Zwanger - Uitgerekend april 2021

20-07-2020 13:14 886 berichten
Dag dames!

Ik vroeg me af of er meer zwangere meiden zijn, uitgerekend april 2021, die het leuk vinden om mee te schrijven op dit topic.

Het lijkt me leuk om dingen te delen over de zwangerschap, echo's, verloskundigebezoekjes etc... 😍

Mocht je mee willen schrijven, laat een berichtje achter...

Liefs 😘😘😘

NicknameLeeftijdKindjeUitgerekende datum Hartje BOY/GIRLGeplande echo's/bijzonderheden
Bloemmetje232 jaar3e29 maart 2021💗 GIRL✅ 20 weken echo
Ideetje8832 jaar2e29 maart 202112 november 20 weken echo
DEM8931 jaar2e1 april 2021💙 BOY✅ 20 weken echo
Es123430 jaar2e1 april 2021💙 BOY9 november 20 weken echo
Nagini30 jaar3e2 april 202120 weken echo
Allinclusive32 jaar2e2 april 2021💗 GIRL9 november 20 weken echo
Lucky202136 jaar2e5 april 2021💙 BOY13 november 20 weken echo
Tozie31 jaar3e6 april 2021💙 BOY10 november 20 weken echo
Lalameme25 jaar2e 11 april 2021💙 BOY16 november 20 weken echo
JayLee37 jaar5e19 april 2021💗 GIRL25 november 20 weken echo
Maison0630 jaar2e22 april 2021💗 GIRL26 november 20 weken echo
Maisnon336 jaar2e23 april 2021💙 BOY28 november 20 weken echo
Arielmermaid32 jaar2e 25 april 2021 20 weken echo

Grenade, Andijviestamppot, Favery & April 🥀 we hopen dat het jullie snel weer gegund is.

Alexa93 & Onzekermeisje25 als jullie weer mee willen schrijven laat het ons even weten, dan voeg ik jullie weer toe in de tabel.
anoniem_636bebce2e38c wijzigde dit bericht op 09-11-2020 19:04
79.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het slapen op haar nieuwe kamer zo goed gaat tozie! Hier slaapt ze inmiddels ook goed in haar nieuwr kamer! Toch lekke dat dat ruim voordat de kleintjes komen goed gaat.

Stom, maar ik bej het eventjes kwijt. Wat is de reden dat je met 38 weken ingeleid word ookalweer? Balen dat jullie vakantie niet doorgaat. Naar he die lockdown. Wat moet dat moet. Hopelijk helpt het wat en gaan we vanaf januari de goede kant op zodat we in april wat kraambezoek kunnen ontvangen

Hier alles goed. Wij hebben een flinke buikgriep gehad en dat was niet grappig met een baby in je buik. Hij heeft het pittig gehad denk ik. Hij reageerde er enorm op. Daarbij kreeg ik een blaasontsteking en nu de laatste dagen van mijn ab kuur. Hij is sinds die buikgriep over is enorm rustig en reageert alleen als ik reactie probeer te krijgen of als iets hem irriteerd. Te strakke band op mn broek of te lang rechtop zitten dus weinig ruimte. Eigenlijk vrij weinig uit zichzelf. Ik ga denk ik toch vandaag of morgen de verloskundige maar eventjes bellen. Gisteren de 24 weken aangetikt. Onwijs blij dat we die mijlpaal voorbij zijn!
Alle reacties Link kopieren
Lalameme heb je nog naar de vk gebeld? Baby kan er zeker wat van hebben gemerkt. Voel je je nu weer wat beter?

Die 24 weken mijlpijl vind ik ook altijd wel een dingetje. Nu weer op naar de 28!

Ik word ingeleid omdat onze oudste heel zwaar was. Dat paste eigenlijk niet en ik heb toen een hele zware bevalling gehad. Ook dochter heeft daardoor een slechte start gehad.
De tweede zou ook zo groot worden en is daarom ingeleid. Die bevalling ging heel makkelijk. Daarom gaan we er nu weer voor. 7 jan starten we met de groeiecho's. Ik ben benieuwd of dit kindje ook weer groot gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Oh groot gelijk tozie! Lijkt mij inderdaad pittig met een grote baby. Hoe groot en zwaar was de eerste bij geboorte ?

Onze dochter had dus een veel te klein hoofdje, wij krijgen hierom vanaf week 30 groeiechos. Al wil ik die toch wel graag wat eerder. Ik ga dit volgende keer bij de vk eventjes overleggen.

Ik heb niet meer gebeld want sinds dinsdag voel ik hem weer als van ouds. Ik denk dat hij even bij moest komen van het vele wakket zijn. Omdat dochter ook al klein was bij geboorte ben ik wel bang dat dit dan nog meer groeiachterstand opleverd. Dus vandaar dat ik toch wel eerder weer even wil doormeten.. even zien dat het hopelijk gewoon goed gaat. Ik blijf die grote pauzes zonder echos toch heel moeilijk vinden.

Gaat snel he die weken! Ik vind het echt bizar. 24 weken al voorbij. Nu gaat het snel richting de 28 en 30 weken. En dan zijn die kleintjes er al bijna.

Ik wil jullie alvast hele fijne feestdagen wensen, maak er iets moois van met elkaar! ♡
Alle reacties Link kopieren
Lalameme, wij hebben ook allemaal plat gelegen met buikgriep. Hier werd de baby er ook enorm druk van. Inderdaad niet fijn als je je toch al zo beroerd voelt. Gelukkig voel je de kleine nu weer al vanouds bewegen. Ik krijg vanaf nu in principe helemaal geen echo’s meer, inderdaad een gek idee.

Tozie, fijn dat ze de groei dan in de gaten houden met groeiecho’s. Kan me voorstellen dat je dan nu op tijd in wil grijpen. Ben ook wel benieuwd hoe groot je oudste dan was bij de geboorte.

Pff, ik vind het op het moment hard gaan. Over anderhalve week alweer 28 weken en dan dus al in het derde trimester 😱 Ik ben nu ruim 26 weken en ik begin me nu echt log en zwaar te voelen. Hebben jullie dat ook? Opstaan van de grond als ik met mijn dochter heb gespeeld wordt toch wel lastiger en zwaarder nu. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat als we echt hoogzwanger zijn.

Volgende week dinsdag moet ik voor de suikertest naar het ziekenhuis, geen zin in maar goed wat moet dat moet, en de dag erna naar de verloskundige. De baby beweegt nog steeds de hele dag door. Voel de baby vooral laag in mijn buik en soms aan twee kanten tegelijk haha.

Fijne feestdagen allemaal. Hopelijk kunnen we er ondanks de maatregelen toch leuke dagen van maken. Ben zelf op de een of andere manier bezig met dat dit de laatste kerst is met zijn drieën. Heb heel veel zin in de komst van de baby, maar heb ook moeite om voor me te zien hoe het gaat zijn met twee kinderen 🙈 herkent iemand dat?
Alle reacties Link kopieren
Ideetje dat gevoel heb ik ook, van log en zwaar voelen! Waarom moet je de suikertest?

Dochter woog 4200 gram en was 56 cm. Ik heb 100 minuten geperst en ben toen ook meerdere keren ingeknipt. Haar hoofd was uiteindelijk een paar minuten geboren (door vacuümpomp), maar de rest paste er niet doorheen. Haar sleutelbeen is toen gebroken. Het was heel heftig.

Dochter 2 dus met 38+4 gehaald. Die zou nog groter worden. Woog uiteindelijk 3730 gram. In 6 minuten 4x geperst en toen was ze er. En geen schrammetje aan over gehouden 💪🏻. Ik hoop dat het deze keer ook zo gaat!

Fijne kerst allemaal! Gisteren was een domper bij mijn vader. Hij had alleen maar dingen die ik niet mocht! 'Ah probeer nou even' werd er steeds gezegd. Kon wel janken. Heb alleen een broodje gegeten.

Vandaag en morgen wordt het zeker beter! Geniet ervan dames!
Alle reacties Link kopieren
Tozie, tijdens mijn vorige zwangerschap had ik zwangerschapsdiabetes dus heb ik een verhoogde kans om dat nu weer te ontwikkelen. Ik kon het gelukkig wel met een suikervrij dieet onder controle houden en hoefde geen insuline te spuiten.

Lijkt me heftig als je kindje zo geboren wordt en je weet dat ze dan gelijk na de geboorte al pijn hebben. Wat balen dat het bij je vader een domper was. Vooral dat pushen om dan toch te eten wat je niet mag lijkt me vervelend. Hopelijk heb je gisteren een betere dag gehad!
Alle reacties Link kopieren
Ben vanmorgen geweest voor mijn suikertest. Ben er al de hele dag beroerd van, maar de verloskundige belde vanmiddag al dat mijn waardes goed waren dus deze keer vooralsnog geen zwangershapsdiabetes gelukkig.

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig was de uitslag goed ideetje! Hopen dat je het deze keer niet krijgt.

Hier doen we het rustig aan. Man en ik hebben beide corona. Man is een paar dagen ziek geweest en is nog niet helemaal fit. Ik heb gelukkig alleen een verstopte neus.

Fijne jaarwisseling allemaal! Daarna zal het voor ons allemaal niet lang meer duren voor onze kleintjes er zijn 🥰
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Tozie, dat is vervelend. Fijn dat jullie er niet al te ziek van zijn. Beterschap in ieder geval!

Was zeker fijn dat de uitslag goed was. Had het eerlijk gezegd niet verwacht. Maar fijn dat ik nu niet op een vrij streng dieet hoef net als vorige keer.

Inderdaad een fijne jaarwisseling allemaal! Hopelijk is er ondanks de maatregelen toch een leuke avond van te maken. Wij zijn vanavond met zijn tweeën en gaan er maar een spelletjes avond van maken.
En dan is het alweer 2021! Het jaar dat onze kindjes geboren worden 🥰 Ik hoef in het nieuwe jaar nog maar 6 weken te werken tot mijn verlof. Voelt heel kort dan nog opeens.
Iedereen alvast een hele fijne jaarwisseling!

Fijn dat de suikertest goed was. Ik moet dinsdag, zie er als een berg tegenop
Alle reacties Link kopieren
De beste wensen voor iedereen! Wij hebben heerlijk en nieuw spel gespeeld met z'n tweeen. Dochter is door alle vuurwerk heen geslapen, en heeft voor haar doen lang geslapen (6:15 wakker).

Ideetje, fijn dat de suikertest goed was!

Tozie, wat naar dat jullie corona hebben! Gelukkig zijn jullie niet heel ziek geweest.
Goed dat ze de groei weer in de gaten houden nu, je eerste bevalling klinkt echt niet fijn, voor jou en baby.

Hier gaat het best goed eigenlijk! Vandaag precies 24 weken zwanger, mooie mijlpaal! :cheer: Het gaat behoorlijk goed, behalve dat ik wel nog steeds wisselende bekkenklachten heb. de fysio helpt, maar merk wel dat het dan steeds op een andere plek terugkomt. Dus wel goed opletten. Maar verder gaat het goed hier!

Dochter is van de week over gegaan naar haar nieuw kamer, zal straks even een fotootje op Facebook zetten. Ze moest even even, naar gaat de laatste dagen gelukkig heel goed. Dus nu project babykamer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven