zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat de groep weer groter is geworden! Welkom!

Handig wel als je je lichaam kan volgen. Ik heb eergisteren ook mijn ei gevoeld, en de dag nadien was mijn afscheiding helemaal anders. Ik had al twee dagen voordien steken en aanhoudende zeurende pijn en de dag zelf zeer gevoelige borsten, voelde heel onwennig, vreemd bijna, kan het moeilijk anders omschrijven.

Mijn huisdokter vroeg vorig jaar of wij al aan kindjes dachten en hij zei dat wanneer ik stop met de pil eens langs mag komen voor bloed te trekken. Hij kijkt dan na of ik tekorten heb en eventueel extra vitaminen moeten nemen. Voor de rest niets speciaal gedaan.

Ik eet redelijk gezond, we roken allebei niet. Alcohol gebruik is sinds de pilstop op een zeer laag pitje. Dit omdat mijn familie graag al eens wat (te veel) drinkt en het valt zo hard op als ik plots een glaasje zou afstaan. Dus ben al sinds juli aan het zeggen dat ik niet meer drink en ze hebben zich er voorlopig bij neergelegd. De eerste weken werd ik wel ondervraagd of het zo ver was (hihi ze moesten eens weten) en dan kon ik gemakkelijk neen zeggen

Sushi eet ik wel ZOOOOO GRAAG... dat ga ik echt wel missen...

Mijn tante heeft een buitenverblijf in Spanje en daar gaan we elk jaar heen. Zij is ook altijd geweest als zij zwanger was van mijn neef en nicht en sinds deze zomer heeft ze heel duidelijk laten merken dat ook babies welkom zijn. Het bedje en maxicosi staan klaar daar om te gebruiken haha handig wel! Voorlopig sta ik daar allemaal voor open zo lang ook de kleine er van kan genieten.

Oh Koekiemonster! Waar in Tanzania ben je geweest? Ik ben toen ik 16 was een maand naar Monduli geweest om les te geven! Super mooi daar! De laatste week heb ik de Kilimanjaro getrotseerd dat zijn mijn mooiste herinneringen!

Ik herken trouwens echt dat dubbel gevoel! Wil niet liever zwanger worden maar toch even wachten kan geen kwaad e! We hebben dit weekend onveilig geklust (op ei dag), toen ik vriend hier op wees zei hij 'maakt niet uit dan is het maar zo' Hij heeft wel buiten de kerk gezongen dus ik vermoed dat er niks aan de hand is. Toch spannend om te weten dat het echt wel kan gebeuren nu maar ook ergens blij dat we nog paar maandjes wachten!

Is er iemand onder jullie die leuke tijdschriften leest? In Zappy ouders staan altijd leuke artikelen maar er bestaat blijkbaar ook Zappy zwanger maar deze vind ik niet in Belgie....
Wij zijn deze zomer naar Rhodos (Griekenland) gevlogen toen ons dochtertje 9 maanden was, dat was prima te doen. Ze heeft op zowel de heen- als de terugreis eventjes geslapen en de rest van de tijd kreeg ze zoveel aandacht van mede-passagiers, dat ze al die tijd vrolijk heeft zitten lachen en genieten.

Bij mijn eerste zwangerschap was ik heel obsessief bezig met zwanger worden, ik hoop dat dat deze keer minder zal zijn. Ondanks dat we nog niet echt begonnen zijn, ben ik alweer volop bezig met namen verzinnen.

Ik lees overigens geen tijdschriften. Alle informatie en artikelen lees ik op internet.
Hier ook geen tijdschriften. Wel een (afgesloten) pinterestbord over zwanger worden!
Ik heb tijdens mijn zwangerschapsverlof voordat de baby kwam een enorme stapel ouders van nu tijdschriften gelezen, die had mijn zus nog liggen. Maar toen was ik er ook wel weer klaar mee.
Tof al die vakantieverhalen! Ik wil ook hihi

Ik merk mijn eisprong ene maand wel goed, andere totaal niet.

Merk wel dat ik veel bezig ben met kijken naar babydingen en nadenken over namen en alles

vind het spannend, soort verliefheidskriebel soms bijna. maar ook eng. lastig zo een dubbel gevoel!
Ik lees ook eigenlijk nooit tijdschriften MC. Klinkt wel leuk. Ga ik misschien toch ook maar eens naar kijken. ik zoek alles wat ik wil weten inderdaad ook op op internet.

Leuk matroesjka! Wist helemaal niet eens dat dat ook kon!

Ja he, thistime! Goede beschrijving van het gevoel! ben ik inderdaad ook zo erg mee bezig. Dat gaat mijn vriend allemaal alleen nu nog eventjes te ver. Over 5 dagen de laatste pil is al een hele hoge muur voor hem! denk dat hij pas over namen en spulletjes na wilt denken als ik een zichtbare baby buik heb! Zo anders voor mannen!
@tijdschriften. Ik kijk wel eens naar van die tijdschriften in winkels. Dan blader is ze snel even door. Ik vind die tijdschriften wel leuk maar ik zal ze pas gaan kopen wanneer ik zelf zwanger zou zijn denk ik. Misschien leuk voor in mijn verlof.:)

@eisprong vroeger voelde ik die wel. Maar ik was er niet mee bezig op wat voor moment dat in mijn cyclus was. Dus nadat ik met de pil gestopt ben ben ik daar wel benieuwd naar.

ook hier is mijn vriend nog niet bezig met namen voor kinderen of spulletjes. Die heeft echt zoiets van dat zien we wel als je zwanger bent hoor. Wij krijgen eind november sleutel van nieuwbouwhuis. Wij hadden het er over of we de kamers boven ook moeten verven met een kleurtje i.p.v. alleen witte muren. Ik zelf heb zoiets van met onze slaapkamer vind ik dat wel erg leuk een muur een kleurtje geven. De kamer die we als toekomstige kinderkamer in gedachten hebben vind ik prima als we alle muren wit houden en tegen de tijd dat we een baby verwachten omtoveren tot kinder kamer. Vriend had echt zoiets van nou we kunnen de muur toch wel verven en tegen die tijd een andere kleur geven. Wel grappig hoe verschillend we daar dan over denken.
Wij hebben de muur van de babykamer aquablauw gemaakt tijdens de verhuizing. Na een paar maanden was ik zwanger en bleek dat we een meisje verwachtten, maar we hebben de muur gewoon blauw gehouden.

De rest van de kamer hebben we ingericht met roze en grijze accessoires.
De muur van onze babykamer zit nog onder plukken behang. Moet nog geklust worden
Hier moet er in huis ook nog aardig wat gedaan worden! Zoon zal naar een andere kamer verhuizen zodat zijn kamer de babykamer blijft. Nummer 2 zal dus in zijn huidige kamer gaan slapen. Maar kamer waar zoon dan in komt moet nog helemaal leeggehaald worden. En die staat VOL haha. Al die spullen moeten dan naar de zolder die we eerst nog helemaal moeten verbouwen

En uiteraard wil ik nieuwe kamer van zoon even aanpakken en misschien babykamer ook even een nieuw likje verf geven. Dus we gaan deze winter flink klussen in huis! Komende weken gaan we beginnen met het eerste schuur-en schilderwerk op zolder.
Hier voor deze winter 2 kozijnen (buiten), toekomstige kinderkamer, overloop en trap (vloer) en nog wat aankleding voor het huis op het lijstje.

Oh en de tuin moet ook nog gedaan worden. En onze moestuin moet ook ff klaargemaakt worden om volgend jaar te beginnen.

Waar haal ik extra uren voor mijn dag?
Hier moeten we plek zoeken voor andere meubels/spullen/zooi wat nu op de toekomstige kinderkamer staat! Is al wel geschilderd en goede vloer etc. Wel wil ik denk ik nog een kleurtje op 1 van de muren. Iets neutraals dus niet blauw of roze. Misschien grijs of een aarde tint, als het maar geen poep kleur is haha..

Drukke plannen allemaal! Gelukkig voor vele volgt er daarna een mooie vakantie of reis!

Nog maar 3 maanden en het is alweer 2017!
Poepkleur kan best praktisch zijn op de muur van de babykamer
@lalamemme ja je hebt gelijk over 3 maanden is het al januari! Jeetje wat gaat die tijd snel zeg.
@matroesjka hahaha ????

@kaartje over het algemeen wel, of zo achter af gezien. Maar die paar maanden wachten tot nu toe (ik stel me aan, vele hebben heel heel heel veel langer gewacht) leken wel een eeuw! als ik terug kijk in no time voorbij gevlogen haha!
Moest natuurlijk een poppetje zijn.. maar werden vraagtekens.
Ja ik ben pro-wachten maar heb er nu wel heel veel zin in!
@lalameme ik snap je helemaal hoor. Wachten vooraf duurt altijd een eeuwigheid.
Goedemorgen moeders in spe

Ik werd vannacht ineens wakker, helemaal in paniek of ik wel het goede pakket bij mijn zorgverzekering had voor nu natuurlijk nog helemaal niet van toepassing maar in december wel even in de gaten houden.

Qua kinderkamer: wij hebben vorig jaar tijdens de verbouwing stiekem al rekening gehouden met welke kamer de kinderkamer zou worden. Hier hebben we 1 muurtje grijs behangen en de rest is gewoon wit. Deze kamer is nu onze logeerkamer maar op zolder hebben we nog 2 ongebruikte kamers dus de logees verkassen daar maar heen

De tijd vliegt wel echt voorbij inderdaad! Nog maar een maand, dan stop ik al met de pil! Heel onwerkelijk nog.

Ik wil me de komende weken eigenlijk nog eens wat meer inlezen hoe het in je lichaam ook al weer allemaal werkt qua de precieze cyclus, hormoonspiegels, gele lichaam enzo.. Ik merk dat ik me wil voorbereiden dus wat extra kennis lijkt me niet overbodig
Ja ik heb er ook echt flink zin in! Zoveel kriebels.

Ik heb nog 2 pillen. 1 voor vanavond en 1 voor morgen. Zoooooo spanneeeend!

Komt allemaal zo onwijs dichtbij dames!

Ik snap je voorbereidings drang volkome! ik doe niet anders.. echt erg. Inderdaad de zorgverzekering ook al een beetje bekeken. Je moet vooral kijken of je je extra wilt verzekeren om de kraamzorg volledig vergoed te krijgen en eventueel voor wen ziekenhuis bevalling. Ik heb via independer gekeken en is echt 2 euro duurder om je extra te verzekeren dus denk dat ik dat wel ga doen! en eventueel fysiotherapie.. ook handig! verder snap ik er weinig van haha..
Ik heb ook nog maar 5 pillen
Oh gos ik vind het gewoon spannend voor jullie
Voor jou komt het ook al echt heel dichtbij! Mijn laatste pil strip viel me mee haha.. was zo op! en ja ik nam er gewoon 1 per dag haha.

Zo benieuwd, 5 dagen wachten en dan nog 5 dagen nep ongesteld. Dan wachten op de eerste echte menstruatie! Denk dat dat de eerste keer word dat ik ik blij ben ongetseld te zijn haha.
Spannend matroesjka! Leuk dan lopen we een beetje gelijk. Misschien. Als we niet onwijs erg moeten ontpillen .. al die horror verhalen van maanden niet ongesteld worden. Dat lijkt me echt verschrikkelijk.
Wat leuk meiden! En spannend!!! Hopelijk niet te veel last van ontpillen inderdaad.

Ik denk dat het zeker goed is om je een beetje voor te bereiden door wat te lezen. Toch fijn als je weet wat je lichaam allemaal doormaakt. Ik ga komende maand mijn spiraal laten verwijderen.

Wij zijn vorig jaar verhuisd dus nog een babykamer is ook al redelijk rekening mee gehouden commode en kledingkast schuiven wij gewoon door. De oudste gaat dan denk ik een 'grote' meiden kamer krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven