Zwanger najaar 2015 deel 2

16-07-2015 11:00 1749 berichten
Beste dames,



Hier ons doorstarttopic.

Link naar het oude topic: Zwanger worden najaar 2015

Hier praten we over zwanger worden in het najaar van 2015. Sommige starten iets eerder of later. Huidige schrijfsters gaan allemaal voor 1ste kindje!



Er is nog ruimte in de tabel. Voel je welkom om aan te sluiten!



Mama's to be:

NaamLeeftijd (v/m)NODBegonnenBijzonderhedenTinkerbell123424/267 maartAugustus 2015BBZ November '16

Jan '17 weer begonnen met IUI



Zwanger!

NaamLeeftijd (v/m)UitgerekendGeslachtBijzonderhedensnowgirl130/2815 juni 2016 Jongen 15 juni bevallen!divertimento28/3125 juni 2016Meisje 11 juni bevallen!Bambi1829/296 juli 2016 Jongen 26 juni bevallen!Tinkeltje3032/3416 juli 2016Jongen 12 juli bevallen!Viranelle31/3128 juli 2016Meisje 24 juli bevallen!Artemisss25/271 augustus 2016Jongen 8 augustus bevallen!Donkey_24/3611 augustus 2016Meisje 10 augustus bevallen!EatsportLOVE30/3217 oktober 2016Jongen 15 oktober bevallen!Slagroom-met-dip31/2414 november 2016 Jongen 14 oktober bevallen!Epinephrine8728/287 februari 2017Meisje 13 februari bevallen!Pennelien30/31Oktober 2017?? klopt!



Dames die niet meer actief mee schrijven (o.a. Gijsje1987, Kory1987 en Rinkiee en Klaber) zijn uit de tabel gehaald. Wil je weer meeschrijven ben je van harte welkom!



Inloggegevens:

Geb: Zwangernajaar2015

Ww: najaar2015
Alle reacties Link kopieren
Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Jaa spannend! Natuurlijk wéét je dat het de eerste ronde nog helemaal niet raak hoeft te zijn enzo... maar dat maakt het niet minder spannend denk ik!
Alle reacties Link kopieren
Klopt helemaal Epinephrine... Juist omdat het de eerste ronde is weet je niet wat je wel en niet 'hoort' te voelen!



Normaal altijd op NOD 'smorgens al ongesteld maar nu nog geen 👺 gezien!



Mijn man is er echt van overtuigd dat het raak is 😂 Zei dat een paar dagen na m'n eisprong al... Hij vind m'n humeur anders (ja duhh ik vind het super spannend) en dan m'n borsten groter zijn (dat wil elke man zien 😉)



Zit niks anders op dan rustig wachten! 😇
Bedankt voor alle lieve reacties. We hopen dat mijn moeder alles nog mee kan maken, maar ik pieker er zelf meer over of ik een goede keuze maak in relatie tot mijn werk. Maar zoals ik zei: je weet niet hoe dingen lopen.



Kory: welkom! Wat ontzettend spannend zeg. Ik hoop echt voor jullie dat het raak is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Tinkeltje!

Of je een goede keuze maak in relatie tot je werk? Ik heb ook heeeeel lang alles uitgesteld... In verband met onzekerheid op mijn werk... Inmiddels is mijn moeder plotseling overleden (hartstilstanden 52 jaar en nooit klachten) vind het zo erg dat ze dit nooit mee kan maken. Vanaf dat moment heb ik besloten me niet meer druk te maken over mijn werk... En te kiezen voor mijn eigen keuzes!

Ik weet dat elke situatie anders is maar wilde het toch even aan je kwijt!🍀

Succes 🍀🍀
Alle reacties Link kopieren
En Kory... hoe is het daar?
Alle reacties Link kopieren
Haha net wakker... Temp nogsteeds 37*... Test negatief en nog geen rode duivels te bekennen... 👺
Alle reacties Link kopieren
hmm.... jammer dat je nog negatief test... want als je zwanger bent zou je in principe na je NOD al wel positief moeten testen toch? Maar ook nog niet ongesteld dus dat geeft hoop!

Succes met wachten dan maar, ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat dacht ik ook maar heb op heel veel forums gelezen dat er mensen zijn die pas 4 dagen na NOD positief testen... Dat je lichaam langzaam HCG aanmaakt... Of ik ben gewoon laat met m'n ongesteldheid... 😁 temp is gelukkig nog 37.0 dus ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Echt spannend Kory! Ben je normaal altijd heel regelmatig ongesteld? Ik zou echt helemaal gek worden van de zenuwen denk ik! Haha!



Morgenvroeg weer testen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds november gestopt met de pil en dit is onze eerste serieuze ronde. Heb normaal een cyclus van 29-30 en 1x 31 gehad. Heb nu 31 aangehouden en zit nu dus op dag 32...

Ik word echt gek van de zenuwen... En ook een beetje bang voor de ongi omdat ik nu toch wat hoop begin te krijgen 😇



Morgenvroeg zeker weer testen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kory1987 schreef op 20 juli 2015 @ 09:23:

Ja dat dacht ik ook maar heb op heel veel forums gelezen dat er mensen zijn die pas 4 dagen na NOD positief testen... Dat je lichaam langzaam HCG aanmaakt... Of ik ben gewoon laat met m'n ongesteldheid... 😁 temp is gelukkig nog 37.0 dus ben benieuwd!



Ja, heb idd ook wel eens gehoord dat niet iedereen vanaf het begin al positief test om die reden.

Maar van je temperatuur... ik wist dat je daarmee eventueel je ovulatie kan bepalen. Maar is je temperatuur ook hoger of lager bij een bevruchting en/of voortdurende zwangerschap dan "normaal"?? Haha heb hier nog niet zoveel verstand van volgens mij ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier trouwens goed nieuws. Uitslagen gehad van het bloedonderzoek naar de tumormarkers, alles was goed! Nu alleen nog wachten op de uitslag van het uitstrijkje (deze of vlg week). Als dat ook goed is dan gaan we er ook voor!

Ben nu overigens ook ongesteld, dus dat zou betekenen dat over een week of 2 onze eerste ronde ingaan.



Kory, sterkte met wachten! Ik blijf het hier volgen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed nieuws zeg! Echt super!



Ja tijdens de eisprong zit er een dip in je temp en daarna word hij meestal rond de 37 of hoger tot je ongesteldheid... Als je temp 18 dagen constant hoog blijft kan je er vanuit gaan dat je zwanger bent! 😇



Echt zo spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden; ik heb ook weer wat geks hoor:). Over 2 dagen is m'n NOD. Verwacht gewoon ongesteld te worden aangezien we nog niet officieel 'begonnen' zijn, maar we zijn ruim 2 weken geleden een paar keer voor het zingen de kerk uit gegaan. Echter geen symptomen of iets, voel van alles rommelen en lijkt me een gewone menstruatie. Tot ik gisteren onder de douche er ineens achter kwam dat m'n borsten vet zeer doen! Wowie, echt even niet aan komen zegmaar. Zou het gewoon tussen m'n oren zitten; omdat ik stiekem weet dat er een hele kleine kans is? Maar pijn doen ze wel echt. Vorige week geen gekke dingen gehad, behalve een soort honger gevoel. Beetje opgeblazen gevoel.

Van de week het vliegtuig in en vandaag zou ik moeten beginnen met het slikken van m'n uitstelpil zodat ik de menstruatie iets uit kan stellen en in het vliegtuig niet ongesteld ben. Voel van alles rommelen en zeuren. Zou die ongesteld er gewoon aankomen? Er spookt van alles door m'n hoofd;) Woensdag wil ik eigenlijk testen, gewoon voor de zekerheid. Maar zou je wel gewoon kunnen testen wanneer je op dat moment die uitstelpil geslikt hebt? Of gooit zo'n pil weer roet in het eten?
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje



Kory, welkom! Leuk dat je de eerste bent die start in dit topic maar de rest zal snel volgen gok ik zo!



Epinephrine, Super van je uitslagen!!



Klaber, Je kan altijd zwanger zijn, ook van voorvocht van de man kan je zwanger raken zonder dat hij werkelijk in je klaar komt. Dus misschien toch maar even een testje wagen ja.

Waarom slik je de uitstelpil, alleen maar om niet in het vliegtuig ongesteld te worden of ook de hele vakantie niet? Als het alleen voor het vliegtuig is zou ik hem niet slikken, dan maar een paar keer vaker naar het toilet!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Heb de eerste twee dagen altijd zo enorm veel bloedverlies dat ik heel erg tegen de reis op zie. (20 uur onderweg). Vaak moet ik dan 1 keer in de 1 á 2 uur naar t toilet om te verschonen en zie dat eigenlijk niet zitten zo zitten in t vliegtuig. Beetje dubbel want ik ben expres met de anticonceptiepil gestopt omdat ik geen hormonen meer wilde terwijl die uitstelpil ongetwijfeld ook niet heel gezond voor je menstruatie cyclus is. Of zijn er andere tips? Ja grote tampons gebruiken, dat doe ik in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou grote tampons, maandverbandje en hygienische doekjes meenemen! Geen lactasyd trouwens! Heb ik ooit een leuke schimmel aan over gehouden (en met mij nog een heel aantal meiden die ik ken)
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
C
Kory: jeetje wat spannend zeg. Om gek van te worden!



Epinephrine: gefeliciteerrd! Wat goed zeg. Dat gaat ook behoorlijk snel bij jullie!



Klaber: heb je die pil al eens eerder geslikt? Ik heb het ook eens voor een vakantie gehad en ik voelde me er helemaal niet lekker mee. Steeds duizelig en hoofdpijn, ik was toen liever ongesteld. Een collega van mij had hetzelfde. Volgens mij is het een behoorlijk stevige pil.
Alle reacties Link kopieren
@ Kory, wat onwijs spannend!



@ Epinephrine, gefeliciteerd! Nu kan het dus ineens best snel gaan..!



@Klaber, ik kan me voorstellen dat je met al die sensaties toch wilt testen. Dat zou ik in ieder geval doen voordat je aan die uitstelpil begint. Stel dat je tóch zwanger zou zijn... :D
Always seek the light
Hey meiden!



Ik heb het topic gevonden ging er al helemaal vanuit dat jullie wel een nieuwe gemaakt zouden hebben, zo lang niets laten horen! Voor ik uitleg waarom , allereerst:



SORRY! snap dat het heel irritant moet zijn geweest dat ik steeds zei de tabel bij te werken en dat niet deed. Echt, oprechte excuses, want dit is natuurlijk niet goed te praten. Hoop dat ik hier nog mag meedoen, zou ik erg leuk vinden!



De reden dat ik zo lang niet heb geschreven is dat alles mbt werk even in een stroomversnelling is geraakt! Ik werd echt zo ongelukkig op mijn baan, werd afgewezen bij een functie die ik heeeel graag wilde en zat toen even ontzetten in een dip.Maar; je weet nooit hoe het loopt, want ik werd opeens benaderd uit mijn netwerk voor een andere functie. Het is echt perfect, want ik start daar in augustus, vier dagen in de week, in mijn woonplaats en t meest belangrijke het lijkt mij erg leuk. dus ik in de wolken, maar moest het nog wel zeggen op mijn huidige baan; dat viel niet goed, en ik werd ook verzocht meteen te vertrekken daar. Dus, nu heb ik vakantie. Alles is dus goedgekomen, maar was wel even heel veel stress, met solliciteren, onderhandelen, werk afzeggen en afronden, dealen met boze baas, etc. Vond echt even geen tijd in mijn hoofd om ook maar aan een baby te denken, laat staan op het forum actie te zijn. zo dat is eruit, dan weten jullie dat. Hoop toch dat jullie het leuk vinden als ik mee blijf schrijven! Want heb nu ook weer meer tijd



Leuk dat hier mensen echt al bezig zijn! Whao, straks de eerste zwangeren in ons midden! bij ons zijn de plannen nu even uitgesteld; wil toch echt een half jaar in mijn nieuwe baan werken voor ik begin. Vind het aan de ene kant erg jammer, maar wil ook wel pas beginnen als ik er klaar voor ben en zat de laatste tijd zo naar in mn vel door mn baan dat ik daar nog wel een paar maandjes voor over heb. Als alles daar goed gaat wil ik in december beginnen met proberen!



Tinkelbell, hoe is het met jouw banenjacht?



Leuk zo weer te gaan schrijven/lezen, ben echt benieuwd. Velen van ons zullen al eerder zwanger zijn maar zie toch ook wat mensen die ook in december beginne, leuk. Kunnen we een beetje weten wat ons te wachten staat.



Nou lang verhaal en nogmaals, sorry!!
Anoniem: gefeliciteerd met je baan! Wat een stressvolle periode, maar met een positief einde! Lijkt me een behoorlijke opluchting. Natuurlijk schrijf je nog gewoon mee! Kan toch gebeuren dat het te druk is om dat soort dingen op te pakken? Echt no hard feelings hoor.
Alle reacties Link kopieren
Heee anoniem!

Maakt niet uit joh meid, dit was soieso praktischer zodat iedereen het zelf kan bijhouden en jij niet iedere x alles hoeft aan te passen. En natuuuurlijk kun je hier gewoon nog meeschrijven, niet zo gek doen!

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ben ontzettend blij voor je! Is het toch nog goed gekomen!

Ik ben inderdaad ook nog op zoek naar een baan.. Ik heb nu een groot dillema, ik heb namelijk gesolliciteerd op een stage bij een bedrijf waar ik heel graag zou willen werken. Ik mag op gesprek komen deze week en ik denk dat ik een goede kans maak gezien ik geen student meer ben dus ik alle tijd aan het bedrijf kan besteden. Ik hoop dan natuurlijk dat ik kan blijven.

Maar als ik hier daadwerkelijk aan de slag mag dan betekent dat nog een half jaar een zeer minimaal inkomen, niet sparen en ook geen zekerheid van werk na dat half jaar.

Nu weet ik niet zo goed wat ik moet als ik zou worden aangenomen. Ik wil namelijk echt graag daar ooit werken maar die zekerheid heb ik niet na de stage. Dit zou natuurlijk ook betekenen dat het babyverhaal op hold komt te staan wat ik eigenlijk ook niet wil. Maar de stage wil ik wel heel graag.



DILEMMA!!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem, van harte met je nieuwe baan, ik begrijp dat je nog eventjes wilt wachten met echt proberen voor een baby. Hopelijk blijf je wel gezellig meeschrijven.



Tinkerbell, wat is nou eigenlijk een half jaar? Als je het daar naar je zin hebt vliegt het voorbij, en misschien hou je er een leuke baan aan over en anders vind je met de opgedane ervaring wel een leuke andere baan.



Epinephrine, Gefeliciteerd met de uitslagen. Hopelijk kunnen jullie ook snel beginnen.



Bij mij staat het even op een laag pitje, meneer Donkey heeft een beetje koudwatervrees. En wilt écht pas beginnen vanaf onze vakantie in Augustus. Het gaf een heleboel nare discussies en emoties, ook in combinatie met de seks, ik wilde graag, hij ook wel maar wilde absoluut niet klaarkomen, wat mij weer een heel vervelend gevoel gaf. Dus we laten het eventjes rusten want het werd er niet echt gezelliger op en zoiets belangrijks moet natuurlijk wél heel erg leuk zijn.

Hopelijk is het anders als we allebei willen beginnen volgende maand.



Bij mij op het werk kreeg een vriendin/collega die nu zwanger is te horen dat haar contract niet word verlengd, volgens de chef (die niet over de contracten gaat) had ze wel een vast contract gekregen als ze een man was geweest, maar dat werd in vertrouwen verteld. Heel vervelend en dat zet mij wel aan het denken, maar we wachten al zo'n 3 jaar en ik ga niet mijn leven in de wacht zetten mocht ik hier (volgend jaar juli) geen vast contract krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven