Zwanger - voetballen

02-04-2019 14:30 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik ben nu 11 weken zwanger. Volgende week donderdagavond spelen we een wedstrijd en mijn team heeft niet veel spelers. Ik twijfel een beetje wat ik doe. Ik ben dan 12 weken + 1 of 2 dagen zwanger.
ik moet die donderdag ook werken. De wedstrijd is uit, ,45 min rijden en om 19.45
Ik weet wel dat ik zelf de keus moet maken, maar plaats dit op forum om andere ervaringen te horen van anderen. Wat deden jullie en wat zouden jullie doen, wat 'mag' qua voetballen tijdens je zwangerschap.

Groetjes!
als je het qua energieniveau aan kan, dan is het geen probleem.
Volgens mij is het tot 12 weken veilig omdat de baby dan nog beschermd ligt. De meesten die ik ken zijn tussen 10-12 weken gestopt.
Ik zelf zou denk ik het risico niet nemen, voetbal blijft een fysieke sport. Jouw teamgenoten zullen het echt begrijpen als je de keuze maakt niet te spelen.
Ik zou niet weten waarom niet. Luisterend naar mijn lichaam heb ik in mijn zwangerschap eigenlijk altijd gewoon alles gedaan wat ik wilde...
Ik word al moe als ik het lees en ik ben niet eens zwanger :zzz:
Ik zou het niet doen, maar ben dan ook beide zwangerschappen gestopt met hockey na de positieve test.
Ik heb zelf tot 20 weken gevolleybald, maar een contactsport zou ik nooit hebben gedaan.
Volgens mij worden contactsporten afgeraden vanaf ongeveer 12 weken.
Ik zou het niet doen, maar ik denk dat het officieel net op de grens ligt of het wel kan of niet. En even overleggen met je verloskundige? Bij mij vorige zwangerschap begon ik rond week 11 ontzettend te bloeden en dat is ook niet meer gestopt. Ik was toen ontzettend blij dat ik met 6 weken gestopt was met voetballen, zodat ik niet kon denken: wat als?
Ik zou het ook niet doen.
Ben je de eerste van de club die zwanger wordt? Ik zou het bij voetbalsters navragen, niet bij leken.

Ik krijg ook regelmatig vragen van zwangeren met dezelfde sport en op mijn beurt heb ik het weer afgekeken bij iets ouderen.
Ik zou het niet doen, zou stoppen met voetballen tot na de zwangerschap.
Ideaal moment toch om wél mee te gaan, niet te spelen en achteraf de hele ploeg te vertellen waarom je alleen nog maar supportert?
SallySpectra* schreef:
02-04-2019 15:16
Volgens mij worden contactsporten afgeraden vanaf ongeveer 12 weken.
dit is mij ook verteld door mijn verloskundige, dus als je contact sport doet: stoppen met 12 weken want risico op bal, elleboog, knie in je buik is te groot. (ik deed zelf overigens niet aan een contact sport, voordat iemand op het forum denkt dat ik sportief ben)
Voetbal kan inderdaad tot 12 weken, daarna komt de 'baby' boven je schaambot uit en ligt het niet meer beschermd. Die 1 a 2 dagen maken daarop niet zoveel uit lijkt me.

Eerste zwangerschap ben ik al eerder gestopt ivm zomerstop, tweede zwangerschap met 13 weken om nog mee te kunnen doen met een leuk toernooi.
Ik ben gestopt met 8 weken. Omdat ik mijzelf te onzeker voelde door eerdere miskraam En net een paar weken voor de positieve test nog een flinke beuk in mijn buik heb gehad....
florence13 schreef:
02-04-2019 16:27
(ik deed zelf overigens niet aan een contact sport, voordat iemand op het forum denkt dat ik sportief ben)
Ik zou niet durven ;-D

Ik zou het aan de verloskundige vragen idd omdat je net op de grens zit.

Ik heb tot 39.5 week gesport met beide kinderen maar dat was geen contactsport. En ik fietste, maar dat vonden mensen nogal raar geloof ik (geen idee waarom... was beter dan lopen voor mij)
ik zou het niet doen ( zeg ik als moeder van 3)
Ik zou gewoon gaan. Baby ligt nog achter je schaambeen en als je een klein beetje oppast kan het echt geen kwaad. Ik heb tot 16 weken paardgereden en ik ken verschillende mensen die tot vér in de zwangerschap fanatiek gesport hebben (hardlopen).
Bedjeindezon schreef:
04-04-2019 20:33
Ik zou gewoon gaan. Baby ligt nog achter je schaambeen en als je een klein beetje oppast kan het echt geen kwaad. Ik heb tot 16 weken paardgereden en ik ken verschillende mensen die tot vér in de zwangerschap fanatiek gesport hebben (hardlopen).
Hardlopen is echt niet te vergelijken met een contactsport.
Hallo, ik sport ook professioneel, maar voetbal (of andere contactsporten) zou ik echt niet meer doen na 12 weken zwangerschap.

Als je toch graag wil meegaan, check even met je vk of je baarmoeder al boven je schaambot uitsteekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven