Zwanger van de 3e

09-07-2017 13:40 1015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.

Wie is er nog meer zwanger van de 3e?

Groetjes Marilyn

marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.

brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.

kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
anoniem_349632 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:07
51.66% gewijzigd
Balen Bam, maar wel goed dat je zo rustig blijft! Zo moeilijk dat je er zo weinig controle op hebt he?

Ik heb afgelopen vrijdag weer een groeiecho gehad, het zag er prima uit. Een iets kleiner kindje, maar niet zo klein dat ik medisch moet bevallen. Wel is het zo dat het beleid is dat er bij 41wk wordt ingeleid. De kans dat ik tot 41 wk kom is erg groot gezien de andere 2. Dus dat zou een derde inleiding betekenen....geen ramp hoor, maar ‘spontaan’ lijkt me het fijnst.

Brianne, gebroken nachten lijken me idd ook zwaar! Durf het bijna niet te vragen, maar wanneer is je verlof over? Ik hoop dat je nog wat tijd hebt om te genieten.
hallo allemaal (voor wie nog mee leest;))!
hoe is het hier?
BAM weer de vruchtbare dagen of niet? hoe gaat t met je?
Dajka hoe is het met jou? Snap dat je hoopt(e) op spontaan. Wie weet gebeurt dat.. ik hoop 't voor je! Ben je al met verlof, ja toch? Hoe voel je je? wanneer ben je ook al weer uitgerekend?
Ik was sinds begin september al weer aan het werk;), 9 wkn na de bevalling. Ik had tot eind september officieel verlof, maar op deze manier kon ik het een beetje spreiden en ben ik deze maand ook nog wat dagen thuis met de baby. Dat vind ik wel heel fijn. Maar het werken zo vroeg na de bevalling, viel me ook wel weer tegen. Kon me nog slecht concentreren op alles. Maar het gaat nu steeds beter gelukkig.
We zijn nu druk bezig met een auto waar de drie kinderstoeltjes op de (voorste) achterbank passen. Hier nog tips of ervaringen?
Hoi brianne, ik zit idd weer op het bankje, 3e ronde. De tijd gaat veel vlugger dan vorige keren dat ik zwanger probeerde te raken. Ben ook veel rustiger nu :) ik heb geen tips wat de auto betreft, ik heb geen partner die een stoel bezet houdt :biggrin: dus voor mij is dat geen issue :)

Ik heb bij de 1e het verlof en m’n overige vakantie uren achter elkaar opgenomen, en bij de 2e na 10 weken weer gaan werken en m’n vakantie uren verspreid opgenomen (dus de 1e weken halve dagen ipv hele dagen). Weet niet wat ik nu zou/ga doen. De 1e ging na een jaar naar de opvang, de 2e met een half jaar. Denk de 3e gewoon meteen anders moet ik ze gespreid weg gaan brengen en m’n moeder (paste 1 dag in de week op toen ze nog baby waren) woont niet om de hoek (30 min rijden) dus dat zou een hoop gedoe zijn elke week. Heb nog even om erover na te denken en/of eventueel een constructie te bedenken :biggrin:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Dajka, bij jou gaat het ook opschieten zeg! Misschien kan je nog een paar keer laten strippen als het met ruim 39 weken en 40 weken nog niet spontaan gebeurd is? Snap dat dat het fijnste voelt (dat kindje zelf aangeeft er klaar voor te zijn). Toitoitoi!

Brianne, over auto's, er zijn uit mijn hoofd een paar opties (is alweer een half jaar geleden dat wij voor deze keuze stonden):
- Citroën C4 (Gran) Picasso
- Renault (Gran) Scenic
- Opel Zafira
- Toyota Prius+ / Prius Wagon
- VW Touran
- Peugot 5008
Of de duurdere modellen, denk aan Seat Alhambra, Ford S-max, Renault Espace, etc.

Een en ander hangt af van welke kinderstoeltjes je (op het oog) hebt. Dus passen passen passen, soms in andere samenstelling (welk stoeltje in het midden?). Niet alle auto's hebben op de achterbank 3 ISO-fix aansluitingen, als je 3 zitjes met ISO-fix wil bevestigen vallen er alweer een aantal af.
Ook je budget bepaalt natuurlijk het e.e.a. in keuze :)

BAM, wanneer is je NOD?

Hier alles goed, kleintje is alweer 4 maanden en doet het geweldig. Over een kleine maand ga ik weer aan het werk. Eigenlijk loopt het allemaal van een leien dakje momenteel en geniet ik me suf! Heerlijk! We slapen goed, we hebben het gezellig, we kunnen gewoon doen wat we al deden alleen hebben we nu een tevreden baby erbij als gezelschap. We knijpen in onze handjes :)
Brianne nog een aanvulling
Toyota verso kan ook, maar verschilt nauwelijks t.o.v. de Prius + / Prius Wagon - die veel zuiniger is vanwege hybride rijden. Want zo'n grote - zware - auto verbruikt natuurlijk ook meer dan een lichtere 2,5-achterbank-auto!
Wat fijn zeepaardje!!! Dat klinkt als muziek in mijn oren :)

Mijn nod is pas de 28e dus dat duurt nog even.
Hoe gaat t hier? Hoe is t bij jou, bam? En dajka al bevallen?

Hoegaat t met de anderen?

Dank zeepaardje voor je info mbt die auto's. We denken nu voor een zafira te gaan. Maar we hebben nog niet de juiste gevonden. Wel een gedoe!
Fijn dat t bij jullie zo goed gaat! Klinkt heerlijk!
Ronde 4 in aantocht... :twisted:
Zwaai, hier ook zwanger van de derde. Las iets voorbij komen over auto's. Wij gaan voor een Multimac. Bewust niet voor een grotere auto gegaan, eergisteren een golf voor mij gekocht en man heeft een kleine station dus dat is ook nog een optie eventueel. De multimac past in onze beide auto's dus dat is makkelijk en ik rij vooral in en om het dorp, heel weinig en man rijdt diesel.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Hi!

Zeepaardje, het klinkt heerlijk hoe het bij jullie gaat!

Brianne, hebben jullie de routine al te pakken? Zware nachten of valt het mee?

Bam, balen! Sta je er nog enigszins relaxed in? Ik ga voor je duimen.

Hier nu 41w1 zwanger! Morgen worden s ochtends door de vk de vliezen gebroken. Hopelijk komen de weeen dan vanzelf op gang. Zo niet, naar het zkh om in te leiden. In elk geval morgen een baby :heart:
Oo dajka ik lees nu je reactie!!! De baby is er dus al?? Is alles goed gegaan? Ik hoop t!

Jammer bam. Hoe voel je je erbij?

Hey choco, wat is een multimac? Gefeliciteerd met je zwsch trouwens :)
brianne85 schreef:
05-11-2018 22:57
Oo dajka ik lees nu je reactie!!! De baby is er dus al?? Is alles goed gegaan? Ik hoop t!

Jammer bam. Hoe voel je je erbij?

Hey choco, wat is een multimac? Gefeliciteerd met je zwsch trouwens :)
Een soort 3 in 1 autostoel van metaal. www.multimac.co.uk. Toegestaan in de meeste Europese landen waaronder Zweden waar ze erg streng zijn. Zit aan de gordelbevestiging wat veel meer gewicht kan dragen dan Isofix en je kunt langer een 5 punts gordel gebruiken.

Ik zag laatst een bots proef met een Isofix stoeltje tot 3 jaar (weet even niet welke groep). En dat stoeltje klapte helemaal naar voren zonder de top tether wat veel auto's en stoeltjes niet hebben alleen een voet op de grond.

Ik denk wel dat het vooral geschikt is met kinderen dicht op elkaar zoals bij ons.
Jaaa ik ben bevallen gisteren. We hebben er een prachtige dochter bij. S ochtends door de vk de vliezen gebroken. Toen zetten de weeen niet echt goed door. Uiteindelijk naar het zkh. Toen ik eenmaal een infuus had ging het supersnel. Ook in bad bevallen, was heel bijzonder.

Nu lekker aan het genieten. Baby slaapt heel veel, moet vast bijkomen van de bevalling. BV doet nog wel wat pijn, gevoelige tepels..en na-weeeen, pfff vallen die even tegen.

Hoe gaat het met jullie?
Ah, gefeliciteerd Dajka, fijn dat het zo goed gegaan is!
Gefeliciteerd dajka!! Leuk om v je te horen en fijn dat t goed gegaan is! Ja die naweeen.... is echt erg he!? Na een dag of 4 werd t bij mij wel echt minder, dus hou vol! En die pijnlijke tepels zijn ook herkenbaar ja.. Hoop dat je verder goed verwend wordt door de kraamzorg en je man. Hoe vinden de andere kids het?
Hallo meiden, lang geleden dat ik hier op het forum was....

Allereerst Dajka van harte gefeliciteerd!! Ik wens jullie veel geluk!

Verder heb ik niet echt bijgelezen...ik kom namelijk afscheid nemen hier.

Om een lang verhaal kort te maken: een derde kind komt er toch niet. Mijn man is weer gaan twijfelen. Daardoor twijfelde ik heel eventjes ook, maar ben toch overtuigd dat wij het allemaal wel redden en aankunnen. Hij helaas niet. Hij wil het bij twee kinderen houden. Een aantal weken geleden is dat besluit definitief genomen, maar zijn twijfels spelen al van kort na de zomer. Dat is ook de reden dat ik hier niet meer geweest ben. Eerst zouden we er eerder dan ''gepland'' voor gaan, deze maand namelijk, en nu dus helemaal niet meer.

Natuurlijk ben ik zielsgelukkig met mijn twee prachtige kinderen. Dat voorop gesteld, ben ik er nu toch behoorlijk stuk van dat mijn diepste wens niet in vervulling zal gaan. Ik heb deze wens ook al een paar jaar. De ene dag gaat het beter als de andere, maar regelmatig word ik overvallen door verdriet. Ik zal het een plekje moeten gaan geven, heb geen andere keus. Ik probeer maar extra te genieten van mijn kinderen en niet te blijven hangen in een somber gevoel, maar dat is niet zo gemakkelijk. Ik mis ook enige steun, want mijn man begrijpt mij niet goed en ik durf dit ook eigenlijk niet met anderen te delen. Bang voor negatieve reacties en onbegrip denk ik...

Meiden ik wens jullie allemaal nog heel veel succes met zwanger worden en heel veel geluk met jullie gezinnen!

Liefs Favery
He favery wat vervelend om te lezen!! Kan me heel goed voorstellen dat je er echt even om moet 'rouwen' (en natuurlijk ben je super gelukkig met je andere twee kids, maar dat kan gewoon naast elkaar bestaan), je had een wens en die gaat nu definitief niet in vervulling... Lijkt me echt verdrietig! Hoop dat je t snel een plek kan geven en mijn advies zou wel zijn om t juist wel met anderen te delen. Weet zeker dat je meer begrip ontvangt dan je verwacht (andere situatie natuurlijk maar ik was bij mn eerste een beetje verbaasd/teleurgesteld dat t een jongen was en geen meisje. Schaamde me er ook voor etc, maar toen ik t deelde met anderen en veel begrip en herkenning enzo kreeg, voelde ik me er al snel veel beter bij..) succes hoor! En hier mag je sws altijd spuien :hug:
Brianne dank je wel voor je reactie. Wat fijn dat jij destijds veel begrip kreeg , ik hoop dat dat bij mij ook zo zal zijn. Mensen kunnen soms hard zijn, maar misschien heb je gelijk en valt het reuze mee.
Favery :hug: . Ik ben het eens met Brianne, misschien krijg je meer steun van je omgeving dan je nu denkt. Mensen hoeven niet perse zelf een derde kind te willen om met je mee te leven. Er is ook een topic: derde kindje (bij kinderen). Daar zitten ook wat dames met een soort gelijke situatie, dat manlief het wat minder/niet zit zitten. Misschien heb je daar nog iets aan? Verder lijkt me het wel goed om het gewoon af te sluiten. Dat eeuwige getwijfel is ook niet fijn.

Hier gaat het heel goed. Dochter is nu drie weken en zo lekker rustig. Dat ben ik helemaal niet gewend, haha. Ze slaapt heel veel en groeit heel goed. Niets te klagen dus. De andere twee kids vinden het ook helemaal leuk. Vooral mijn dochter is heel erg lief voor haar en totaal niet jaloers. Zoonlief is ook heel trots maar vindt het af en toe ook wat onwennig.

Hoe is het verder met iedereen?

Brianne, zit je al helemaal in het ritme? Werken, kids ect?
Hi!

Hoe is het met iedereen?

Hier gaat het heel goed. Baby is tot nu toe vrij relaxed, en ik ook daardoor. Ben helemaal verlieft.

Zoals jullie weten heb ik enorm lang getwijfeld over een derde. En nu vind ik het zo leuk dat ik stiekem wel eens fantaseer over een vierde. Bizar he? Is dit herkenbaar voor iemand?

Ik zit nog steeds op een roze wolk met een goed slapenende baby en een man die veel doet met de andere twee kids. Misschien denk ik er straks weer heel anders over als ik weer werk en het veel drukker wordt.
Hey dajka! Leuk v je te lezen en super dat t zo goed gaat! Fijn zeg. Echt genieten dan. Ik herken t niet helemaal hoor haha. Ik weet vrij zeker dat ik ooit een vierde wil maar juist sinds nr 3 er is denk 'nou pfff eerst dit maar weer overleven'.. niet dat ik er niet ook v geniet hoor, ik vind t heerlijk weer een baby te hebben, maar ik weet soms gewoon niet hoe ik t allemaal moet doen. Vooral idd sinds mn man weer veel weg is en ik vaak alles alleen moet doen. En de baby nog vaak 2x per nacht wakker wordt. Maar goed, ik weet dat dit tijdelijk is, zo'n eerste jaar is gewoon t pittigst vind ik.
Maar wel super leuk dat t jou zo goed bevalt! Lekker v genieten!!

Hoe is t met de anderen? bam, al zwanger :)?
brianne85 wijzigde dit bericht op 16-12-2018 09:25
0.28% gewijzigd
Dajka gefeliciteerd!
Ik herken het wel. Vrij snel na de tweede had ik een wens voor een derde (man niet). Nu is de derde er en die is zó onwijs makkelijk dat ik heel vaak denk: we kunnen er nog wel eentje bij hebben! Maar de zwangerschap viel me echt tegen (eerste 4 maanden ziek, hele zwangerschap last van mijn bekken, vanaf 18 weken dieet ivm diabetes), de bevalling was prima maar pittig en had een vervelende nasleep waar bij een volgende bevalling een flink verhoogd risico op is. En eerlijk, nu is de kleine makkelijk maar straks krijgt het een eigen willetje en dan heb ik er dus 3 om te "managen" - zwemles sportclubjes speelafspraakjes en dan teleurstelling dat de andere(n) mee moeten of juist niet mee mogen. En nu voel ik nog genoeg vrijheid om speelafspraakjes mee naar ons huis te nemen. En dan praktisch, we zouden de zolder moeten verbouwen, de auto wordt dan wel krap, en OMG een tweeling lijkt me heel leuk maar dan heb je er dus 5! 😄

Hier loopt alles op rolletjes al is iedereen bij vlagen ziek. De jongste vorig weekend, de middelste en ik kwakkelen nu. En hoewel we goed slapen ben ik toch moe. Dus ik ga koffie zetten. Fijn weekend allemaal!
zeepaardje55 schreef:
15-12-2018 10:04
Dajka gefeliciteerd!
Ik herken het wel. Vrij snel na de tweede had ik een wens voor een derde (man niet). Nu is de derde er en die is zó onwijs makkelijk dat ik heel vaak denk: we kunnen er nog wel eentje bij hebben! Maar de zwangerschap viel me echt tegen (eerste 4 maanden ziek, hele zwangerschap last van mijn bekken, vanaf 18 weken dieet ivm diabetes), de bevalling was prima maar pittig en had een vervelende nasleep waar bij een volgende bevalling een flink verhoogd risico op is. En eerlijk, nu is de kleine makkelijk maar straks krijgt het een eigen willetje en dan heb ik er dus 3 om te "managen" - zwemles sportclubjes speelafspraakjes en dan teleurstelling dat de andere(n) mee moeten of juist niet mee mogen. En nu voel ik nog genoeg vrijheid om speelafspraakjes mee naar ons huis te nemen. En dan praktisch, we zouden de zolder moeten verbouwen, de auto wordt dan wel krap, en OMG een tweeling lijkt me heel leuk maar dan heb je er dus 5! 😄

Hier loopt alles op rolletjes al is iedereen bij vlagen ziek. De jongste vorig weekend, de middelste en ik kwakkelen nu. En hoewel we goed slapen ben ik toch moe. Dus ik ga koffie zetten. Fijn weekend allemaal!
Wat een leuk geschreven post van jou! :) Fijn weekend!
Haha zeepaardje, door jou post sta ik weer even met beide benen aan de grond. Straks worden ze ouder en idd ook weer drukker om alles te ‘managen’. En Idd, een zwangerschap zou ik ook weer tegen op zien. Fijn dat het bij jou ook zo soepel gaat.

Brianne, ik herken jou gevoel wel. Ik had dat na nr 2 heel sterk. Oudste was nog geen twee, jongste was erg onrustig en een man die veel werkte. Ik moest daar echt even van bijkomen. Wilde wel een nr 3, maar zag niet voor me hoe dan. Gaat jou oudste al naar school?

Hier vandaag een regeldag, nou ja, ik hoop dat het een regeldag is, haha. Kan baby met geen mogelijkheid wegleggen, veel voeden, onrustig. Ik kom echt helemaal nergens aan toe.

Raffa, hoe is het bij jou? Situatie nog hetzelfde?

Bam, ik hoop dat je snel geluk hebt!
Gelukkig nieuwjaar hier iedereen! Hopelijk heeft iedereen een mooi en gezond jaar met evt een derde baby, mocht dat gewenst zijn;)

En dajka, was t een regeldag?

Hoe is t idd bij jou raffa? En bij jou bam?

Fijn dat t bij jullie lekker gaat zeepaardje!

M'n oudste zit idd op school dajka. Dat scheelt al wel. Maar als de baby nou eens wat beter zou gaan slapen zou dat wel fijn zijn.. En voor nu (tot maart, daarna zien we wel weer even) heeft mn man 1 dag per 2 wkn vrij gevraagd/thuiswerken, zodat ik de spitsuren dan met hem kan delen. Dat voelt ook al 'lichter'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven