Zwanger, Uitgerekend half tot eind november 2017

16-03-2017 11:05 1665 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrolijke zomer :heart:
1ste kindje4 november
Feelice :heart:
1ste kindje12november
Ingie-ing :heart:
2de kindje13 november
Saike :heart:
1ste kindje16november
Juni86 :heart:
2de kindje17 november
Isayez :heart:
1ste kindje19november
SterreWaterman :heart:
1ste kindje19 november
Snugglebug :heart:
2de kindje19november
Ronnie :heart:
1ste kindje20 november
April89 :heart:
1ste kindje20november
Mellala :heart:
1ste kindje21 november
Dennen :heart:
1ste kindje22november
Deye :heart:
1ste kindje22 november
Aankleefsjaan :heart:
1ste kindje23 november
Eevie83 :heart:
2de kindje23 november
Elsa1985 :heart:
2de kindje23 november
Nordic :heart:
2de kindje24 november
Uitgerekendinnovember :heart:
2de kindje24 november
Unicorn32 :heart:
1ste kindje24 november
Mamel :heart:
1stee kindje25 november
Elcid79 :heart:
2de kindje26 november
Puknijmegen :heart:
2de kindje28 november
Lie :heart:
4de kindje28 november
Mommy29nov :heart:
1ste kindje29 november
Songforyourheart :heart:
1ste kindje29 november
Anirac :redrose: Elleanna :redrose: JBL :redrose: J508 :redrose: Canofcoke :redrose:
Hallo allemaal.
Hierbij wil ik een topic starten voor vrouwen die halverwege - eind november uitgerekend zijn.
Kunnen we het tenminste al aan elkaar kwijt. Hihi. Ons mooie kleine geheimpje.
Ikzelf denk 21 november uitgerekend te zijn van mijn 2de kindje.
Ik heb al een zoontje.
Was in september ook al zwanger wat helaas is uitgelopen op een miskraam.
Erg spannend allemaal die eerste weken.
Afgelopen woensdag een test gedaan en ja. Zwanger. Zo ontzettend leuk en bijzonder.
Wie schrijft er mee?!
anoniem_311139 wijzigde dit bericht op 22-07-2017 12:06
59.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jemig, aankleefsjaan. Dat is ook heftig, zeg. Pfffff!
Blij dat het goedgekomen is en ook dat je alsnog hebt kunnen genieten!
Alle reacties Link kopieren
Heftige bevalling songforyourheart! Want naar dat het zo is verlopen. Ik weet uit ervaring dat als je er niets mee doet, dit een zeer punt blijft. Dus vooral aankaarten bij je na controle. Want een traumatische bevalling heeft echt wel invloed op je dagelijkse leven, de hechting met je kindje, je relatie en noem maar op...

Ik gebruik ook nog een tepelhoedje. Sem kan zonder maar dan ga ik door de grond van de pijn... Aanhappen is nog steeds een ding. Probeer je af en toe het tepelhoedje te verwijderen en dan de tepel aan te bieden?
Misschien is het een idee om contact op te nemen met la leche league?

Nog iets, een roze wolk is zwaar overrated. Heel veel vrouwen ervaren deze niet. Het is gewoon zwaar. Bevallen en daarna direct de volledige verantwoordelijkheid over een afhankelijk klein mensje. Maar geloof me, je gaat het geluk nog wel vinden hoor. Mijn eerste bevalling was op zich makkelijk maar een en al doffe ellende vanaf de eerste minuut erna. Uiteindelijk zat ik zeker op een roze wolk maar dat duurde echt wel even. Mocht je behoefte hebben aan persoonlijker contact, dan kun je me altijd even een prive berichtje sturen.
Alle reacties Link kopieren
Alles nog goed hier?

Morgen eerste bezoekje aan het consultatiebureau. Ben vooral benieuwd hoeveel hij weegt en hoeveel hij aangekomen is sinds de geboorte.

Alex drinkt goed (gekolfde melk) en begint ook steeds beter te slapen, vannacht van 00:30 tot 8:300. Oh, wat lekker was dat!

Helaas is dat eerder uitzondering dan regel. Meestal moet ik er 1 of 2 keer uit per nacht.
Alle reacties Link kopieren
Hier alles goed. Zoon is 3 cm en 1200 gram gegroeid in eerste 4-5 weken. Doet het goed op de borstvoeding. Ik voed inmiddels wanneer hij erom vraagt en niet een bepaald aantal keer per dag.

Sinds dat hij 2 weken was slaapt hij de hele nacht door. Laatste voeding om ongeveer twaalf uur en de volgende dag rond 7 uur wordt hij weer wakker. Deed onze eerste ook, dus hij lijkt op zijn broer.
Inmiddels alweer ruim 6 weken oud, de tijd gaat zo snel. Hij begint al geluidjes te maken, te lachen en zijn hoofd flink omhoog te houden.
Alle reacties Link kopieren
Hallo had net een mega bericht gestuurd maar er ging wat mis. Alles goed hier?
Wat een rust zeg. Al moet ik zeggen dat ik zelf ook even van de radar ben geweest.
Alles goed met de mammies?
Sommige alweer aan het werk?
Alle reacties Link kopieren
Hier vorige week flink ingestort.
Emotioneel en lichamelijk gezien is het een heftige tijd geweest.
Loop er sinds eind december al mee toen Thomas flink verkouden en benauwd werd. Maar door het bij je te houden lost het niet altijd op. Dus vorige week maandag was het klaar.
Gestopt met de borstvoeding zodat manlief ook s nachts eens een voeding kan doen. Want zit nog steeds op 2-3 nachtvoedingen.
Al met al is het een hele mooie maar ook heftige tijd.
Eerst Thomas zijn vroeggeboorte.
Daarnaast mijn anders zoon die vanwege het ziekenhuis mama erg gemist heeft en daarom het vertrouwen in zijn mama kwijt was.
Thomas is overdag nogal een moeilijke slaper.
Het liefst bij mij. Maar zodra hij in bed slaapt is het na 5 minuten klaar.
Dit maakt de dagen wel heel druk soms met nog een peuter lopen die zijn broertje ontzettend lief vind maar ook gewoon zijn aandacht verdiend.
Nul ritme hier. Vandaag heeft Thomas vanaf 6 uur tot nu een uur geslapen. Verdeeld over 3 slaapjes. 5 minuten. 15 minuten en 40 minuten.
Het 5 minuten slaapje was in bed en de rest bij mij.

Dit baart mij ook wel zorgen en geeft stress.
Over een maand moet ik namelijk aan het werk. Ergens heel ver weg. Maar ergens ook hee dichtbij.
Nou ik ga even want kinderen op bed leggen. Althans 1 in ieder geval. Thomas gaat meestal om 10 uur.
Wat balen Juni maar wat goed dat je nu je man om hulp hebt gevraagd. Hopelijk gaat dat wat verlichting brengen en kun jij weer een beetje opladen. 2 kleine kinderen lijkt me ook niet niks. Zeker als het ook nog niet zo soepel verloopt. Heeft he oudste het vertrouwen weer een beetje terug?
Ik zit trouwens in een besloten facebook groep met ongeveer 1300 mamas die een kindje hebben gekregen in okt, nov of dec. Er komen veel ervaringen en tips langs. Misschien heb je daar ook iets aan?

Bij ons gaat het eigenlijk heel goed. Sinds mijn dochter 6 weken is lijk ik haar echt goed te kennen en heb ik denk ik goed inzicht in wat ze nodig heeft. Het loopt hier dan ook gesmeerd. Ook hier komt ze nog wel 2x per nacht voor een voeding maar ze slaapt daarna meteen weer door in haar wiegje naast mn bed. Overdag doet ze sinds een week of 3 (ze is nu 9 weken) ook vaak een middagdut van 2 a 3uur in haar grote ledikant op haar eigen kamertje. Ik krijg vaak te horen van mensen om me heen (kraamzorg destijds, verloskundige, ouders) dat het een pittig dametje is maar dat is misschien ook wel mn geluk. Ze geeft altijd heel duidelijk aan waar ze behoefte aan heeft en daardoor heb ik snel helder wat ik kan doen en heb ik over het algemeen een heel tevreden dametje in huis.

De borstvoeding ging tot 6 weken oud niet echt vanzelf maar ook dat loopt nu goed. Ik heb er wel veel spanning van gehad omdat ik niet wilde stoppen maar ook niet voor me zag hoe verder als ik weer zou gaan werken. Ik heb gister goedkeuring gehaf op mijn aanvraag voor verlenging van mijn verlof en nu hoef ik niet met 11 weken weer aan de slag maar pas als ze 18 weken is.
Dat geeft veel rust t.a.v. het voortzetten van de borstvoeding die nu eindelijk lekker loopt en fijn dat ik nog net wat langer optimaal kan genieten van mn meisje!
Het wordt stil hier, ik ben zelf ook meer van het lezen. Leven is druk met twee kleintjes.
Hier begint alweer de laatste maand verlof. Heftig begonnen dit jaar. Dochter had een RS virus en lag op IC aan beademing begin dit jaar, bijna 2 weken ziekenhuis. Nu gelukkig flink aangekomen en weer tevreden baby. Ze lacht ook al flink en er begint meer ritme te komen. Wel blijft ze rochelen en soms benauwd, dat gaat nog maanden duren helaas. Veel aan jullie gedacht juni en ingieing: is maar niks zo'n kleintje in het ziekenhuis.
Zoon gelukkig een tevreden mannetje van 2. Erg ondernemend en een schatje, niet verlegen. Wijst graag aan waar zuszus is.
@juni: heb je extra hulp geregeld? Het is niet niks wat je hebt doorgemaakt.

Doorslapen helaas nog niet, wel al 3 nachtjes gedaan. Dus ze kan het wel. Ben benieuwd naar verdere berichten hier.
Alle reacties Link kopieren
Mamel wat fijn dat het goed gaat. En dat je langer verlof hebt kunnen regelen. Ze worden toch al zo snel groot.

Nordic. Heftig zeg.
Met thomas waren we gelukkig er net op tijd bij. Hoesten en verkoudheid lijkt nu eindelijk minder te worden. Wat dus ook zorgt voor een betere nachtrust.
Zo zielig.
Nu ook begonnen met johannesbroodpitmeel. En meneer slaapt ineens vannacht van half 11 tot half 6. Wel helaas daarna beneden wakker.
Geen extra hulp geregeld. Erover praten doet nu al een hoop. Verder even gezorgd dat we er een weekje uit zijn geweest. Even lekker kneuterig naar een landalpark. Leuk voor de oudste en fijn om even de zorg te kunnen delen met mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik zie dat er bijna een maand niet meer gereageerd is. Ook ik ben van de radar geweest. Mede omdat ook bij ons niet alles soepel is verlopen.

Juni, hopelijk heb je meer rust gekregen, zoveel stress is voor niemand goed natuurlijk. Ik heb na alle ellende met de oudste therapie gehad, dat had ik echt wel nodig. Een weekje Landal is heerlijk. Deden wij ook na de heftige periode van onze oudste. Even rust en alles laten landen. Ik merk hier ook dat mijn dochter niet de aandacht krijgt die ze verdiend. Dus wij gaan deze week met z'n tweeën shoppen. Met de trein naar de stad en dan mag ze alvast kleertjes uitkiezen voor haar 3e verjaardag!

Nordic, wat verdrietig dat je meisje op ic heeft gelegen. Het is inderdaad heel heftig om je kind aan de beademing te zien. Hopelijk kun je het een plekje geven.

Overmorgen is Sem 4 maanden. Ik geef nog steeds bv. Maar jeetje, wat kan dat heftig en vermoeiend zijn. Eind januari zijn z'n tongriempje en lipbandje gekliefd. Dat scheelt zoveel ellende! We zijn nu op een punt dat drinken aan de borst voor beiden aangenaam wordt. Hoewel het af en toe nog steeds pijn doet. Maar uiteindelijk komen we er wel.

Hier ook een mama afhankelijke baby, slaapt niet in zijn eigen bedje, gewoon nooit. Altijd bij ons op de arm, borst of in bed. Wiegje is inmiddels verkocht, toch maar een cosleeper aanschaffen.

Ik ben alweer anderhalve maand aan het werk en ik moet zeggen, ik vind het heerlijk. Even weg van alles. Geen baby aan de borst en geen peuter die een middagslaapje overbodig vindt.
Alle reacties Link kopieren
O wat klinkt het allemaal herkenbaar ingieing. En ook voor jou dus een onrustige periode.
Kan jij je ook zo schuldig voelen??
Thomas slaapt heel slecht en heb continue als Thomas wel even slaapt het gevoel dat ik het goed moet maken ofzo ten opzichte van mijn oudste.
Ik merk dat ik emotioneel nog wel in de knoei zit. Ik heb moeite met het feit plotseling te zijn bevallen en daardoor is de 1 op 1 tijd ineens weggevallen.
Ik merk ook dat ik nog snel erg emotioneel word van dingen.
Ik heb besloten om te gaan praten met iemand hierover. Anders houd ik het niet vol ben ik bang.
Ik heb namelijk het gevoel dat ik faal tov beide zoons.
Bij de intake was het erg fijn en werd gezegd dat ik niet zo streng voor mezelf moet zijn. Maar ja makkelijker gezegd dan gedaan.
Het voelt eng om mezelf zo bloot te geven.
Het klinkt nu heel zwaar want verder ben ik echt hartstikke gelukkig. Maar denk dat er nog meer geluk kan zijn als ik weer wat meer blij met mezelf ben.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,
Hoe gaat het nu bij de rest?

Roan is alweer 8 maanden! De tijd vliegt.
Hij is een heerlijk makkelijk kind wat veel lacht!
Qua ontwikkeling doet hij het ook super goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik raak dit topic steeds kwijt!
Maar volgens mij ben ik niet de enige :whistle:

Ik schrijf vooral in het babyvragen topic.
Dochter hier is 7.5 maand en echt een reusje. Volgende week mogen we weer wegen en meten op het cb en ik gok dat ze echt al over de 10 kilo gaat. Bij de 6 maanden was het al 9,3 namelijk.
Ze kan sinds een maand goed tijgeren en ging 2 wk geleden zelf zitten (yay fietsen!!) en begon vandaag met de eerste kruip pasjes. Ze slaapt ontzettend goed en veel. Afgelopen nacht van 19 tot 9.15 geslapen :yes:
Ze krijgt fruithapje en maaltijdhapjes en drinkt graag af en toe slokjes water uit een bekertje of tuitbeker. Stukjes brood wil nog niet echt vlotten. Wel van die baby chipito's of broodkorstjes.

Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje.. De meeste zijn alweer 1 of bijna 1! Gefeliciteerd allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad! Gefeliciteerd allemaal. Hier het weekend een eerste verjaardag gevierd. Wat een feest! Hoop dat het met alle kindjes goed gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven