Zwanger worden 2e/3e/.. kind vanaf zomer 2017

26-05-2017 20:03 907 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

Er zijn al een aantal volle topics dus vandaar dat ik wil kijken of er meer animo is!

Ik ben Maloe, 33 jaar en moeder van 2 kinderen van 3 en 1 jaar. Deze zomer (waarschijnlijk augustus) denken we voor ons derde kind te gaan. Mijn wens voor een derde is meer mijn ding dan die van mijn man, maar hij staat er wel voor open:)

Wie wil ook voor haar tweede of derde kind gaan?
[td][/td] [td][/td] [td]kinderen 5 en 1[/td] [/tr]
Naam Leeftijd Kind nr Wanneer voor het echt? N.O.D. Zwanger Wanneer uitgerekend? Bijzonderheden
Maloe84 33 3 maart 2018 :heart: 22 januari zoon 4 dochter 2, miskraam aug '17 + febr ‘18
Nora 37 2 oktober 2017 solomoeder, dochter 2
Koekie27 33 2 :cheer2: 2 augustus 2018 dochter 1
Greys86 30 / 39 2 augustus 2017 :cheer2: 21 mei 2018
WWW7 29 2 mei 2017 zoon 1,5
XBarbabella 29 3 maart 2017 :cheer2: 18 april 2018 zoons 2 en 1, PCOS
Lavendel27 27/29 2 juni 2017 :cheer2: kind 16 maanden
I-Twinkle 33/36 2 juni 2017 zoon 1,5
Zwitsalaap 27 2 juni 2017 dochter 3
Joly1113 33/34 3 maart 2017 :cheer2: 6 april 2018 kindjes van 4 en 6
Tamagotchi 25 2 november 2016 :cheer2: 30 april 2018 zoon 15 maanden
Bij verandering in de tabel graag dikgedrukt aangeven. Als je een week of 4 niets geschreven hebt haal ik je uit de tabel. Mocht je er weer in willen geef even een seintje.
anoniem_167812 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 20:55
73.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey @Anny79

Welkom! Wat heftig dat je in april een miskraam hebt gehad. Maar wat fijn dat je wel weet van je lichaam dat het kan! Leuk dat je voor een derde gaat!

Wat houdt het Kids syndroom precies in?

We lopen een beetje gelijk, mijn NOD is 8 augustus.

Spannend!
X
Alle reacties Link kopieren
Ja, was wel naar om mee te maken! Ook de positieve test vorige maand en een paar dagen later toch ongesteld, een domper! Nu afwachten tot 12 aug. Jij in dezelfde week je nod, spannend! Ik test meestal 2 dagen voor m'n nod omdat ik het niet laten kan, dan is er bij mij meestal wel al een streepje mocht ik zwanger zijn. Geen Idee of jij dan ook al kan testen, ligt ook aan de hoeveelheid Hcg die je dan aanmaakt. Vroeg testen is ook niet verstandig eigenlijk aangezien je toch nog best kans hebt om ongesteld te worden mocht je vroeg positief testen. Ik probeer me dit keer in te houden met het vroege testen...
Het Kiss syndroom hield bij m'n dochtertje in dat de nekwervels verschoven zijn. Bij m'n dochter duurde het persen erg lang. Na bijna een uur kwam de verloskundige er achter dat ze met het hoofd omhoog lag (sterrenkijker wordt dat genoemd). Daarom kwam ze er zo moeizaam uit. Doordat ik maar aan het persen was is er veel druk op haar nekwervels komen te staan. Een osteopaat heeft het verholpen :-)
Sanieeee heb je ook het idee dat er iets gaande is daar binnenin?
@nora_recatcha waarom kan je pas in oktober starten?
Alle reacties Link kopieren
@anny79

Daar kan ik me echt iets bij voorstellen. Het lijkt me zo overweldigend om een positieve test in je handen te hebben. Dat het dan alsnog fout gaat is gewoon zo'n domper, je wordt dan weer even van je roze wolk afgegooid.

Dat is ook wel een beetje wat me doet aarzelen om een test te doen voor mn ovulatie. Het liefst deed ik vandaag al een test, ik vind het zo spannend allemaal.

Soms heb ik wel eens t idee van, wat zijn die voor een scheutjes lichte pijn, maar andere keer denk k weer, nee k voel me precies hetzelfde....
Gelukkig is alles goedgekomen met je dochtertje! Fijn dat ze geen klachten meer heeft.

Het worden weer spannende dagen!
Alle reacties Link kopieren
@joly: gefeliciteerd!!! :cheer:

Welkom anny en sannie!

@lilou: laat stokje haha! Nu mooi door naar de volgende ronde

Over de overgang van 1 naar 2 kids: is idd heel persoonlijk. Ik vond het zelf peanuts, ook denk ik omdat onze jongste een hele tevreden baby was, niets mee te stellen. Nu ze bijna gaat lopen wordt het anders :worship:
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel allemaal! Wij zijn ondertussen weer thuis en al voorzichtig aan war mensen verteld! Superleuk! 7 september pas eerste echo dus moet nog even geduld hebben!

Welkom nieuwe meiden! Heel veel succes!

Ik vond de overgang naar de tweede erg meevallen maar nu is onze oudste ook de makkelijkheid zelve dus dat scheelt!
Overgang naar de 3e lijkt me pittiger maar dan zitten de oudste 2 allebei op school dus dat scheelt ook weer denk ik! Voor school zal het even spitsuur zijn denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwelingen!

Ik ben ook heel benieuwd hoe de overgang van 1 naar 2 zal zijn. Hoor daar veel verschillende verhalen over. Hoop stiekem dat de 2e een wat makkelijkere baby zal zijn, maar ook als dat niet zo is weet ik nu dat het allemaal toch redelijk snel voorbij gaat. Dat scheelt wel, dat je dat dan al een keer gehad hebt. Denk ik tenminste...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helaas ongesteld geworden :( baal er toch wel van. Begin dan ook gelijk te twijfelen of er wat mis is omdat het vorige keer in 1x lukte . Weet dat het nergens op slaat maar het spookt dan toch door Mn hoofd in. Anyway Mn nieuwe nod zal rond eind augustus zijn...
Alle reacties Link kopieren
Balen WWW!
Ik sluit me bij je aan. Ook ongesteld geworden, voor het eerst in heeeeeele lange tijd. Dus eigenlijk een goed teken, gebeurt er eindelijk weer wat... maar toch ook wel een beetje balen omdat het gewoon niet zo leuk is (was ik een beetje vergeten). Nu maar afwachten of het allemaal weer een beetje regelmatig wordt. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Koekie en WWW7 rot dat jullie ongesteld zijn geworden, ik kan jullie helemaal begrijpen. Ik heb aanstaande dinsdag mijn NOD, super spannend. Ik ga maar nergens van uit.
Ga voorlopig ook nog even niet testen.... maar probeer maar eens even af te wachten. Haha!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Sannie!
Alle reacties Link kopieren
He bah balen Www7 ik kan me voorstellen dat je je toch onbewust wat zorgen gaat maken, maar zoals je zelf al zegt is dat echt nog niet nodig. De vorige keer hebben jullie veel geluk gehad!
Ik herken het wel, de eerste duurde wat langer maar eenmaal met hulp was ik in de eerste cyclus van 3! Maanden zwanger.
De tweede was ik nog ongeduldiger omdat ik er een bepaald beeld bij had hoeveel tijd ik tussen de twee wilde.
Nu de derde 'al' vanaf maart bezig en er zou nu twee jaar verschil tussen zijn, had van mij minder gemogen.
Op naar de volgende ronde met hopelijk positief nieuws!
Koekie voor jou ook balen, ik heb even niet terug gelezen maar heb jij een onregelmatige cyclus? Of is het door pil of bijv borstvoeding dat het nog op gang moet komen? Ik kan op de telefoon niet zien hoe oud jouw dochter is, laat niet de hele tabel zien.
Ik hoop dat er nu regelmatig in komt bij jou.
anny79 en Sannieee88 spannend deze week! Ook jullie nod komt eraan. Die van mij als het goed is ook, vorige ronde vermoed ik een korte luteale fase te hebben gehad dan zou het dinsdag ongeveer zijn en anders de 11e.
Al kan het ook zijn dat mijn eisprong nog moet komen.
Ik ben benieuwd wanneer jullie gaan testen.
maloe84 kijkend naar de tabel en de OP, zijn jullie nu gestart voor een derde? Onze situatie is volgens mij best vergelijkbaar, kindjes even oud en ook ik sta meer te springen om een derde dan vriend.
Alle reacties Link kopieren
Maloe84 ik heb even een paar pagina's terug gekeken en zie dat jullie een cyclus eerder zijn gestart, nu bezig met ronde 2.

Zou iemand mij in de tabel willen zetten?

29jaar bezig voor een derde vanaf maart 2017. Nod 11 aug. Bijzonderheden: Pcos, zoontjes 2 en 1 jaar
Alle reacties Link kopieren
Barbabella, ik geef idd nog borstvoeding. Dochter is inmiddels 1 geworden en tot nu toe was ik nog niet ongesteld geweest. Maar nu dus wel!
Is jouw cyclus nu wel redelijk regelmatig? Niet echt denk ik als je denkt dat de eisprong misschien nog moet komen, klopt dat? Lastig!
Alle reacties Link kopieren
Www7, wat jammer!

Barbabella, je staat in de tabel:) Nu 2e ronde inderdaad voor onze derde, ik heb ergens volgende week m'n eisprong. Ben er nu niet heel veel mee bezig, maar de 1e ronde rond nod zat ik wel in spanning :@@: Zal deze maand ook wel weer zijn haha. Gelukkig is mijn man inmiddels bijgedraaid, hoe staat die van jou erin?
Alle reacties Link kopieren
Koekie27 Super fijn! Zou mooi zijn als je cyclus zich goed herstelt, hoe waren deze van te voren? Geef je nog nachtvoedingen?
Klopt dat er nog niet veel regelmaat is, maar voor mijn doen toch ook weer wel. (PCOS) Ik heb er een van 36 dagen gehad en een van 50. De laatste zitten tussen de 40 en 50 dagen in.
Ik denk aan mijn vruchtbaarslijm gezien te hebben dat de eisprong is geweest maar helemaal zeker weten doe ik niet, voor mij helemaal nieuw om uberhaubt een natuurlijke cyclus te hebben. Dus ben echt aan het uitvinden, deze en de cyclus daarvoor geprobeerd symptomen op te schrijven dan zou ik de vorige cyclus een luteale fase van 9/10 dagen gehad hebben. Ben heel benieuwd dus of ik deze week ergens ongesteld word, hoop natuurlijk van niet en iets anders te voelen.
Maar tegelijk vraag ik me soms in onzekere momenten ook wel af of ik wel een eisprong heb als ik een cyclus van 50 dagen heb.

Dank je wel Maloe84 haha heel herkenbaar die spanning. Heeft het de vorige keren langer geduurd of was je snel zwanger?
Bij ons was het lastig omdat hij er wisselend in heeft gestaan. Na de eerste had ik mijn wens van 3 kinderen bijgesteld. Na de geboorte van de 2e begon hij zelf over een 3e. Maar tegen de tijd dat ik graag een poging wilde gaan wagen was hij hier nog niet klaar voor en twijfelde, vooral over de drukte. Als het aan mij had gelegen was ik met de hormonenkuur begonnen toen jongste 9/10maanden was. Regelmatig over gehad en toen ik ineens een eigen cyclus had draaide hij bij en zijn we pogingen gaan wagen. Hij staat nu helemaal achter een derde, al denk ik wel dat hij het ook prima vind als het bij 2 blijft.
Alle reacties Link kopieren
Balen voor de meiden die ongesteld zijn geworden, niet leuk!

Xbarbabella, bij ons zit er straks (mocht ik zwanger worden) ook redelijk verschil tussen de leeftijden, jongst is nu 3,5 jaar. Dit vind ik ook jammer, had van mij ook minder mogen zijn maar helaas kwam het niet eerder uit. Ben blij dat we nu toch echt voor en derde gaan! Jouw nod deze week ook, spannend! Volgende week zaterdag is mijn nod, duurt veel te lang! Ik was een paar dagen terug heel kort misselijk op het werk, snel naar het toilet gerend maar het viel mee. Dacht toen wel even..zou het raak zijn.. Verder geen symptomen. Ik denk dat ik woensdag een testje ga doen, ben al zenuwachtig als ik eraan denk!
@sannieee Hoe gaat het met jou? Weet je al wanneer je gaat testen?
Koekie wat knap dat je nog steeds borstvoeding geeft, zolang heb ik dat niet kunnen volhouden. Wil je er nog lang mee doorgaan?
Malou de spanning blijft elke maand hoor, hier tenminste wel! Ben er nu ook weer zoveel mee bezig in m'n hoofd. Gelukkig wel druk met van alles, kinderen, werk, huishouden maar toch. Zodra ik iets voel, denk ik er gelijk weer aan :-D
Alle reacties Link kopieren
Dank iedereen voor de reacties over de overgang naar 2 kindjes :-)
Ik denk dat het op sommige momenten redelijk makkelijk zal gaan en op andere momenten lastig en druk zal zijn ;-)
Ik hoop vooral eigenlijk dat de oudste nog lang tussen de middag slaapt en dat je de jongste dan ook even plat gaat, want ik koester dat momentje op de dag best wel :koffie:
En aangezien ons mannetje heel erg makkelijk is (dat hoor ik althans van iedereen en aangezien ik geen vergelijking heb, moet ik het maar aannemen) vrees ik wel dat nummer 2 alleen maar lastiger kan zijn :-? Maar misschien valt het mee ;-) Het lijkt me iig ontzettend gezellig :-D

Voor een aantal meiden komt NOD er aan zie ik, spannend! Succes met wachten :thumbsup:

Ik ben heel even niet super actief aan het lezen & schrijven, omdat we midden in een verhuizing zitten, maar daarna lees ik weer bij!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Mijn NOD kwam eerder dan verwacht... gisteren helaas al... dat houdt in dat ik een hele korte cyclus heb... 22 dagen. Zijn er meer dames met zo'n korte cyclus?
Het voordeel is dat alweer snel een nieuw moment aanbreekt dat mogelijk leidt tot een zwangerschap.

Wat adviseren jullie trouwens? Om de dag of om de twee dagen.

Hoe gaat het met de andere meiden die deze week de NOD verwachten?
Alle reacties Link kopieren
Barbarella Ik weet niet zo goed hoe mijn cyclus is eigenlijk. Lang pil gebruikt, toen redelijk snel zwanger en nu net weer wat "actie". Dus we gaan het zien. Heel lang geleden (voordat ik met de pil begon) was het best regelmatig en nooit heel lang of heel kort. Voor zover ik het me kan herinneren... is lang geleden! Ik geef gelukkig geen nachtvoedingen meer, blij dat die tijd (even) voorbij is.
Wat fijn dat jij nu toch een cyclus hebt ondanks de pcos. Hopen de je een eventuele eisprong een beetje op kunt sporen en er gebruik van kunt maken!

Anny lief dat je het knap vindt dat ik nog borstvoeding geef. Ik vind het juist altijd knap als mensen flesvoeding geven. Dat gedoe met flessen meenemen, schoonmaken, melk niet vergeten etc. Alleen als ik langer weg ben van m'n dochter (wat bijna nooit zo is), dan vind ik het een belasting omdat ik dan moet kolven. Verder is het (nu) eigenlijk alleen maar makkelijk. Ik weet ook nog niet hoe lang ik er nog mee doorga. Voorlopig blijf ik 's ochtends en 's avonds voeden denk ik. Overdag hoeft ze eigenlijk nooit meer, te druk met andere dingen ;-)
Spannend dat jouw nod eraan zit te komen. Ga je morgen testen?

Succes met de verhuizing Twinkle

Jammer Sannie, vervelend zo'n korte cyclus. Hopen dat het volgende ronde beter is. Verder zeggen "ze" volgens mij dat om de dag het beste zou zijn. Wij houden voorlopig geen schema aan, maar gewoon wanneer we zin hebben. Misschien als de cyclus wat regelmatiger is, dan we er dan meer op gaan letten.
Alle reacties Link kopieren
Sannieeee balen dat je ronde voorbij is! Volgens mij word ik vandaag ook ongesteld, waarschijnlijk zet het morgen echt door.. Balen, wel een teleurstelling! Mijn cyclus is ook kort deze maand, 24 dagen. Zaterdag zou m'n nod zijn.. Liever een korte cyclus dan een lange, dat lijkt me ook erg frustrerend!

koekie, je het heeft inderdaad ook wel veel voordelen, borstvoeding geven. Zolang het lukt, lekker mee doorgaan ;-). Bij mij stopte de productie op een gegeven moment. Vond dat ook wel weer jammer, is toch best speciaal om te doen.

Succes met verhuizen twinkle, een hele drukte!

Xbarb, wanneer ga jij testen?
Alle reacties Link kopieren
X-twinkle: succes met verhuizen!

Ik heb iets vreemds. Zit nu op dag 13, en heb een regelmatige cyclus tussen 26-28 dagen. Op dag 1 t/m 5 ongesteld geweest. Op dag 8 had ik helderrood bloedverlies, een klein beetje. Weinig aandacht aan besteed. Vandaag had ik wat menstruatieachtig zeurderige buikpijn en ook rugpijn en weer opnieuw bloedverlies. Vond ik toch apart, want nooit gehad. Ik dacht, laat ik eens een zwangerschapstest doen: tot m'n verbazing hartstikke positief! Maar, heb dus buik- en rugpijn en ben ook 2 weken geleden 'gewoon' ongesteld geweest. Ik snap er niets van..
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer morgen even op iedereen uitgebreid maar even een snel berichtje voor Malou. Ik zou de verloskundige bellen. Je zou nu ongeveer 6 weken dan zijn. Bloedverlies kan miskraam betekenen maar ook wat anders maar zou het wel laten checken want het klinkt niet helemaal goed. Ik hoop dat het iets onschuldigs is.
Alle reacties Link kopieren
Wow Maloe! Ik heb het vaker gehoord hoor. Bloedverlies in het begin en toch echt zwanger. Hopen dat dat bij jou het geval is! Maar ik zou zeker even contact opnemen met een verloskundige. Hou ons op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Bij onze eerste kind heb ik ook best wat bloedverlies gehad, maar ik vind de 'menstruatie' vooral vreemd. Ik ga morgenochtend bellen!
Alle reacties Link kopieren
Maloe84 wow wat gek, maar eerder dus wel al bloedingen gehad. Hopen dat alles goed is en je gewoon zwanger bent. Zou fijn zijn als je snel terecht kan bij de verlos.

I-Twinkle ik denk dat dat een nuchtere insteek is en vast wel goed moet komen met een tweede. Succes met verhuizen.

Sannieee88 jammer op naar de volgende ronde. Heb je hiervoor de pil gebruikt? Kan best even duren voordat je cyclus zich herstelt.
Over je andere vraag, geen idee wat beter is, in het ziekenhuis zeiden ze toen om de dag.

Koekie27 dan is het even afwachten inderdaad wat je lichaam gaat doen. Toch weer gek om nu een natuurlijke cyclus te hebben, in ieder geval dat vind ik. Heb 13 jaar de pil geslikt dus zou gewoon niet meer weten hoe dat was :-D op naar een eisprong.

anny79 heeft het nog doorgezet? Balen dat het dan ineens eerder komt.
Ik weet het nog niet misschien vrijdag als ik nog niet ongesteld ben. Ik verwacht wel dat dat eraan komt. Had maandag ineens kleine pukkels in mijn gezicht, volgens mij hoort dat bij een menstruatie. Daarom probeer ik mij een beetje in te houden met testen.

83angel Hoe is het met jou? Hoe voel je je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven