Zwanger worden 6+ rondes

12-08-2019 12:55 866 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Dit is het eerste topic dat ik open. Voorheen heb ik meegeschreven in een topic waarin iedereen net begon met het 'zwanger worden-traject'. Het clubje wordt - begrijpelijk - steeds kleiner doordat velen nu mee kunnen schrijven in de 'ik ben zwanger' topics.

Zijn er dames die mee willen schrijven? Elkaars vragen beantwoorden, frustraties afreageren, hoop-gevoelens delen, en elkaar een hart onder de riem steken. Ik weet dat ik nog steeds 'gewoon' zwanger kan worden, maar na 9 rondes begint de onzekerheid wel steeds groter te worden.

Mijn man en ik gaan voor ons eerste kindje. Ik ben 32 jaar. Ruim een jaar geleden gestopt met de pil en december/januari gestart met proberen

Ben benieuwd naar jullie verhalen.
littlemissbooks wijzigde dit bericht op 25-09-2020 10:43
0.00% gewijzigd
BAM!! Gefeliciteerd! :cheer2: Haha geweldig dit :-D
Alle reacties Link kopieren
Echt helemaal zwanger! Je kunt er echt niet meer omheen :cheer2:
Hoe voel je je?
Yeah Bam, wat goed! Zwanger!!! Gefeliciteerd! :yes:

Dan was je eisprong dus toch een dag later??
Wij zijn trouwens alweer in de volgende ronde. Was te vroeg ongesteld geworden, gek, heb ik eigenlijk nooit. Dus de nod kan bij mij naar 20 december

Over twee weken hebben we een telefoongesprek met de gyn of we ivf willen gaan doen. We zijn er nog niet uit, aan de ene kant wil ik wel, maar ga nog wel een aantal vragen aan haar stellen, zoals: waarom is er meer kans met succes op mijn leeftijd met ivf, als mijn eitjes toch al ouder zijn, maar het zaad van vriend is gewoon goed. Is dat de reden dat iui voor ons geen optie is, omdat er niks gevonden is in het zaad? Toch eerst nog aankijken omdat het sowiezo op mijn leeftijd langer duurt om zwanger te worden? Persoonlijk zou ik liever eens iui willen proberen om te kijken hoe dat is.
Maar soms neig ik ernaar om helemaal van welke behandeling dan ook af te zien... Kortom we zijn er nog niet uit!
Alle reacties Link kopieren
bam gefeliciteerd! Wat een super nieuws en dat terwijl je het niet eens meer verwachtte :cheer: . Ben blij voor je.

preggie wat leuk dat jullie een meisje krijgen :flirting: !

ssandra ik kan me voorstellen dat je liever eerst voor IUI gaat. Dat is toch wel een stuk laagdrempeliger dan IVF. Ik lees overal dat IUI boven de 38 jaar minder effectief is en dat er daarom direct voor IVF wordt gekozen om de kans te vergroten. Lijkt me een moeilijke beslissing waar jullie nu voor staan.

Burg wat een achtbaan is dat hele vruchtbaarheidstraject ook he! Hopelijk kan je lekker genieten van de maand december. En dan als een warrior er tegen aan Hahha. Zelf vond ik de start van het traject ook super spannend en stressvol maar de uiteindelijke onderzoeken en behandelingen vallen best mee.

Vesperlynd knuffel voor jou! Voel je vrij om later weer eens aan te haken hier op het forum.

Skittle heb jij je inseminatie al gehad? Bij mij was trouwens maar 1 eitje gegroeid. Had best 2 eitjes willen hebben, met de kans op een tweeling. Bij 3 eitjes zou de iui bij ons in het ziekenhuis zelfs gecancelled worden.

ego ik zit nu op dpo8. Normaal in mijn cyclus zou ik morgen alweer ongesteld worden. Voel me nog prima en ongesteldheid lijkt nog niet onderweg. Ben echt de dagen aan het aftellen tot ik kan testen. Ik merk dat ik deze dagen toch wel erg spannend vind hoor...
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke bedankt :heart:

Nee mijn eisprong was zeker weten maandagavond. Had echt best erge buikpijn deze keer. Voel het altijd wel iets maar deze keer dacht ik wel ff van, nou zeg! Na een paar uur was het weg.

Misschien heeft de tarwekiem olie toch geholpen dan, vorige keer was het ook de 2e ronde daarna raak maar kan natuurlijk toeval zijn. Ben ook gestopt met caffeine, dronk 2 a 3 blikjes energie drank per dag en daarnaast cola light. Nu alleen nog caffeine vrije cola zero (op soms openbare gelegenheden na). Maar ja je weet het toch niet :?:

Ik voel me niet anders dan anders. Ja wel heel blij en trots natuurlijk dat het weer gelukt is. Was wel wat misselijk vanmorgen maar dat kan net zo goed de adrenaline zijn :hyper:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd BAM :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Cb Digital ook positief :cheer2: ik wens jullie allemaal ook gauw zo’n mooie test toe :flirting:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Van harte gefeliciteerd BAM! Fijn hoor :cheer2:

Later reageer ik uitgebreid op iedereen, ik lees alles mee maar reageren lukt niet goed op mijn mobiel en na een werkdag heb ik vaak geen zin meer om weer met de laptop te zitten. In ieder geval; ik leef met jullie mee en denk regelmatig aan jullie :hug:

Voor de tabel: NOD mag naar 16 december, ronde 15.
Alle reacties Link kopieren
Sandra goed dat je bezig bent met vragen voorbereiden voor de afspraak. :hug:

Burg :hug: :hug:

Vonskie spannend hoor.. ik duim voor jou!

BAM top! Van harte gefeliciteerd :cheer: ik ben blij voor je!


..
Deze maand heeft test-junkie "slechts" 3 testjes gebruikt. Kuttesten, ze doen het gwn allemaal niet, maakt niet uit welk merk en hoelang ik ernaar staar :frusty:
Tabel ronde 20 NOD ( :-( ) 23 dec
Alle reacties Link kopieren
Loozey schreef:
24-11-2019 22:05


BAM top! Van harte gefeliciteerd :cheer: ik ben blij voor je!


..
Deze maand heeft test-junkie "slechts" 3 testjes gebruikt. Kuttesten, ze doen het gwn allemaal niet, maakt niet uit welk merk en hoelang ik ernaar staar :frusty:

Dank je wel Loozey. Ik gun het jou ook zo! Super stom dat de testen het niet doen :evil:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
LMB deze week je afspraak bij de HA? Veel succes!

gedichtje 2, 25-11-2019

Ik zie haar
Zoveel liefde, zoveel gedachten
Ik zie haar kijkend naar de ander
Ik zie haar benijden, lachen, huilen, vechten
Vechten tegen de tranen
Ik zie haar blij zijn voor de ander
Zwanger, goh, wat leuk voor je, wat mooi
Maar háár handen zijn leeg
Haar buik is leeg
Haar hoop is.. leeg
Ze wil sterk zijn, ze moet sterk zijn, nee ze IS.
Ze is sterk want anders kan ze niet.
Ik zie haar
Ook in de spiegel
Ze staat op en zet haar warrior stripes
Zij ook.
Dit wordt haar jaar.
Dit wordt hun jaar!
Dit jaar gaat het gebeuren
Hoe dan ook, het gaat gebeuren!
Haar handen worden gevuld
Haar buik wordt gevuld
En hun hoop wordt vervuld
Zwanger na de strijd. Opgelucht
Eindelijk zullen ze met z'n drieën zijn.
Ik zie haar
En ze geeft niet op


:heart:
Wat mooi Loozey :hug: :heart:
Prachtig!
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 23-02-2020 19:40
99.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Loozey :heart:


Dank je burg :D
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Bam, gefeliciteerd! :heart:

Niks is zo vervelend als een negatieve test Loozey. :hug: Ik hoop zo voor je dat je doorzettingsvermogen als 'test junkie' snel beloond wordt.

Ssandra, heel logisch dat je die vragen hebt. Hopelijk kunnen ze je daar een duidelijk antwoord op geven.

Wij gaan donderdag naar de ha. Vind het wel een beetje spannend, man ook. Ben benieuwd wat ik kan verwachten...
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve allemaal. Eventjes weggeweest en zo veel gemist. Om te beginnen BAM :heart: Ik las eerst je bericht waarin je je afvroeg hoe lang je nog zou doorgaan met proberen.. en toen.. WAUW! Maar goed dat je nog even hebt volgehouden! Proficiat!

En Vesper, ik weet niet of je hier nog meeleest na je besluit, maar ik wil je graag een hart onder de riem steken. :hug: Er zullen vast nog ups en downs komen maar ik hoop zó op een uiteindelijk goede afloop.

(Nu ik alles even chronologisch teruglees:) Preggie, een meisje, wat leuk. Hopelijk heb je snel écht een gerust gevoel en kun je echt van je zwangerschap genieten. Blij dat het tot nu toe allemaal zo voorspoedig gaat!

Ikzelf voel lichamelijk nog steeds niet veel maar gister de eerste afspraak bij de verloskundige gehad en een heel klein bolletje zien zitten. :heart: Ik vind het wel een beetje dubbel om er hier over te schrijven. Het voelt toch een klein beetje ongemakkelijk en bezwaarlijk om het er hier 'in te wrijven' (beetje plastisch omschreven maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel). En dat terwijl het hier één groot warm bad vol liefde is waarin iedereen elkaar het beste gunt, zo voelt het echt. Maar het blijft gewoon zo oneerlijk voor al die lieve mensen hier bij wie het om welke reden dan ook niet mag lukken, ook (of juist?) nu ik zelf aan de andere kant zit. Anyway: tot zover de overpeinzingen van een meeschrijver die enerzijds graag positiviteit wil brengen en wil laten zien dat het KAN - ook als het wat langer duurt dan bij de meerderheid - en die anderzijds ook niet te fanatiek meeschrijft vanwege bovenstaande maar heel graag op de hoogte blijft over hoe het met iedereen gaat. :biggrin:

Burg: alle pijlen op 2020. Hopelijk kun je de chaos in je hoofd even opzij zetten in de gezellige decembermaand.

Spruit, jij maakte het ook even spannend zag ik. Hoe bevalt de acupunctuur?

Wat schrijf jij ontzettend mooi, Loozey. Zo veel emotie erin en een krachtige, positieve wending. En ze geeft niet op. :redrose:

Jij ook sterkte met de komende afspraken Sandra, ben ook benieuwd waarom IUI niet eerder aan bod kwam en wat de volgende stap wordt.

Alle dames: denk aan jullie allemaal en lees hoopvol mee. :couple:
Alle reacties Link kopieren
Bam_1984 van harte gefeliciteeerd!

Loozy wat schrijf je mooie gedichtjes

Zelf ga ik door naar 2020, leeftijd 35, ronde 9, nod 3 januari.. We zijn van plan om in de komende weken de ha te bellen voor een eerste afspraak.
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 23-02-2020 19:41
99.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
burg23 wijzigde dit bericht op 23-02-2020 19:42
98.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Brennan Heart :heart:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Balen SuperWonderBatman! Snap dat je nu de HA wilt gaan bellen. Op een gegeven moment weet je ook niet meer zo goed waar je nog op wacht... Nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens. :) Ik heb de tabel aangepast.

Burg. Wat vervelend zeg! Heeft dat nog gevolgen voor het schema van je behandelingen als je geen positieve ovutest hebt?

Wij zijn vanmorgen dus bij de HA geweest. Allebei dezelfde inderdaad, en het is een heel prettige vrouw. Maar toch was het een ongemakkelijke ervaring. Het voelt nu ineens heel echt. (Al was ik de afgelopen anderhalve maand al wel aardig aan het balen. Het voelt nu wel heel groot.) We hebben een verwijzing gekregen naar de fertiliteitskliniek. En als het goed is, moeten we nu binnenkort iets van hun horen.
(Krijg je nog het advies om dat pas in het begin van het nieuwe jaar te doen ivm eigen risico en zo... maar ik wil helemaal niet nog langer wachten dan nodig. :A: )
Ha lieve meiden!

Hoe gaat het met jou BAM? En Vonskie? Ik hoop zo ontzettend op goed nieuws van jou!

Wat fijn dat jij een goede echo hebt gehad Wasbeerhond. Niet schuldig voelen, ik geniet met volle teugen van positieve verhalen!

SuperwonderBatman & MLB jullie lijken een beetje in dezelfde fase te zitten (huisarts / doorverwijzen). Ik zou ook zeker niet wachten tot het nieuwe jaar (tenzij je het je financieel niet kan veroorloven met eigen risico natuurlijk), tijdens het traject moet je al zoveel wachten.. Jij moet ook lang wachten Burg. Vind je het irritant of valt het mee?

Ik had inderdaad weer een onderzoek! Het is allemaal nogal vaag, maar ze hebben iets gevonden dat mogelijk invloed heeft op mijn vruchtbaarheid. Om daar duidelijkheid over te krijgen en om het te behandelen, moeten ze opereren. Toen we vroegen of IUI effectiever is nadat ik behandeld ben, zei de arts dat dat mogelijk het geval is. Kortom: nul duidelijkheid :facepalm: .
Maar... misschien wel een verklaring waarom het niet lukt en ook voor de klachten die ik ervaar. Eind december terug om dit verder te bespreken, artsen moeten eerst overleggen. Volgens mij zijn de opties opereren of IUI, wellicht dat we ook vast met IUI mogen starten als we op de operatie wachten maar dat weet ik niet..
Burg23 schreef:
27-11-2019 14:47

Spruit Ik zit ook te denken aan acupunctuur. Waarvoor wil jij het precies inzetten?
Accupunctuur ga ik komende weken mee starten! Ik hoop er sneller zwanger door te raken ;-) . Geen idee of dat kan en hoe dat dan werkt, maar baadt het niet dan schaadt het niet :-D Heb jij al een afspraak Burg, of twijfel je nog?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje in een rollercoaster de laatste dagen. Maandagochtend was de test duidelijker dan de testen ervoor maar sindsdien (woensdag en vanochtend) blijven ze hetzelfde dus ik stel me er op in dat het misgaat, dan kan het alleen maar meevallen als de echo (18 dec) goed is. Ik lees verschillende ervaringen erover, zowel positief als negatief dus we wachten maar “gewoon” af...
~ It takes a rad mama to be a father too ~
BAM ahhh nee wat een rollercoaster! Ik duim voor je!!

LMB spannend die eerste stap! Ik weet het nog goed. Heel begrijpelijk dat je niet tot het nieuwe jaar wil wachten!

Spruit wat een onduidelijkheid! Zou inderdaad misschien eerst starten met IUI. Dan kun je ook nog even nadenken over de operatie.

Vonskie, hoe is het met jou? Is jouw NOD al geweest? Ik had 2 eitjes, dus ze vroegen wel aan ons of we het door wilden laten gaan vanwege iets grotere kans op een tweeling. Maar daar hoefden we natuurlijk niet over na te denken.

Ik heb vandaag 14 dagen geleden Ovitrelle gespoten. Omdat je hiervan positief test, heb ik van de week 2 testen gedaan. De laatste was woensdag (avond) met 3 uur plas ophouden. Deze was zo goed als negatief. Nu heb ik vanmorgen een test gedaan en krijg ik een duidelijk tweede lijntje. (Geen tuurlijntje!). Pfff nu ben ik bang dat dit toch nog van de Ovitrelle is. Ik lees verschilldende verhalen op internet. Officieel mag ik van het ziekenhuis over 2 dagen testen. Ik ga duimen hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven