Zwanger na de pil

10-08-2017 13:10 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames
Ik heb een vraagje wij willen graag een kindje ben nu gestopt met de pil en heb mijn onttrekkings bloeding gehad vanaf vorige week donderdag tot gisteren. Nu was ik van plan om vanaf zaterdag ovulatie testen te gaan doen ben aan de pil geweest microgynon 50. Wie heeft er ervaring met gelijk zwanger na de pil zonder eerst ongesteld te worden en hebben jullie tips
Ik heb er geen ervaring mee, heb zelf een ronde gewacht. Maar je bent na het stoppen van de pil gelijk weer vruchtbaar, alleen je cyclus kan in het begin wat onregelmatiger zijn. Ik zou nog niet aan de testen beginnen maar gewoon gaan vrijen, liefst ongeveer om de dag, en dan voorlopig even zien waar het schip strand.
Je bent net gestopt met de pil. Tuurlijk wil je het liefst zo snel mogelijk zwanger worden maar mijn tip is om eerst eens je cyclus te leren kennen. Wie weet duurt het nog wel 4 maanden voordat je je eerste echte menstruatie hebt en heb je al heel wat geld verspild aan ovulatietesten. Zonde! Ook aan je lijf kun je vaak wel merken wanneer je ovulatie is (Google maar eens). Maak het gezellig tijdens deze vruchtbare dagen met seks zo ongeveer om de dag. En wie weet heb je geluk en is het zomaar 1 van de eerste maanden raak. Mocht je nou na een half jaartje niet zwanger zijn dan is het misschien fijn om een keer ovulatietesten te gebruiken om zeker te weten of je je vruchtbare dagen goed hebt. En echt, ik snap heel goed dat je liever gister dan vandaag zwanger bent maar door er zo veel druk op te leggen maak je deze periode niet leuker.
Er zullen hier mensen reageren die na 1 ronde zwanger waren maar ook mensen die na 2 jaar nog geen positieve test hadden. Dat zegt niks over hoe het voor jullie gaat zijn.

Al met al succes en veel plezier met zwanger raken!
anoniem_198686 wijzigde dit bericht op 10-08-2017 13:29
1.66% gewijzigd
Dat is voor iedereen anders. Ik word al zwanger als ik alleen al op een natte zemenlerendoek ga zitten bij wijze van en er zijn mensen die er helaas jaren over doen of bij wie het helemaal niet lukt. Ik persoonlijk zou nu niet al met ovulatietesten in de weer gaan en inderdaad eerst eens kijken hoe je cyclus is. Het kan nu zomaar twee maanden (of langer) duren voor je weer een menstruatie hebt. Ik word vrij makkelijk zwanger (toen ik nog een cyclus had) maar het duurde 7 maanden voor ik na de bloeding gelijk na het stoppen met de pil weer eens echt ongesteld werd.

Ik word zo makkelijk zwanger dat ik nog zwanger werd van die ene verdwaalde zaadcel na de sterillisatie van mijn man :-S
Zou even geduld hebben ook. Na de pil kan het zelfs een jaar duren voor je cyclus weer regelmatig is, dus wanneer zou je dan ovulatietesten moeten gaan doen? En waarom zou je die testen doen?
Je kan ook regelmatig sex hebben en je cyclus even aankijken.
En slik je al foliumzuur? Aangeraden minimaal een maand voor bevruchting ivm minder kans open ruggetje.
Succes!!
Ja slik al foliumzuur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven