zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
lampje superfijn!!!! :)

selin heel veel suc6 morgen!
Baggal, morgen 14 dagen na tp van blastocyst. Geen 2e bepaling, hier doen ze dat echt om te bepalen of je zwanger bent. De bloedtest kost 12 euro - een urinetest hier 10-15 :D. Daarnaast vliegen we dinsdagochtend vroeg weer naar NL en is het ziekenhuis ruim een uur verderop van waar we zitten. Ik ga dus gewoon de echo afwachten.

Ik vind het trouwens ook echt ontzettend leuk gezichten te zien achter de forum namen!
Alle reacties Link kopieren
waaaaauuuw wat gaat het ongelooflijk hard hier! Haha, meld me weer aan en zie zomaar 3 extra pagina's ;) ik wil ook graag aansluiten bij de FB groep als iemand me kan melden hoe ik dat doe?

Ik heb echt veel zenuwen voor morgen, maar zo fijne en angstgevoelens gemengd ;) morgenvroeg om 9u de echo al, gelukkig lekker vroeg, zou liefst van al nu al gaan slapen dat het snel morgenochtend is :D haha!

Zojo, heb je komst eventjes gemist denk ik! Maar welkom!!

Baggal, ik had je 3D echo gezien, wat een plaatje, wauw... zo mooi en speciaal, kon ernaar blijven kijken, wat moet dit voor jou dan wel zijn ;) hihi! Héérlijk!!
Zojo: whaaat 12 euro maar voor de bloedtest? Bij BP waren die over de £100 (!). Op dag 12 willen ze minimaal een HCG van boven de 100 zien. Met dag 14 en een HCG van 611 zit je dus gebakken :cheer: Gefeliciteerd en heb een fijne terug reis met de kleine embryo aan boord :jump:

Selin: Ik stuur je een PB. Hoop op een :heart: !! En ik Ben zelf ook helemaal benieuwd naar mijn beeb. Ik ben zo verliefd op haar... :bigkiss:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Spannend Selin! Denk aan je morgen!
@Selin, heel veel succes morgen!! Fijn dat je meteen zo lekker vroeg terecht kunt! Spannend :lol:

@Ylva en Piene, bedankt voor het toevoegen aan de FB-groep :high5:

@zojo, spannende tijden nu na de tp! Wat een lage prijzen voor de testen! Maar loopt een bloedtest niet via het ziekenhuis? Of heb ik iets gemist en doe je het via een andere weg? Ik vraag het omdat je aangaf dat je terug vliegt achteraf naar NL. Sorry als je het al een keer heb verteld hoor :$ en nu in herhaling moet vallen.

@hier; blij dat de werkweek erop zit en het weekend is aangebroken. Ik kijk de aankomende werkweek aan en blijf de dagen inkorten en meer pauzes houden maar als de harde buiken blijven (na dinsdag gelukkig amper last van gehad) ga ik toch een extra dag thuis werken of nog kortere dagen maken. Beeb en ikzelf zijn belangrijker dan werk :couple:
@unicorn: ik ben 1keer bij de bedrijfsarts geweest tijdens de zwangerschap en hij gaf aan dat zo gauw ik regelmatig harde buiken kreeg ik nog meer moest minderen. Dat zijn wel echte 'je doet te veel" signalen

Goed op jullie passen :)
Spannend Selin, succes vandaag!!

Baggal, ja, goedkoop he?! De bloedtesten in het ziekenhuis hier in Spanje zijn niet zo duur. Een (genetische) test voor CF kost bijvoorbeeld 175 euro.

De test is inderdaad in het ziekenhuis gedaan Unicorn. We hebben een icsi met eiceldonatie gedaan in Spanje en omdat de planning iets misliep en we een week eerder deze kant op moesten, zijn we hier vrij lang na de transfer. Gisteren mochten we testen en hier raden ze een bloedtest aan; omdat we nog in Spanje zijn, zijn we dus naar het ziekenhuis gereden voor de test. Vandaag is dus dag 14 na ET (door de donatie is het officieel geen TP want het komt niet uit mij, maat embryo transfer) en dinsdag vliegen we weer naar NL.
@rosings; na dinsdag heb ik gelukkig amper last gehad van harde buiken. Het was alleen dinsdag zo heftig dat beebje woensdagochtend nog steeds heel rustig was en dat benauwde me heel erg. Later op de dag was ze wel weer lekker actief en de rest van de werkweek heb ik een stuk rustiger gedaan en gelukkig geen last meer gehad van harde buiken. Gisteren tijdens een controle haar hartje weer even gehoord en dat was ook erg fijn :flirting:

@zojo83; wauw wat spannend allemaal maar ook super dat dat in Spanje mogelijk is! En fijn dat de kosten daar zo meevallen alhoewel ik me kan voorstellen dat het hele traject bij elkaar alsnog duur genoeg is. Of krijg je wel een groot deel vergoed? Hopelijk stijgt de HCG rap en hebben jullie in NL een mooie echo :heart:
Unicorn, fijn dat het weer rustig is, wel goed op jezelf passen he?
Deze kosten vallen mee, de rest niet. Deze poging kost totaal ruim 8000 euro zonder reiskosten. We krijgen daarvan een kleine 2300 euro van vergoed, dat is het gemiddeld gecontracteerd tarief voor ivf in NL. Moet er maar niet teveel over nadenken en ook niet gaan optellen met eerdere pogingen o_o . We zijn vooral blij dat we het kunnen betalen en dat het hier mogelijk is!
Helaas geen goede echo... we zijn even kapot van verdriet... zo onwerkelijk weer.. sorry, even niet meer woorden...
Selin, wat ontzettend verdrietig... ontzettend veel sterkte...
@Selin; oh nee :( Heel veel sterkte
@zojo83; wat een bedragen alsnog he? Inderdaad geluk dat jullie het kunnen betalen. Toevallig keek ik van de week naar mijn ziekenfondspolis om te kijken welke vergoeding ik kon krijgen voor een zwangerschapscursus en toen klikte ik op de pagina met alle declaraties en kosten van de trajecten. Toen ik de datum zag waarop we met de eerste onderzoeken waren gestart (2014) moest ik wel slikken. Gelukkig wel nu een positief resultaat en ik ga duimen op ook een positief resultaat voor jullie :heart: :duckie:
Selin nee toch, wat verschrikkelijk :-| :hug:
Selin.. nee, wat afschuwelijk en verdrietig :'(
Veel sterkte toegewenst lieve meid.
Ahhh gats Selin, wat ongelooflijk %^*]+*]%# :-(
onee toch selin!!! shit :cry:
Ach Selin wat een klotenieuws :( :hug: veel sterkte!!
Selin: Ik had al in het andere topic gereageerd maar ook vanuit hier nog een hele dikke knuffel. Enorm verdrietig na de euforie van de positieve test en de oplopende bloedwaardes...

Zojo: €8k inclusief donor eicellen vind ik relatief nog meevallen, omdat dit incl. eitjes is. Maar het blijven enorme bedragen. Zo lang je zwanger wordt is het het allemaal waard (en anders weet je dat je alles op alles gezet hebt) maar als je onderstaande link ziet (dit is de vriendin van een collega van mij) denk je ook: OMG:

http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... d-her.html
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Oh my, Baggal, wat een verhaal! Het is ook waar, als je zwanger bent is het allemaal relatief. Met zulke bedragen per poging zijn de hoeveelheid pogingen beperkter; de donatie was natuurlijk al niet de eerste poging die we (in het buitenland) deden. Ik zou het heel mooi vinden als het ook in Nederland meer kan, en man ik hebben het vaak over het taboe dat erop zit. Enerzijds op donatie zelf, anderzijds denk ik doordat in de media voornamelijk verhalen verschijnen van 'oudere' vrouwen en mensen daar een mening over hebben.
Zoja: in de UK is doneren niet meer echt een taboe. Toen ik zelf door het ziekenhuis geadviseerd werd over te gaan tot een donor was ik enorm blij dat die optie er was. Ondanks het feit dat het uiteindelijk niet nodig was, ligt er nog steeds back-up zaad in de vriezer van deze donor en als de laatste TP niet geleid had tot een zwangerschap dan had ik dat ook zeker gebruikt. Ik zou ook best willen doneren, maar onder mijn eigen voorwaarden. Met het eindresultaat van de donatie hoef ik niets te hebben, maar ik wil wel de overtuiging hebben dat het goed terecht komt. En die optie is er niet in de UK. Zodra je overgaat tot een donatie is het uit je handen en daar heb ik wel weer moeite mee...
@baggal, wat is voor jou 'goed terecht komen'? op welke punten zou jij zeggenschap willen waar in het huidige systeem geen ruimte voor is?

(wij zitten momemteel in het denkproces wat te doen met de resterende cryo, die wij zelf niet meer gaan gebruiken, vandaar)

*kruipt terug in de meelezermodus *
Ann: voor mij goed terecht komen zou neerkomen op een stabiele en liefdevolle omgeving waarin de ouder(s) het belang van het kind centraal stellen en nadenken over de consequenties van het handelen, ook bij, indien van toepassing, mogelijk uit elkaar gaan.
Voorts geldt, en dat is heel hypocriet gelet op mijn eigen situatie ( :$ ) dat ik een leeftijdsgrens zou willen hanteren voor de ouder(s). Er is op dit moment een programma op LindaTV van een dame van 45 die het financieel amper kan bolwerken, vrij labiel overkomt, 45 is, reeds moeder is en naar DD gaat voor een 2e. Ik snap de wens heus helemaal, maar ik zou het zelf niet zo doen. Ook niet tov haar andere dochter: want moeder lijdt zo onder de situatie dat Ik betwijfel of en zo ja In hoeverre dat goed is voor het reeds bestaande kind. Zo vind ik bijvoorbeeld ook de situatie van mijn eigen broer redelijk kansloos. Hij en zijn ex vechten elkaar de tent uit en hij wil nu gezag... Tja - Ik zou er toch een enorm probleem mee hebben wanneer uit de afgestane eicel een kind ontstaat dat moet opgroeien in zo'n situatie :| . Natuurlijk bepaalde zaken heb je niet in de hand en relaties kunnen eindigen, maar ouder(s) die het "eigen belang" boven dat van het kind stellen, daar heb ik toch problemen mee. Niet alles is van te voren uit te denken natuurlijk, maar een beetje redelijkheid vind ik wel belangrijk. En voor mij zou het van belang zijn dat ik die overtuiging zou hebben. Aan mijn beste vriendin L. had ik makkelijk kunnen doneren. Dat geldt ook voor sommige stoere dames hier op het forum overigens.

Ik beset overigens dat ik heel moraliserend overkom - sorry ;-D
haha, vooropgesteld dat ik totaal geen oordeel heb over jouw gedachtengang, het is puur nieuwsgierigheid omdat dit natuurlijk ook iets is wat bij ons langskomt in het keuzeproces.

maar als ik jou goed lees zou je dus zeggenschap willen hebben over de concrete vraag bij welk stel jouw donatie terecht zou komen? want enkele punten die jij aanstipt lijken me niet met algemene eisen of voorwaarden te ondervangen... (?)

wat in mijn hoofd m.n. speelt is dat ik graag zou willen horen of de donatie tot een geboorte leidt en zo ja, van welk geslacht. puur praktisch: het zou een volle broer of zus van mijn zoontjes worden en met het oog op mogelijke toekomstige relaties.... kans nihil natuurlijk, maar toch...

(verder hoop ik zo naief te mogen zijn dat mensen die niet alleen de mmm in gaan maar zelfs bewust besluiten open te staan voor embryo donatie, dit weloverwogen doen en het kindje een liefdevol leven zullen bieden.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven