Zwanger worden 2e kindje vanaf sept/okt 2021

13-09-2021 21:52 1215 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Vanaf deze maand willen wij er echt voor gaan, een 2e kindje. Best spannend weer, maar vooral heel leuk!

Wie schrijft er mee?

Zie de post van Torrey hieronder voor de up to date tabel
pip-321 wijzigde dit bericht op 16-12-2021 08:10
Reden: Tabel verplaatst
49.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
December

NaamLeeftijdLeeftijd 1e kindjeNODRonde
RefluxbabyDochter van 1 jaar 24 april 5
ericossKindje van 1 jaar 24 april 4


Tijdje niks van gehoord:
NaamLeeftijdLeeftijd 1e kindjeNODRonde
Ikeakastje32Zoon van 1 jaar?2
Madelief198833Dochter van 4?2


Zwanger!
Momi :cheer2: 1 november
mirr87 :cheer2: 19 november
SansiSansi91 :cheer2: 12 december
Torrey87 :cheer2: 3 januari

Zwanger!
Naam
Baby12345
Fleur93
Keesjeaap
Pip-321
Jasmijn1209
Wollenbol
borboletas
torrey87 wijzigde dit bericht op 03-05-2022 12:05
93.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Om meteen af te trappen. Ons zoontje is nu 1 jaar. We hebben een beetje gewacht tot hij goed sliep, de zomer voorbij was en we er beiden klaar voor waren. Voor ons gevoel is dat nu wel. Ik heb mijn spiraal in juni al laten verwijderen omdat ik er zoveel last van had. Die klachten zijn gelukkig allemaal verdwenen en mijn menstruaties worden zelfs steeds regelmatiger en korter, wat icm mijn pcos best bijzonder is. De vorige keer was ik, heel onverwacht en bijzonder, zwanger in ronde 1, dus ik maak mij er verder geen zorgen over. Ik heb nu vooral zoiets van, we zien het wel, geen stress of haast, alle tijd! Lekker relaxt dus (maar wellicht veranderd dat nog hoor, haha).

Ik verwacht mijn ovulatie rond 26 augustus en mijn NOD rond 10 oktober.
pip-321 wijzigde dit bericht op 13-09-2021 22:08
0.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Pip!
Ik schrijf graag mee! Wij zijn vanaf mei al gestart met het proberen te krijgen van een tweede kindje. Ik raakte direct zwanger maar helaas eindigde dat in een vroege miskraam. Daarna even rustig aan gedaan en sinds deze maand opnieuw gestart met het proberen een tweede kindje te krijgen. We hebben al een zoon van 2 jaar. Spannend he, om er (weer) voor te gaan? Leuk dat je zoveel hebt gehad aan je vorige groepje hier. Toch fijn om ervaringen met elkaar te delen. Leuk idee dus om een nieuw groepje te starten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Torrey87 schreef:
13-09-2021 21:58
Leuk! Hier nog niet 'mega concreet' mee bezig, maar de wens is er wel. Het is toch weer een stap om te zeggen 'go'. Vooral als onze oudste (bijna 2) weer een ARGH momentje heeft.
Ik zou wel mee willen schrijven :)

Hoe oud is jullie eerste kindje?
Hi Torrey,
Leuk dat je meeschrijft. Wij zaten ook al een paar maanden in dat proces tot die 'go' en op sommige dagen als het even pittig is kan ik heel hard roepen dat we het toch echt bij 1 kindje gaan houden, haha. Heel herkenbaar dus. En dan moet bij ons de pittige 2-jaar fase nog beginnen!

Gebruiken jullie nu nog wel anticonceptie of....?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh en hoi Torrey :) Mijn NOD verwacht ik trouwens op 8 oktober.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik heb een zoon van 1 jaar oud en ik ben 2 weken geleden gestopt met de pil. We zijn dus net weer begonnen en het lijkt mij leuk om mee te schrijven.
Ik ben nog niet ongesteld geweest en heb dus nog geen NOD, ergens verwacht ik hem over een week of 2 maar dat is nergens op gebaseerd...

Wij hebben net als pip goed slapen en de zomer (die qua weer helaas tegen viel) afgewacht met het starten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jasmijn1209 schreef:
13-09-2021 22:02
Hoi Pip!
Ik schrijf graag mee! Wij zijn vanaf mei al gestart met het proberen te krijgen van een tweede kindje. Ik raakte direct zwanger maar helaas eindigde dat in een vroege miskraam. Daarna even rustig aan gedaan en sinds deze maand opnieuw gestart met het proberen een tweede kindje te krijgen. We hebben al een zoon van 2 jaar. Spannend he, om er (weer) voor te gaan? Leuk dat je zoveel hebt gehad aan je vorige groepje hier. Toch fijn om ervaringen met elkaar te delen. Leuk idee dus om een nieuw groepje te starten!
Hoi Jasmijn,

Leuk dat je ook mee komt schrijven.
Verdrietig, van je miskraam. Lijkt me heftig. Goed dat je de tijd hebt genomen.
Hoe sta je nu in het opnieuw zwanger worden?
Ik vind het wel spannend ja, maar vooral nog leuk spannend en vind het ook een bijzondere tijd. Vorige keer kwam de zwangerschap toch wel onverwacht en overviel het ons een beetje, waardoor ik er lang aan heb moeten wennen. Het voelt goed om er nu bewuster mee bezig te zijn en ook beter te weten waar je aan begint (al kan die soms dus tegenstrijdig zijn zoals Torrey ook al noemde).

Willen jullie een tabel hebben of laten we het zo? Wat is fijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook graag meeschrijven. Wij hebben een dochter van 2,5 jaar. Ik heb soms echt nog angst momenten vanwege de traumatische bevalling maar ik wil de angst mij niet laten tegenhouden.

15 september is mijn nod.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee in deze groep :). Ik ben 32 jaar en heb een dochter van 19 maanden. We zitten nu in de eerste ronde en ik herken zo erg wat jullie hierboven schrijven. Ik zie voornamelijk op tegen het misselijk zijn en de bekkenpijn zoals bij de eerste zwangerschap. Mijn Nod is 26 september.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, al meerdere die meeschrijven. Ik weet niet goed wanneer m'n NOD is. Mn cyclus lijkt weer wat van slag (als in langer dan de laatste keren). Volgende week gaan we ook op vakantie, dus dat zorgt waarschijnlijk ook voor extra stress ;)


Baby12345 schreef:
13-09-2021 22:51
Ik wil ook graag meeschrijven. Wij hebben een dochter van 2,5 jaar. Ik heb soms echt nog angst momenten vanwege de traumatische bevalling maar ik wil de angst mij niet laten tegenhouden.

15 september is mijn nod.
Oeh, dat is morgen! Spannend!! Heb je hulp (gehad) voor je angst?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb vandaag al getest, heel stom. Als je hem kantelt zie je heeeeeel vaag wat. Mja zit mezelf gek te maken denk ik.

@torrey
Heb EMDR gehad ervoor maar toch nog wel af en toe last van.

Vervelend dat je cyclus wat van slag is. Wel lekker vooruitzicht vakantie. Ga je naar het buitenland?

@keesjeaap. Die bekkeninstabiliteit is zooo killing. Hopelijk bij de 2e niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook wel willen meeschrijven. Dochter is nu 15 maanden.
Ben begin augustus na mn menstruatie niet meer gestart met een nieuwe pil strip, maar geen idee wanneer exact mn NOD is.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://ibb.co/jfGW3BW

Mijn man zegt dat hij ook vaag een lijntje ziet lopen.... Denk dat wij het zelf gewoon graag willen zien en daarom ons een lijntje inbeelden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Baby12345, ik lijk ook wel een licht streepje te zien hoor! Nog even geduld en dan weten jullie het zeker..

Pip, wat fijn dat jullie nu heel bewust de stap voor tweede kindje kunnen zetten. Kan me voorstellen dat dat echt even schakelen is als je eerder onverwachts zwanger raakte.

Ik kijk er erg naar uit om weer in verwachting te zijn, ook al is het natuurlijk vaak niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Het maakt het alleen nu wel een stuk spannender dan voor mijn miskraam. Ik dacht voor de miskraam altijd op mijn gevoel te kunnen vertrouwen en dat is nu wel een beetje weg. Ik had namelijk alle symptomen én het gevoel dat alles helemaal goed zat (je kon het zelfs al zien) tot de eerste echo. En deze maand had ik ook weer wat symptomen maar werd ik toch geheel onverwachts (en 3 dagen vroeger dan mijn NOD) ongesteld. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn maar dat blijkt nog wel lastig..

Lekker Torrey dat je nog op vakantie gaat! Hopelijk lukt het dan om even los te laten.

Welkom aan de anderen! Rpt als je echt nare ervaringen hebt vanuit de eerdere zwangerschap. Kan me voorstellen dat je daar dan een beetje tegenop ziet bij een volgende.. Maar de ene is de andere niet dus wie weet beleef je de komende zwangerschap wel veel minder belastend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien toch handig om een tabel te maken nu er meerderen meeschrijven?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie oom een lichte streep baby1234, spannend!! Wanneer ga je weer testen?
Een tabel lijkt mij ook wel makkelijk:)
ikeakastje wijzigde dit bericht op 14-09-2021 10:08
Reden: Autocorrectie fout
4.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil ook wel met jullie meeschrijven. Ik ben 33 en heb een zoon van 3,5. A.s. donderdag gaat mijn spiraal eruit en gaan we proberen voor een tweede kindje.

Overigens ben ik niet een superactieve forummer hoor, maar ik vind het wel leuk om zo'n groepje te volgen en ervaringen te delen.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry kom even binnen vallen, maar de makkelijkste manier om een tabel te maken is er een uit een topic te kopiëren dmv de quote functie. Heb ik ook gedaan :$
Succes iedereen!!
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi ik schrijf graag mee!
Wij hebben een dochter van 3.5jr. En heb helaas vorig jaar een rot jaar gehad kwa zwanger worden van een 2e. 1x bbz 2e en 3e keer vroege miskraam.
Na 3 x zwanger binnen 8mnd werd dit te heftig en hebben we een time out ingelast.
Ook mijn bevalling was nogal heftig.
Nu een klein jaartje verder gaan we er weer voor. Ook al is het wel weer heel spannend.
Ik weet nog niet hoeveel ik mee ga schrijven en wat goed voelt maar merk wel dat ik het forum elke keer opzoek om te willen delen.
overigens zitten wij nu in de vruchtbare periode en zijn we lekker in Limburg op vakantie.

Baby1234 ik denk dat als je binnen de afleestijd deze testuitslag had je dit overduidelijk als een positieve test mag zien. Wanneer verwacht je je nod?
Wil iemand een tabel maken toevallig ik weet niet zo goed hoe t werkt
Bibi 35
1e ronde
2e kindje
Nod verwacht 2 okt

Leuk dat er iemand een topic opent ik zat eral een beetje op te wachten en lees ook al veel herkenning.
Spannend weer
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom allemaal!
En Baby; ik zie ook wel iets... :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
@bibi morgen is mijn nod, ik twijfel of ik morgen weer een test zou doen of toch een paar dagen wachten.

Mijn man zag ook wel een licht streepje....

Mja kans is klein denk ik. Hebben 1 keer seks gehad. Hoe groot is die kans dat het gelukt is..
Alle reacties Link kopieren Quote
Babay12345
De kans is het zeker! Hoeft maar 1x raak hihi
Als t je lukt zal ik t overmorgen testen dan is je hcg verdubbeld en niet er een duidelijke streep zijn. Iig oplopend. Morgen kan ook maar kans hij t zelfde zijn.
Was dit met je 1e ochtendurine?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bibi30 schreef:
14-09-2021 23:35
Babay12345
De kans is het zeker! Hoeft maar 1x raak hihi
Als t je lukt zal ik t overmorgen testen dan is je hcg verdubbeld en niet er een duidelijke streep zijn. Iig oplopend. Morgen kan ook maar kans hij t zelfde zijn.
Was dit met je 1e ochtendurine?
Ja had idd met ochtendurine gedaan. Vorige zwangerschap testen ik 5 dagen na nod positief.

Haha hoeft idd maar 1x raak te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh echt? Lijkt mij ook killing, 5 dagen na NOD.

Ik dacht (bij de eerste) dat m'n ovulatie laat was, maar de ovulatie testen bleven 3 dagen erg donker (hele lange piek, haha) en toen maar een zwangerschapstest gedaan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven