. Corona is wat dat betreft inderdaad hier ook wel een uitkomst, m'n man werkt thuis en is superlief voor me aan het zorgen. Zelf ben ik nog aan het wachten tot ik m'n opleiding kan hervatten (half november), dus ik kan heerlijk op de bank rustig aan doen. Echt een luxe.

@sofie: van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!! Dat is inderdaad snel gegaan zeg!

@lux: wat goed!! Gewoon tussendoor nog even een extra life event erbij. Van harte met jullie huis! Fijn dat je er pas in maart in zult gaan. Is dit jullie eerste koophuis of moet je huidige huis nog verkocht worden?

@Narkomeid: zo fijn!! Ik weet dat nog goed met de tweeling, zo'n magisch moment. Die eerste keer een hartje zien/horen kloppen in je eigen buik is zo bijzonder. Ik herken ook wel wat Lux schrijft, die eerste zwangerschap kon ik haast niet geloven dat ze echt in mij zaten, dat het echt mijn buik was. Na al die jaren voelde dat heel onwerkelijk (en nu eigenlijk nog steeds, maar dat magische gevoel heb ik helaas nog niet terug).

@theepoes: hahaha dat gat! Heerlijk. Ik ga leven in jurkjes denk ik ja. Fijn dat je wat vaker voor controles kan!

Hier hebben we straks weer een echo, de laatste in het ziekenhuis (op de onderzoeken waar we aan mee doen na, maar dat zijn geen medische echo's). Vorige week voor het eerst in ons leven bij een verloskundige geweest. Wát een verschil. Ik had m'n voorgeschiedenis kort en vrij nuchter samengevat, maar ze zei 'vertel me alles maar, ik heb de tijd'. Ze luisterde, vroeg door. Over het hele fertiliteitstraject, over m'n vorige zwangerschap, over het moment dat het helemaal mis was, de bevalling en de periode daarna. Ze bood zelfs aan dat ze psychologische begeleiding kunnen bieden, dat is me in het ziekenhuis nooit echt gevraagd. Uiteindelijk hebben we daar een uur (!) gezeten voor de intake. Het was zo'n warm bad. Manlief moest wel even wennen aan alle blije geboortekaartjes in de wachtkamer, dat is nog steeds confronterend. Maar ik weet wel dat we in de eerstelijn willen blijven zolang dat mag 😊
Alle reacties Link kopieren
Fftjes hier weer eens buurten, hoor!

Maeves, wat superfijn dat je weer zwanger bent!! Wat hoop ik voor jou op een supernormale, rustige, ongecompliceerde zwangerschap en een wolk van een baby!

Lux, sterkte met de laatste loodjes! Ben benieuwd!!

Narkomeid, ik herinner me je verhaal nog van eerder op dit topic! Ook superblij voor jou dat je weer zwanger bent en dat het deze keer goed gaat! Heerlijk die eerste goede echo, geniet ervan!

Stipjepipje, ook voor jou ben ik heel benieuwd wanneer je kleine aapje zich meldt!

Theepoes, ook jij gefeliciteerd met je zwangerschap en je goede echo!

Sofie, ook hier nog ff gefeliciteerd met je zoontje!! Ik wens je een voorspoedig herstel!

Zot, jij ook nog van harte met de geboorte van jullie zoon! Ik hoop dat het goed gaat met je, dat je inmiddels weer gezond bent en je alsnog van je kraamtijd hebt kunnen genieten!

Hier is het nog steeds elke dag genieten van onze kleine man! Hij doet het zo goed! We hadden even een lastigere periode met slapen, maar inmiddels slaapt-ie al een paar daagjes door vanaf de late avondvoeding tot 's ochtends :cheer2:. We zijn met hem op vakantie geweest en hij is zo lekker makkelijk mee te nemen overal heen. Bijna altijd lekker vrolijk en geïnteresseerd! Oh ja, en Lux, hij doet hetzelfde als jouw zoontje, hij heeft zich ergens een hele tijd geleden een paar keer omgedraaid (zowel buik-rug als andersom), maar hij lijkt te zijn vergeten dat-ie dat kan, want hij doet het nu nooit meer. Nog wel ff zo gemakkelijk eigenlijk :hihi:. Verder gewoon heel erg genieten van dat vrolijke hoofdje en het lieve gebabbel :love:.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,
Bedankt voor jullie reacties ...

Er zijn er een aantal onder jullie die op bevallen staan, als ik het goed begrepen heb? Sorry als ik niet van ieder het verhaal meeheb, ben zo ergens een aantal pagina's geleden beginnen lezen.

@MaeveS: wat een sterke vrouw ben jij ! Ik heb in dit hele project ook mijn tegenslagen en teleurstellingen gehad, maar ik heb veel bewondering voor je. Ik ben ook op zoek naar een gynae die naar me gaat luisteren. NIet iemand die me dadelijk gaat bestempelen als "risicogeval" (Ik ben bijna 40 jaar jong en dit is mijn eerste kindje). Ik heb vandaag contact gehad met een gynae en het was de eerste die geen opmerking maakte over mijn leeftijd. Ik denk dus dat hij het gaat worden.

@Windmolen: ja, ik herinner me jou ook nog ! Bedankt om nog even te komen buurten. Hoe is je bevalling verlopen? Alles goed met je zoontje ? Is de roze wolk even roze als je gehoopt had?

@Lux: ik zag dat je uitgerekend bent voor 28/10. Ga je die datum halen, denk je? Die omastand van je lijkt me niet praktisch ...

Ik begin persoonlijk een groot probleem te krijgen met gewone broeken, dus ik ben effectief aan het overwegen om komend weekend op zwangerschapsbroekenjacht te gaan. Vanaf wanneer pasten jullie je kleding aan? Ik heb de indruk dat ik toch al een buikje begin te krijgen.
En ik loop ook al rond in sportBH om het bovenste handeltje in gareel te houden. Ben al een dikke cupmaat bijgekomen in borstomvang en met de sportBH valt de pijn ook beter mee.

Buiten de borsten, de rugpijn en de vermoeidheid, mag ik niet klagen. Amper misselijk te noemen, dus ik ben blij.

Veel succes dames !!! En tot later ...

P.S.: Vanaf wanneer heb ik de eer om mee in de tabel te mogen? :-)
Sofie, ook hier gefeliciteerd!
Narkomeid, wat fijn een goede echo!

Stipje en Lux, jullie zijn bijna aan de beurt. Laatste loodjes.

Hier gaat het goed. A is inmiddels 3,5 week en sinds vrijdag zijn we eindelijk allemaal uit quarantaine. De eerste weken waren heel heftig; net bevallen met keizersnee, in isolatie in het ziekenhuis, thuis alle kinderen in huis, zorgen om mijzelf (ik kreeg koorts in de kraamweek en heb bij de eerdere 2 keizersnedes beide keren een infectie met ziekenhuisopname gehad - dit keer bleek het covid), zorgen om mijn ouders (beide besmet, moeder opgenomen met zuurstof en medicatie en heel ziek).

Met name kleuter vloog tegen de muren op, zo zonder sociale contacten.

A doet het goed, al lijkt hij net als de andere kinderen verborgen reflux en koemelkallergie te hebben. Vandaag starten we met medicatie. We starten nu met ons normale ritme vinden en de kinderen weer 2 dagen naar opvang (en na de herfstvakantie weer school voor kleuter). Gek idee dat we alweer 3,5 week verder zijn.

Tweeling is inmiddels 15 maanden. B is een enorme boef en grapjas, E is een knuffelaar en soms lekker fel als ze van zich afbijt. Kleuter T gaat superhard met cognitieve ontwikkeling; zo bijdehand. En knuffelt nog steeds heel graag!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat is er alweer veel geschreven!!

Maeve wat fijn dat je zo’n goede ervaring hebt bij de verloskundige praktijk zeg, is je ook echt van harte gegund. Hoe was je echo? En hoever ben jij nu ook alweer?

Zot wat een zware tijd voor jullie zeg. Jeetje kan me voorstellen dat je je wat anders had voorgesteld van je kraamtijd en dit nu nog wel een plekje moet krijgen.
Fijn dat jullie met medicatie kunnen starten tegen de verborgen reflux/koemelkallergie. Hopelijk helpt het snel.

Narkomeid wat heerlijk dat jullie het hartje al hebben gehoord! Lijkt mij ook echt een magisch moment.

Theepoes gefeliciteerd met de zwangerschap en de goede echo!!

Stipjepipje en lux hopelijk duurt het voor jullie beide niet lang meer!!

Lux wat leuk dat jullie het toch geworden zijn wat het huis betreft! Fijn ook dat je met 39+2 gestript gaat worden, als hij er dan nog niet is hoop ik dat dat het laatste zetje is wat hij nodig heeft en je daarna heerlijk kan genieten!

Windmolen fijn dat je zo lekker aan het genieten bent! Klinkt als een heerlijk makkelijke baby!

Hier: Morgen heb ik eindelijk de volgende echo! Ben vandaag precies 10 weken. De afgelopen weken eigenlijk best goed doorgekomen, was steeds wel met vlagen wat misselijk maar als ik optijd wat eet ging het best goed. Verder eigenlijk heel weinig klachten. Misselijkheid is nu zo goed als weg, af en toe wel erg last van maagzuur. De vermoeidheid is wel aanwezig afgelopen week mijn werkweek bijna niet vol kunnen houden, als ik uit het werk kwam meteen mijn bed in gedoken.
Borsten zijn niet echt meer pijnlijk alleen de tepels iets gevoelig en ik heb wel last van mijn onderrug.
Ben alleen sinds maandag toen mijn vrije dagen begonnen echt vreselijk zenuwachtig voor morgen. Ben zo bang dat het niet goed zal zijn en het hartje niet meer klopt. Kom de dagen maar moeizaam door. En dan lees ik veel teveel op internet en zie je allemaal horrorverhalen, ook niet handig natuurlijk. Maar ik heb zo weinig kwaaltjes.. hopelijk kan ik goed nieuws brengen morgen..
Hoop op goed nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Hey Saartje,
Veel succes met je echo morgen !! Ik zal duimen voor je ...
Alle reacties Link kopieren
Thanks!! De zenuwen zijn goed aanwezig, poeh nog 7,5 uur🤣
Alle reacties Link kopieren
Saartje, spannend! Ik duim voor een goede echo! Zo herkenbaar die spanning.

MaeveS, wat fijn dat je zo'n goede verloskundige hebt! Zo anders als in het ziekenhuis. Dat is toch een stuk zakelijker en sneller meestal. Al is de fertiliteitspoli vaak wel wat 'menselijker' (verkeerd woord... maar je snapt vast wat ik bedoel).


Narkomeid, gefeliciteerd met de goede echo! Wat fijn hè, dat geluid van het hartje!
Ik heb nu na 12 weken de zwangerschapsbroeken uit de kast gehaald. Tot die tijd wat geprutst met riem en knoop los en zo.
Mijn buik gaat einde middag/'s avonds helemaal los. Niet normaal. Dan lijk ik zo 20 weken zwanger. :P Dus dan vooral blij met wat extra ruimte in de zwangerschapsbroek!
En idd, ook de BH's moest ik al snel vervangen. Nu weer mooie volle borsten! :lol: ik was al bijna een borstvergroting aan het overwegen, want er was na 2 keer een jaar borstvoeding niks van over gebleven. :cry: nou ja, hoort erbij natuurlijk. Maar ik ben wel blij met deze tijdelijke boobieboost! :P

Stipje, poeh, 4km, dat is wel een pittig eindje! Knap dat je het überhaupt al ondernomen hebt. Maar lekker rustig aan nu. Als de baby er straks is, kun je lekker kilometers achter de wandelwagen lopen!

Zot, klinkt als een pittige start. Gelukkig gaat het nu de goede kant op! Beterschap voor je ouders!

Windmolen: wat schrijf je lief over je zoontje! Volgens mij ben je er heerlijk van aan het genieten!

Hier: ik voel me goed! Het tweede trimester is duidelijk begonnen. Dus meer energie en niet meer zo misselijk. Toch hoor ik van iedereen dat ik er moe uit zie of dat ik 'een tekenend gezicht' heb... en daarmee bedoelen ze dus niet de zogenaamde 'gezonde zwangerschapsgloed'. Hebben mensen een vrijbrief om zulke dingen te zeggen als je zwanger bent? :-?
Alle reacties Link kopieren
Baggal: de verbouwing is inmiddels af! Nog wel allerlei plannen maar dat kan prima wachten, de slaapkamers en woonkamer zijn nu helemaal af en het is een heerlijk huis geworden. Het was veel werk maar wauw wat een resultaat! Echt ons droomhuis, nu al!
Relatie met zus is helemaal goed, achteraf zijn we vooral heel blij dat het zo gelopen is, dat we geen eitjes van haar hebben gekregen/aangenomen. Al was dat natuurlijk anders geweest als ze er anders mee om waren gegaan, maar daardoor zijn we nu dus heel blij met onze donor en zouden we het niet anders meer willen. Lekker dingen gescheiden houden 😉 Mijn vriend blijft overigens wel wat haatdragend voor een aantal uitspraken die mijn zwager heeft gedaan (dat het een aliën baby zou zijn in zijn ogen bijv. Sommige dingen kun je denken maar zeg je natuurlijk niet) maar dat is niet van invloed in de dagelijkse omgang, echter moet mijn zwager niet ooit denken iets te kunnen zeggen over ons kind, dat recht heeft hij niet volgens mijn vriend zeg maar 😉 Ben benieuwd of er wat dat betreft ooit nog iets over gezegd wordt. Zit er zelf totaal niet mee, ben vooral nieuwsgierig hoe dat dan zou verlopen. Wij (vriend en ik) voelen ons echt 100% comfortabel en kijken zooooo uit naar ons ventje! Magisch bijna. Dat dit ons gegund is !
En hoe is het met jou? Overleef je deze covid crisis een beetje met je man en dochter? Hopelijk krijg je gauw al je gelden retour van de geannuleerde tripjes!

Narkomeid wat super fijn zeg een hartje!! Joepie gefeliciteerd! Ik duim met je mee dat alles goed blijft gaan! En zeker niet verkeerd dat je niet misselijk bent haha! De andere klachten zijn (vond ik) wel goed te doen. Ik heb van week 6 – 14 alleen maar pyjama/joggingbroek/badjas gedragen omdat ik te ziek was om uberhaupt van de bank te komen. Daarna meteen over op zwangerschapsbroek, want ik kon niks straks verdragen om mijn buik, nog restanten van de beroerdheid daarvoor. Heb pas vanaf 3e trimester de zwangerschapslegging ontdekt met een jurkje erboven., waaaauw dat zit lekker!! Daar loop ik nu dus dagelijks in rond, met een lang zwart shirt van de zeeman voor €7 eroverheen. Heerlijk comfortabel en gewoon netjes met laarsjes en een vestje erboven. :biggrin:

Maeve wat slim om 2 tabletten te nemen, dat heb ik nooit geprobeerd dus geen idee of dat gewerkt zou hebben. Goed om te weten mocht het ons ooit nog een x gegund zijn. Fijn dat je man ook voor je kan zorgen, scheelde mij toen echt enorm. Ik kon nog geen cracker voor mezelf smeren, wat een hel! Ik heb echt 6-8 weken in een joggingbroek/badjas geleefd, van bank naar bed verplaatst, meer niet.
Wat fijn dat je zo’n fijne VK hebt gevonden zeg! Kan me voorstellen dat dat héél fijn is na al die medici. :worship:

Lux nou bloedverlies was wsch een klein wondje en is nu weer gestopt haha, dus niets aan het handje. Jij dus ook al flink voorweeën, ik vind ze wel heel vervelend! Je kunt dan zo weinig en je voelt je echt niet chill, maar het zet vervolgens niet door. Nou ja hoort erbij dus. :@@:
Fijn even dat referentiekader dat je ook omastand doet, voel ik me iets minder suffig door haha! :bonk:
Verstandig om de verbouwingen dan nog even uit te stellen! Tenzij je nog even in je huidige huis kan blijven wonen en alsnog instapklaar in een verbouwd huis zou kunnen! Na onze verhuizing en verbouwing (We woonden er toen er nog zo’n 6-8 weken verbouwd moest worden, was toen zelf zwagner en ik moest schidleren) kan ik het alleen maar afraden haha, wat een hel is dat!! En dan hadden wij nog niet eens kindjes! Alleen mezelf en heel veel hormonen hehe :proud:

Zot jeminee wat heb jij een heftige start gehad zeg! Dat verzin je toch niet zo…. En dan ook nog je ouders ziek, echt verschrikkelijk. Fijn dat het nu weer allemaal aan de beterende hand is, met je ouders ook alles goed? Echt heftig, hoop dat je dit een beetje kunt verwerken, want er is zoveel gebeurt en op je af gekomen de laatste tijd, en dan ook nog zo’n start! Sterkte hoor en ik hoop dat jullie nu in elk geval kunnen beginnen met genieten :heart:

Saartje succes met de echo vanmiddag!! :kneel:

Theepoes wat fijnnn dat je je weer beter voelt! Ik voelde ook heel duidelijk die overgang naar 2e trimester, al duurde het nog wel een tijdje voordat ik weer normaal kon eten en ernstige maagzuur heb ik de hele zwangerschap gehouden helaas, maar met een stripje rennies per dag red ik dat redelijk. Wat onaardig om te zeggen trouwens dat ze het aan je zien! Maar ik moet zeggen ik zag er ook afgepeigerd uit door slecht slapen en slecht eten (alleen wit brood en suiker dingen, niks anders kon ik verdragen), dus mogelijk zie je er gewoon een beetje pips uit. Hopelijk komt dat straks weer goed en ga je stralen! Ik deed dat wel vanaf zo'n 20 weken :sun:

Windmolen wat heerlijk klinkt dat met jullie zoontje. Echt een leuk vooruitzicht. En al doorslapen, waaauw haha droom baby 😉 Tot wanneer heb je nog verlof? Geniet van elkaar!! :bigkiss:

Hier: nou ik snap wel waarom ik me zo bol en strak voelde, ik heb eigenlijk (sinds de te lange wandeling van 4 km zaterdag…) continu harde buiken. Echt niet normaal. Ik ben niet super groot, en mijn buik zit natuurlijk vol met baby, maar echt van rib tot aan beneden zit het dan helemaal aangespannen, ik weet soms even niet wat ik met mezelf aan moet. Vandaag had ik controle en ik ‘sprong’ zowat van de behandeltafel af, ik zag de verloskundige verbaasd kijken en ze zei iets van goh wat beweeg je nog soepel, en ineens ging er een lampje branden dat ik misschien veel te wild beweeg, opsta, dingen oppak/wegzet :facepalm: Misschien moet ik wat rustiger doen. Hoe dan ook, het is behoorlijk oncomfortabel aan het worden sinds deze week, pfff!! :@@: Moet soms gewoon huilen omdat ik niet meer weet hoe ik moet zitten/liggen. Nu ook 2 nachten achter elkaar slechts 5u geslapen, dat helpt ook niet mee voor de gemoedstoestand denk ik haha! :biggrin: Nee aapje komt ajb maar! :kneel:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een goede echo gehad!! 10+1 nu. Was zo leuk, zo groot al en was lekker aan het bewegen! Ohhh ik ben zooo gelukkig!

Stipjepipje wat naar die harde buiken, doe het maar rustig aan hoor! Hopelijk duurt het niet lang meer!

Theepoes wat fijn dat je je wat beter voelt! Raar dat mensen zulke opmerkingen maken, niet aardig!
Alle reacties Link kopieren
Ah wat een mooi nieuws Saar, van harte gefeliciteerd! :love:


@Windmolen: ah kijk, niet voor niets gezegd dus, heb me daar toen zo druk om gemaakt ;) wat fijn dat het zo lekker gaat! Heel erg gegund!

@Zot: fijn dat je weer op de been bent, maar dat lijkt me een heeeeel pittige kraamweek. Wel super dat de kinderen het allemaal zo goed doen maar pfff, zo had je het niet voor je gezien.

@Maeves: wat enorm fijn dat je zo’n klik hebt met je vk, kan zo waardevol zijn, zeker bij een wat meer beladen zwangerschap, vind ik.

@Narko: haha ik droeg al vanaf week 5-6 zwangerschapsbroeken beide keren, omdat ik zo kotsmisselijk was dat ik zo’n spijkerbroek met knoop absoluut niet verdroeg op m’n buik. Die zachte band was beter en joggingbroeken wat minder geaccepteerd. Shirts denk ik bij de eerste vanaf een week of 20 pas, nu al sinds een week of 14 denk ik, buikje groeide wat harder ;-D je kunt jezelf trouwens gewoon aan de tabel toevoegen hoor! Anders kan ik het morgen wel even doen als je niet weet hoe het moet, geldt ook voor Saar en Theepoes, moeten jullie even je gegevens in een berichtje zetten.

@Theepoes: haha heel herkenbaar van de ochtend- en avondbuik. Fijn dat je je wat beter voelt nu, tweede trimester is toch echt het golden trimester hè ;) en ja ik vrees dat dat bij het zwanger zijn hoort, die ongepaste opmerkingen :P ‘t gaat weer over ooit :nut:

@Stip: jaaa meis de laatste loodjes zijn gewoon hartstikke pittig, maar we zijn er bijna :yes: hou vol!

@Hier: enorm drukke week gehad, ten eerste om alles te regelen voor het huis, maar goed dat loopt nu dus dat is fijn. Andere is wat lastiger; dinsdag in het zkh geweest omdat ik af en toe de baby een aantal uur niet heb gevoeld, ook niet als ik por in mijn buik, op m’n zij lig, iets suikerrijks eet, etc. Gelukkig waren echo, ctg en doppler van de navelstreng perfect, maar er is me wel een inleiding aangeboden. Daar heb ik vooralsnog niet voor gekozen omdat ik graag thuis wilde bevallen en de baby op die episodes na hartstikke druk is juist, maar de volgende keer dat het gebeurt wordt het van een aanbod een dringend advies, dus ik hou er rekening mee dat het wel eens snel zou kunnen gaan gebeuren.

Stiekem hoop ik zelfs nog ietsje sneller, want morgen word ik gestript en ik hoop zo dat ik daarmee ergens morgenavond of zaterdag kan berichten dat ik mijn lieve kleine jongetje in mijn armen heb :heart:

Maar goed, we moeten maar niet teveel op de zaken vooruit lopen ;-D

Ik ga lekker slapen, ik zal wel laten weten of de bevalling op gang komt!o
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Saartje26: wat goed, die heerlijke echo van !! Ben heel blij voor je ... En jaloers ook wel, zou ook graag al op 10+1 staan. Ik sta nu op 7+1. Wanneer weet je wat voor geslacht het gaat worden? En kon je echt alles al goed zien, naar vorm en zo? Zag je er al een echt kindje in? Want wij zagen vorige keer eigenlijk alleen een zakje en een wormpje.

Theepoes: idd die buik begint serieus te rommelen in de avond. Zeker als ik te laat eet ! Gisteren met mijn zus op stap geweest: ik was om bij elkaar te vegen s'avonds! Heel vreemd hoe zo'n zwangerschap je energie opvreet! Ik ben normaal gezien een echte BOM ... Nu ligt de focus precies elders.

Lux: wil jij graag thuis bevallen? Dat zou ik zelf ook heel graag willen. In het verleden was het altijd "een gedachte", maar sinds ik echt zwanger ben en alles goed gaat, begint het idee hoe langer hoe meer te voelen als een voorkeur. Ik voel me - zeker na ons hele traject- zo slecht in een ziekenhuis en wil eigenlijk niet dat mijn kind in zo'n sfeer op de wereld komt. Welke acties heb jij al ondernomen om je voor te bereiden om thuis te bevallen? Een goede vroedvrouw gezocht?

Morgen rijden we tot bij mijn grootouders (alle 3 zijn ze 90 jaar) om het goede nieuws te vertellen. Het is misschien vroeg, maar ik wil niet denken aan wat fout kan gaan en wil hen wat goed nieuws geven. Die hele Corona crisis hakt erin bij hen ... Zo hebben ze iets om naar uit te kijken.

En ondertussen: sinds gisteren ECHT pijnlijke borsten ! Ik voel me opnieuw 14 jaar, toen ik ze kreeg. Voelt echt hetzelfde als mijn herinneringen aan die periode. Ze barsten dan ook echt uit mijn BH :-)
Alle reacties Link kopieren
Saartje, gefeliciteerd!!! Wat een heerlijk gevoel hè, dat het goed zit daarbinnen.

Ai Lux, dat is vervelend! Hopelijk laat de kleine nu regelmatig van zich horen.. of... nog beter; komt hij gewoon snel!
Zit je nog gerust? Of ben je er continu mee bezig?

Succes, ook met de regelzaken van het huis!

Narkomeid: veel plezier met vertellen!

Thuis/ziekenhuisbevalling: ik zou het liefst thuis willen, maar moet (als we op tijd zijn) eigenlijk naar het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor de lieve reacties!!

Lux wat vervelend zeg dat je de baby minder voelde. Hopelijk gaat het strippen helpen en heb je de kleine heeeel snel in je armen!!

Narkomeid, wij hebben de eerste echo met 6+5 gehad en toen zagen we echt nog maar een stipje met een flikkerend hartje verder niks, dus maak je geen zorgen. Nu zagen we echt een kindje met armpjes en beentjes die al lekker aan het bewegen was echt heel bijzonder, gun ik jou ook!! We konden zelfs de hartkamers en hersenhelften al zien, hij lag met een handje bij zijn gezicht echt zo lief!
Wanneer heb jij ook alweer de volgende echo?
Het geslacht willen we niet weten, dus dat blijft een verassing!

Ik heb me nu aangemeld bij de verloskundige en mag woensdag al komen voor de termijnecho. Ben dan precies 11 weken. Vind het zelf wel wat vroeg en snel na de vorige echo maar het schijnt normaal te zijn, en dan kunnen we weer even spieken. Daarna pas de 20 weken echo maar denk dat ik zelf rond 16 weken nog een echo ga boeken bij een pretecho bureau vind die tussentijd zo vreselijk lang🙈
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Helaas helaas baby zit er nog :P die geeft geen sjoege.

@Narko: geslacht is nog niet te zien op de 10 weken echo hoor! Daarvoor moet je iets meer geduld hebben. Rond een week of 15 is het echt goed te zien.
Ik wilde idd graag thuis bevallen in eerste instantie maar dat gaat niet gebeuren, ben inmiddels overgedragen aan het ziekenhuis.

Dat is ook prima, bij mijn oudste ingeleid en enorm fijne ervaring gehad dus ik zie er in het geheel niet tegen op. Ik had wel een douchekruk geleend bij de thuiszorg en een fitnessbal gekocht om de weeën op te vangen, verder dezelfde verloskundige als die ik had bij mijn zoon.

Hoe was het vertellen?

@Saar: bijzonder hè, dat verschil tussen 7 en 10 weken. Vond ik ook echt indrukwekkend! Tijd tussen termijnecho en 20 weken echo is ook bizar lang, haha!

@Hier: alles gaat verder prima hoor, maar nog zo’n minder leven moment gehad en daarna ondanks weer stuiterende baby dus toch overgedragen aan het ziekenhuis op mijn verzoek. Baby komt iig deze week ergens, maar hou even in het midden wanneer :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven