Zwanger proberen te worden van de eerste

05-10-2016 13:26 2748 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen,

Ik ben nieuw bij dit forum, laat ik me even voorstellen. Ik ben Elle, 23 jaar, net 2,5 week getrouwd met mijn kersverse man. Samen zijn wij bezig om zwanger te worden. Ontzettend spannend!

7 september laatste pil, 11 september nog mijn onttrekkingsbloeding gehad. En gisteren en vandaag een positieve ovulatie test gehad!

Het lijkt me leuk om met vrouwen te kletsen in hetzelfde schuitje...

NaamLeeftijdLeeftijd partnerRondeNODBijzonderhedenelleanna723306Missed abortion 8+5 Korte LFVervivaen29311 UD: 17-07-17 het is een meisje!Happy-life24271UD 7-7-17Aussie86??3lange cyclus!CaptainKitten29346 UD 23-09-17 het is een meisje!groenogig_monster3240+2 Bliss_428316UD: 29-09-17Sinnieee25281 -Saar_8731292 -AG-S30348 UD: 17-09-17Knotje27268 UD 10-09-17Bibi30306 12 april-Dookster2730 Love22293258 april-
Dag dames,

Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ik vind het namelijk allemaal veel te spannend! ..

Even wat info over mij. 32 jaar, getrouwd met een 40plusser. 1e ronde, 5 okt ovulatie en 17 okt nod.

We hebben helaas rond de 5e niets kunnen doen. Maar wel drie dagen daarvoor. Dus er is een minimale kans. Ik heb al redelijk wat testen verspild terwijl ik weet dat er nog niets te zien kan zijn...

Ik hoop er de volgende rondes wat relaxter in te staan .

Allemaal heel veel succes gewenst!
De zee is groen
quote:groenogig_monster schreef op 11 oktober 2016 @ 14:48:

Dag dames,

Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ik vind het namelijk allemaal veel te spannend! ..

Even wat info over mij. 32 jaar, getrouwd met een 40plusser. 1e ronde, 5 okt ovulatie en 17 okt nod.

We hebben helaas rond de 5e niets kunnen doen. Maar wel drie dagen daarvoor. Dus er is een minimale kans. Ik heb al redelijk wat testen verspild terwijl ik weet dat er nog niets te zien kan zijn...

Ik hoop er de volgende rondes wat relaxter in te staan .

Allemaal heel veel succes gewenst!

Welkom!

Haha, ik heb de eerste maand 5 testen gedaan!! is denk ik beginnersonzekerheid. merk deze maand al dat ik relaxter ben. en mezelf dat ook verplicht, ik wil niet alleen maar bezig zijn met zwanger worden, het komt wel ( hopelijk ).
Zo ik heb ook weer even bijgelezen, leuk dat er zo gekletst wordt

Welkom @captainkitten en @groenogig_monster. Ik zal de gegevens vanavond even in de tabel zetten.

Ben vandaag niet uit bed te slepen, zo ontzettend moe en misselijk. Al een paar dagen gigantisch misselijk, hopelijk een goed voorteken. Ben niet vooruit te slepen.... ik ga nu nog niet testen, zaterdag ga ik de eerste test doen. Eerder valt er toch niets te zien en zou alleen maar teleur stellen.

@Happylife wat spannend van die stralingen enzo, hopelijk heeft dat idd geen effect en anders gewoon even de huisarts bellen.

@Ms-x- dat ongeduldige herken ik, iedereen zegt altijd ben er niet te veel mee bezig, maar ik denk dat zodra je het besluit maakt om ervoor te gaan dat je r sowieso (continu) mee bezig bent.
Oh trouwens, ik heb sinds een paar dagen ook ontzettend gevoelige tepels, nog nooit gehad. Misschien dat ik dan toch gewoon ongesteld moet worden? Misschien door het stoppen met de pil? Iemand meer last van?
quote:elleanna7 schreef op 11 oktober 2016 @ 15:28:

Oh trouwens, ik heb sinds een paar dagen ook ontzettend gevoelige tepels, nog nooit gehad. Misschien dat ik dan toch gewoon ongesteld moet worden? Misschien door het stoppen met de pil? Iemand meer last van?

Het vervelende van zwanger willen worden is dat alles wat je voelt iets kan betekenen maar ook hetzelfde kan aanvoelen als menstruatie en eisprong.

Ik ben nu 4 maanden gestopt, heb idd 1 keer gevoelige tepels gehad bij eisprong en 1 keer voor de menstruatie. verder niet standaard.

en misselijk.. tsjaa, buikgriep? maar zwanger kan natuurlijk ook! hoewel de symptomen misschien erg vroeg zijn, hoor je het wel vaker dat een paar dagen voor nod de klachten al beginnen, ik duim voor je!!

Zelf ben ik er van overtuigd dat het ook een beetje placebo is wat wij vrouwen voelen ( myself included ) we hopen het te voelen en dan is het er ook een beetje denk ik, we voelen ineens elk klein kwaaltje en steekje. ik was er van overtuigd dat de eerste maand raak was, had zelfs 1 dag een bloeding dus dacht yess ovulatie bloeding! nergens geen verklaring voor maar zwanger was ik niet. hahahaha.

Het frustreert soms wel dat je er steeds zo mee bezig bent en dat je soms niet weet waar je het aan moet verwijten.

Ik denk dat veel kwaaltjes ook terug komen na het stoppen met de pil, die we gewoon niet meer kennen.

Maaaaaar ik duim!!! wie weet ben jij de eerste!! en ook al in de eerste ronde ( na het stoppen van de pil zelfs )
@sabina ik denk ook dat dat het gewoon is, of een beginnend griepje. Hopelijk gauw weer over. En wat je zegt klopt helemaal, je radar staat zo aan haha dat je bij elk pijntje vraagtekens krijgt. Komt vast weer goed.
1 ding scheelt. Wanneer het wel raak is is des te leuk de verrassing!
Handig dat je het voelt Sabine. En hopelijk is het ook voldoende om het in het weekend gezellig te maken met je vriend. Al klaagt hij vast niet als hij er een keer voor terug moet komen. en een vriend die iedere avond thuis is geeft ook geen garantie dat je beiden iedere avond zin/tijd hebt.

Kan me voorstellen dat je man er extra onzeker van wordt Happy life. Hopelijk is het nergens voor nodig. En als hij erg twijfelt inderdaad gewoon even de huisarts bellen om het na te vragen!

Die beginnersonzekerheid had ik inderdaad ook monster. Dat wordt iedere maand iets beter. Alleen rond mijn NOD kan ik me er nog steeds flink zenuwachtig over. Die laatste dagen zijn altijd het moeilijkst.

Ik heb de afgelopen maanden ook iedere keer last van mij tepels gehad Eleanna. Bij mij was het helaas gewoon mijn menstruatie. Al mijn symptomen waren achteraf gewoon menstruatie. En ik heb mezelf er al heel veel aangepraat. Ik hoop voor jou natuurlijk dat het wel zwangerschapssymptomen zijn! Spannend!
Gezellig hier!

Vandaag kwam m'n collega vertellen dat ze zwanger is! Superleuk voor haar natuurlijk, maar ben ook een beetje jaloers...

Ms-X, ik slik alleen foliumzuur. Gewoon bij de Etos gehaald, net als de ovulatietesten en zwangerschapstesten, maar die van sensitest zijn veel goedkoper dus daar ga ik ze vanaf nu halen! Ik vind het net als Elle gewoon fijn om inzicht te hebben in m'n cyclus (ook omdat ik misschien een korte LF heb), dus ik ga deze maand zowel ovulatietesten doen als temperaturen! Ik voel m'n ovulatie helaas ook helemaal niet. Ben benieuwd of ik deze maand weer een korte LF heb.

CaptainKitten, leuk dat je hier ook meeschrijft! Ik schrijf trouwens ook bij de Club van 87

Elle en Sabina, ik had vorige maand toen er een hele kleine kans was dat ik zwanger was (was nog niet de bedoeling toen, m'n man was er nog niet klaar voor) ook ineens allemaal symptomen! Maar bleek dus niets te zijn. Hopelijk is het bij jou wel raak!

Hoe vaak hebben jullie eigenlijk seks rond je ovulatie? Sommigen doen het dan iedere dag, maar ik heb ergens gelezen dat om de dag beter is voor de kwaliteit van het zaad. Wat doen jullie?
Ik slik van davitamon mama compleet. Nu pas net 4 weekjes. Pas mee begonnen toen mn spiraal werd verwijderd. We wilde eigenlijk pas in november aan de eerste ronde beginnen maar t kriebelde zo dat we deze maand maar aan de slag zijn gegaan!

@vervivaen we doen t om de dag! Ip kan t zaad 4-5 dagen blijven leven in de baarmoeder. Dus als je t om de dag of om de 2 dagen doet dan zijn er altijd zaadcellen die het eitje kunnen bevruchten.

Bedankt allemaal voor de lieve woorden

Mocht t over half jaartje niet lukken gaan we denk al een sperma test doen, geloof dat je meestal pas na een jaar naar de HA gaat maar denk in dit geval met zijn voorgeschiedenis ze het vast wel willen testen.
@vervivaen, lastig als vrouwen om je heen zwanger raken ja. Al gun je ze dat natuurlijk ook van harte.

Rond mijn eisprong hebben we elke dag sex gehad. Normaal gewoon hoe het uit komt, meestal om de dag. Laatste dagen wat minder omdat mijn eisprong toch al is geweest haha. Oeps.

@happylife misschien nu overbodig maar ik zag dat ze bij sensitest ook iets hebben om zaad te testen, geen idee hoe dat dan werkt of hoe betrouwbaar het is, en nu vast niet van toepassing, maar ik dacht ik zeg t even.
Hoi Vervivaen, ik zag het inderdaad. Gezellig Ik vind het inderdaad ook moeilijk om te horen dat andere vrouwen zwanger zijn nu. Je gunt het ze inderdaad wel. Maar gun het mezelf ook zo erg

Wij hebben seks wanneer het uitkomt. Dat kan om de dag of twee dagen zijn, maar ook wel eens iedere dag. We proberen het zo lang mogelijk normaal te houden, zonder verplichtingen. Maar merk dat we automatisch rond de vruchtbare dagen toch meer zin hebben.

Spannend dat jullie vroeger zijn begonnen Happy life! Als die knop eenmaal om is dan is het ook verschrikkelijk moeilijk om nog vast te houden aan een startdatum.
Jaloers is iets waar ik nu ook wel mee te maken krijg idd. haha nooit gekend. Je hoort ineens iedereen zwanger worden ( ook vaak in ronde 1 ) en ik ga pas op naar ronde 3 maar frustreert nu al. ahahahah

toch hoop ik voor degene die nu in ronde 1 zijn dat het lukt hoor!!! Heb nog steeds een hoge gunfactor! :-)

Een bevriende verloskundige vertelde mij dat 5 dagen voor je ovulatie sex hebben vaak niet lijd tot iets ( ik had die hoop namelijk gezien mijn vriend altijd zo veel weg is ) Dag 4 en 5 moet je eigenlijk niet mee rekenen, het kan maar er zijn weinig zaadcellen die dat overleven. gemiddeld is het 48 uur. ( los vd ovulatie dag )
Hi allemaal,

Ik sluit me graag bij jullie aan!

12 aug is mijn spiraal verwijderd en ben op 4 sept daarna ongesteld geworden. Op 2 okt weer ongesteld geweest, dus ronde 1 is geweest. Vorige maand heb ik mijn eisprong gevoeld en als het goed is moet die volgende week ergens weer zijn. Spannend allemaal, wij gaan voor de eerste en je hoopt natuurlijk gelijk zwanger te zijn en ik voel van alles aan m'n lijf. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn maar dat is makkelijk gezegd... ;)
Leuk Mila, dat je ook mee schrijft!

Hebben jullie trouwens nog leuke boeken over zwangerschappen? Nog aanraders? Ik heb een boek van ouders van nu, die vol staat met vragen. Opzich wel interessant.
Welkom Mila! Spannend he die eerst ronde!

Ik heb nog niet veel boeken gelezen over zwangerschap. Voordat wij zijn begonnen met proberen heb ik wel het boek zwanger worden van Mariel Croon gelezen. Dat was een vrij technisch verhaal, maar gaf mij wel het idee dat ik wat meer voorbereid was op het proberen ben nogal een controlfreak

Goed om te weten dat het vaker lukt in de 48 uur voor je ovulatie. In mijn appartement geeft hij inderdaad langer van tevoren aan dat je vruchtbaar bent. Vanaf nu dus de pogingen iets meer concentreren rondom de dagen vlak voor de ovulatie
@Mila, leuk, welkom! En na 4 weken alweer ongesteld, wat fijn meteen zo snel alweer! Geef je me je gegevens even dan zet ik ze in de tabel.... Als je wilt

@Mrs-x- ik ook geen boeken gelezen, maar ben wel van plan als het zo ver is om me eens te verdiepen in een interessant boek. En dan "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" voor mijn man hahaha
@Elle, Haha ja dat ben ik ook van plan! Binnenkort dat boek maar stiekem kopen!
Hey allemaal,

Het lijkt mij leuk om hier mee te gaan schrijven. :-) Ik ben ook dit jaar getrouwd en sinds een paar maanden probeer ik nu zwanger te raken. Zit nu in ronde 4 en zit net weer op het wachtbankje, spannend... Ik ben trouwens 28 jaar en mijn man 31.

Gebruik nu sinds de tweede ronde ovulatietesten. Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben naar mijn cyclus (en stiekem ook een enorme control freak ben, haha..). Ben er inmiddels achter dat ik best een regelmatige cyclus heb, maar wel een korte LF (rond de 9/10 dagen). Hoop dat dit geen problemen gaat opleveren. Maar even afwachten nog.. ben pas 5 maanden van de pil af dus het kan misschien ook nog wel veranderen.

@ elleanna7: Kan jij me in de tabel zetten, of kan ik dat ook zelf doen? In ieder geval hier mijn gegevens:

Bliss_4, 28 jaar, ronde 4, NOD 18-20 oktober, bijzonderheden korte LF.

Trouwens heel herkenbaar wat jullie schrijven over symptomen zien/voelen en af en toe wat jaloeziegevoelens. Lijkt soms wel alsof iedereen binnen 1 a 2 maanden zwanger raakt en dan hoop je zo dat dat bij jezelf ook lukt. Terwijl er toch echt een jaar voor staat gemiddeld, dus vier maandjes proberen is zolang nog niet.... Moet ik echt blijven zeggen tegen mezelf merk ik. Want soms word ik echt ongeduldig of ga ik me zorgen maken over of alles bij mij en m'n man wel goed is..

Ben trouwens ook benieuwd naar boekentips! :-)
Gezellig, weer wat nieuwe meiden erbij!! Ik heb het idee dat we hier allemaal een beetje controlfreaks zijn, hihi!

Ik heb nog geen boeken gelezen, heb zoiets van: daar heb ik nog alle tijd voor als het eenmaal zo ver is. Ik ben er nu al genoeg mee bezig, wil er niet nóg meer mee bezig zijn

Ben vandaag even flink aan het balen want ik heb een schimmelinfectie, zo vervelend! Hebben jullie daar wel eens last van? Ik best vaak helaas. Hoop maar dat het weg is tegen de tijd dat we moeten gaan proberen...
Ah vervelend Vervivaen. Ik had daar vroeger regelmatig last van. De laatste jaren gelukkig niet meer. Heb je al zo'n ei om in te brengen? Die werkten bij mij goed.
Welkom nieuwe meiden, leuk! Ik heb de gegevens aan de tabel toegevoegd, hopelijk wordt hij nu niet te groot, want dat ga ik niet bij kunnen houden ben ik bang. Helpen jullie mij een beetje herinneren wanneer iemand de volgende ronde in gaat? Dan kan ik dit ook weer aanpassen in de tabel.

Verder zie ik dat Sabina, Groenogig, Bliss en ik allevier op het wachtbankje zitten, spannend he!? Wat zou het leuk zijn als het bij iemand al raak zou zijn.

@Vervivaen ik had daar ook zo vaak last van, vooral na mijn menstruatie kwam dit vaak terug. Geen zeep gebruiken daar beneden, en vooral katoenen ondergoed dragen, dus geen kant of satijn of van dat andere gladde spul. Daar gaat het niet mee weg, maar helpt het wel voorkomen. Hopelijk is het gauw weer weg.
Welkom Bliss! En spannend zeg. Jouw NOD komt al dichtbij!

Wat balen Vervivaen. Heb er zelf geen ervaring mee, dus geen tips. Maar hoop dat het snel over is!

Dank je wel voor het toevoegen van alle gegevens in de tabel Elleana. Mijn NOD is overigens rond 14-16 november. Zou je deze nog toe willen voegen? Als het te veel werk is dan kunnen we overwegen om de tabel te sluiten voor nieuwe schrijfsters. Of een nieuw topic openen met een algemeen account, zodat iedereen de gegevens zelf aan kan passen. Wat denken jullie?
misschien is het handig om gegevens die we vermeld willen hebben even dik gedrukt als los bericht er tussen te zetten. dan zie je het meteen.
Ik zit overigens niet op het wachtbankje :(

Mijn vriend was rond mijn ovulatie niet thuis, dus op naar een volgende ronde. geeft wel wat rust nu richting mijn menstruatie.

Het klinkt heel erg en zo bedoel ik het absoluut niet maar vind het heel fijn dat hier sommige ook al in rondes verder zitten een korte LF hebben. Na heel veel succes verhalen voelde ik mij al een loser toen ronde 1 niet lukte, flauwekul natuurlijk maar toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven