Zwanger, maar ex wil dat ik het weghaal....Heeft hij rechten

17-09-2014 17:43 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo viva dames,



ik voel me alsof ik een nachtmerrie zit.

Ik ben nu 2 weken zwanger van mijn 'ex''.

Twee maanden waren we samen, hele fijne tijd maar ook ruzie. Hij kan nogal explosief zijn. Het werkte niet tussen ons.

Door stommiteit van ons beide ben ik nu zwanger...(ik weet hoe stom, daar gaat het verder niet om)

Maar ik weet niet hoe ik nu verder moet...



Hij wil absoluut dat ik het weglaat halen maar ik heb altijd gezegd dat ik dat nooit zou doen. Echter in deze situatie twijfel ik erg.

Hij heeft me namelijk min of meer gezegd dat ik dan 'aan de beurt ben' Hij heeft me bang gemaakt...

Is het erg egoïstisch van mij als ik het hou terwijl hij dat echt niet wil? De man heeft toch ook wat te zeggen? Ik denk dat ik zijn leven verpest...

En wil ook niet bang zijn dat hij (ons) wat aan doet..weet niet waar hij toe in staat is.



Ik ben 31 jaar en wil later dolgraag moeder...maar in deze situatie?

Ik heb een eigen huisje en een lieve familie die me denk ik zouden steunen uiteindelijk.



Ik vroeg me ook nog af hoe het zit met financiën. Als hij het echt niet wil, dan hoef ik ook geen cent van hem. Maar heb ook gehoord dat als je in de bijstand zit, ze dan toch eerst aankloppen bij hem?

Ik zit niet in de bijstand maar in de Wajong.. ben al een poosje weer aan het solliciteren. Weet iemand hoe dat zit?

Gaan ze hem lastig vallen omdat ik een uitkering heb?



Sorry voor het wazige verhaal maar ik voel me ook zo.

Morgen heb ik een gesprek bij iemand van een kliniek...hoop dat ik dan weet wat ik moet doen...

Ben zo bang dat ik spijt krijg en daar niet mee om kan gaan.



xx
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft een vaste baan en is 38
Alle reacties Link kopieren
Hij is eng en wil dit kind niet..

Gun je kind een beter begin dan dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:orlando80 schreef op woensdag 17 september 2014 19:01 Hij heeft een vaste baan en is 38

Maar hij wil niks met je kind te maken hebben. Als jij je zwangerschap doorzet (wat ook je recht is) dan moet je accepteren dat hij op geen enkele manier zal bijdragen aan het leven van je kindje. Jij kiest er namelijk alleen voor om dit kind te hebben, hij wil het niet.



Maar dat is mijn bescheiden mening
Alle reacties Link kopieren
Dat zal ik ook accepteren.. alleen ben ik dan nog wel bang voor hem
Alle reacties Link kopieren
Dat zal ik ook accepteren.. alleen ben ik dan nog wel bang voor hem
Alle reacties Link kopieren
quote:orlando80 schreef op woensdag 17 september 2014 19:05 Dat zal ik ook accepteren.. alleen ben ik dan nog wel bang voor hem

Dan moet je daar melding van maken. Bedreiging kan niet ongestraft doorgaan.



Ik zeg: gun je kind een betere start dan dit.

Je hebt nog alle tijd!!!
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft ook voor de helft zijn genen dus je eigen kind kan alle vervelende eigenschappen van hem geërfd hebben.



Als een vader het kind wil erkennen kan je dat bijna niet tegenhouden omdat een vader ook rechten heeft.

Hij wil het kind dan misschien wel niet maar hij kan het natuurlijk ook gewoon erkennen puur om jou dwars te zitten.
quote:Madderijn schreef op 17 september 2014 @ 19:03:

Hij is eng en wil dit kind niet..

Gun je kind een beter begin dan dit.



+100 en nog wat.



Al begrijp ik dat het een zwaar besluit is.

Laten weghalen betekent ook dat je geen contact meer hoeft te hebben met ex. Nooit meer.

Dat lijkt mij het meest wenselijk, niet?
Ik vind dit geen goede basis om een kind te krijgen. Je ex kan je niets maken op juridisch gebied, op psychisch gebied wel. Hij kan je misschien weer gaan bedreigen etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er niemand blij word als je deze zwangerschap uit loopt.



Sterker nog je maakt iedereen ongelukkig dat kan nooit de bedoeling zijn.



Ik zou nooit aan een man willen vast zitten die al zo dreigend is met alle ellende van dien heel jullie leven lang.



Ik zou abortus plegen ook al ben ik fel tegen maar zon situatie.
Waarom heb je een wajong uitkering?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken die man niet maar begrijpen kan ik het dreigement wel enigszins. Ook al praat ik het niet goed. Hij wil blijkbaar geen kind. Maar als man zijnde is er altijd het risico dat de moeder je geld af komt troggelen voor het kind dat je niet wilde. Ook al zeg je nu dat je dat niet gaat doen. Dat is geen garantie voor de vader.



Ik heb zelf ook eens in zo'n situatie gezeten. Met een vrouw in het buitenland. Ze kwam zelf al vrij snel met het voorstel van abortus. Ik ging daarin mee omdat er geen toekomst was en ik vind dat een kind een vader én moeder moet hebben. Ben toen ook naar haar toegegaan om haar te steunen. Maar als ze geen abortus had gepleegd dan had ik wel mijn verantwoording genomen, en had ik nu ergens in Zuid Afrika gewoond.
Alle reacties Link kopieren
Denk aan de genen. Je kan een overtijdbehandeling doen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wat is het specifiek waar je bang voor bent?je geeft aan dat hij dreigt, maar wat houdt dat precies in? Heeft hij jou of andere mensen eerder iets aangedaan waardoor je bang bent?

Is het een mogelijkheid dat hij dreigt, maar niets doet?



Wij kennen hem niet, dus misschien is een duidelijkere beschrijving hiervan mogelijk? Niet dat ik je niet serieus neem, maar het kan ook zijn dat je bijvoorbeeld een angststoornis hebt en van daaruit een wajong. Op deze vraag heb je nog geen antwoord gegeven. Denk dat daar eerst duidelijkheid over nodig is voordat iemand hier zijn of haar mening hier over kan geven.
Echt, denk nou eens even na: wil je echt de rest van je leven bang zijn? En naar je kind kijken en aan die eikel denken?
Zolang je een wajong van het uwv ontvangt zullen ze geen actie ondernemen naar de vader, dat gebeurt alleen in de bijstand. En dat kan alleen maar als hij het kind officieel erkent heeft. Als hij dit niet doet, kunnen ze niets op hem verhalen.
Alle reacties Link kopieren
Het komt op mij over alsof je het meest bang bent voor je ex. Hij is geschrokken, weet zich geen raad en is dat gaan uiten door jou te bedreigen. Ik neem aan dat je hem niet opzoekt en (het liefst) negeert.



Je schrijft dat je altijd moeder hebt willen worden. Luister eens naar dat gevoel.

Misschien ben je straks helemaal happy met je kleintje en hoor je nooit meer iets van je ex.



Laat je niet bang maken door hem en luister naar je gevoel. Sterkte met de beslissing!
Je bent baas in eigen buik, je ex heeft uiteindelijk geen beslissingsrecht. Voor je eventuele kind is contact met vader heel belangrijk, dus zul je in het belang van je kind zo goed mogelijk met hem om moeten blijven gaan. Wil je echt voor minimaal de komende achttien jaar aan je ex verbonden blijven?!
Alle reacties Link kopieren
Lara, nog liever iemand uit de kroeg dan zo'n ex, echt waar. Wat doe je een kind aan?
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk beslis jij. Ik zou me wel goed afvragen of je een goede uitgangssituatie hebt om een kind in groot te brengen. Uitkering/Wajong, alleenstaand en slechte relatie met de vader van de kleine. Ik vind dat nogal wat.
Ik ben 't nog steeds :-)
Helemaal eens met Wren. Dit moet je een kind niet willen aandoen. Dat sommigen zeggen dat 'het vanzelf goed komt' is grote onzin. Je hebt het kind niks te bieden.
Alle reacties Link kopieren
En je kind gaat op zijn vader lijken. Uiterlijk of qua karakter. Wil je echt deze man als vader van je kind?



Maar zoals genoemd word: jij bepaald over jouw lichaam en jullie kindje, niet hij. Je hoeft hem geen rechten te geven als je dat niet wilt. In geval van een wajong veranderd er financieel niets als je een kind krijgt.



Hopelijk geeft je afspraak bij de kliniek je morgen wat duidelijkheid over wat je wil doen.
Levenslang genen delen met een engerd..? Juist omdat je graag moeder wilt worden hoop ik dat je jezelf en je toekomstige kinderen een betere basis zult gunnen.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien je trouwens niet hebt verteld waar je wajong voor ontvangt maar wel aangeeft dat je solliciteert en dus (deels) kan werken is het misschien handig om te weten dat ze vanaf 2015 mensen in de wajong gaan herkeuren en het zou kunnen dat je dan wel onder de bijstand valt en dat er dan andere regels gelden.



Maar wederom: ik weet natuurlijk niets van jouw persoonlijke situatie af.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-09-2014 12:10
Reden: provcerend
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven