Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
@Bella wat rot dat de cb nu opeens negatief was! Wat ben je nu van plan? Testen met een normale test met streepjes of gewoon even afwachten? Ik snap dat al die verschillende gevoelens door elkaar heel vermoeiend zijn!

@Laumeer, gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat mooi dat jullie nu niet zo lang hoefden te wachten zeg. Wat mij betreft ben je welkom om mee te schrijven, al schrijven hier, zoals Roos ook al zei, voornamelijk vrouwen die zwanger willen worden :) Maar goed, hopelijk komt daar snel verandering in ;)

@kaatje, zou heel goed kunnen dat het bij de eisprong hoort! Fijn dat het nu over is in ieder geval.

@Roos, jouw nod is woensdag toch? Knap dat je dan pas het weekend gaat testen zeg. Fijn dat je weer wat bent opgeknapt.

@Vlammetje wat raar, ook al zo’n vreemde menstruatie. Wat betreft alcohol, is het een idee om te zeggen dat je blaasontsteking weer terug is en je nog een kuurtje moet?

@stippeltjesbehang kan goed spanning zijn inderdaad. Ik herken het wel van deze maand maar wij liggen in de lappenmand dus dat kan het ook zijn, er heerst zoveel! Of hele vroege symptomen. Wat zegt je gevoel?
Rosé-87, helaas heb ik geen testen meer in huis. Ik twijfel nu ook heel erg wat ik ga doen. Ik heb ook gelezen dat cb meer hcg nodig heeft dus daar hopen we maar op.

Maar ik twijfel om toch de vk te bellen en kijken wat die zeggen. Ik heb al eerder een vroege miskraam gehad en toen kon ik vrij snel langskomen voor een echo. Maar toen had ik ook een bloeding. En nu voelt het alsof ik zwanger ben en niet alsof ik ongesteld ga worden. Maar kan die test gewoon niet uit mn hoofd zetten 😔. Dus eigenlijk moet ik het gewoon afwachten en dat is niet mijn sterkste eigenschap :facepalm:
Vievie_abc schreef:
08-12-2017 09:19
@stippeltjesbehang kan goed spanning zijn inderdaad. Ik herken het wel van deze maand maar wij liggen in de lappenmand dus dat kan het ook zijn, er heerst zoveel! Of hele vroege symptomen. Wat zegt je gevoel?
Ik durf niet te zeggen wat mijn gevoel is omdat ik bang ben gevoel en hoop door elkaar te halen. En ik wil mezelf behoeden voor een teleurstelling ;)
Wat raar Bella! Wellicht een idee om toch nog een test van de kruidvat te halen? Of ben je nu erg bang voor een witte test? Dikke knuffel en sterkte met wachten!

Mijn menstruatie is alweer voorbij. Gelukkig duurde het maar 3 dagen dus nieuwe ronde is begonnen! Nu gaat mijn vriend waarschijnlijk nog op wintersport en ja hoor - tijdens de dagen wanneer ik denk dat ik mijn ovulatie heb. Volgende maand is hij net die tijd dan ook net een hele week weg voor zijn werk. Goed het kan nog altijd want hij blijft voor 4 dagen weg en wie weet wanneer ik nu echt mijn eisprong heb. Ik denk zelf rond de 18e maar Maya app geeft weer de 23e aan, dan is hij er weer. Ik ga het goed in de gaten houden want ik wil niet wachten tot februari voor de volgende kans...

Vlammetje bij jou ook zo raar. Ik wens je iig alvast een fijn weekend en hoop dat je lekker kan genieten!
Mijn man heeft een test gehaald bij de kruitvat en die heb ik net gedaan. En daar staat nog steeds een streep op. Hij is niet zo donker als de controle streep. Maar hij staat er wel :@@:
@Bella, ik snap wel dat afwachten nu echt killing is. Ben je er al uit of je de vk wil bellen?

@Stippeltjesbehang, duidelijk ;) Ik snap je helemaal, ik vind het ook altijd eng om mijn voorgevoel uit te spreken, omdat het soms zo onduidelijk is of het je gevoel of eerder je wens is.

@Haoshi fijn dat je menstruatie weer voorbij is. Vervelend dat je vriend precies de ‘verkeerde’ dagen weg is!

Ik had vanmorgen last van menstruatiekramp. Ik zit een week voor nod. Ik ben bang dat mijn menstruatie eerder komt.
Nou ja, als dat zo is hebben we ook de eisprong niet echt goed benut...
@Bella er zit dus nog wel HCG. Wat je zei heb ik ook gelezen, dat de kruidvat veel gevoeliger is dan de CB. Ik heb wel eens een tabel gezien waar stond dat de kruidvat vanaf 10 ml o.i.d. hcg meet en de cb vanaf 25. Dat scheelt nogal. Misschien over een paar dagen nog eens proberen met de cb?
Was de kruidvat test wel opgelopen vergeleken met de vorige keer?
Ik denk dat het gewoon nog redelijk vroeg is Bella. Volgens mij ben je "gewoon" zwanger!!!
Sorry voor het inbreken, maar ik lees hier af en toe mee.

Bella, heb je de CB open gemaakt? Misschien staat er wel een streepje op de teststrook, maar was hij niet donker genoeg om een "zwanger" tekst te geven.
Bella, ik zou gewoon de vk bellen en het verhaal uitleggen. Omdat je eerder een vroege miskraam hebt gehad zijn ze vast erg begripvol! Een streep is een streep, het maakt niet uit hoe donker ten opzichte van de controlestreep. En het klopt inderdaad dat de gevoeligheid tussen testen erg afwijkt.
Vievie, volgens mij is hij wel iets donkerder. Maar de vorige X deed ik hem s'avonds dus met kunstlicht. En nu is het net daglicht. Maar hij is nu wel duidelijk zichtbaar. Ik ga maandag de vk bellen. Ze zijn vandaag alleen voor spoed bereikbaar en dat is wat overdreven. Maar ga er nu gewoon vanuit dat ik zwanger ben en ga geen test meer doen.

Morgenstond, bedankt voor de tip. Had het wel vaker gelezen maar kreeg hem vanmorgen niet uit elkaar. Mijn man heeft hem nu uit elkaar gehaald maar er zitten 2 strips in. 1 met 1 streep en 1 met 2 streepjes. Geen idee wat dat betekend 🙂.

Bedankt voor jullie lieve reacties en het meedenken :hug:
Bella, dat had ik ook. Mijn vermoeden is dat één voor controle is ofzo ;-) En bij mij zei hij toen 3+ weken, dus het ligt zeker niet aan de termijn.
Icm de Kruidvat test denk ik dat je nu toch gewoon optimistisch mag zijn :hug:
Klinkt gewoon positief Bella! Sowieso is die eerste periode spannend maar nu ben je gewoon zwanger!

Ik ben blij, menstruatie is losgebarsten dus geen onduidelijkheid meer. Op naar de volgende ronde!

De teleurstelling is weer wat naar de achtergrond nu. We gaan het allemaal wel zien. Was super geweest als het weer direct raak was maar goed, die kans is natuurlijk klein. Heb mijn nieuwe NOD in de tabel gezet: 5-1. Zien jullie ook 5-1 boven de tabel staan? Op de 1 of andere manier krijg ik dat niet weg maar ik vraag me af of ik dat alleen zie of jullie ook.
@Bella dat klinkt positief. Ik duim voor je!
@Vlammetje dat is balen. Maar misschien ook fijn dat er nu duidelijkheid is. Op naar een nieuwe ronde!
Zie het ook staan boven de tabel.
@Vievie Menstruatiepijn zou ook kunnen wijzen op een innesteling toch?
@Bella ik heb een dagje niet mee kunnen lezen, dus je bericht van eerder vandaag was erg zorgwekkend! Blij om te zien dat de KV-test gewoon wel nog een positief resultaat gaf. Streep = Streep. Als ik het goed lees heb je die KV-test trouwens niet 's ochtends gedaan maar later, wat wil zeggen dat het ook minder geconcentreerd zou zijn. Dat draagt nog meer bij aan de betrouwbaarheid van die streep!

@Vlammetje hehe eindelijk duidelijkheid voor je. Nu even die paar vervelende dagen door, en op naar de volgende ronde.

@Vievie wie weet is het inderdaad je innesteling.. Duimen!

Hier eindelijk het gevoel een eisprong te hebben! :cheer2: Man man man wat duurde dat lang voor m'n gevoel zeg. Even goed benutten nu, en weer het wachtbankje op. Mijn NOD gok ik op 22 december , precies voor de kerstdagen nog. Mocht het niet raak zijn, dan kan ik altijd troost in een flesje wijn vinden tijdens de feestdagen :nut:

Mijn vriend denkt trouwens dat het nog wel even duurt, maandje of zes ofzo, voordat het een keer raak is. Niet dat hij het kan onderbouwen, maar gewoon een voorgevoel. Lekker dan :P
@Theemonster dan hebben wij onze NOD op dezelfde dag. Spannend!
Dacht ook hetzelfde: mocht met kerst duidelijk zijn dat ik toch niet zwanger ben, dan ga ik flink los hahaha 🍗🍢🍱🥂🍸🍷
@Stippeltjes kunnen we samen aftellen :)

Dat zou wel betekenen dat mijn cyclus deze keer 31 dagen is. Daarvoor 35 dagen, daarvoor ook weer iets anders. Geen pijl op te trekken..
@Vlammetje, fijn dat de teleurstelling wat is gezakt :)
Ik zie ook 5-1 staan ja

Innesteling zou kunnen met deze buikpijn? Voelt dat als menstruatie? Ik kan me wel van mijn vorige zwangerschap herinneren dat ik ook menstruatie-achtige krampen had en daarom dacht dat het niet raak was. Maar goed, kan vanalles betekenen nu dus.

Vanavond eens aan mijn man gevraagd hoe hij er in staat. Hij is echt de nuchterheid zelve, zo van, we kunnen het toch niet weten dus we zien wel. Goh haha. Maar hij vindt het wel heel spannend op een leuke manier, dus daar ben ik blij mee!
Hier vandaag ook wat meer kramp Vievie_abc. Enerzijds wat je niet wil voelen op het wachtbankje maar hej...wie weet hoort het erbij.
Laten we het hopen Rose!
Ik ga net naar de wc en ik verlies nu bloed. Dus de cb had toch wel gelijk. Maar ik ben wel blij dat het nu mis gaat en niet pas als we weer een paar weken verder zijn.
Ah nee Bella! Wat een teleurstelling voor je! :hug:
Volgens mij heb ik MiAnoo, Weetje5 en Miamora al een tijdje niet gelezen hier. Klopt dat? Schrijven jullie nog mee dames? Want anders pas ik de tabel over een paar dagen aan en zet ik een aantal actieve schrijfsters erin. Sowieso groenegeitensok, Roffa38 en Marte of stippeltjesbehang, moet even kijken of Marte nog meeschrijft.
Bella een hele dikke knuffel voor jou!
Ik ben ook wel even flink teleurgesteld. Bij mijn vorige miskraam kon ik het redelijk relativeren. En dat probeer ik nu ook wel. Maar ik moet het eerst even een plekje geven. Ik hoop nu wel dat mijn cyclus het weet wat beter oppakt en ik weer gewoon een cyclus krijg van ong 28 dagen. Dat zou het allemaal ook weer wat makkelijker maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven