Zwanger worden februari 2020 met tabel

31-01-2020 22:46 442 berichten
Wees welkom!

Je kan hier zelf je NOD en andere informatie over jezelf aanpassen in dit bericht.
Dit doe je door in te loggen met de volgende gegevens:



Je kunt zelf kiezen of je dit kenbaar wilt maken.
naamNODrondeleeftijdbijzonderheden
Kees-je9-4127/331e kindje
konijntje777. 3-42322e kindje
Grenade24-3231/31 2e kindje
Roo93 27-3226 2e kindje
Suzan-J 8-3 229/321e kindje
Nature2020 18-032252e kindje
MolligPaard nb 0-1302e kindje
D0ris30-3 2 (sinds groen licht na pauze)291e kindje, MA 9w juni 2019, ziekte van Asherman na hysteroscopie miskraamrest
Sha198829-022312e kindje
Suuteke34 1271e kindje
Lullaby- 20-3 1 30 1e kindje. Heel lange cyclus
Pina_colada 22-3??1331e kindje. Nog geen duidelijkheid over cyclus
Makaloly 24-03230zwanger van ons eerste kindje na de tweede IUI behandeling


:cheer2: Zwanger in februari! :cheer2:
OkkiePetite.
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-12-2020 13:54
Reden: Twitterlinkje verwijderd
45.73% gewijzigd
Goedenavond en ik schrijf graag mee. Gefeliciteerd aan de eerste zwangere! Dat er maar veel gezonde zwangerschappen mogen volgen.

Afgelopen maandag spiraal laten verwijderen dus februari zwanger is denk ik een hele kleine kans, geen idee nog hoe mijn ovulatie zit. Heb al een kindje van juni 2018 en zoetjesaan ruimte te voelen voor een tweede.
Alle reacties Link kopieren
Grenade oh zo , ach je hebt maar 1 keer nodig uiteindelijk ;) Ja die eisprong kan soms echt wel eens wisselen, of dat je hm al dagen aan voelt komen. Wel handig dat je het voelt! Genoeg die geen idee hebben :)
Molligepaardje welkom

Haha het gouden ei :sherlock:

Hier kwaaltjes genoeg, 5-3 echo dan ben ik bijna 8 weken :)
Alle reacties Link kopieren
@grenade jaaaa die testen....stond hier ook niet op de planning, maar was even benieuwd of mijn lichaam en gedachte op 1 lijn zaten haha. Ik voel dus ook mn sprongetje...
We lopen inderdaad redelijk gelijk op! Leuk hoor!

@okkie ah wat leuk! Echo's zijn altijd hele leuke momenten, even bewonderen...

@molligpaard, welkom en veel succes!
Alle reacties Link kopieren
@molligpaardje, leuk dat je mee schrijft!
Wat voor spiraal had je ?

@okkiepetite wat spannend zeg , bijna de eerste echo!
Konijntje777 schreef:
13-02-2020 13:49
@molligpaardje, leuk dat je mee schrijft!
Wat voor spiraal had je ?
ik had een hormoonspiraal en daardoor veel minder vaak ongesteld. Hierdoor ook geen idee van mijn cyclus. Ik wil het nu een maand of misschien twee afwachten en als ik dan nog niet ongesteld ben, eventueel met ovulatietesten een ei zoeken.

@Okkie, veel succes met de echo!

Doen jullie nog wat extra om eea rond de bevruchting te bevorderen behalve zoals ik een paar keer heb gelezen ovulatietesten? ik slik wel foliumzuur en daarnaast ook vitamine d, c en ijzer, maar dat laatste meer om me fit te voelen.
Haha okkie je hebt gelijk, 1 keer kan al genoeg zijn. We wachten het af. Volgens de app 23 februari mijn nod. Nog even geduld.
Fijn dat je begin maart een echo hebt. En ook al wat kwaaltjes haha.

@Roo snap in hoor. Hier ben ik ook niet van plan die testen te gaan gebruiken, maar mocht ik toch over een aantal rondes gaan twijfelen over mijn eisprong dan zullen ze hier ook wel in huis komen

Welkom molligpaardje! Goed dat je het zegt, ik vergeet die tabletjes foliumzuur nog geregeld. Verder ben ik wat geminderd met alcohol. Niet dat ik nou zo veel dronk, maar nu echt minimaal. Valt het hopelijk ook wat minder op als ik straks echt niet mag drinken
Alle reacties Link kopieren
Naast foliumzuur doe ik nu niks extra's
Bij de eerste ook niet gedaan en toen is het ook goed gekomen :-)
Wel drink ik denk even geen alcohol tussen eisprong en nod, want tja je weet maar nooit.
Alle reacties Link kopieren
Joehoee!

Ik ben nature2020 en ik zou heel graag mee willen schrijven in deze groep.
Omdat wij vanaf februari voor ons 2de kindje gaan!
Ik ben 25 jaar en mijn nod is inzicht 19 februari.

Zou ik me bij jullie mogen aansluiten ? :flag:
Alle reacties Link kopieren
@nature2020 wat leuk dat je mee schrijft!
Ohh spannend de 19de al :-D
oeps nog ingelogd op tabel acount :hyper:
Alle reacties Link kopieren
@konijntje777

@konijntje777
Dankjewel! ja super spannend, ik denk alleen niet dat het direct raak is.
We hebben niet goed mijn vruchtbare dagen benut, omdat ik dacht dat mijn eisprong later zou zijn.
Ik had een ovulatie test geprobeerd op woensdag 5 feb, en die was bleek achteraf super positief.
Terwijl ik dacht dat ik op vrijdag pas zou ovuleren, dus ik dacht dat de test nog donkerder moest worden, maar hij was al zo donker als de test lijn op woensdag. ( het was de allereerste keer dat ik een ovulatie test probeerde)
En op vrijdag juist heel erg vaag :(
Nu hebben we het alleen gezellig gehad op zondag 2 februari, dus er is een klein kansje.
Alle reacties Link kopieren
@nature2020 dat is jammer zeg. Maar wel een kansje toch?
Ik heb afgelopen maand ook ovulatie testen gedaan. Had toen nog een spiraal maar wilde weten of wat ik voelde rond de eisprong echt te maken zou hebben met de eisprong en dat was zo :-)
Ik denk dat ik ze deze cyclus ook ga gebruiken, toch wel handig. Weet je precies wanneer je het zelf extra gezellig moet maken. ;-)
Alle reacties Link kopieren
@konijntje777
Wauw dat is super!
Ik wil dat ook dat je dat kan voelen.
Hoe zit het met jullie met de geduldigheid.
Hier slecht hahaha
Alle reacties Link kopieren
Lastig hè die geduldigheid. Ik ben niet van plan om voor de nod te testen. Bij de eerste heb ik zelfs pas 2 dagen na de nod getest. Jullie?
Alle reacties Link kopieren
@nature welkom!!
Geduld....tja haha nee niet echt, wat duren die 2 weken wachten lang :@@:
Nog geen symptonen maar moet eerlijk zeggen, dat had ik ook niet met mijn eerste zwangerschap...jouw NOD is al bijna!! Spannend hoor!

@konijntje
Denk dat ik wel op mijn NOD zelf test, puur omdat ik me eigen niet in kan houden :hyper:

Schijnt wel beter te zijn een paar dagen na de NOD te testen omdat je dan een knaltest zou hebben, maarja een streep is een streep toch :lol:
@konijntje wat goed van je! Ik had een paar dagen voor nod al getest de vorige keer. Toen zag ik heeeel licht een streepje na een tijdje. Ik ging er toen vanuit dat het een in droog streepje was. Twee dagen later was de streep wel duidelijk. Dus voor nod testen was niet zo handig, maar ik verwacht dat ik mij ook deze keer niet kan inhouden.

@Roo ik heb de afgelopen dagen veel buikpijn. Ga dan gelijk al denken he is dit een symptoom, maar net wat je zegt, bij de eerste merkte ik ook eigenlijk niks speciaals. En een paar dagen na de eisprong al van alles voelen slaat ook weer nergens op.
Dus maar weer rustig afwachten. Mijn nod is nu verplaatst naar 25 februari, mijn menstruatie kwam eigenlijk pas een dag later echt op gang, dus nog 9 dagen afwachten. Als het lukt haha
Hier voelde ik ook van alles! En 3 dagen overtijd. Dus ik dacht, toch maar even een test voor de zekerheid. Negatief natuurlijk en in de avond kwam alsnog m’n menstruatie :(
Dan ben je ineens zo ontzettend gefocust op ieder kwaaltje die ik voorheen misschien niet eens opmerkte.

Nu weer een maandje wachten dus!
Alle reacties Link kopieren
@roo93 ja zeker klopt een streepje is een streepje. Maar kon het de vorige keer gewoon niet geloven dat het in 1 keer raak zou zijn. Dus durfde echt niet te testen.
Ik heb de vorige keer trouwens de testen van clear blue gebruikt en ga dat nu weer doen als het zo ver is. Dat turen naar in een streepje leek mij niks :-?

@grenade, wat spannend nog 9 dagen. Ik ga voor je duimen :-D .

@kees-je balen zeg! Op naar de nieuwe ronde!

Hoe pakken jullie het eigenlijk aan rond de vruchtbare dagen. Elke dag sex of gewoon om de zoveel dagen? Ik denk dat mijn eisprong op do of vrij dag is, dus dat word een beetje gokken.
Alle reacties Link kopieren
@konijntje
Wij hebben wel iets vaker seks gehad, niet echt rekening gehouden met om de dag of iets, gewoon wanneer we er ook een beetje zin in hadden.
Merk aan vriendlief dat ik niet de nadruk op bepaalde dagen moet leggen want dat vind hij toch lastig.....krijgt hij beetje het idee dat het moet...

@keesje
Hopelijk is het deze ronde wel raak, maar stom he hoe je lijf je voor de gek kan houden!
Alle reacties Link kopieren
@roo93 dankjewel!
Ik ben altijd veel te ongeduldig om te wachten met testen.
Vandaag heb ik ook al weer getest, en natuurlijk negatief..
Maar ik voel me ook echt niet zwanger. En volgens mij toen ik zwanger was van mijn eerste kindje (in middels is hij al 3.5) voelde ik wel duidelijk ja! Ik ben zwanger en ookal was de test eerst negatief ik wist dat ik zwanger was.

Hoe is dat bij jullie gegaan?
Toen jullie de positieve test hadden voelde je je ook echt symptomen?
Of kwam dat pas later?

@Grenade succes met wachten, voel je al enige symptomen of alles rustig?

@keesje wat jammer zeg, succes met de volgende ronde.
Ik sluit me straks weer bij je aan dat weet ik eigenlijk zeker, ik ben blij als ik ongesteld ben want dan begint de nieuwe ronde weer! 😁


@konijntje777
Bij ons is de planning om de 1 a 2 dagen rond de eisprong en ik denk ook sowieso als de eisprong plaatsvind.
Ik wil volgende maand het ei niet missen!! :P
Alle reacties Link kopieren
@nature2020 ik had de dagen voor en op de dag van de positieve test juist erg veel menstruatie krampen. Echt van die krampen dat je eigenlijk wel zeker weet dat je ongesteld moet worden. Maar dat gebeurde niet. Ook was ik ineens heel moe, toen ik niet meer vooruit kwam op het hockey veld had ik wel een lichte vermoeden.
@Konijntje dat was bij mijn vorige zwangerschap ook zo die moeheid. Ik werkte toen smaandags op twee locaties en liep rond lunch van de een naar de andere en ineens leek mijn tas van lood en mijn benen achteruit te gaan. Vervolgens n vergadering waarbij een bezorgde collega me apart nam of ik me wel goed voelde. Op station naar huis test gekocht en getest.

@Nature, het kan nog toch? duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
@molligpaard ja inderdaad er is een kleine kans🤗
Ik kan jou straks wel even in de tabel zetten als je dat wil ? :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog wel, dat ik na de positieve test van de vorige zwangerschap een heel weekend doodmoe in bed had gelegen. Daarvoor dacht ik gewoon moe te zijn en ben ik doorgegaan met werken en alles. Die test liet me even stapje terug doen, een AHA! Momentje. Daar kwam die moeheid dus vandaan.

Na 3 maanden weer meer energie, gelukkig nooit last van misselijkheid en overgeven gehad, maaaar alles kan straks anders lopen.

Ben benieuwd hoeveel de zwamgerschappen van elkaar gaan verschillen ook, in dat opzicht vind ik het wel super spannend! Mijn 1e lag 37.5 week in een stuit en is uitwendig gekeerd, hoop dat overigens noooooit meer te hoeven ondergaan. Maarja wie weet...
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik kom graag meeschrijven hier, gefeliciteerd aan de dames met al een positieve test, succes en veel geluk voor de anderen :)

Ik sta zelf nog redelijk aan het begin van het ‘proberen’. 11 december gestopt met de pil, eerste ‘echte’ menstruatie begon op 24 januari. Ik denk mijn eisprong gevoeld te hebben op 4 februari, dus als dat klopt is morgen mijn NOD.
Ik zeg bewust denk, want alles is nieuw en ik voel van alles, maar niks is zeker haha. Seks gehad op 2 en 4 februari.

Afgelopen weekend wel veel krampen gehad alsof mijn menstruatie eraan komt, dus daar ga ik ook gewoon vanuit, morgen of later in de week, maar ik hoop dat het uitblijft natuurlijk. Als dat zo is ga ik eind deze week testen!

Ik zal proberen het schema ook even in te vullen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven