Zwanger - voetballen
dinsdag 2 april 2019 om 14:30
Hoi!
Ik ben nu 11 weken zwanger. Volgende week donderdagavond spelen we een wedstrijd en mijn team heeft niet veel spelers. Ik twijfel een beetje wat ik doe. Ik ben dan 12 weken + 1 of 2 dagen zwanger.
ik moet die donderdag ook werken. De wedstrijd is uit, ,45 min rijden en om 19.45
Ik weet wel dat ik zelf de keus moet maken, maar plaats dit op forum om andere ervaringen te horen van anderen. Wat deden jullie en wat zouden jullie doen, wat 'mag' qua voetballen tijdens je zwangerschap.
Groetjes!
Ik ben nu 11 weken zwanger. Volgende week donderdagavond spelen we een wedstrijd en mijn team heeft niet veel spelers. Ik twijfel een beetje wat ik doe. Ik ben dan 12 weken + 1 of 2 dagen zwanger.
ik moet die donderdag ook werken. De wedstrijd is uit, ,45 min rijden en om 19.45
Ik weet wel dat ik zelf de keus moet maken, maar plaats dit op forum om andere ervaringen te horen van anderen. Wat deden jullie en wat zouden jullie doen, wat 'mag' qua voetballen tijdens je zwangerschap.
Groetjes!
dinsdag 2 april 2019 om 14:36
dinsdag 2 april 2019 om 15:24
Ik zou het niet doen, maar ik denk dat het officieel net op de grens ligt of het wel kan of niet. En even overleggen met je verloskundige? Bij mij vorige zwangerschap begon ik rond week 11 ontzettend te bloeden en dat is ook niet meer gestopt. Ik was toen ontzettend blij dat ik met 6 weken gestopt was met voetballen, zodat ik niet kon denken: wat als?
dinsdag 2 april 2019 om 16:27
dit is mij ook verteld door mijn verloskundige, dus als je contact sport doet: stoppen met 12 weken want risico op bal, elleboog, knie in je buik is te groot. (ik deed zelf overigens niet aan een contact sport, voordat iemand op het forum denkt dat ik sportief ben)SallySpectra* schreef: ↑02-04-2019 15:16Volgens mij worden contactsporten afgeraden vanaf ongeveer 12 weken.
dinsdag 2 april 2019 om 17:01
Voetbal kan inderdaad tot 12 weken, daarna komt de 'baby' boven je schaambot uit en ligt het niet meer beschermd. Die 1 a 2 dagen maken daarop niet zoveel uit lijkt me.
Eerste zwangerschap ben ik al eerder gestopt ivm zomerstop, tweede zwangerschap met 13 weken om nog mee te kunnen doen met een leuk toernooi.
Eerste zwangerschap ben ik al eerder gestopt ivm zomerstop, tweede zwangerschap met 13 weken om nog mee te kunnen doen met een leuk toernooi.
dinsdag 2 april 2019 om 18:04
Ik zou niet durvenflorence13 schreef: ↑02-04-2019 16:27(ik deed zelf overigens niet aan een contact sport, voordat iemand op het forum denkt dat ik sportief ben)
Ik zou het aan de verloskundige vragen idd omdat je net op de grens zit.
Ik heb tot 39.5 week gesport met beide kinderen maar dat was geen contactsport. En ik fietste, maar dat vonden mensen nogal raar geloof ik (geen idee waarom... was beter dan lopen voor mij)
donderdag 4 april 2019 om 20:33
donderdag 4 april 2019 om 21:18
Hardlopen is echt niet te vergelijken met een contactsport.Bedjeindezon schreef: ↑04-04-2019 20:33Ik zou gewoon gaan. Baby ligt nog achter je schaambeen en als je een klein beetje oppast kan het echt geen kwaad. Ik heb tot 16 weken paardgereden en ik ken verschillende mensen die tot vér in de zwangerschap fanatiek gesport hebben (hardlopen).