Zwanger met behulp van IUI/KI

23-11-2017 01:18 566 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Na me de hele dag te hebben ingelezen in de verschillende topics over zwanger worden (en ontzettend mee te leven met alle schrijfsters), miste ik toch een recente topic over zwanger proberen te worden door middel van IUI.

Ik hoop dat ik niet de enige ben die behoefte heeft aan een nieuw topic en dat er dames willen meeschrijven over hun ervaringen!

Vandaag eerste IUI gehad in het ziekenhuis. Heb me natuurlijk al suf gesurft op het Internet, op zoek naar informatie, maar ervaringsverhalen zijn toch het fijnst om te horen, en bovendien is gedeelde smart halve smart, vind ik persoonlijk. Wie sluit er aan en wil de komende maanden samen ervaringen delen?
Hallo allemaal,

Hier ook even een update.
Uit het gesprek is uit gekomen dat ik.nog 1 meer lui ga doen en dan overga op ivf.
Zaad kwaliteit van mijn vriend is ineens toch een stuk slechter.
Weinig zaad cellen en veel vervormde zaadcellen.

Ik heb morgen vroeg nu mijn laatste lui.

En heb nu 3 eicellen. Die mee springen.
Hoop zo dat het nu de laatste poging lukt.

Ik zal straks even alleberichtjes bij lezen.
N84, wat super spannend! Hopelijk heb je binnenkort goed nieuws. Knap hoor dat je gaat wachten met testen.

Bloemetje, wat vervelend dat de kwaliteit zo tegen valt. Hopelijk heb je deze laatste poging morgen wel geluk, want met 3 eitjes heb je natuurlijk extra veel kans. Zie je er tegenop om te starten met IVF of ben je blij met die stap?

Hier: vandaag IUI poging 4 gehad, dus nu weer op het wachtbankje. Helaas maar 1 ei, maar het zaad was bijna 16 miljoen, dus zit na het dipje van de vorige keer (door de griep) weer op een prima niveau. Ik dacht dat deel ik even omdat er meerdere mensen waren met lagere opbrengsten dan normaal door de griep. Bij mijn man had het dus gelukkig maar 1 behandeling een negatief effect.
HAllo Dames,

Mexi,
Vervelend nieuws, weer een teleurstelling. hopelijk brengt ook voor jullie IVF geluk! is er zo'n wachttijd voor, dat je zeg zou nog wel even duren voordat we ermee kunnen starten?

Rompertje
Spannend, we lopen bijna gelijk! alhoewel mijn laatste cyclys, 28 dagen was en normaal rond de 30/31. Volgens de app zou ik nu de eerste ongesteld gaan worden, maar ik verwacht rond de 3de.

HD84
Jeetje dat is inderdaad wel hoog. Apart he, hoe dat dan toch verschilt hoe je lichaam erop reageert.

N84
Super spannend! ga voor je duimen. Hopelijk krijgen we dit weekend goed nieuws van je. Zou super zijn!

HIer
Ik zit nog op het wachtbankje, aanstaande dinsdag is het 2 weken geleden, moet zeggen dat ik wel wat las van me buik heb, soort menstruatiepijn. VOlgens de app zou ik dus dinsdag ongesteld moeten worden. ben benieuwd. Heb wel hoe meer ik naar de dinsdag ga, hoe zenuwachtiger en nieuwsgierig ik word.

Testen jullie altijd op dag 14?

Fijn weekend.

groetjes

AnnaM90
@Annam hoe bijzonder zou het zijn als we in dezelfde maand zwanger zouden raken! :hyper:
wanneer denk je te gaan testen? ik ben elke keer teleurgesteld geraakt wanneer ik ging testen. dus wacht ik voortaan een week met testen (soms heb ik een iets langere cyclus).

@N84 dan heb je voor je partner de allermooiste cadeau meegenomen als het dit keer raak is! Ik hoop het voor jullie!!!

wie heeft het op werk verteld dat je bezig bent met IUI? ik heb dat namelijk niet gedaan. ik zou anders elke dag dezelfde vragen krijgen. sommigen kunnen daar ook in doorslaan.
Hoi Hoi,

Inderdaad, dat zou super voor ons beide zijn. Ik ben bang, voor weer een teleurstelling. Maar ik merk dat ik steeds zenuwachtiger wordt en het wel wil weten. Ik snap wel dat meeste vooral de tweede week als zwaar ervaren... het wachten is het verschrikkelijkste.

Normaal wachten ik altijd tot rond om mijn menstruatie. Eigenlijk wil ik wachten tot maandag, maar denk dat ik dit niet volhoud.

Zou inderdaad mooiste cadeau zijn voor N84 haar partner, zou super zijn!

Mijn partner is maandag jarig en is ook in het buitenland. Ik maakte al een grapje voor hij wegging, dat het een mooi verjaardagscadeau voor hem zou zijn.

Ik heb het niet op het werk verteld. Ook meer om het feit dat er een collega van mij zwanger is en zij het aan ons leidinggevende had verteld en ons leidinggevende het tegen mij had verteld. Dit onder het mom van, niet vertellen he? En daarnaast wil ik ook niet continue die vragen krijgen.

Bij ons weten alleen mijn ouders het en wat directe familie van mij, o ja en me vriendinnen. Ik moet zeggen dat ik dit al als veel ervaar, gezien de vragen die ik nu krijg. Bijvoorbeeld van de week nog een appje van me nicht, hoe ik me voelde???? SUper lief natuurlijk, maar je zit al beetje in de zenuwen en wilt door zo'n vraag niet dat je juist dingen gaat voelen die er niet zijn.

Super spannend Rompertje, je gaat volgende week dus beginnen. Je bent zeker aan het aftellen of niet? Ik telde vorige maand de dagen af en was nog nooit zo blij geweest dat ik ongesteld werd, zelfs niet als 12 jarige puber (hahahah grapje tussendoor). Hoe heb je trouwens je prikinstructie ervaren, of heb je die nog niet gehad?

Fijne avond!

Groetjes,

Annam90
Jaaaaa.... Ik ben zwanger!! Ooh wat is dit raar zeg, zo moeilijk te beseffen, zo onwerkelijk! Zoals ik al aangaf wilde ik alle symptonen negeren en alles wijden aan de hormoon-pillen en -spuit. Maar ik had (en heb) simpelweg geen symptonen.. had er daarom geen goed gevoel over en ging er dus maar vanuit dat het niets zou zijn. Maar als je dan niet ongesteld wordt.. dan kan het tegendeel weleens waar zijn.. en ja dus!!

Ik vond het enorm spannend om te testen, was heel bang dat ik teleurgesteld zou worden.. eerst verscheen de horizontale streep.. en vrij snel ook wel de verticale, maar die was nog minder duidelijk. Het duurde even een paar seconden, maar toen was er toch echt een dikke plus zichtbaar :-)

Ik hoop voor jullie allemaal dat jullie snel ook zulk mooi nieuws mogen krijgen!

@annam90: Welkom en succes met wachten! Ik heb in totaal 2 behandelingen gehad.. de eerste keer niet eens getest want werd daarvoor al ongesteld. En de tweede keer dus pas op dag 18/19 na IUI. Ik was gewoon bang voor negatief resultaat.

@HD84: Succes met wachten. Fijn dat je man nu meer zaadjes had, hopelijk helpt het. Bij ons de eerste keer 29 miljoen en dat werd niets, tweede keer ‘maar’ 6 miljoen en nu dus wel raak! Dus aantallen zeggen idd eigenlijk niet zoveel.

@bloemetje2018: ooh spannend nu de laatste IUI-behandeling! Ik hoop zo voor je dat het lukt. 3 eitjes.. zou de kansen toch moeten vergroten! Succes!

@mexie: Balen joh!! Hopelijk biedt IVF jullie meer succes. En inderdaad, in tussentijd nog een keer een IUI kan geen kwaad toch..!! Zou toch mooi zijn als die dan opeens lukt!

@susieflower: vervelend dat je nu over moet naar IVF. Maar van de andere kant, misschien wel meer kans op succes! Ben benieuwd hoe de follikelmeting dit weekend was/gaat..

@rompertje: Welkom! Succes voor jou gewenst als je in mei gaat starten. Ik vind het altijd een hele puzzel om de afspraken rondom mijn werk te plannen. De laatste keren had ik het geluk dat ik met Pasen mocht komen en de andere twee afspraken waren in het weekend!

Nou dat was een heel lang bericht.. ik blijf jullie voorlopig nog wel even volgen, maar zal misschien wat minder vaak posten. Ben gewoon veel te benieuwd of dat het bij jullie ook snel lukt, dat gun ik jullie allemaal!
Gefeliciteerd N84!!!!

Ben ik niet meer zo alleen hihi! Top!
Hier 12 weken al, kotsmisselijk maar ja alles gaat goed!!!
Gefeliciteerd N84!!!! Dat is nog eens super nieuws, het is je zo gegund!!

Hier van het wachtbankje gevallen, zelfde als jou eerste keer N84 zou dinsdag op zijn vroegs ongesteld moeten worden maar vanochtend al geworden!

Ondanks ik mij niet vast hielt aan de eerste keer, ben ik toch wel beetje teleurgesteld, je hebt toch hoop!

Op na een nieuwe ronde, en nieuwe kansen!

Geniet van jullie zwangerschap meiden, jullie zijn een goed voorbeeld voor mij!

Veel liefs
annam90
@N84 gefeliciteerd!! :cheer2:
@suusberg gefeliciteerd :cheer2:
hopelijk volgen wij zsm allemaal!

@ annam nee toch!! klote zeg :( idd nieuwe ronde en heel veel kansen.
enerzijds kijk ik er tegen op en anderzijds is het een opluchting. ik vraag me af hoe ik dat straks allemaal ongemerkt ga aanvliegen maar krijg ook eindelijk "hulp". prikinstructies waren gek. jezelf prikken is raar en onnatuurlijk maar doe alles voor het einddoel! verder nam de verpleegkundige goed de tijd voor ons en legde ze alles haarfijn uit.
klopt, ik tel dagen af.

de laatste maanden is het gevoel van teleurstelling en verdriet wel veel meer. ik kan wel soms huilen als ik er bij stil sta en afvraag hoe het kan dat het niet lukt :"-( #dipje
Goedemiddag Dames,

N84
hoe gaat het met de kwaaltjes of valt het mee?

Suusberg
Hoe voel je je? wat een bijzonder moment zou dat geweest zijn zeg.

Rompertje
Heel begrijpelijk Rompertje, op dat punt ben ik ook. Is ook wel menselijk denk ik. Omdat je zo graag iets wilt en het niet zelf in de hand heb. Wij vrouwen zijn controlfreaks en willen graag alles in de hand hebben, maar helaas werkt dat bij dit niet.

Ik moet zeggen dat ronde 1 mij wel meegevallen is, op de wachtweken na dan. Het spuiten gaat vanzelf, keek elke dag weer uit na de moment! klinkt raar he? Waarschijnlijk omdat je weet waar je het voor doet. Voor ons was het ook een opluchting, omdat je eindelijk hulp krijg. Krijgen jullie ook 6 pogingen Rompertje?

Nog even terugkomend op het werk, ik heb vorige ronde redelijk mazzel gehad, had mijn 3, 10 en 12 dagen echo op mijn vrije dagen. Alleen de inseminatie was op een dinsdag, maar had die dag vrij genomen. Nu lijk het weer erop dat het veelal op mijn vrije ag valt. Dag 10 valt op mijn vrije dag (toevallig die dag vrij) dag 12 valt wel op een werkdag en mijn inseminatiedag valt waarschijnlijk op mijn vrije vrijdag of in het weekend.

Waar ik nog wel even nieuwsgierig na ben dames, wat zien jullie als jullie dag 1? Gister ben ik dus ongesteld geworden, ik kwam er dus achter doordat ik in de wc bloed zag (even raar praatjes) maar het zet toch nog niet door, althans ik ben het nog niet hevig. Vorige maand zagen ze de dag waarop het nog niet goed doorgezet was niet als dag 1, maar ik zag op het forum van het ziekenhuis waarop patienten vragen kunnen stellen, dat een arts zei, toen iemand de vraag stelde, dat het wel dag 1 was. Moet is gister nou als dag 1 zien, ondanks de hevigheid? Ben even benieuwd hoe jullie dit zien.

Fijne zondag Dames.
Gefeliciteerd N84!! Wat een fijn nieuws! En Anna, balen zeg. Hopelijk volgende ronde meer succes. Hier is de dag dat het echt doorzet (rood bloed verliest) de eerste dag.
Hallo allemaal,

Ik heb kort met jullie meegeschreven een maandje geleden, maar het viel mij emotioneel zwaar dus ben er al snel mee gestopt..
Omdat ik nu een hoopvol bericht heb wil ik die toch even met jullie delen..

IK BEN ZWANGER!!!

Echt niet te geloven, de meest kansloze ronde ooit en ik ben gewoon zwanger.. zat helemaal te trillen toen ik de test zag.

We zijn 2,5 jaar bezig, nooit een positieve test gehad, geen oorzaak gevonden.

Eerste ronde iui was 2,5 milj zaadjes en 1 ei ( ondanks hormonen)

En nu zwanger in de tweede ronde met, let op je gelooft je ogen niet: 250.000 zaadjes!!!
De kans was minder dan 2%!! Ik kan het niet geloven!!

Ik wilde dit graag delen, omdat mensen zich vaak zorgen maken over die lage aantallen.. (terecht hoor), maar het kan dus!!

Bij de semenanalyse had mijn vriend telkens beter zaad trouwens. Ziekenhuis was er net achtergekomen dat door de antistoffen in het zaad en het proces in het laboratorium, zorgde voor teveel samenklontering en verlies van goede zaadjes. Hij zou het de volgende keer in een potje met vloeistof moeten doen, om die klontering tegen te gaan..
Misschien ook interessante info voor enkele van jullie!

Veel liefs,

Ik gun het julie allemaal!
Nu maar hopen dat het bij mij blijft plakken, maar voor nu ben ik allang blij dat ik blijkbaar zwanger kan worden!!
Wauw Maan wat een super nieuws! VAn harte gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap.
@annam90 ik zou dat als dag 1 rekenen... bloed is bloed hoe licht het ook is.

@maan van harte gefeliciteerd! een baby is al een wonder en dat het alsnog is gelukt met zo weinig zwemmers maakt het extra bijzonder. geniet ervan maan! en ik hoop dat het een blijvertje is!
bedankt voor de tip!
Gefeliciteerd maan!! Super! Dat geeft de burger moed!

Ik ben inmiddels weeeeeer ongesteld... poging 5 is mislukt. Ik begin em nu wel een beetje te knijpen... stel dat poging 6 ook mislukt... hoe dan verder..!?
Jeetje Theepoes, snap het helemaal. Wanneer begin je met spuiten? Ik ga voor je duimen, dat deze ronde het lukt!

Ik ben vandaag weer begonnen met prikken, volgende week maandag weer voor de echo.
@theepoes balen zeg! vandaag is dus een klote dag voor je. houd de moed erin meid! de innesteling zal zeker een keer gebeuren, hoe zwaar het proces ook is..
ik geloof dat alles een reden heeft. ik weet niet hoe jij er tegen aankijkt.

@annam spannende dagen voor jou!

op de een of andere manier heb ik de laatste dagen meer innerlijke rust gevonden. ik las trouwens dat tarwekiemolie werd aangeraden om zwangerschap te bevorderen, maar daar zou ik voorzichtig mee zijn want ik las tegenstrijdige berichten.
Anna, dankje!
Ik begin altijd op dag 3 weer met prikken.

Rompertje, ja, dat heb ik ook wel. Maar ik vind het dan ook wel fijn om te weten wat die reden is haha :-) en dat is in dit geval voor mij helemaal onbekend... Maar ooit zal dat wel duidelijk worden. Alleen jammer dat we daarvoor eerst door de ellende moeten.

Tarwekiemolie heb ik ook wel eens gehoord idd, maar ook wel de tegenstrijdigheid daarvan. Ik 'waag' me er niet aan.
@Annam we krijgen 6 iui pogingen. en hoe staat het er bij jou voor? nog buikkrampen? ik heb zeer lichte krampjes. wanneer ben je van plan om te testen? ik ga minstens 3 dagen wachten

De verpleegkundige vertelde dat 1 op de 3 vrouwen binnen 6 pogingen zwanger worden.
Gefeliciteerd N84 en Maan! Wat een super goed nieuws!

Suusberg, wat fijn om te lezen dat alles goed gaat! 12 weken al, dan is de spannende eerste fase ook voorbij!

AnnaM, wat naar dat je ongesteld geworden bent! Dat blijft altijd zo’n klote moment. Bij mij is de eerste dag met helderrood bloed verlies dag 1.

Rompertje, ik heb het wel op mijn werk verteld, dat is wel zo makkelijk. De vorige keer (toen ik zwanger ben geworden van mijn dochter) had ik het alleen aan mijn leidinggevende en 2 collega’s/vriendinnen verteld. Ik vind het wel makkelijker nu iedereen het weet, maar de vragen hoe het gaat zijn niet altijd fijn. Af en toe is het gewoon klote dat het niet vanzelf lukt en je hulp nodig hebt! Gelukkig is die hulp er en dat vergroot al onze kansen op goed nieuws zoals N84, Suusberg en Maan, daar doen we het voor!

Theepoes, knuffel voor jou! Balen dat ronde 5 mislukt is! Ik snap dat je je zorgen maakt over hoe verder en dat je dat liever niet wil, maar IUI is maar een begin, gelukkig zijn we nog mogelijkheden als IVF. Maar voor nu gaan we gewoon duimen voor een succesvolle ronde 6 voor jou!

Mexi, hoe is het met jou?

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, er was veel bij te lezen.

Hier zit bijna week 1 van het wachtbankje erop. Volgende week lekker een paar dagen weg met z’n drieën, altijd fijn om afleiding te hebben tijdens de wachtperiode! :-)
veel plezier HD84! goede afleiding :)

is er nog iemand die deze dagen moet testen?
Tarwekiemolie zou ik me niet zomaar aan wagen omdat er ook echt tegenstrijdige verhalen zijn.

Weet niet meer wie het vroeg, hier is dag 1 altijd de dag dat je helderrood bloed verliest.

Gefeliciteerd N84 en Maan.

Hier hele hectische tijd, was begonnen met spuiten voor IVF maar door een fout in het ziekenhuis kan ik niet doorgaan. (wil er verder niet op in gaan wat voor fout). Ze proberen er een escape-iui van te maken, maar nu is mijn lichaam moeilijk aan het doen. Ik heb nog steeds bloedverlies, en nu ik omlaag ben in dosering is er geen groei meer. Frustrerend! Morgen mag ik weer op controle.
C'est la vie
Gefeliciteerd Maan! Wat fijn dat het gelukt is met zo weinig zaadjes!
En balen Theepoes dat deze ronde weer niet gelukt is. En Susieflower dat de IVF dan toch niet doorgaat. Daar leef je toch naar toe en dan helemaal frusterend dat het nu dan weer niet lukt.
En Rompertje, HD84 op het wachtbankje. Jij zou toch bijna kunnen testen Rompertje? Spannend!

Hier vandaag gesprek gehad met de arts. Omdat na opwerking er zo weinig overblijft is het advies ICSI. Ze weten niet hoe dat komt maar blijkbaar gaat er veel verloren. De wachttijd is 3 maanden dus in augustus gaan we beginnen. Waarschijnlijk ook niet de aankomende maanden IUI omdat de kansen met zo weinig zaadjes gewoon klein zijn (en net zo klein als zelf proberen, het voegt weinig toe). Al is Maan het bewijs dat het wel zou kunnen :-). Ik had me ook wel ingesteld op dit scenario en wist van de wachttijd. Dus ook wel fijn dat het nu gewoon duidelijk is. Hopelijk is dat dan straks de weg voor ons.
@mexi ik wacht nog even met testen. soms heb ik ineens een langere cyclus van max 31 dagen. dat had ik de afgelopen cyclus nog. inmiddels te vaak negatieve testen gezien dat ik mezelf heb beloofd om zeker 4 dagen te wachten.
in augustus kun je pas starten, dat lijkt zo ver. gaan jullie nog op vakantie? dan heb je tenminste wat afleiding.

iemand die nog gaat testen?

hier nog geen menstruatie te bekennen :)))))
:cry: :"-( ongesteld geworden! :"-( :"-( klotezooi.. word er helemaal gek van! telkens weer een teleurstelling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven