Zwanger worden eind 2017/begin 2018
maandag 30 oktober 2017 om 10:33
Hoi!
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.
Zwanger!!!:
Roffa38, Stippeltjesbehang
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
eneriirene | 29 | 1e kindje | ronde 9 | 2-7 |
Stippeltjesbehang | 36 | 1e kindje | ronde .. | 12-7 |
theemonster | 30 | 1e kindje | ronde 5 | 17-4 |
Roffa38 | 38 | 1e kindje | ronde 5 | 17-5 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | ronde 5 | 20-5 |
Theepoes | 30 | 3e kindje | ronde 2 (IUI) | 18-2 |
Pennelopeeeee | 24 | 1e kindje | ronde 5 | 2-4 |
Zwanger!!!:
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | 1e echo | UD |
---|---|---|---|---|
Jade_1982 | 35 | 2e - zoon 15 mnd | 20-7-2018 | |
Koekie27 | 33 | 2e - dochter 15 mnd | 2-8-2018 | |
Rose-87 | 30 | 2e - dochter 1 | 21-8-2018 | |
Vlammetje-1 | 32 | 2e - dochter 2 | 22-2 | 15-9-2018 |
Elle_86 | 31 | 2e - zoon 1 | 2-2 | 21-9-2018 |
Vievie_abc | 32 | 2e - zoon 1 | 12-2 | 23-9-2018 |
Kaatje1988 | 29 | 2e kindje | 16-10-2018 | |
Bella15 | 31 | 2e kindje | 27-3 | 6-11-2018 |
Merl0t | 31 | 1e kindje | 9-4 | 17-11-18 |
Femme | 30 | 2e kindje | 1-5 | 12-12-18 |
Roos7 | 28 | 1e kindje | .... | 14-12-18 |
Donderwolkje | 28 | 1e kindje | 19-6 | 30-1-18 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | …... | 27-1-18 |

anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
vrijdag 8 december 2017 om 21:51
Heel raar, ik krijg die 5-1 boven de tabel niet weg want ik zie hem daar niet staan wanneer ik mijn OP bewerk. Heel vreemd. Ik pas je NOD aan Bella. Vind het echt niet leuk om te doen want ik had het je natuurlijk heel erg gegund.
Ik ben nu echt flink ongesteld en zit lekker een wijntje te drinken. Echt even van genieten

vrijdag 8 december 2017 om 22:01
Ok heel vreemd dan.
Het is dat ik niet van alcohol hou maar anders had ik het ook wel geweten
. Maar ik hoop echt dat dit wel een beetje positieve gevolgen heeft voor mijn cyclus. Want die van afgelopen maand was echt niet leuk.
Geniet lekker van je wijntje
vlammetje.
Dank je wel Jade!
Het is dat ik niet van alcohol hou maar anders had ik het ook wel geweten
Geniet lekker van je wijntje
Dank je wel Jade!
anoniem_348970 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 22:02
Reden: Nog niet klaar
Reden: Nog niet klaar
3.16% gewijzigd
zaterdag 9 december 2017 om 07:12
Aaah nee Bella15! Wat rot.
Hier weet ik het niet zeker meer. Begin mijzelf nu toch wel te behoeden voor teveel goede hoop.
Gisteravond ook echt flinke kramp. En nog steeds wat minimaal bloedverlies. Het is niet veel maar nu dus wel al 2 volle dagen. Vandaag de 3e dag.
Ik wilde morgen al vroeg testen maar ik denk dat ik toch braaf tot de 12e ga wachten.
Hier weet ik het niet zeker meer. Begin mijzelf nu toch wel te behoeden voor teveel goede hoop.
Gisteravond ook echt flinke kramp. En nog steeds wat minimaal bloedverlies. Het is niet veel maar nu dus wel al 2 volle dagen. Vandaag de 3e dag.
Ik wilde morgen al vroeg testen maar ik denk dat ik toch braaf tot de 12e ga wachten.
zaterdag 9 december 2017 om 10:18
Hmz ik begin het somber in te zien. Na die kramp van gister en net aardig wat bloedverlies. Zelfs met 1 iniemini stolseltje.
Nou moet ik wel zeggen dat mijn zwangerschap van dochter ook begon met bloedverlies. En dat hield zelfs tot en met week 16 aan. Maar ik kan mij niet meer herinneren hoe het toen begon. Qua hoeveelheid en eventuele stolseltjes.
Ik vind het maar weer verwarrend. Aaargh.
Nou moet ik wel zeggen dat mijn zwangerschap van dochter ook begon met bloedverlies. En dat hield zelfs tot en met week 16 aan. Maar ik kan mij niet meer herinneren hoe het toen begon. Qua hoeveelheid en eventuele stolseltjes.
Ik vind het maar weer verwarrend. Aaargh.
zaterdag 9 december 2017 om 16:10
zaterdag 9 december 2017 om 17:23
@merl0t, wat vervelend dat het zo heftig is!
@Rose, hoe is het nu, al wat meer duidelijkheid of het van je menstruatie komt?
@Vlammetje bedankt voor het updaten van de tabel!
@Haoshi oh jee, dat klinkt goed hormonaal!
Ik merk dat ik echt op alle kleine dingetjes let, als ik een steek heb in mijn neusvleugel bij wijze van spreke voel ik het al haha. Dus ik moet echt even wat meer relaxen want grote kans dat we voorlopig nog geduld moeten hebben.
@Rose, hoe is het nu, al wat meer duidelijkheid of het van je menstruatie komt?
@Vlammetje bedankt voor het updaten van de tabel!
@Haoshi oh jee, dat klinkt goed hormonaal!
Ik merk dat ik echt op alle kleine dingetjes let, als ik een steek heb in mijn neusvleugel bij wijze van spreke voel ik het al haha. Dus ik moet echt even wat meer relaxen want grote kans dat we voorlopig nog geduld moeten hebben.
zaterdag 9 december 2017 om 18:12
Zo, lees even een paar dagen terug... Wat naar @bella dat het je nu toch nog niet gegund is.
Ik zie nog meer nieuwe nods in januari, balen dames.
Mijn nod komt ook al steeds dichterbij. Vind het wel spannend worden nu. Heb er best een goed gevoel over, maar dat zegt niks... Kon me vandaag nog net inhouden om een vroege test te kopen
Ik zie nog meer nieuwe nods in januari, balen dames.
Mijn nod komt ook al steeds dichterbij. Vind het wel spannend worden nu. Heb er best een goed gevoel over, maar dat zegt niks... Kon me vandaag nog net inhouden om een vroege test te kopen
zaterdag 9 december 2017 om 19:58
Wederom maandverbandje in en dat wat er in zit is minimaal.
Dus kan niet zeggen dat het lijkt op een beginnende menstruatie. Maar nu wel al de 3e dag wat bloed dus.
Verder ook al een paar dagen wat vage hoofdpijn. Wat ik verder ook niet herken van voor mijn menstruatie. En ik heb al de hele dag het idee dat ik koorts heb. Maar dat heb ik niet. Maar waar ik het normaal overwegend ijskoud heb gloei ik nu helemaal. Heb alleen geen idee of dat iets met hormonen te maken kan hebben.
Geen kramp verder gehad overigens.
Dus kan niet zeggen dat het lijkt op een beginnende menstruatie. Maar nu wel al de 3e dag wat bloed dus.
Verder ook al een paar dagen wat vage hoofdpijn. Wat ik verder ook niet herken van voor mijn menstruatie. En ik heb al de hele dag het idee dat ik koorts heb. Maar dat heb ik niet. Maar waar ik het normaal overwegend ijskoud heb gloei ik nu helemaal. Heb alleen geen idee of dat iets met hormonen te maken kan hebben.
Geen kramp verder gehad overigens.
zaterdag 9 december 2017 om 20:34