Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Gefeliciteerd Vlammetje!!! Wat een goed begin van het nieuwe jaar!

De rest jammer... maar misschien bij sommigen toch nog hoop!
Wauw!! Vlammetje, gefeliciteerd! Superleuk!!!

Kaatje, vaaag... overtijd en toch een witte test... hoop dat je toch zwanger bent. Leuk dat je nog borstvoeding geeft. Ik tot voor kort ook, maar nu gestopt ivm het prikken van de hormonen. Dat gaat helaas niet samen met borstvoeding...

Welkom seagull :)
Wouw Vlammetje wat goed!! Gefeliciteerd, kon natuurlijk ook niet anders met al die bingosymptomen.

Dames van de witte testen of toch ongesteld geworden zijn, ontzettend balen. Echt!!

Hier opnieuw een hele lichte streep, weinig verandering, balen dus snel een andere test gehaald en die blijft hartstikke wit. Echter ook nog geen bloed hier, dus ik heb gewoon geen idee of ik nou wel of niet zwanger ben.
De symptomen waar ik last van had, zijn allemaal verdwenen maar de menstruatie laat op zich wachten...
@vievie. Bij mij denk ik ook niet. Al duurt het nog ruim een week tot nod
.Ik ben alleen heel kortademig en dat herken ik wel van vorige zwangerschap. Alleen niet zo vroeg al, maar bij 10 weken ofzo. We wachten het maar af... inderdaad leuk dat we gelijk oplopen met de nod. Ik wil er niet zo mee bezig zijn, maar stiekem toch ....... :)
@theepoes, oh zonde dat je moest stoppen! Maar begrijpelijk natuurlijk...het is voor een goed doel! Hoe lang heb je uiteindelijk bv gegeven?
Wb de witte test en overtijd ben je mis denk ik 😉 Ik hoop geen voorspelling 😉. Ik moet dinsdag (niet) ongesteld worden, dus nog even wachten! Ik ga dinsdagochtend ook een test doen (als ik niet ongesteld ben), aangezien dochter dan 2 wordt. Vind ik wel heel bijzonder...stel dat... Hihi.

Ik lag daarstraks even met dochter op bed en ze pakte de babyfoon. Daar zit zo’n keykoord aan hè. Ze legde dat koord op m’n buik, drukte op een knopje en deed een hartslag na.... Mijn hart stond even stil toen ze dat deed 😳. Geen idee waar ze het vandaan heeft, maar vond het wel heel bijzonder en hoop stiekem dat ze wat aanvoelt ... hihi.
@femme, wat ontzettend vreemd! Hoeveel dagen ben je nu overtijd? Doe je de testen wel met ochtendurine?
Soms hoor je natuurlijk wel dat het HCg bij sommige vrouwen langzamer oploopt dan normaal... Misschien een idee om je HCg level te laten prikken?
Ooh sorry Kaatje, ik bedoelde Merlot...
Jouw symptomen klinken ook behoorlijk zwanger! Zou leuk zijn om op zo'n bijzondere dag positief te testen!
Ik heb ruim 13 maanden bv gegeven. Nu nog de laatste beetjes uit de vriezer aan het opmaken.
Wat grappig dat je dochtertje zo de hartslag bij je deed haha!

Femme, issie helemaal niet donkerder geworden? Beide keren met ochtendurine getest? Raar! Hopelijk toch snel een donkerder test!
Goede tip Kaatje, thanks. Mijn echte NOD weet ik niet precies gokte tussen 5 en 7/1 vandaag dus. Ik had gisteren heel veel krampen dus dacht oeiii dit gaat de verkeerde kant op. Maar niets dus. Krampen zijn ook weer verdwenen. Ben wel wat chagrijnig, maar kan ook door de teleurstellende test uitslag komen.
@vievie, balen zeg.. Maar wie weet, je zit nog 6 dagen voor nod het kan nog alle kanten op.

@femme, wat vervelend die onzekerheid. Waarom twijfel je zelf? Vanwege vermindering van de symptomen? Ik hoop voor je dat de test snel donkerder kleurt!

@jade, wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat!! Genieten zo te horen, ben blij voor je!

@kaatje, wat een discipline tot dinsdag wachten haha. Zou wel bijzonder zijn om dan een positieve test in handen te hebben. Grappig van je dochtertje, wel heel toevallig dat ze dat deed!

Hier nog geen menstruatie, sterker nog, na gisteravond telkens bruinige afscheiding nu niks.. nog wel pukkeltjes. Vind het maar verwarrend. Ik hoop dat mijn menstruatie maar gewoon doorzet hier kan ik niet zo goed tegen dat wachten en gedoe pfff.. sorry even klagen haha
Bijzonder van je dochter Kaatje, maar ze zeggen dat kinderen hoop aanvoelen, hopen dat ze het bij het juiste eind heeft.

@Elle, ja vanwege de symptomen en de test die niet oploopt. Beide keren met ochtendurine getest.
En jij dan? Of heb ik daar overheen gelezen? Las wel dat ook jouw menstruatie nog niet door is gebroken.
@kaatje, heel bijzonder van je dochter! Hopelijk heeft ze het goed aangevoeld en wordt ze binnenkort een grote zus!

@femme, ik begrijp je frustratie.. misschien over een paar dagen opnieuw testen?

Bij mij een update: nog steeds lichte krampen samen met hoofdpijn en een slecht humeur.. maar nog geen bloed te herkennen! Ik blijf nog even stil hopen..
@femme klopt inderdaad nog geen menstruatie. Maar ik weet ook niet zo goed wanneer ik deze kan verwachten ivm een miskraam in december.. we wachten af..
Net lichtroze bloedverlies gehad, volgende maand beter! Nieuwe NOD 5 februari.. ronde 3
Even snel vanaf mobiel:

@Vlammetje wat een heerlijke knalstreep!! Fefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws!

@pennelope en de andere witte testers: dikke knuffel en een wijntje!

Morgen reageer ik weer uitgebreid op iedereen vanaf laptop :)
Van Harte vlammetje! Wat fijn!
Nu hopen dat er meer dames met een knalstreep op de test in handen zitten.
En knuffel voor de teleurgestelden en de wachters Good luck!

Ik denk dat ik komende week mijn eisprong zou moeten hebben. NOD geen idee (onlangs spiraal verwijderd), maar ik houd t op 26 januari.
Mijn ouders komen as vrijdag en gaan zaterdag de 27 weer naar huis (woon op Curacao). Best een gek idee.
Wat bijzonder van je dochter kaatje!
Jammer pennelope en Femme nog steeds geen duidelijkheid.
Ik begin stiekem een klein beetje hoop te krijgen, nog steeds geen bloed hier vandaag dag 30.
Enige wat me dwars zit is die kramp op 1e kerstdag, ik dacht later dat zou natuurlijk ook m'n ovulatie geweest kunnen zijn.. Dan hebben we echt 0 kans gehad deze maand (want toen was ik ziek) en is m'n nod ergens in de komende dagen.
Hoe voelen jullie je ovulatie en hoe lang houdt dat aan?
@roos7 ik heb geen idee. Volgens ovu test 2 jan maar heb er niets van gemerkt. Braaf plezier gemaakt met manlief ;)
Welkom Seagull, Theepoes!

@Roos7 dat klinkt goed!! Hopen dat vandaag ook gewoon voorbij gaat zonder bloed. Ovulatie is bij mij pijnlijke tepels, drie dagen zeurende pijn rechtsonder (links niet), en na die drie dagen opgezwollen pijnlijke borsten tot aan menstruatie.

@Femme heb je vanochtend weer getest? Wordt de streep al wat donkerder?

@Kaatje wat schattig van je dochter. Wie weet... als katten het aan kunnen voelen, wie weet ook kindjes :)

@Jade fijn om te horen dat je zwangerschap voorspoedig gaat!

@Merlot nog nieuws deze ochtend? Overtijd en geen streep.. Wat een frustratie!

Hier dag 19 van mijn cyclus en nog steeds geen ei te bekennen. Ik heb wel eerder een cyclus van 35 dagen gehad, dus op zich niet heel vreemd. Maar het moet niet heel veel langer duren. Gisteren omdat het nog kon een enorme bak sushi weggewerkt :popcorn:

Klein detail - mijn zus droomde vannacht dat ik zwanger was :biggrin: Heb er maar omheen gekletst.
@Jade jeetje alweer 3 echo’s gehad, gaat hard zeg! En spannend, wachten op de nipt uitslag. Heb je dan nu ergens ook de nekplooimeting?
Fijn dat je je ondanks alle kwaaltjes wel goed voelt :)

@Femme heb jij al wat meer duidelijkheid?

@Seagull haha ja dat heb ik ook. Wil het loslaten maar zo lastig!

@Kaatje jij gaat morgen testen toch? Op de verjaardag van je dochter zei je geloof ik? Alvast gefeliciteerd! Wow, wel grappig dat ze een hartslag nadeed :)

@Elle bij jou al wat meer duidelijkheid?

@Pennelope helaas!

@Yogayup wat leuk dat je ouders op bezoek komen, veel plezier!

@Roos lastig... ik voel wat krampjes denk ik tijdens mijn ovulatie. Maar ik merk eigenlijk vooral wanneer mijn eisprong al is geweest: dan doen mijn borsten zeer tot aan mijn menstruatie.

@Theemonster oh vast een voorspellende droom van je zus! En genoten van de sushi?

Ik voel nog steeds wat krampjes, last van mijn borsten maar dat heb ik eigenlijk altijd na mijn eisprong. Ik merk aan niets dat het raak kan zijn. Wacht braaf mijn menstruatie af, ik ga niet eerder testen (zeg ik tegen mijzelf ;))
Hoi meiden, bedankt voor alle felicitaties! Het begint te landen nu. Wat spannend weer! Ik heb het gisteren al aan mijn ouders en twee goede vriendinnen verteld. Mocht het mis gaan dan mogen ze het best weten. En het is handig dat mijn ouders op de hoogte zijn vanwege de blessure van mijn man. Dan weten ze dat ik misschien extra hulp nodig heb mocht ik me wel slecht gaan voelen.

Ik ga de tabel nog even bijwerken. Weet niet of het vandaag nog lukt maar ik doe mijn best. Ik blijf hier gewoon nog meeschrijven en lezen hoor, heb het topic gestart en ben benieuwd hoe het verder zal gaan met iedereen!

@merl0t, nog nieuws??

@seagull, herkenbaar idd je verhaal. En slaapgebrek is zo ontzettend vervelend, het heeft effect op alles in je leven. Ik hoop dat het bij ons mee gaat vallen en we weten nu wat we kunnen verwachten. Maar er zullen momenten zijn dan we echt met de handen in ons haar zullen zitten. Maar dat is korte termijn. Op lange termijn zien we 2 kindjes voor ons dus daar houden we aan vast.

@Jade, ik voel me nog prima! Wel wat kwaaltjes maar geen vreselijke dingen. Wat fijn dat je al 3 goede echo's hebt gehad! Ik zit nu te wachten tot de eerste, gaat weer zo lang duren. Maar goed tegen die tijd is mijn man uit het gips, dat is een mooi vooruitzicht.

@Femme, wat vreemd zeg! Hoe is het nu? Ben je al ongesteld?

Kortademigheid heb ik nu al! Echt gek, hijg veel sneller!

@Kaatje, voor jou dus spannend morgen! Ik duim voor je en hoop dat je dochter voorspellende gaves heeft!

Jammer @Pennelopeee! Geniet lekker van een wijntje en dingen die ik nu niet meer mag :)

@Roos, ik denk dat mijn ovulatie de 23e was en dat merkte ik aan pijnlijke steken in mijn zij en buikpijn, wel zo heftig dat ik gebogen ging lopen. dat duurde een uur of 4. Vorige cyclus heb ik hem niet gevoeld maar weet niet of er toen een eitje is gesprongen.
ZO jeetje ik was even niet op het forum want had geen laptop (en vind op mobiel dit zoo niet werken) maar jaaaaa Vlammetje gefeliciteerd zeg!!

Nu even rustig teruglezen <3
@Vlammetje wat leuk dat je het je ouders en goede vriendinnen al verteld hebt! Hoe reageerden ze?
Vlammetje gefeliciteerd!!!!!

Dames - ik ga niet meer meeschrijven.
GIsteren samen met mijn vriend een goed gesprek gehad en wat blijkt is dat wij allebei toch nog liever even willen wachten met het krijgen van een kindje. Wij willen sowieso graag nog op een lange rondreis waar we het al een paar jaar over hebben maar wat we nog niet hebben gedaan en zien dat niet zitten als ik zwanger ben. Daarnaast wil ik wat gezondheidsdingetjes 'oplossen' voordat wij gaan beginnen en nog wat grote werkzaamheden in ons huis doen die veel geld gaan kosten. Als we later beginnen dan hebben wij genoeg tijd om het allemaal op te lossen.
Dus na de zomer gaan wij weer beginnen en tot die tijd lekker genieten van het leven met met z’n tweeën. T/m juni of juli ga ik weer de pil gebruiken, dan heb ik daarna nog een paar maanden de tijd voordat mijn cyclus weer regelmatig is en kunnen we er echt voor gaan.
Ik ben heel blij dat ik het gesprek ben aangegaan en dat wij hier op een lijn zitten.

Ik wens iedereen veel succes en hoop dat jullie snel zwanger zijn!
Voor ons wordt het toch een jaar 2019-kindje :)

Knuffels en allerbeste wensen voor iedereen!
Jade wat fijn dat je je goed voelt en al 3 echo’s!
Leuk dat je t al verteld hebt vlam, hadden ze t zien aankomen?
Hier nog steeds geen bloed, super spannend!
Ik had dus inderdaad net als jij vlam enorme pijn in m’n onderbuik (beetje vergelijkbaar met menstruatiepijn), duurde vanaf een uur of 4/5 in de middag totdat ik naar bed ging. Volgende dag was t een stuk minder. Nja meer dan rustig afwachten kan ik niet helaas, elke dag zonder bloed is goed zullen we maar denken haha
Ben nog steeds enorm verkouden dus ook niet veel puf om aan symptomen te denken.
Haoshi, wat goed dat jij en je man hier hetzelfde over denken. Groot gelijk, als er nog zoveel andere wensen zijn dan die lekker eerst vervullen. Geniet ervan!

Roos, wat spannend! Jij wil pas het weekend gaan testen toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven