Zwanger! (Juli 2016)

27-07-2016 09:27 287 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!

Ik ben er in Juli achter gekomen dat ik zwanger ben. Geweldig nieuws natuurlijk maar aan de andere kant ook heel spannend! Er zijn al een aantal topic's over zwangerschap maar ik wilde er graag 1 zelf beginnen. Dus, ben jij er ook achter gekomen in Juli dat je zwanger bent en heb je zin om er over te praten met elkaar? Kom er gezellig bij dan!

NaamLeeftijdenKindjeUitgerekendEchoZeeuwse27&33129-03-2017 19-8Psviva26&27129-03-201711-8HappyMommy27&27223-03-201710-8Little Angel27&33107-03-2017 ...Tamara24&25116-03-2017 ...Laurenn28&29103-03-2017 12-8Ice_Lady28&28126-03-20178/8Mis_Marie24&25120-03-2017 ...Knyn24&31107-04-201731/8...............
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-08-2016 13:20
Reden: Ledenstops zijn niet toegestaan
% gewijzigd
@Little Angel; ik heb ook ups en downs en dus af en toe een dag dat ik de hele dag niet lekker in m'n vel zit, voornamelijk door vermoeidheid denk ik.

@zeeuwse: ik heb ook nog steeds niet overgegeven. Hoewel ik wel vlagen misselijkheid voorbij voel komen.. Mijn moeder vertelde dat zij ook nooit had overgegeven bij haar drie zwangerschappen dus het zou ook genetisch kunnen zijn misschien?!

@knyn: leuk een kinderwagen! Wij hebben al wel wat Zwitsal en luiertjes en sokjes in huis gehaald, om iets fysieks te hebben wat het weer wat realistischer maakt. Maar grote dingen kopen we nog niet. We zijn wel al in twee megastores gaan kijken met de hoop niet gespot te worden

@symptonen: in mindere mate last van m'n darmen en buik. Wel voor het eerst verstopping gehad en een beetje bloedverlies tijdens de ontlasting (sorry voor de details)

Mijn borsten groeien nog steeds, zijn nog steeds gevoelig. Verder begin ik elke dag tussen 17:00-18:00u in te kakken terwijl mijn werkdagen gemiddeld rond 22:00u eindigen. Heel irritant

@vitamines: interessant te zien dat iedereen iig foliumzuur neemt, heel goed!!

Ik vind de zwangerschapsvitaminen zulke grote tabletten!! dat gaat er bij mij echt niet in met een slok water...

@Tamara; stom he! Dat je opeens weinig mag.. Ik heb van de week sushi gegeten met alleen vegetarische of gefrituurde dingen. Hoef ik niet alle sushi te laten staan.

Maar bijvoorbeeld huzarensalade durf ik al niet te eten. Sommige dingen zijn heel onduidelijk of het wel of niet mag..
Nou werd ik vanmorgen wakker met geen symptomen. Ik ben niet misselijk, geen pijnlijke borsten en ik moest niet nodig naar de wc. Dus ik dacht; moet ik mezelf nou zorgen gaan maken of genieten van het feit dat de symptomen nu eventjes niet aanwezig zijn?! Dit maakt me weer onzeker hè.

In mijn beleving moet ik gewoon vanalles voelen om maar te weten dat ik zwanger ben. En als ik niets meer voel ben ik bang dat het fout zit... hebben jullie ook wel eens een dag dat het goed gaat? En niet veel last van allerlei kwaaltjes ??
Ice-lady waarom zou je geen huzarensalade meer eten? Omdat er vlees in zit?

Zeeuwse heb niet echt dagen gehad dat de symptomen helemaal weg zijn. Heb wel eens dagen dat mijn borsten net iets minder gevoelig zijn. Snap wel dat het je onzeker maakt.. Denk dat het niet goed zit als je ook hierbij buikkrampen en bloedverlies hebt.. Wanneer is je volgende echo ook alweer?
Nou het is niet dat het helemaal weg is en dat ik mezelf kip lekker voel. Maar het is nu wel een stuk minder, ik voel me een stuk beter als de afgelopen dagen. Misschien komt het nog wel opzetten vandaag. Ik heb a.s vrijdag weer een echo.. Dus nog eventjes geduld. Was vanmorgen gewoon een beetje onzeker.... vind dat ik mezelf maar rustig moet houden. Heb idd geen pijn in mijn buik en geen bloed verloren dus.....
@Tamara; ik las ergens dat in salades sneller bacteriën voorkomen.. Dus eet geen tonijnsalade of eiersalade of huzarensalade etc..

Alles waar ik over twijfel eet ik niet..

@zeeuwse: ik heb nooit een hele dag nergens last van omdat eind van de dag vermoeidheid toeslaat en daardoor kwaaltjes weer om de hoek komen kijken.

Ik heb wel dat ik soms een paar uur lang nergens last van heb. Daar word ik alleen maar vrolijk van!!

Zolang ik geen bloed zie, twijfel ik niet meer of er iets mis is.. Omdat we nu toch al een paar weken achter de rug hebben.

De echo vrijdag zal je ongetwijfeld weer rust geven.
Ja je hebt gelijk... De dag is nog niet voorbij natuurlijk.. maar ik heb af en toe nog weleens van die onzekere momentjes. Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat ik die misselijkheid niet mis hoor.. Want wat kan je jezelf daar toch ellendig door voelen. Bah.

Qua eten vind ik het weleens lastig hoor. Wat nou wel en niet mag. De bekendste dingen weet ik natuurlijk wel.. maar net als salades enz zou ik gewoon eten, ik zou daar niet eens bij stil staan of het wel/niet mag.
Pfff. Net een heerlijke ochtend gehad. Vrolijk, lekker ontspannen, even lekker wezen zwemmen tot ik blauw van de kou zag maar mocht de pret niet drukken.

Frietje mee genomen vanuit snackbar naar het huisje. En toen was het over. De hond heeft mijn frietjes gerten en ik ben zojuist in bed gekropen. Bah! Ik baal. Het ging even zo goed!

Qua eten... geen sla/salades in restaurants in ieder geval. Nou schijnt er ook iets met ijs te zijn dacht ik. Maar probeer er een beetje nuchter in te blijven. Een land met zo veel voedselcontroles, zou je dan echt ziek wworden bij iets verkeerd van een lijstje wat jaarlijks aangepast wordt?

Schoonmoeder zeurt al 2 maanden over zoutloos eten en suiker mag ook niet meer. Blij dat ik dat zelf mag bepalen en gewoon zout in mn aardappelpuree mik. En suiker in de yoghurt.
@little angel; ik begrijp dat softijs uit een machine niet mag maar al het andere wel, zolang het maar uit de vriezer komt. Als iets bevroren is (geweest) zijn bacteriën dood. Een softijsmachine haalt dat vriespunt niet.

Ik eet ook gewoon suikers en zout, al ben ik wel voorzichtiger met suiker omdat mijn moeder zwangerschapssuiker heeft gehad en ze vertelde dat dat echt niet fijn is.
Ben je op vakantie littel angel ?!

Ik ben vanmiddag ook even in bed gaan liggen en was zo vertrokken....
Softijs mag inderdaad niet. Ik denk Frozen Yoghurt ook niet, omdat dat ook uit zo'n automaat komt..

Geen sla/salades in restaurant? Want er is een kans op bacteriën? Heb gister gewoon wat sla gegeten hoor... In het buitenland zou ik het misschien wel laten staan ja, dan eet ik echt alleen dingen waarvan ik weet dat het goed is.

En qua suiker en zout, tsjah ik probeerde altijd wel op te letten dat ik niet elke avond een pak koekjes leeg eet. Maar ik laat het niet staan nu, omdat ik zwanger ben.. Ik probeer een beetje hetzelfde eetpatroon aan te houden als ik al deed, maar dan kleinere porties en meer over de dag verdeeld.
Ja zijn inderdaad er even tussen uit. Lang weekeind. Morgen wweer naar huis. Bel dan de verlos op. Dit is niet leuk meer. Net mn ontbijt! Er uit gegooid. Durf eigenlijk niet te eten nu.
Littel angel; Als je veel moet overgeven kun je bij de dokter/apotheek toch medicijnen halen?! Beterschap, hopelijk houd je je eten/drinken vanaf nu wel binnen.

Hier werd ik vanmiddag weer misselijk. Was gewoon even een ochtendje 'symptoom vrij' volgende keer maar van genieten ipv in de stress schieten.
Rond uur of 17:00de verlos gebeld. Zit nog niet op zorgwekkend. Morgen de huisarts bellen dan krijg ik medicijnen.

We zijn inmiddels terug thuis. Nog een keer of 4/5 overgeven verder. Dat maakt rond de 8x in 24 uur. En dat is zorgwekkender. Ik wil geen zkh in met infuus oid dus ga nu aan de zuip. Sapje. Water. Enz. Hopen dat het gedurende de nacht beetje rustig wordt. Morgen de huisarts bellen en dan maar zien...ophoop van zegen.
Vriend was ook begonnen met ocergeven. Buikgriepje allicht bij beiden? In ieder geval heb ik zetpillen gekregen voor de misselijkheid en ben ik nu niet aan het overgeven. Nu langzaam aan een fruithap naar binnen aan het werken en tot nu toe voelt dat oke.

Het ergste weer gehaf. Maar bah wat beroerd! Daar viel alleen sochtends overgeven bij in het niets.
Beterschap! en het kan goed een griepje zijn hoor want ik kwam vanmorgen op mijn werk en 3 van de 6 cliënten hebben het ook te pakken...... het heerst blijkbaar?!
Wat vervelend al die misselijkheid zeg! Kan me voorstellen dat je je er echt ziek van kan voelen..

Bij mij is het wat dat betreft nog steeds rustig. Alleen wat sneller hoofdpijn heb ik het idee!

Volgende week ga ik 10 dagen op vakantie naar Spanje. Hopelijk kan ik de warmte goed aan...
Alvast een hele fijne vakantie tamara! Geniet er van.

Hier inmiddels sinds maandagmiddag niet meer overgegeven. En die avond weer begonnen met wat eten enn drinken.

Van zondag naar maandag erg weinig binnen gekregen. Merk ook dat ik er dingen van loop te reconstrueren om een beeld te krijgen.

Vriend heeft maandag de verlos nog gebeld omdat hij het niet vertrouwde na een zoveelste kotsbui.

Al met all lijkt het inderdaad een buikgriep. Op zich al beroerd. Maar in combinatie met een zwangerschap.. had er echt even geen zin meer in.

Maar alles gaat nu weer redelijk. Alleen conditie enorm achteruit gegaan. Eten koken gaat in 3x. Steeds even zitten en rustrn. Ken dat niet van mezelf. Comfortableste standje is hangend op de bank.

We gaan zien wat vandaag weer brengt. Elke dag moet het weer een beetje beter gaan.

Hoop dat het met iedereen verder goed gaat!
Hopelijk knap je snel een beetje op little angel

Ik kan me voorstellen dat het enorm vermoeiend is want de zwangerschap zelfs kost al heel veel energie..

Beterschap!!

Fijne vakantie Tamara!! Goed smeren he! Haha

Met mij gaat het in vlagen op en neer. Het ene moment gaat het prima en het andere moment zit ik niet lekker in m'n vel. Vermoeidheid heb ik het meeste last van. Ik heb nog steeds niet overgegeven.

Nog twee weken tot m'n bruiloft. Als het gaat zoals het nu met me gaat, dan komt het helemaal goed die dag. :-)
Jeetje Littel Angel Je hebt het zwaar te pakken zeg. En idd, buikgriep in combinatie met een zwangerschap is nou niet helemaal geweldig. (In jou geval dan) Beterschap meid!

Met mij gaat het eigenlijk wel goed, de klachten zijn niet meer zo aanwezig dus is er meer plaats gekomen voor onzekerheid. Maar goed, vrijdag een echo en dan zullen we het wel zien. Ik hoop gewoon zo dat alles goed gaat daar vanbinnen.. Gelukkig moet ik nog 2 late diensten werken, gaat de tijd een beetje snel en dan denk ik er niet zo over na. Als ik thuis ben, ben ik er teveel mee bezig. Wat een gedoe ook eigenlijk hè?!

Ik vind het echt een onzekere tijd.. en dat zal ook nog wel een poosje zo blijven ben ik bang..

Owja en voor de rest ben ik toe aan vakantie! Pff... maar moet nog eventjes... 12 september heb ik dan ook eindelijk vakantie.

En hoe gaat het de met de rest van de dames ?!
Spannend icelady. Al aftellen haha. Leuk! Hoop op een mooie dag vol energie voor jou

Wachten duurt lang he zeeuwse. Wij mogen donderdagavond voor een echo. Is geen officiele maar zelf aangevraagd. Wil graag even een extra check voor mijn eigen geruststelling meer.

Als het dondderdagavvond goed is ga ik vrijdag voor een broek kijken. Broeken zitten nu echt niet lekker enn al kan ik weinig om mijn buik hebben een goeie broek lijkt mij een must.
Beterschap little-angel! heel vervelend om er nu ook nog een buikgriep bij te krijgen... Alsof je je nog niet beroerd genoeg voelt

Wel heel fijn dat je donderdag al weer een echo hebt! Ik heb 9 september pas de termijnecho echo en k vind dat nog zooo lang duren!! ik zit ook te twijfelen of we nog een extra echo tussendoor boeken... Alleen voel ik me super zwanger dus het is dan misschien ook wel btje zonde van t geld en moeten we maar gewoon geduld hebben.....

Bah wat ontzettend vervelend die onzekerheid Zeeuwse! hopelijk gaat de tijd lekker snel voor je en is het heeel snel vrijdag!! T is echt pittig hee deze eerste weken... Ik zal zo blij zijn als we de 12 weken bereikt hebben!

Alvast een hele fijne vakantie Tamara!! geniet van het mooie weer en de tijd zal in iedergeval lekker snel gaan bij jou

Wauw jullie bruiloft komt wel heel dichtbij Ice-lady zijn jullie er al helemaal klaar voor?? Hopelijk heb je dan net zulk mooi weer als vandaag en voel je je ook zo goed!!

Hier gaat het redelijk.. Zoals ik al zei voel ik me op en top zwanger! Heel de dag misselijk, zere borsten, totaaaal geen energie, moe, last van luchtjes en regelmatig kokhalzen... Gelukkig nog niet aan het overgeven! Ik vind het op mn werk wel echt pittig op t moment.. Ook omdat daar nog maar 1 collega het weet en voor de rest niemand.. Ik zal blij zijn als ik het kan vertellen en ze er een beetje rekening mee kunnen houden! En de broek van mn uniform zit ook totaal niet meer lekker... achjaaa allemaal voor het goede doel hee en ik ben allang blij dat ik tenminste kwaaltjes voel!
Ik had voor ik ziek werd ook totaal geen twijfel hoor. Zat allemaal goed. Maar vannacht liep ik mijzelf zo gek te maken. En dan lees je op viva een naar topic over een slechte comcinatietest en dat spookt dan lang door al met al. En die 30euro komen we ook well overheen.

Vandaag voel ik me trouwens best goed. Weinig klacgten alleen nog snel moe en een niet lekker zittende broek

Vanmiddag wezen kijken voor een nieuw bed. We zijn geslaagd. Gaat morgen de bestelling in.

Gelijk toch bij babydump gaan kijken. Zat er bijna naast. We kwamen er uit met een kinderwagen ben er wel helemaal gelukkig mee. Kan stiekem niet wachten tot maart
@zeeuwse: die onzekerheid gaat vast wel weg na vrijdag. Heel vervelend, maar probeer toch te genieten van momenten dat je minder kwaaltjes hebt..

@Miss Marie: 9 september is nog wel ver ja!

Een pretecho is rond de 35€ toch? Op zich wel te doen als je echt graag wilt.. Maar je kan er ook een hoop luiers van kopen, dus ja.. Keuzes!

Ik vind het ook zwaar op mijn werk. Ik moet nog drie dagen werken en dan gaat mijn vakantie in. Daarna weet iedereen ervan dus zal het vast een stuk beter gaan.

@little angel; de babydump is leuk he! Ik ben er vorige week ook geweest, maar niks gekocht. Je hebt wel snel een keuze gemaakt! Of had je al veel georiënteerd op internet? Ik weet echt nog niet welke kinderwagen ik wil haha.

Ik heb vandaag twee zwangerschapsbroeken gekocht. Wat een verlossing zeg!! Geen knellende gulp meer. De knoop zat steeds het meest te drukken. Ik ben er super blij mee!

Als het goed is kun je er de hele zwangerschap mee doen, dus ik had geen zin meer om te wachten. Ik krijg echt al een klein buikje.
Babydump is heel leuk stiekem. Zo schattig en praktisch tegelijk. Gewooon goede info gekregen. Leuke voorwaarden. Alles kan gereserveerd en zo nodig geannuleerd en wordt op tijd geleverd.

Qua wagen hadden we wat wensen opgeschreven.

Makkelijk hanteerbaar. Niet te groot. Geschikt voor het bos en evt strand. Een allesin1-wagen. Makkelijk het handvat te verstellen. En stevig genoeg.

We zijn eerst gaan kijken. Maar pikten er al snel wat tussenuit. Daarna gesprekje met de verkoper en die wees ons een beetje een richting in. (Kijk wat je aanspreekt, is de prijs oke, waar moet jee op letten(grote voorwielen ivm onverhard terrein) en dan hou je zelf een aantal wagens over die je bevallen. Dan ga je verder kijken naar specificaties evt. (Daar vraag je de verkoper weer bij) Binnen een half uurtje waren we er wel uit en werd de bon opgemaakt.
Ik heb ook al een zwangerschapsbroek en die zit zooooo lekker vergeleken met mijn normale..

Vanmiddag hebben we weer een echo! Zo spannend weer en zo nieuwsgierig.

Voor de rest voel ik me nog steeds wel goed eigenlijk.. Heb wel medelijden met de dames die zo misselijk zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven