Zwanger in je Uppie

10-07-2015 09:22 1532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het bespreken van je kinderwens en hoe deze te realiseren in Kind in je Uppie volgt hopelijk Zwanger in je Uppie.

Voor hen die willen verder praten over de zwangerschap en alles erom heen, welkom!

Aan tabellen doen wij niet, maar wat Uppie-info ivm hersenverweking wél:

Chica-1983, dochter geboren 15-01-2016

Wannabe79, uitgerekend 30-06-2016

Gavia, dochter februari 2014, zoon onderweg

Charade, uitgerekend 13-01-2016

Fiepie, zoon uit juli 2015

Frizz, zoon

Jiggles, uitgerekend 29-4-2016

Sunshine76, uitgerekend 09-09-2016

LKN, uitgerekend 18 april 2016

Spring, dochter geboren op 21-12-2015

Wil je ook in het lijstje? Kan! Dik gedrukt verzoek in topic graag.
Welkom LKN! Gefeliciteerd!
Ik sluit ook aan vanuit de vorige groep kind in je uppie. Ik ben nu 7 weken en 3 dagen zwanger. Volgende week maandag echo in het rijnstate.

Om even op iets terug te komen vooraan in dit topic, ik moet ook spontaan spugen van termen als wij zijn zwanger, papadag en dat soort onzin. Laat de vrouw zwanger zijn en de man gewoon zijn werk doen... Ik ben best geemancipeerd en heel modern maar dat papadag gedoe daar kan ik niet tegen hoor... Bah bah...

Zo dat moest er even uit... Haha.
Wat komt er eigenlijk na zwanger in je uppie moeten we dan weer terug naar kind in je uppie of wordt het moeder in je uppie?
Welkom hier honeybaby en LKN!
Welkom LKN en Honeybaby!

Ookal ben ik niet meer zwanger, ik blijf gewoon even bij jullie hangen.

@ Gavia, je hebt gelijk gehad hoor, het clusteren is begonnen, de afgelopen 3 dagen lig ik al rond 20:30 in bed met een baby aan mijn borst tot een uur of 24:00.

Voordeel is dat ik de afgelopen 2 nachten 4 uurtjes tussen de voedingen mocht doen. Wat maakt dat uurtje langer slapen een verschil zeg!

Ik hoop op vannacht weer!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Welkom meiden! leuk hoor! en fiepie, juist fijn! kunnen wij het een beetje bij je afkijken :-)
Fijn dat we hier iets van elkaar kunnen opsteken.

Hoe doen jullie zwangeren dat met werk? Doorgaan alsof er niks aan de hand is? Dat doe ik namelijk maar ben zoooooo moe. Las van de week dat je recht hebt op extra pauzes en zelfs een rustruimte. Ik wil geen aansteller zijn maar thuis wreekt het zich.
Hi Frizz,

Ik ben in "gelukkige" omstandigheden om geen werk te hebben en ik vraag me inderdaad oprecht af hoe iedereen dat doet, werken erbij! Voordeel lijkt mij wel dat je wat meer afleiding hebt als je werkt want ik ben ook wel weer een kei in het urenlang nadenken over zaken waar je geen invloed op hebt.

Vanuit mijn functie als HR-manager en coach zou ik je adviseren om toch maar echt goed naar je lijf te luisteren en dus die ruimte en tijd voor jezelf te vragen. Je hebt nu ook de verantwoordelijkheid voor de groei en gezondheid van je kindje dus dat lijkt mij een voldoende stimulans toch? DIe regelingen zijn er niet voor niets, en iedere werkgever met hart op de goede plaats zal jullie gezondheid echt wel laten prevaleren boven bedrijfsbelang. Alleen als jij niets aangeeft kunnen ze het ook niet ruiken he.
@ Frizz, ik was gedwongen mijn zwangerschap al heel snel bekend te maken bij mijn leidinggevende omdat zij merkte dat er iets was. Achteraf ben ik zo blij dat dit zo gegaan is. Zij heeft me toen meteen gezegd dat ik recht had op 2 uur pauze, als ik wilde zou het bedrijf zelfs een bed kunnen plaatsten zodat ik kon rusten.

Ik ben mijn hele zwangerschap ontzettend moe geweest dus had ik de deal gesloten dat ik iedere dag minder zou werken. De laatste maand heb ik alleen ochtenden gewerkt.

Ik ben het eens met spring, luister goed naar je lichaam! Vooral nu je zwanger bent. Het is nu zo hard aan het werken.

Wees dus lief voor jezelf
TVP
Ik ben een beetje stil maar merk dat het 4 dagen werken en zwanger zijn heel veel vraagt van me. Heb het gevoel constant achter de feiten aan te lopen. M'n huis is vies en een zooi. Wat babykamer moet worden staat nog bomvol. Maar als ik thuis ben slaap ik of voel me ziek. Extra pauze op m'n werk zit er niet in. Ik probeer rustiger aan te doen maar alles wat ik niet doe moet m'n collega extra doen.. ik heb echt het idee dat ik me aanstel maar het voelt wel echt rot!

Welkom nieuwe meiden trouwens!
Huh, ik heb vanmorgen (dacht ik) een hele reactie gepost maar die is weg?

Afijn ik schreef dat jij natuurlijk helemaal gelijk hebt Spring, alleen ik vergeet dat dus steeds zodra ik op het werk ben. En eenmaal thuis tot de volgende ochtend 9 uur ben ik dan zoooooo moe weer. Ik moet echt iets strenger voor mezelf gaan worden. Het feit dat ik niet zwart op wit heb dat mijn contract verlengd wordt speelt stiekem ook wel mee denk ik.

Fiep wat gaat jouw werkgever er fantastisch mee om! Dat lijkt me echt ontzettend fijn voor jou.

Oceana heb je eventueel extra pauze besproken met je werkgever? Er moet toch iets te regelen zijn, bijvoorbeeld als de kinderen slapen of dat er een andere leidster even bijspringt?
Poeh herkenbaar hoor Frizz! Ik heb een management functie en werk op verschillende locaties. In de praktijk betekent dat dus 40+ uur werken en daarbij veel extra reistijd per dag, en pauze heb ik sinds ik hier werk nog nooit genomen.... En dan ben ik dus ook van het type: niet zeuren, gewoon doorgaan als je anders ook deed, je bent zwanger, niet ziek. Maar inderdaad, thuis ben ik moe, moe, moe. Heb nu net 2 weekjes vakantie achter de rug (zo trots op mezelf, push meldingen van werkmail uitgezet en maar 1 keer per week mn mail bekeken, yeah!) en nu dus weer even opgeladen. Heb met mezelf afgesproken de tweede helft van de zwangerschap rustiger aan te doen op het werk. Heb gelukkig de vrijheid om mijn werktijden en locaties zelf in te delen, dus planning is vanaf nu in ieder geval een dag in de week thuis te gaan werken. Benieuwd of het me lukt..... Ow en van mn zus moet ik ook beginnen met pauze nemen elke dag, maar dat zie ik mezelf nog niet zo snel doen hahaha.
Chica kun je misschien iets verzinnen om jezelf toch pauze te gunnen? Een alarm of wekkertje zetten, zodat je ook echt gáát? In mijn vorige baan bestond er ook geen pauze, in mijn huidige baan gelukkig wel (althans, eventjes samen lunchen), dus gá ik tenminste ook. Of in je agenda pauzes inpassen?

Ik wil zo graag zo'n blakende huppelende zwangere zijn.
Blakende huppelende zwangere... ik voel me meer een waggelende zeikdoos...

Extra pauzes zijn eigenlijk niet te doen. En andere leidsters staan zelf ook maar met 2 op een groep... voorlopig lukt het wel met tussendoor even bij de kids gaan zitten ivm schoonmaken enzo. Maar ja ooit moeten die klussen ook gedaan worden. Ook zitten wij boven en de wc beneden. Ik moet iedere half uur en die trap wordt steeds zwaarder.

Moet over een week of 2 naar de verloskundige. Dan ga ik het even bespreken.

Liefst wil ik niet zeuren op werk want m'n contract loopt af net na m'n verlof en dan moet ik een vast contract krijgen...
Tja, probleem is echt dat ik het mezelf niet gun. Vind pauzes gewoon zo zonde van mijn tijd. Terwijl pauzes in dit bedrijf echt heel normaal zijn hoor, wat zeg ik, we krijgen zelf een deel betaalde pauze Toch echt kwestie van strenger voor mezelf zijn, maar zo te lezen ben ik niet de enige die dat lastig vind

Wel heel vervelend van nog onzekere contracten Frizz en Oceana, kan me voorstellen dat je daardoor nog minder snel aan de bel trekt...
Ik moest t direct zeggen op het week ivm röntgenstralen en nucleaire stoffen. Nu wist mijn teamleider al dat ik er mee bezig was dat scheelde. Enige waar ik tot nu toe last van heb is moeheid idd. Gelukkig beetje onregelmatige werktijden dus komende twee dagen werk ik van 12 tot 20.00 uur btje uitslapen. Verder jullie al bedacht gastouder of kdv? Alles zijn voor en nadelen. Ga bij beide op gesprek.
Ik denk dat we allemaal goed de post van Spring moeten lezen.
Post van spring nogmaals gelezen en ik kan me er helemaal in vinden. Alleen heeft mijn werkgever helaas niet het hart op de goede plaats....

Maar ik ga zeker opletten. Vorig jaar met pfeiffer gewoon doorgewerkt en dan achtervolgt me nog steeds. En nu gaat het idd niet meer alleen om mij. Om die reden ga ik ook doorzetten om 3 dagen te werken ipv 4 ondanks dat ze dat niet willen.

En kdv of gastouder is hier geen vraagstuk aangezien ik op een kdv werk en m'n kindje gewoon meegaat (als ik een contract krijg!)
Oceana ligt dat niet deels ook aan jezelf? Als je ziek bent ga je toch gewoon naar de bedrijfsarts?
Even het verhaal over werk weggehaald ivm herkenning...

Maar ik zit nu wel op het punt dat het is zoals het is. Als de verloskundige ook van mening is dat het niet goed gaat zo (en ik me dus niet aanstel) dan moet er wat gebeuren. Misschien tijdelijk op een lichamelijk minder zware groep of op medische gronden minder werken. Dan krijgen ze ook alles vergoed dus mogen ze niet zeuren. En raak ik m'n baan kwijt dan is het niet anders, gezondheid gaat nu eindelijk voor!

Oeps lang verhaal geworden...
quote:thefiepie schreef op 19 augustus 2015 @ 22:29:

@ Frizz, je hoeft niet perse een koeka voetenzak hoor. Er zijn er veel meer van andere merken en veel net zo goed.

Ik heb ook in de verleiding gestaan hoor, die van koeka zijn erg mooi, maar ik ben toch voor een andere gegaan die ik na lang speuren vond. Een stuk goedkoper en (vind ik) veel leuker en orgineler dan koeka.

Chica, vandaag is mijn kleine knul 3 weken oud en ik heb nu pas het idee dat er iets van een ritme in komt.

Ik geef borstvoeding op verzoek en meneer kwam tot gisteren iedere 2 en een half/ 3 uur voor een voeding. (Dus ook in de nacht. Sinds gisternacht is het opeens verschoven naar 4 uur wat heerlijk was! Ik hoop vannacht weer.

Verder is het echt genieten, het is zo speciaal om zo intens van iemand te houden.

Waar ik wel tegenaan loop is dat ik deze intensiteit niet met iemand kan delen. Mijn moeder en zus houden heel veel van hem maar niet zo erg als ik of een eventuele vader zou kunnen.

Dat maakt het allemaal extra kwetsbaar en maakt dat ik zoveel mogelijk mensen om mij heen wil verzamelen die heel veel van hem houden want dat verdient hij.

Oh onderschat de gevoelens van je moeder niet hoor. Ik ben in mei oma geworden en ik kan in alle oprechtheid zeggen dat ik veel intenser van mijn kleinkind hou. Niet meer maar wel veel dieper. Wat alleen anders is is dat ik niet voor haar hoef te zorgen terwijl ik die behoefte bij mijn jongens 24/27 nog steeds wel heb. Even lekker dit maken voor die, dat voor die ander.

Soms zit ik achter mijn laptop en dan heeft schoondochter weer een prachtige foto gemaakt en dan komt er gelijk een stralende lach op mijn gezicht en begin ik tegen haar te praten. ' Halloo hier is oma'
Oceana wat verschrikkelijk ongezond. Ik ben dus als de dood dat mijn kind op zo'n kdv terecht komt.
@ Prada, wat ontzettend lief!

Ik vind het ook heerlijk om te zien hoe gek mijn moeder op mijn knulletje is. Afgelopen zaterdag heeft ze gewoon een bezoek afgedwongen omdat ze hem anders pas dinsdag zou zien.
Welkom hier Honey en LKN!! :D :D Superleuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven