Zwanger! (Juli 2016)

27-07-2016 09:27 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Ik ben er in Juli achter gekomen dat ik zwanger ben. Geweldig nieuws natuurlijk maar aan de andere kant ook heel spannend! Er zijn al een aantal topic's over zwangerschap maar ik wilde er graag 1 zelf beginnen. Dus, ben jij er ook achter gekomen in Juli dat je zwanger bent en heb je zin om er over te praten met elkaar? Kom er gezellig bij dan!

NaamLeeftijdenKindjeUitgerekendEchoZeeuwse27&33129-03-2017 19-8Psviva26&27129-03-201711-8HappyMommy27&27223-03-201710-8Little Angel27&33107-03-2017 ...Tamara24&25116-03-2017 ...Laurenn28&29103-03-2017 12-8Ice_Lady28&28126-03-20178/8Mis_Marie24&25120-03-2017 ...Knyn24&31107-04-201731/8...............
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-08-2016 13:20
Reden: Ledenstops zijn niet toegestaan
% gewijzigd
Succes HM! Hopelijk weer een kloppend hartje erbij

@Zeeuwse: het is heel persoonlijk. Het kan je ook onnodig ongerust maken als uit de combi test een verhoogde kans blijkt en bij een vervolg test niets aan de hand is. De twee andere syndromen: Edwardsyndroom en patausyndroom zijn van grote impact. Het merendeel met 1 van die 2 trosomieen sterft ofwel tijdens de zwangerschap ofwel kort na de geboorte.

Ik denk dat het mentaal veel zwaarder is om een baby eerst geboren te laten worden na hem 9 maanden in je buik gedragen te hebben, in je handen vast te houden en dan afscheid te moeten nemen.. Dan wanneer er toch, hoe vreselijk ook, gekozen word om de zwangerschap halverwege af te breken.

Het is hoe dan ook vreselijk..

Maar wij gaan natuurlijk allemaal uit van het positieve! En dan kan een combi test natuurlijk ook helpen door deze zorgen te verdrijven :-)
Jeeeej hier ook een kloppend hartje zooo blij!! Zo opgelucht!!
Jeee happymommy

En icelady ook. Was jou vergeten. Sorry daarvoor.

De reden die jij beschrijft geldt voor ons ook een beetje voor watt betreft die combinatietest. Jij zegt het alleen mooier.

Wat fijn al dat goede nieuws
Super Happy Mommy!! Geniet ervan!!

@little angle: geeft niks! Er zijn ook zoveel echo's op dit moment. En tot nu toe iedereen een kloppend hartje, super fijn!!
Super fijn die goede echo's Happy Mommy en Ice-lady!

@vitaminen: Ik slik de Davitamon compleet mama met visolie. Ik ben daar gelijk mee begonnen toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, daarvoor slikte ik alleen foliumzuur met vitamine D.

@combinatietest: Wij hebben besloten om deze test niet te doen. We hebben dit besloten omdat we allebei jong zijn en geen van de geteste syndromen in de familie zit, dus we vallen niet in de risicogroep.

Ik merk sinds een paar dagen dat ik enorm last heb van luchtjes! Vooral bepaalde etensluchten heb ik echt moeite mee en ik vind gewoon super veel stinken! nog nooit zoveel gekokhalsd als de afgelopen dagen..... bleh!
Yesssss HM!!

Ik zou graag een toevoegen maar ja, zoals je weet dat dat nu ff niet.
Tnxx meiden!! En zeeuwse nee snap het haha
Jeeehhhh super nieuws!!
Oké, ligt het aan mij of hebben jullie het volgende ook: in de ochtend lijkt mijn buik nog redelijk 'normaal' maar in de avond... lijkt er opeens een ballon in te zitten.... ik dacht dat je niet zo snel al iets zou (kunnen) zien, want zo mager ben ik nou ook weer niet dat je al meteen iets ziet. Jeetje, voel me echt opgeblazen hoor.

Psviva morgen dan eindelijk je echo! veel plezier met het kijken naar je wondertje en hopelijk knippert er iets op het scherm.
Heel erg herkenbaar Zeeuwse! Ben ontzettend opgeblazen...

Voel me sinds vanavond ook weer eens heel onzeker... het bruine bloedverlies blijft doorgaan bijna elke dag....En ik weet ook wel dat als ik geen buikkrampen en rood bloedverlies heb dat het dan niks hoeft te betekenen maar toch. Lees ook wel veel verhalen dat veel mensen dat hebben... Ben bang dat ik misschien bepaalde krampen niet herken o.i.d.... Heb soms wel steken in mijn baarmoeder, maar ja dat is logisch want het wordt allemaal groter. Pffff is het al volgende week donderdag Hopelijk voel ik me snel weer zekerder en optimistisch!
Ik herken dat ook wel Tamara, je gevoel. Ik kreeg vanmorgen ook weer een flinke kramp in mijn baarmoeder... had een ochtend dienst en misschien toch weer te veel getild of gebukt ofzo. Maar die pijn hield wel ff een tijdje aan.. en dan krijg ik het ook benauwd hè, word ik onzeker, bang dat het fout gaat. Dan ga ik snel naar het toilet en zolang ik geen helder rood bloed zie dan ben ik weer gerust..
@Miss Marie: ik vind vooral avondeten stinken. Doordat het verwarmd eten is ruikt het ook sterker. En ik vind geurkaarsen opeens heel sterk. De ene geur gaat nog en de andere verdraag ik niet meer..

@Zeeuwse: dat opgeblazen gevoel is heel herkenbaar!! Sochtends valt het mee en in de avond is mijn buik een stuk groter.

Ik denk dat het niet lang gaat duren voor ik m'n eerste zwangerschapsbroek ga kopen.. Al is het eerst maar voor thuis :-)

@Tamara: vervelend die onzekerheid

Zolang het idd geen rood bloedverlies is, zit het vast gewoon goed.

@Psviva: succes morgen!! Geniet van het moment!
Bah wat naar Tamara! Ik kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt!

Inderdaad heel herkenbaar dat opgeblazen gevoel! Ik heb de laatste week 's avonds thuis een lekkere wijde joggingbroek aan of de knoop van mijn broek open en lekker een warme kruik

Merk dat ik 's ochtends ook mijn riem een tikje losser dicht doe omdat dat wat lekkerder zit. Ben ook benieuwd hoe lang het duurt voordat er positiekleding aan te pas komt
He tamara. Wat naar! Probeer om niet alles op te zoeken op internet. Mijn verloskundige heeft ons dat ook afgeraden en een aantal ssites mee gegeven waar we wel op kunnen kijken voor info. Dat zijn sites waar de praktijk zelf achter staat.

Maar snap zeker jouw onzekerheid. Misschien kan je ze ook gewoon bellen?

Qua eten en luchtjes begin ik echt beroerd te worden van nat kattenvoer. Muts laat het zzo lang staan en dan ruik ik het door het hele huis. Heb het vandeweek aan de hond gegeven omdat ik het niet meer trok

Vanochrend toen ik op bed lag nog meende ik wat te. Voelen. Niet van binnen uit hoor dat is nog te vroeg.

Dat randje net boven je schaambeen. Dat buikrandje. Daar lijkt heel lichtjes een bobbel te komen vriend ook laten voelen en die voelde het ook. Zo grappig. Een babybobbeltje
Hier ook een kloppend hartje!

Verloskundige gaf aan dat ik wel minder ver ben dan volgens mijn berekening. Nu 6 weken en een dag ongeveer schat ze. UD is dus, voor nu, verschoven naar 6 april.

Over 2 weken weer een echo. 4 weken vond ze te lang gezien de eerdere miskraam
Fijn PSVIVA!! jammer dat je minder ver bent dan gedacht... Wel fijn dat je over 2 weken alweer terug mag komen! Lekker snel!

Ik heb dinsdag het intakegesprek en dan hoor ik wanneer ik weer voor een echo mag.. Ik hoop snel weer! Ik kan niet wachten om ons hummeltje weer te zien!
Super PSVIVA ! Heel fijn dat je over 2 weken weer een echo krijgt!

Ik probeer inderdaad niet te veel op internet te lezen, want soms word je er juist nog onzekerder van... Verloskundige bellen heeft nu geen zin. Afgelopen maandag intake-gesprek gehad en het daar ook aangegeven. Ze kunnen toch niks voor me doen en snap dat wel. Voel me gelukkig als beter dan gisteravond, zullen de hormonen wel geweest zijn
Fijn dames dat jullie een hartje hebben gezien. Alleen maar positief nieuw houd ik van. Maakt dat ik nog meer zin krijg in mijn eigen.

@opgezettebuik gelukkig ben ik hier niet enigste in. Heb het zelfde.

@little angel wat leuk een babybobbeltje. Volgens mij is dat ook echt een hoogtepunt voor veel dames.

@onzekerheid zouden de meesten mamas to be niet bepaalde onzekerheid hebben wat de krapjes betreft. Je bent natuurlijk nooit helemail zeker. Maar tamara gezien alle positiviteit in dit groepje, denk ik dat het bij jou ook allemaal goed zit. En dat het gewoon betekend dat je lichaam druk bezig is.

Bij mijzelf gaat het goed. Eind van de dag staan mijn borsten op springen, ben nog steeds hardstikke moe en dit gaat erg gepaard met emotionele buien... Helaas voor vriendlief. Daarbij heb ik vandaag een rondje kringloop gedaan in de omgeving samen met mijn moeder. En we hebben iets heel slechts gedaan, waar het nog veel te vroeg voor was. Maar ik was gek als ik het niet deed, stond er een kinderwagen met bak en zitje etc. Mevrouw van de kringloop kreeg hem niet goed in elkaar, als ons het lukte mochten we hem mee nemen voor 15 euro. Dusssss wik hebben nu een kinderwagen want het lukte ons. Staat mooi in de loods onder de dekens. Oepsieeee
Gefeliciteerd Psviva met het kloppend hartje!

Met mij zelf gaat het iets minder; het gevoel van misselijkheid lijkt helaas toe te nemen. Ben vooral in de ochtend misselijk en in de avond. En als ik pech heb, krijg ik overdag ook nog ''vlagen'' met misselijkheid. Bah, vind het echt vervelend. Liefst zou ik dan even overgeven en dan klaar, weg misselijk gevoel. Maar helaas, dat is niet het geval.

Van de week is er iemand langs geweest van MvM en ze had een kaartje mee waarop een grafiek stond van het hormoon HCG, en je kon zien dat deze een enorme stijging aangaf vanaf week 6 a 7... En dan kan dus de misselijkheid verklaren zei ze. Ik ben vandaag 7 weken ( volgens eigen berekening, misselijkheid neemt toe, dus zou kunnen kloppen ) Maar ik word er niet echt vrolijk van hoor... En mijn pijnlijke borsten lijken iets af te nemen....

Hebben jullie de klachten/symptomen nog onder controle?
Gefeliciteerd psviva! Positief groepje zo. Leuk!

Troost je zeeuwse. Nu echt in wweek 10 en sta nu elke ochtend te kotsen.

Wel eten, niet eten, drinken, niet drinken. Het maakt allemaal niet uit. Het moet en zal er uit.

Vandaag helemaal een baaldag. Alsof alles in mn buik oonieuw gerangschikt moet worden.
Oh no Littel Angel als ik me nu al zo ellendig voel, hoe moet jij jezelf dan wel niet voelen als je echt daadwerkelijk moet spugen.... het klinkt misschien erg, maar ik zit nog niet echt op een 'roze wolk' hoor.. op het moment dat ik me misselijk ben gaan voelen ben ik er even afgevallen geloof ik.
Heel herkenbaaar hoor zeeuwse.

Waar mijn criend zit te dromen op die grote roze wolk zit ik me een partij te hangen op de bank of slaap de hele dag weg. Gelukkig wel ook veel goede dagen, maar op dagen als vandaag... pfff. Klein monster is het!
Heel vervelend little-angel! ik snap dat je dan niet op een roze wolk zit... Hopelijk ga je je snel weer wat beter voelen!

Zeeuwse: Ik ben sinds vandaag begonnen met verse gemberthee. Dit schijnt goed te kunnen helpen tegen misselijkheid en ik moet zeggen dat ik me vandaag ook niet zo misselijk heb gevoeld als hiervoor! Dus hopelijk zit het niet tussen m'n oren en helpt het echt! Misschien is het ook wat voor jou? Ik vind het nog best goed te drinken!

Ook heb ik sinds een paar dagen enorm gevoelige borsten... Volgens m'n man zijn ze ook al gegroeid dus dat is dan weer mooi meegenomen

Hoe gaat het jou Tamara? Trek je die onzekerheid nog een beetje? Hopelijk wordt je donderdag gerust gesteld!!

Leuk Knyn, dat je al een kinderwagen hebt gekocht! Wij zijn vandaag bij een woonboulevard geweest en daar hadden ze ook een grote babyafdeling, zo ontzettend leuk om rond te kijken! Ik kan niet wachten om van alles te gaan kopen, zoooveel leuke dingen gezien!!
Ik stond dus vaanochtend voor een babywinkel. Maaar binnen gaan was me nog een flinke brug te ver. Zo gek, zo onwerkelijk ergens.

Vanmiddag een heerlijk poos geslapen. Vanavond ging een stuk beter. Lekker uit eten geweest(wat mis ik de carpacio!!!) En bij terugkomst met de hond uit gegaan om een ijsje te halen. Hond heeft mn ijsje gegeten,maar mag de pret niet drukken.

Nu lekker op de bank hangen en zo is op de voel naar mn babybobbeltje. Het is echt niet alleen maar slecht. Maar met overgeven voel ik me gewoon echt kut.
Zeeuwse Vervelend dat je je steeds misselijker gaat voelen! Zit nu in week 9 en heb van misselijkheid nog weinig last gelukkig..

Miss Marie De onzekerheid is de laatste dagen heel erg meegevallen. We hebben de laatste dagen het nieuws aan wat meer mensen verteld, dus er waren weer veel leuke momenten! En daarnaast heb ik ook al 2 dagen geen bloedverlies, dus dat is ook erg fijn!

Ik heb veel last van verstopping nu, dat is ook wel vervelend. Mijn buik is opgeblazen en super hard nu..

Ik kan ook echt niet wachten om allerlei spulletjes te kopen! Wil graag naar zo'n grote winkel. Ben vanavond uiteten geweest en haden tapas besteld.... maar was even vergeten dat daar ook vaak salami, chorizo etc. op liggen... dat mag je dus niet als je zwanger bent! Heb de helft dus moeten laten liggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven