Zwanger najaar 2015 deel 2

16-07-2015 11:00 1749 berichten
Beste dames,



Hier ons doorstarttopic.

Link naar het oude topic: Zwanger worden najaar 2015

Hier praten we over zwanger worden in het najaar van 2015. Sommige starten iets eerder of later. Huidige schrijfsters gaan allemaal voor 1ste kindje!



Er is nog ruimte in de tabel. Voel je welkom om aan te sluiten!



Mama's to be:

NaamLeeftijd (v/m)NODBegonnenBijzonderhedenTinkerbell123424/267 maartAugustus 2015BBZ November '16

Jan '17 weer begonnen met IUI



Zwanger!

NaamLeeftijd (v/m)UitgerekendGeslachtBijzonderhedensnowgirl130/2815 juni 2016 Jongen 15 juni bevallen!divertimento28/3125 juni 2016Meisje 11 juni bevallen!Bambi1829/296 juli 2016 Jongen 26 juni bevallen!Tinkeltje3032/3416 juli 2016Jongen 12 juli bevallen!Viranelle31/3128 juli 2016Meisje 24 juli bevallen!Artemisss25/271 augustus 2016Jongen 8 augustus bevallen!Donkey_24/3611 augustus 2016Meisje 10 augustus bevallen!EatsportLOVE30/3217 oktober 2016Jongen 15 oktober bevallen!Slagroom-met-dip31/2414 november 2016 Jongen 14 oktober bevallen!Epinephrine8728/287 februari 2017Meisje 13 februari bevallen!Pennelien30/31Oktober 2017?? klopt!



Dames die niet meer actief mee schrijven (o.a. Gijsje1987, Kory1987 en Rinkiee en Klaber) zijn uit de tabel gehaald. Wil je weer meeschrijven ben je van harte welkom!



Inloggegevens:

Geb: Zwangernajaar2015

Ww: najaar2015
Alle reacties Link kopieren
@beschuitzondermuisjes bij jou al nieuws deze ronde? Zie dat je NOD geweest is! Spannend!
Alle reacties Link kopieren
@ beschuitzondermuisjes, ik ben ook benieuwd!



Wij zijn intussen begonnen. Dat wil zeggen, eerste keer onbeschermde seks gehad. Maar ik zit nog niet in de buurt van m'n ovulatie dus wat dat betreft is het misschien nog niet echt een eerste ronde.



Overigens lukte het me net niet om de tabel aan te passen.. ik heb ingelogd met de algemene inloggegevens maar ik kreeg niet het 'wijzigen' icoontje te zien bij de openingspost... Hebben anderen hier ook last van?
Alle reacties Link kopieren
Spannend epinephrine! In het moment had ik gister ook bijna geen condoom gepakt maar toen bedacht ik ineens dat ik de avond ervoor geloof ik mn eisprong heb gevoeld, dus toen toch maar even iets gepakt.

Ik hoop dat het snel raak is voor jullie!!

Wat betreft wijzigen, snap ik niet dat je het niet ziet.. Nog een keer uit en inloggen?



Hoe staat het verder met de rest van de dames die begonnen zijn??
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tinkerbell1234 schreef op 27 juli 2015 @ 13:30:

Wat betreft wijzigen, snap ik niet dat je het niet ziet.. Nog een keer uit en inloggen?

Het is al gelukt. Blijkbaar zie je het icoontje voor wijzigen onder de OP alleen op pagina 1, en niet als je - bijvoorbeeld - op pagina 5 zit
Alle reacties Link kopieren
Epinephrine wat spannend dat jullie begonnen zijn! Wanneer is ongeveer je ovulatie? En je NOD? Leuk dat er steeds meer mensen gaan 'beginnen'
Alle reacties Link kopieren
Wat komt het allemaal dichtbij dames

Het is een beetje gek, maar ik krijg ineens een soort van "haast". Mijn huidige strip loopt tm donderdag. Dan een stopweek en dan begin ik volgende week vrijdag aan mijn laatste strip.

Deze vrijdag begin ik met foliumzuur.

Nu denk ik soms ineens dat ik die laatste strip wil skippen. Dat is raar, want we hebben afgesproken om alles af te ronden op ons 1-jarig huwelijk. Ik moet die laatste strip dus nog even, maar dat zal echt met lange tanden gaan...
Always seek the light
Alle reacties Link kopieren
@ vinarelle: ik begrijp je daarin wel hoor! Wij hebben ook afgesproken dat ik de pil nog slik totdat deze op is. Mijn vriend vind het alleen niet erg als ik nu al zou stoppen. Ikzelf aan de ene kant ook niet, maar dan denk ik aan mijn werk waar ik net begonnen ben enz, dilemma's haha 😉
Alle reacties Link kopieren
quote:Kory1987 schreef op 27 juli 2015 @ 20:04:

Epinephrine wat spannend dat jullie begonnen zijn! Wanneer is ongeveer je ovulatie? En je NOD? Leuk dat er steeds meer mensen gaan 'beginnen'



Nou ik weet het niet precies. Ik heb over het algemeen wel een redelijk regelmatige cyclus, meestal 27 dagen, maar kan soms wel één of twee daagjes langer duren. Ik denk dus dat mijn NOD op 14 of 15 augustus valt.

En meestal zit er maar een dag of 11 of 12 tussen mijn ovulatie en menstruatie, maar ook dit kan wat verschillen. De laatste keer dacht ik namelijk mijn eisprong weer goed te voelen, maar werd pas 15 dagen daarna ongesteld... Op zich niet vreemd, maar wel langer dan normaal voor mij. De totale cyclus kwam toen wel op 27 dagen uit maar ik weet niet of ik dus mn eisprong niet goed heb gevoeld (is gek, want normaal klopt het precies en voelde hetzelfde als altijd..) of de fase tussen eisprong en menstruatie een keer wat langer was.

Hoe dan ook, mijn eisprong kan ik vaak voelen en ligt waarschijnlijk dus ergens rond 2 of 3 augustus



Het nadeel is dat we vanaf zondag een paar nachtjes bij mn schoonouders slapen... denk dat we daarvoor maar even aan de bak moeten en hopen dat het dan niet te ver voor mn ovulatie is hahaha ;)
Alle reacties Link kopieren
@ Viranelle & showgirl. Kan ik goed begrijpen! Toen ik er eenmaal op in had gesteld wilde ik ook niet wachten... En hoewel ik het ook wel spannend vind om echt te zijn begonnen, zou ik ook het geduld niet meer hebben om nog langer te moeten wachten haha.



Aan de andere kant, objectief gezien maakt één maand wachten natuurlijk niet zo heel veel uit, en is het wel verstandig om goed met de foliumzuur te zijn begonnen voordat je echt begint zeg maar...
Spannend meiden! Ik ben zelf vlak na mijn 30e verjaardag gestopt, omdat ik na 15 jaar wel even klaar was met alle hormonen. De eerste paar weken had ik het gevoel dat mijn hormonen alle kanten op stuiterden, maar toen ik na 6 weken ongesteld werd, werd dat ook rustiger.

Hier voelt het ook alsof ik net begin, aangezien we het de afgelopen maanden een beetje op z'n beloop hebben gelaten. Mijn vruchtbare dagen komen eraan, dus vanaf vandaag ga ik ovulatietesten doen en mag m'n vriend wat gerichter aan de bak de komende week :-).
Alle reacties Link kopieren
Haha inderdaad, een maand maakt natuurlijk helemaal niks uit, ik realiseer me ook dat het puur een mindset is Ik wacht ook, want wil inderdaad goed gemarineerd zijn in de foliumzuur en eind augustus hebben we nog een bijzonder feest waarbij ik absoluut wil proosten en niet misselijk wil zijn. Ik maak dus braaf mijn strip af.



@epinephrine: spannend! Opa en oma zouden vast trots zijn als hun kleinkind bij hen thuis verwekt is, maar ik snap je terughoudendheid hihi!
Always seek the light
Alle reacties Link kopieren
Gemarineerd zijn in de foliumzuur



Ik kan zelf ook echt niet wachten eigenlijk. Ik hoef nog maar 1 vruchtbare periode te laten schieten en dan gaan we aan de slag. Maar ik zou het liefst vandaag nog die condooms de deur uit doen.



Ik ben zo benieuwd hoe het deze ronde met de dames zal gaan die al begonnen zijn. Zou leuk zijn als het al meteen bij 1 of meerdere raak zou zijn!
Alle reacties Link kopieren
Wel leuk dat we met een paar op ongeveer dezelfde tijd beginnen. Kunnen we elkaar nu steunen op het nog even wachten en daarna hopen voor elkaar dat het snel raak mag zijn
Alle reacties Link kopieren
Hee dames! Ik ben ook weer van de partij, een weekje met vakantie geweest. Heb geprobeerd zoveel mogelijk bij te lezen, het reageren op iedereen laat ik even voor wat het is.

Na de volgende menstruatie gaan wij ook van slag! Spannend!
Alle reacties Link kopieren
Maf he hoe dat werkt Bambi

Het is zo maf, mijn buik is juist het onderdeel aan mij waar ik erg tevreden mee ben. Slanke taille en best prima buikspieren en platte buik. Mijn heupen/ benen daarentegen :(

Ik was altijd dus een beetje bang voor verlies van mijn buik na een zwangerschap. Vanmorgen stond ik in een lift met spiegel, droeg een wat onflatteus jasje en dacht ineens: dat staat best goed zo, een dikke buik (dat leek zo door die jas). Dat heb ik nog nooit gedacht! Het is een raar psychologisch ding, zo'n kinderwens...
Always seek the light
Alle reacties Link kopieren
hahah ja herkenbaar! Ik heb vandaag zo'n dag dat ik er veel mee bezig ben. Over praktische dingen nadenken (welke spullen moeten we kopen voor een baby? Zullen ze op marktplaats veel leuke en goede dingen hebben, of toch liever uit de winkel? Blijven we hier wonen? Hoe richten we de babykamer dan in (en belangrijker misschien nog: waar laten we alle zooi die we nu hebben. We moeten nodig ons appartementje eens uitruimen!) haha). Maar ook hoe het is om zwanger te zijn, een dikke buik te hebben, hoe & wanneer mensen vertellen enzo.

Veel voorpret dus!

Tegelijkertijd probéér ik niet te overdrijven en er niet teveel me bezig te zijn en weet ik dat het voorlopig alleen maar geduldig afwachten is. Op dagen met afleiding/werk lukt dat prima. Maar ik heb vandaag een vrije dag en dan slaat mn hoofd op hol hahaha
Het is nogal rustig hier, dus niet zo veel te melden. Ik lees wel steeds mee. Spannend voor degene die begonnen zijn. Daardoor begin ik ook wel wat haast te krijgen, maar ik kan mijn hoofd nog wel behoorlijk koel houden.



Ik las gisteren een heel interessant artikeltje in de consumentenbond gids over vitaminen bij zwangerschap. Ze hadden een aantal multi-vitamines gecheckt en ze doen niet allemaal wat ze beloven. Zo zit er in de meeste omega3, wat goed is voor de ontwikkeling van de hersenen. Maar missen er bepaalde stoffen, waardoor het helemaal niet werkt. Ook zit er in sommige te weinig vitamine d, bijvoorbeeld in davitamon.



Nou ben ik mijn vitaminen eens gaan bekijken en ik zag dat de stoffen in mijn speciale foliumzuur potje, ook gewoon in mijn normale multi vitaminen zitten. Voel me best wel genept eigenlijk. Ik heb nu de foliumzuur van davitamon gekocht, ik zag dat de vitamine d in het potje inmiddels aangepast is naar de juiste hoeveelheid (10 microgram). Naast de foliumzuur slik ik dan losse omega 3 pillen, waar wel alle stoffen in zitten.
Ah tinkeltje, toevallig was ik zelf net naar nieuwe multivitamines aan het kijken. Ik heb nu een gewone multi, maar wil er een gaan gebruiken die bedoeld is voor vrouwen die zwanger willen worden. Wie weet helpt het. Stond er toevallig ook bij welke dan de beste is?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik lees iedere dag maar heb momenteel ook maar weinig te melden!

Ik zit te wachten of ik op sollicitatie mag komen bij een heel leuk bedrijf op mijn opleidingsniveau, die baan zou ik heel graag willen hebben! En als dat lukt (of een andere baan) dan kan ik weer echt dromen over kindjes. Zolang ik maar ergens binnen ben en geld kan sparen!



Tinkeltje wist niet dat ze je met zoveel soorten vitamines eigenlijk gewoon neppen, hoe oneerlijk. We hebben het hier over de ontwikkeling van baby's, hoe kun je daar nou een slaatje uit willen slaan.

Ik heb 2 verschillende, zal zo eens kijken wat er nu precies in zit!



Rinkie, fijne vakantie gehad?
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
@ Tinkeltje, goede tip van die vitaminen! Ik slik nu alleen nog maar foliumzuur maar wil als ik zwanger ben overstappen naar multivitamines. Weet je inderdaad nog wat het beste uit de bus kwam?



@ Tinkerbell, spannend van je sollicitatie! Ik duim voor je dat je op gesprek mag komen!



Hier dus inmiddels echt begonnen. Ik ben redelijk overtuigd dat ik gisteren mijn eisprong heb gevoeld, want die kan ik dus vaak voelen en het is een herkenbare plaatselijke pijn. Maar zoals ik eerder ook al een keer schreef klopt het niet altijd met wanneer ik dacht dat die zou komen. Heb daarom net even een app gedownload. Volgens de app zou ik morgen (31ste) m'n eisprong hebben en vanaf 15 aug mn NOD bij een cyclus van 27 dagen. Maar ik denk zelf dus dat ik mijn eisprong gisteren heb gehad en dan zal al 12 augustus mijn NOD zijn. Maar gewoon uitgaande van een regelmatige cyclus van 27 dagen zou het echter 14 augustus moeten zijn. Of... omdat ik volgens mijn eigen telling soms ook maar 12 dagen tussen eisprong en menstruatie heb, zou het ook al kunnen zijn dat ik 10 of 11 augustus als mijn NOD heb.



Kortom... ondanks eigenlijk redelijk regelmatige cyclus kan ik er toch geen touw aan vastknopen! Hahahah. Hoe dan ook zit ik nu ergens in de vruchtbare periode. En omdat ik dus denk dat ik mn eisprong gevoeld heb hebben we gisteren wel seks gehad. En zou handig zijn dat ergens in de komende dagen ook nog te doen. En dan wordt het mijn eerste ronde waarin ik echt moet wachten of ik ergens tussen 11 augustus en 15 augustus ongesteld word..



Geduld... Geduld ;)
Alle reacties Link kopieren
Spannend Epinephrine!



Mijn cyclus blijkt ook erg onregelmatig, 26 - 28 - 25 dagen. Vandaag ongesteld geworden. Ik baalde al want dan word ik op vakantie ongesteld volgende keer. Ik zei tegen mijn vriend, dat we dat wel konden oplossen door precies op het juiste moment seks te hebben, hij reageerde heel sarcastisch "Jaaa, goed plan joh"
Marianne: volgens mij helpen de vitamines niet voor het zwanger worden, maar zitten er stoffen in die goed zijn voor de ontwikkeling van de baby.



Tinkerbell: volgens mij slaan fabrikanten overal een slaatje uit als er geld aan verdiend kan worden.



Het artikel ging er niet zo zeer om wat de beste was, maar of de vitamines ook datgene in zich hebben wat ze beloven. Ik slik zelf niet alleen foliumzuur, maar die vitaminen door als je zwanger wilt worden. Dus eigenlijk een soort multivitamine voor zwangeren. Er zit wel iets minder in dan de gewone multivitamine. Ik zal even een korte samenvatting geven uit het artikel:



Vrouwen met kinderwens en zwangerschap tot 10 weken: heb je 400 microgram foliumzuur nodig.

Als zwangere vrouw: 10 microgram vitamine D gedurende hele zwangerschap.

Volgens hun onderzoek zit er overal wel voldoende foliumzuur in, maar niet altijd 10 microgram vitamine D.

Je hebt supplementen waar ook visolie in zit, dit is dan goed voor de ontwikkeling van de hersenen van de baby. Dit is pas werkzaam als er 200 milligram vetzuur DHA en 250 milligram van het omega3 visvetzuur EPA en DHA in zit.



Het artikel is van november 2014, dus er zit een kans in dat de supplementen ook aangepast zijn in de tussentijd. In die van de kruidvat en solgar zat toen niet voldoende vitamine D. En in die van davitamon zat niet de juiste omega3. Ik heb nu de standaard van davitamon, zonder vetzuur in combinatie met losse omega 3 pillen.



Dat dezelfde combinatie die nodig is voor zwangerschap ook in gewone multivitaminen zit vind ik wel wat dubieus...
Alle reacties Link kopieren
Heey Epinephrine!



Wat spannend zo je eerste ronde!

Ook spannend dat je niet precies weet wanneer je NOD is! Gewoon je langste cyclus aanhouden dan kan het alleen maar meevallen! 🍀



Ik zal voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
epinephrine en viranella wat grappig dat jullie er al zo mee bezig zijn hoe je er ziet als je zwanger bent. Ik kan het me juist totaal niet voorstellen hoe het is om een zwangere buik te hebben. Soms lijkt het allemaal nog een droom waar ik in zit. Het ene moment wil ik het ook super graag en lijkt het me helemaal geweldig, en een volgend moment vind ik zo samen met z'n tweeën ook nog wel echt lekker. En zo ontzettend veel tijd hebben we al niet samen.



epinephrine Spannend zeg! De eerste echte ronde! Nu wordt het allemaal wel echt!



Tinkerbell Ja een ontzettend lekkere vakantie gehad, was wel een beetje kort ;) Ik heb nu thuis alleen wel weer moeite om mijn draai te vinden. Vriend is hele dag weer aan het werk, en ik zit weer de hele dag alleen thuis. Valt nu een beetje zwaar. Daarnaast voelde het niet als thuiskomen toen we van vakantie waren, dat heeft me wel aan het denken gezet.
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik heb een tijdje niet gereageerd, maar heb het momenteel even super druk. Wordt binnenkort wel wat minder gelukkig, maar dan weten jullie even waarom ik even niet zo aanwezig ben. Zal nu weer even alles bijlezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven