zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Hey allemaal!

Sorry dat ik zo weinig reageer. Door al die advertenties op het forum is het zo slecht in gebruik geworden dat ik er een beetje klaar mee ben. Niet met jullie dus, maar wel met het forum an sich.. Op mijn telefoon is het helemaal niet te doen met wegklikken, niet kunnen scrollen enz.. Vandaar mijn afwezigheid. Nu toch even achter de laptop gekropen voor wat reacties!

Lalameme, hoe is het met jou?

Kashri, fijn dat je een manier hebt gevonden om borstvoeding te laten werken! Knap van je!

Kaartje, hoe is het met jou en de kleine meid? Beginnen jullie een beetje aan elkaar te wennen? Lukt het met borstvoeding? En herstel je goed?

Vlammetje, wat spannend dat jullie ook weer gestart zijn. Hoe is je cyclus?

Dookster, gaat alles goed met jullie dochter? Lekker aan het genieten hopelijk!

Hier gaat het goed. Ik heb het idee dat we de gebruiksaanwijzing van dochter nu echt doorhebben ;-) Ze is erg tevreden en heel vrolijk. Het slapen in haar bed lukt nu ook erg goed overdag, wat heel fijn is met een peuter erbij. Over 3 weekjes moet ik weer beginnen met werken. Stiekem heb ik daar nog niet zo'n zin in, ik vind het zo heerlijk om met de kinderen thuis te zijn! Maar zodra ik begonnen ben vind ik het vast ook wel weer leuk om aan het werk te zijn hoor. Zit nu nog even in de ontkenningsfase haha.
Alle reacties Link kopieren
@rii ik vind al die advertenties ook super irritant! Vooral op mobiel bijna niet te doen. Toch forum ik nog lekker door. Fijn dat jullie steeds een beter ritme krijgen. Ik kan mij indenken dat je nog geen zin hebt om te werken. Je sluit dan toch een periode thuis af en je kinderen moeten weer naar de opvang. Waarschijnlijk als je werkt is het zoals je zegt toch wel heel leuk.

@hier wij hadden een top kraamhulp. Fijne kraamweek gehad. Van genoten. Maar toen ze weg gingen ook blij dat we alles zelf konden doen. Wat meer rust. Dochter is vandaag alweer 2 weken oud. Tijd gaat snel. Borstvoeding is goed op gang. Af en toe nog wel moeilijk momentje omdat dochter soms veel voedingen op een dag vraagt. Ik bekijk het nu zo zo lang ik de borstvoeding goed vind gaan ga ik er mee door. Wanneer het weer de verkeerde kant uit gaat stap ik over op flesvoeding. Dat geeft mij wel rust.
@kashri knap dat jij zo hebt door gezet met de borstvoeding!

@lala hoe gaat het?

@vlammentje hoe is het met jou?
@kaartje, gaat goed hier! Eerste ronde helaas niet gelukt, ging er toch een beetje vanuit omdat ik vorige keer direct zwanger was (dom natuurlijk) en nu weer dezelfde symptomen had dus ik was wel wat teleurgesteld. Maar inmiddels alles weer prima en ik geniet even van de wijntjes en de sushi. Vanaf dit weekend gaan we voor ronde 2 en volgende week waarschijnlijk de ovulatie. En dan begin januari maar kijken of het gelukt is.

Mooi dat het goed gaat met de borstvoeding! Ik vond het ook super intensief die periode. Dat had ik echt onderschat. De overgang naar de fles (rond 12 weken) vond ik heftig omdat ik het moeilijk vond los te laten en te stoppen maar het gaf uiteindelijk veel rust omdat mijn man ook voedingen kon geven. Dus luister goed naar jezelf en een blije moeder is heel belangrijk!

Hoe is het met de rest?
Kaartje hoe veel voedingen krijgt ze nu? Ik zit hier met 6 weken ook nog op +/- 10 voedingen per dag hoor. Zoon krijgt nog wel iig 1 fles per dag. Soms 2 zoals vandaag als ik ergens ben waar bv minder handig is. Maar de bv loopt ondertussen zo lekker dat het me steeds minder moeite kost. We gaan nu de kant op van trui omhoog, kind aan de tiet en verder waar ik mee bezig was. Dus...het wordt beter.

Vlammetje jammer dat de eerste ronde niks werd.

Rii jullie ritme klinkt fijn!

Hoe is het met de rest?
Oh en stel kleine doelen en evalueer dan. Ik had mezelf als eerste doel 4 weken bv gegeven. Daarna 6 weken en nu wil ik iig doorgaan tot 12 weken. Zo heb je voor jezelf een eindpunt om op moeilijke momenten naar uit te kijken. En als het dan nog te doen is dan ga je gewoon lekker door.
@kashri hier ook ongeveer 10 voedingen op een dag. Vrij normaal denk ik. Goed idee om kleine doelen te stellen. dochter groeit goed naar mijn idee. Het ligt ook meer aan mij zelf ik vind het een zware verantwoordelijkheid alle voedingen zelf moeten doen.
Onze zoon heeft natuurlijk vanaf dag 3 ook uit de fles gedronken en die ene fles op een dag kan ik nu ook al uitbesteden. In de praktijk schiet ik daar weinig mee op trouwens maar dat is weer een heel ander verhaal.
@vlammetje jammer dat 1e ronde niet gelukt is. Op naar ronde 2. Altijd weer spannend dat zwanger worden.
@kashri ja en over een aantal weken kan ik natuurlijk ook kolven en 1 voeding met fles geven. Dat geeft al wat meer vrijheid denk ik.of tenminste het gevoel dat ik meer vrijheid heb.
Wat fijn dat het met jullie en de kleintjes zo goed gaat, fijn om jullie berichten te lezen!

Kashri wat heerlijk dat het allemaal zo goed gaat nu! Ben heel blij voor je.

Begrijpelijk ri! Je hebt zo lang van ze kunnen genieten, gek om dan weer te moeten beginnen! Goed om weer van je te horen, wat fijn dat jullie een lekker ritme gevonden hebben.

Hier weer de eerste druppels bloed verloren. Wel mijn korte lf met 1 dagje kunnen verlengen. Het begon vandaan en dat is dag 7! Achja, dan maar iets anders zoeken om blij om te zijn!. 2018 it is. Hopelijk.

Ik heb weinig tijd dus helaas geen uitgebreide reactie nu, maar die komt nog hoor!
Wat fijn om te lezen dat de bv lekker loopt bij jullie kashri en kaartje. Hier gaat het ook goed, maar ik zit nu soms al op 6 voedingen per dag, meestal 7 dus ik mag echt niet klagen. ‘S nachts slaapt ze soms 5 uur door wat echt heerlijk is.

Ri, je verlof er al weer bijna op! Ik zie er echt tegen op om straks weer te beginnen. Ook met de borstvoeding zie ik werken als een uitdaging, wil namelijk wel daarmee doorgaan.

Lala, elke maand hoop ik met je mee en snap daarom best dat je ervan van baalt dat het dit jaar niet is gelukt. Knap dat je toch positief blijft denken :hug:

Vlam jammer dat de eerste ronde niet is gelukt. Geniet van de dingetjes die je nu nog (hopelijk nog maar) even mag.

Hier de 5 weken ‘dip’ gehad. Ze heeft enorm veel gehuild, echt ontroostbaar voor 4 dagen en nachten. Dat heeft mij ook heel wat tranen gekost, ik voelde elke snik door m’n hele lijf op een gegeven moment. Nu is ze sinds eergisteren weer het zonnetje in huis en kan ik dus ook weer lachen en genieten. Af en toe krijg ik een heerlijke lach van der en dan smelt m’n hartje en is alles weer goed :)
In the end we only regret the chances we didn't take.
Wat balen vlammetje van ronde 1. Ik begrijp heel goed dat je het best een beetje verwacht had. Ik duim voor een positieve test in januari voor jou! :hug:

Naar dat het zo heftig was dookster! :hug: Maar wat fijn dat het de laatste dagen beter gaat. Hopen dat jullie dit kunnen doorzetten zodat jullie dan echt kunnen genieten van elkaar! Heerlijk he, die baby glimlachjes, daar doe je alles voor! En dankjewel voor je lieve bericht. Positief denken word helaas steeds moeilijker.

Maandag bel ik de huisarts, dat heb ik vaker gezegd alleen ik voel een mega drempel. Alleen nu moet het echt.
Lala waarom voel je een drempel?
Ik ben bang dat er iets mis is kashri. vriend wil geen behandelingen, iniedergeval nu en in de nabije toekomst niet. Misschien nooit. Ben mij er ook van bewust dat het mee kan vallen hoor.
Waarom wil je vriend ook alweer geen behandeling? Vind dat wel pittig voor jou hoor.
@lala ik heb met je te doen. Ik denk dat hoe moeilijk dan ook de Huisarts bellen een goed idee is. Ik steun je even vanaf hier. Je kunt het.
Stel jij hebt hormonen nodig die je kunt slikken of prikken om zwanger te raken staat je vriend daar ook niet voor open?
Ik vind het ook pittig voor je.
Vriend heeft het gevoel dat het kindje dan niet eigen is. Ik kan mijzelf best indenken dat stel ik zou zwanger worden dmv iui, ivf of icsi het romantische gevoel eromheen eraf af is. Ik bedoel je word dan niet zwanger op de "normale" manier. maar voor mij is het willen van een gezinnetje met kinderen veel groter.. hij heeft liever geen kinderen als het niet op de natuurlijke manier kan. hij keek heel bedenkelijk toen ik zei dat ik er niet direct van uitga dat een iui, ivf of icsi behandeling nodig is, maar dat ik eerder vermoed iets van hormonen te moeten krijgen. Dat vind hij eigenlijk al niet fijn dus.. maargoed, die hormonen zullen mij waarschijnlijk ook helpen met die horror menstruatie buiten dat ik er dan hopelijk als het nodig is zwanger mee zou kunnen worden..

Even afwachten wat de huisarts dus gaat zeggen, wat de stappen zijn en wat er uit eventuele onderzoeken komt. iui, ivf of icsi moet je echt samen doen, die beslissing kan ik niet alleen maken. Maar zelf vermoed ik dat ik best ook geholpen kan zijn voorlopig met progesteron, mijn lf is zo kort, als ik dat zou krijgen en hij word daar langer van heb ik gevoelsmatig iniedergeval een eerlijke kans.. maargoed, ik ben geen arts.

Dankjullie wel, voor wederom lieve woorden. Fijn dat ik alles nog steeds bij jullie kwijt kan! als ik wist dat er uiteindelijk een kindje komt, dan is het allemaal helemaal goed, ik bedoel er zijn zoveel ergere verhalen hier op het forum.
@lala, moeilijk hoor, de situatie waar je in zit, dat jullie ideeën over de eventuele medische molen niet op 1 lijn liggen. Blijf toch met elkaar in gesprek gaan hierover. Goed dat je de stap naar de huisarts zet! Knuffel!

@Kahri en kaartje; fijn dat het goed gaat met de borstvoeding! Ik heb bij mijn eerste kindje uiteindelijk zo'n 8 maanden volledig borstvoeding gegeven (en op het werk gekolfd), daarna ben ik het gaan afwisselen met kunstvoeding en gaf ik alleen nog 's ochtends en 's avonds de borst tot hij 1 jaar was. Ik ben benieuwd of ik het deze keer weer zo lang ga volhouden.

@dookster, wat fijn dat je nu weer uit het dipje bent en ze weer vrolijk is!

@vlammetje, kan me goed voorstellen dat je nu toch wat teleurgesteld was dat het niet de eerste ronde weer raak was. Op naar ronde 2!

Hier alles goed, al weer 26 weken zwanger en voel me goed.
Even een :hug: voor jou lala. Wat lijkt me dat moeilijk. Ben benieuwd wat de dokter zegt, goed dat je, jezelf over die drempel heen wilt gaan zetten.
@worteltaart 26 weken zwanger alweer. Fijn dat je je goed voelt. Hoe oud is je zoontje nu? Ik vind het knap 8 maanden borstvoeding geven en daarna nog 2x per dag tot je zoontje 1 jaar was.

@lala je mag altijd je verhaal hier kwijt! Weten je ouders eigenlijk van jullie kinderwens?

@hier gaat het steeds beter. De nachten gaan ook steeds beter. Dochter komt nog wel voor 2-3 voedingen maar slaapt daarna weer verder. Dat is een stuk fijner dan nachten wakker vanaf 01:00 tot 05:30 bijvoorbeeld. Ik hoop dat deze trend zich doorzet. Ik merk dat ik door wat meer slaap mij ook een stuk beter voel. Ik zit op dit moment wel op mijn roze wolk. Dat was een paar dagen in de kraamweek en een aantal dagen erna wel anders als ik eerlijk ben. Ik voelde mij daar best schuldig over. Maar waarschijnlijk hoort het erbij.
@lala tja ergens snap ik je vriend ook wel omdat ik er ook een beetje zo in stond. Maarrrrr....ik kan me zo voorstellen dat als het bij ons echt moeilijk was geworden ik van gedachte zou veranderen. Geen kind kunnen krijgen is in theorie denk ik iets anders dan in praktijk. Misschien heeft je vriend ook gewoon meer tijd nodig. Maar wie weet komt het idd helemaal niet zo ver!

@worteltaart 26 weken alweer. Hoe is dat nou, een tweede zwangerschap? Ik heb zo genoten van deze zwangerschap en met een tweede is natuurlijk heel anders. Vind dat stiekem wel jammer. En 8 maanden bv chapeau! Ik hoop als ik ga werken ook te kunnen combineren. Zie kolven niet zo zitten op het werk.
Kaartje, hier net zo hoor, ook geen roze wolk de eerste twee weken. En met de huildip van ons meisje voelde het eerder als een grijze donderwolk. Schijnt inderdaad heel normaal te zijn. En ik voel me beter op de momenten dat zij zich goed voelt, dus ik maak me niet te druk. Gewoon bespreekbaar houden over hoe je je voelt. Ben blij dat je nu wel de roze wolk ervaart.

Kashri, ik zie kolven ook niet zitten. Dus hoop ook dat de bv met werken te combineren is. Is er alweer een fles af? Dat wilde je graag toch?
Even snel,

Afspraak staat voor donderdag ochtend 8:20 uur. spannend.

Bedankt voor alles! :hug:
Wat spannend Lalameme, goed dat je gebeld hebt! Alvast veel succes en sterkte donderdag. :hug: Ga je alleen of gaat je vriend mee?

Worteltaart ook al weer 26wk, wow! Gaat snel! Kan je een beetje genieten van de zwangerschap?

Dookster en kaartje: het is helemaal niet raar of ongewoon om niet op een roze wolk te zitten hoor! Het is ook allemaal niet niks: je hele leven staat ineens op z'n kop, je lijf zit vol met hormonen en dan heb je een baby die (veel) huilt en je niet weet wat er aan de hand is en hoe je baby stil krijgt. Geen wonder dat die wolk dan grijs kan zijn. Over blijven praten kan helpen inderdaad en als je echt het idee hebt dat je in negatieve gedachten blijft zitten, dan hulp inschakelen! Gelukkig lijkt dat bij jullie niet nodig, maar weet dat je daarin echt niet de enige bent en je je niet schuldig hoeft te voelen!
Ik mag wat dat betreft echt niet klagen, heb de eerste tijd vooral als roze wolk ervaren maar merk wel dat je toch echt wel even tijd nodig hebt om aan je nieuwe rol te wennen en je kindje echt te leren kennen. Mijn ervaring is dat het rond een maand of 3 echt beter en makkelijker gaat. Zoals ik ook al schreef: dan heb je de gebruiksaanwijzing van je kindje pas helemaal door en zit baby lekkerder in zijn/haar vel meestal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven