Zwanger worden eind 2017/begin 2018
maandag 30 oktober 2017 om 10:33
Hoi!
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.
Zwanger!!!:
Roffa38, Stippeltjesbehang
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
eneriirene | 29 | 1e kindje | ronde 9 | 2-7 |
Stippeltjesbehang | 36 | 1e kindje | ronde .. | 12-7 |
theemonster | 30 | 1e kindje | ronde 5 | 17-4 |
Roffa38 | 38 | 1e kindje | ronde 5 | 17-5 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | ronde 5 | 20-5 |
Theepoes | 30 | 3e kindje | ronde 2 (IUI) | 18-2 |
Pennelopeeeee | 24 | 1e kindje | ronde 5 | 2-4 |
Zwanger!!!:
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | 1e echo | UD |
---|---|---|---|---|
Jade_1982 | 35 | 2e - zoon 15 mnd | 20-7-2018 | |
Koekie27 | 33 | 2e - dochter 15 mnd | 2-8-2018 | |
Rose-87 | 30 | 2e - dochter 1 | 21-8-2018 | |
Vlammetje-1 | 32 | 2e - dochter 2 | 22-2 | 15-9-2018 |
Elle_86 | 31 | 2e - zoon 1 | 2-2 | 21-9-2018 |
Vievie_abc | 32 | 2e - zoon 1 | 12-2 | 23-9-2018 |
Kaatje1988 | 29 | 2e kindje | 16-10-2018 | |
Bella15 | 31 | 2e kindje | 27-3 | 6-11-2018 |
Merl0t | 31 | 1e kindje | 9-4 | 17-11-18 |
Femme | 30 | 2e kindje | 1-5 | 12-12-18 |
Roos7 | 28 | 1e kindje | .... | 14-12-18 |
Donderwolkje | 28 | 1e kindje | 19-6 | 30-1-18 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | …... | 27-1-18 |

anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
zaterdag 6 januari 2018 om 09:59
@ggs, oh ik ben ook benieuwd hoe oud je dochter is want wij lopen sinds 3 dagen weer enorm te klooien s nachts! Dochter wordt rond 1 uur wakker en wil niet meer slapen tot een uur of 4. Ben inmiddels zo moe! Dekbed zouden we kunnen doen alleen vraag ik me af of ze zich er niet onderuit wurmt. Doet jouw dochter nog een middagslaapje?
Niemand dus aan het testen vandaag? Dan wordt het echt spannend morgen! Hier nog geen bloed gezien..
Niemand dus aan het testen vandaag? Dan wordt het echt spannend morgen! Hier nog geen bloed gezien..

zaterdag 6 januari 2018 om 10:03
zaterdag 6 januari 2018 om 11:41
Trouwens wat me ook opvalt.. we hebben twee binnen katten. De jongste is altijd bij me in de buurt, wat ik ook doe ze is er altijd bij.. als ik op de bank zit of lig komt ze er meteen aan en op bed slaapt ze het liefste tegen me aan. Onze oudste is vaak bij m’n vriend te vinden, maar sinds een paar dagen komt de oudste vaak bij me liggen en dan vooral op m’n buik en op m’n borst, zodra de oudste weg is wisselt de jongste haar af.. vind het zo gek allemaal
zaterdag 6 januari 2018 om 11:48
Onze dochter is nu 18 maanden. Ze blijft netjes onder de dekens liggen. Ben ook niet bang dat ze stikt, want ze kan zichzelf goed bewegen. Klimt en klautert overal op als het kan. Mijn zoon ging ook met deze leeftijd onder een dekbed, maar die moest ik regelmatig toedekken. Hij lag vaak gewoon bovenop het dekbed
zaterdag 6 januari 2018 om 12:55
Ze doet trouwens ook gewoon nog een middagslaapje. Mij. Zoon van 3,5 soms ook. Heerlijk rustig dan haha.
Maar dat wakker liggen 's nachts is niet fijn vlam. Het kan ook zijn omdat het besef er ineens meer is. Dat de wereld groter is als gedacht. Het zou toch makkelijker zijn als je met ze kan praten
Maar dat wakker liggen 's nachts is niet fijn vlam. Het kan ook zijn omdat het besef er ineens meer is. Dat de wereld groter is als gedacht. Het zou toch makkelijker zijn als je met ze kan praten

zaterdag 6 januari 2018 om 13:51
Pittig is dat, die gebroken nachten. Ons zoontje slaapt de afgelopen tijd heel goed. Maar daarvoor ook zo'n periode gehad. Ik heb me er maar een beetje bij neergelegd dat dit af en toe in fases voorbijkomt, hoe vervelend ook.
@vlammetje, ik snap voor jou nu extra pittig vanwege de blessure van je man. Hoe is het met hem?
@roffa, hier nog zo'n 'niet zo'n symptomen type'
of in ieder geval, niet die op zwangerschap duiden.
Wordt heel spannend morgen!! Ga morgenochtend meteen kijken hihi duim duim duim..
@vlammetje, ik snap voor jou nu extra pittig vanwege de blessure van je man. Hoe is het met hem?
@roffa, hier nog zo'n 'niet zo'n symptomen type'

Wordt heel spannend morgen!! Ga morgenochtend meteen kijken hihi duim duim duim..
zaterdag 6 januari 2018 om 14:05
Nou, testen maaaar! Dit hoor ik vaker bij prille zwangerschappen!Pennelopeeeee schreef: ↑06-01-2018 11:41Trouwens wat me ook opvalt.. we hebben twee binnen katten. De jongste is altijd bij me in de buurt, wat ik ook doe ze is er altijd bij.. als ik op de bank zit of lig komt ze er meteen aan en op bed slaapt ze het liefste tegen me aan. Onze oudste is vaak bij m’n vriend te vinden, maar sinds een paar dagen komt de oudste vaak bij me liggen en dan vooral op m’n buik en op m’n borst, zodra de oudste weg is wisselt de jongste haar af.. vind het zo gek allemaal

zaterdag 6 januari 2018 om 15:20
Probeer jezelf niet gek te laten maken. Als je er mee bezig bent lijkt ieder kriebeltje wat je voelt gerelateerd aan een mogelijke zwangerschap. Ik heb voor de grap eens gegoogeld op 'jeuk in oor en zwangerschap' en zelfs daar zien mensen een verband in.Pennelopeeeee schreef: ↑06-01-2018 11:34Ik heb nu best wel twijfels.. heb ik m’n menstruatie wel goed berekend, beeld ik dingen niet in.. wat als ik morgen ondanks m’n NOD negatief test, wat als ik onvoldoende HGC aanmaak.. zucht, maakt me best onzeker en verdrietig![]()
Misschien is het raak. Misschien ook niet. Misschien duurt het nog een aantal rondes. Das ook heel normaal. Succes met afwachten!
zaterdag 6 januari 2018 om 15:34
@elle, het gaat wel prima met mijn man. Hij doet zijn best om dingen te blijven doen met 1 hand. Ik ben alleen erg moe van de gebroken nachten deze week en erg hormonaal. Lijkt erg op mijn pms klachten die ik soms heb, word ik wat down van. Nu kan het dus misschien door een prille zwangerschap komen. Of door een late menstruatie natuurlijk.
Alleen is ie dan wel erg laat. Nog steeds geen bruinverlies of bloed. En ook niet het gevoel dat het eraan zit te komen.
Terwijl ik nu op cyclusdag 29 zit. Ik heb 1 a 2 keer een cyclus van 30 dagen gehad, nooit langer. Dus ik begin het steeds positiever in te zien!
Alleen is ie dan wel erg laat. Nog steeds geen bruinverlies of bloed. En ook niet het gevoel dat het eraan zit te komen.
Terwijl ik nu op cyclusdag 29 zit. Ik heb 1 a 2 keer een cyclus van 30 dagen gehad, nooit langer. Dus ik begin het steeds positiever in te zien!

zaterdag 6 januari 2018 om 17:59
Ik heb de volgende symptomen:
-mijn plant zei vanmorgen opeens goedemorgen, doet ie anders nooit
-mijn onderbroek was opeens verdwenen toen ik net ging plassen, hij is denk ik in mijn bmm verdwenen
-er hangt opeens een schilderij van een zwangerre vrouw aan de muur, heb ik. Iet eerder opgemerkt
-ik heb opeens een tatoeage in mijn nek met de naam van mijn vriend erop met daddy ervoor, ik moet hem alleen goed verbergen anders zit iedereen hem. Heb dus net maar een coltrui gekocht
- er liggen opeens hydrofiele luiers in de kast
- alle katten uit de buurt zitten op mijn balkon, ik heb opeens een moederlijke drang ze te verzorgen.
Geintje natuurlijk, ik probeer het wachten voor iedereen wat lichter te maken
Xx
-mijn onderbroek was opeens verdwenen toen ik net ging plassen, hij is denk ik in mijn bmm verdwenen
-er hangt opeens een schilderij van een zwangerre vrouw aan de muur, heb ik. Iet eerder opgemerkt
-ik heb opeens een tatoeage in mijn nek met de naam van mijn vriend erop met daddy ervoor, ik moet hem alleen goed verbergen anders zit iedereen hem. Heb dus net maar een coltrui gekocht
- alle katten uit de buurt zitten op mijn balkon, ik heb opeens een moederlijke drang ze te verzorgen.

Xx
zaterdag 6 januari 2018 om 19:26
Hallo dames,
Kan ik mij nog bij jullie voegen?
Wij zijn bezig voor onze 4e. Voor mijn partner de tweede, we hebben samen een dochter. Mijn twee oudsten komen uit een vorige relatie.
Eergisteren is mijn menstruatie begonnen (1e ronde) dus helaas weer een maandje wachten. Ik heb PCOS gekregen na mijn derde zwangerschap dus ik ben benieuwd of het ons gaat lukken op de 'natuurlijke' manier. Mijn menstruaties zijn redelijk regelmatig het laatste half jaar. Meestal een cyclus van 31 tot 36 dagen met uitschieters van 40 tot 45 dagen.
De meeste van jullie zitten nu op het wachtbankje las ik. Spannend!!
Kan ik mij nog bij jullie voegen?
Wij zijn bezig voor onze 4e. Voor mijn partner de tweede, we hebben samen een dochter. Mijn twee oudsten komen uit een vorige relatie.
Eergisteren is mijn menstruatie begonnen (1e ronde) dus helaas weer een maandje wachten. Ik heb PCOS gekregen na mijn derde zwangerschap dus ik ben benieuwd of het ons gaat lukken op de 'natuurlijke' manier. Mijn menstruaties zijn redelijk regelmatig het laatste half jaar. Meestal een cyclus van 31 tot 36 dagen met uitschieters van 40 tot 45 dagen.
De meeste van jullie zitten nu op het wachtbankje las ik. Spannend!!

zaterdag 6 januari 2018 om 19:38
Update: net bij het afvegen wat bruinige afscheiding. Menstruatie zal wel doorzetten verwacht ik vandaag of morgen. Van de ene kant toch wel teleurgesteld.. van de andere kant heel fijn dat ik nu weer ongesteld word en mijn cyclus iets korter is in plaats van nog weken wachten en een erg lange cyclus. Maar het positieve van inzien dus!

anoniem_6422ed065d49f wijzigde dit bericht op 06-01-2018 19:39
Reden: Spelfaut
Reden: Spelfaut
0.15% gewijzigd
zaterdag 6 januari 2018 om 20:14
zaterdag 6 januari 2018 om 21:41
Hier ook nog steeds niets! Geen bloed, krampen of wat dan ook.
Ergens denk ik als ik geen symptomen heb, zal t wel niet raak zijn. Aan de andere kant ben ik al bijna op dag 29 dus kan t nog steeds, super spannend!
Welkom theepoes en Lissy!
Jammer pennelope en Elle, maar misschien is er nog een klein beetje hoop?
Vlam voor jou ook nog spannend! Ga je morgen testen?
Ik heb trouwens wel een pukkel ineens, terwijl ik normaal een gave huid heb.
Ergens denk ik als ik geen symptomen heb, zal t wel niet raak zijn. Aan de andere kant ben ik al bijna op dag 29 dus kan t nog steeds, super spannend!
Welkom theepoes en Lissy!
Jammer pennelope en Elle, maar misschien is er nog een klein beetje hoop?
Vlam voor jou ook nog spannend! Ga je morgen testen?
Ik heb trouwens wel een pukkel ineens, terwijl ik normaal een gave huid heb.
zaterdag 6 januari 2018 om 21:54
zaterdag 6 januari 2018 om 22:01
Eigenlijk pas volgend weekend
Maar ik weet niet of ik dat volhoud.. T is pas de 2e ronde dus zou heel goed kunnen dat m'n nod eigenlijk pas in de komende dagen is en zo'n witte test maar niet ongesteld worden vind ik ook stom. Daarbij komt dat ik t direct op t werk zou moeten vertellen dus als ik dan pas in t weekend test, hebben we eerst zelf nog even tijd om eraan te wennen, lastig allemaal!
Ik duim voor je morgen vlam!

Maar ik weet niet of ik dat volhoud.. T is pas de 2e ronde dus zou heel goed kunnen dat m'n nod eigenlijk pas in de komende dagen is en zo'n witte test maar niet ongesteld worden vind ik ook stom. Daarbij komt dat ik t direct op t werk zou moeten vertellen dus als ik dan pas in t weekend test, hebben we eerst zelf nog even tijd om eraan te wennen, lastig allemaal!
Ik duim voor je morgen vlam!
zaterdag 6 januari 2018 om 23:01
Roffa38 schreef: ↑06-01-2018 17:59Ik heb de volgende symptomen:
Xx

Briljant!