Zwanger worden lukt niet. Ervaring gevraagd

30-09-2019 12:29 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Zoals de titel luidt, zwanger worden lukt niet.

Ik en mijn vriend zijn nu 2,5 jaar bezig. Tussen door hebben we 1 miskraam gehad , waarop iedereen dus nu zegt "het kan dus wel". Persoonlijk vindt ik dit echt een rot opmerking aangezien we nog steeds niet weer zwanger zijn.

Mijn cyclus is onregelmatig, met ovuladietesten vindt ik elke keer wel een eisprong.

Tevens weet ik dat dit probleem echt aan mij moet liggen. Ik heb paar jaar geleden met een ex ook geprobeerd, na 9 maanden nog niet zwanger geraakt.

Herkent iemand zich in mijn verhaal? Vanwege mijn miskraam 1 jaar geleden ben ik niet meer naar de huisarts geweest voor onderzoek.. want ik kon immers zwanger raken, zoals ze dat aangaven.
Ik zou terug gaan naar de huisarts en je niet af laten schepen met “je kunt blijkbaar zwanger worden”. Als je nu pas 6 maanden bezig was en in die tijd al een keer zwanger was geraakt, zou ik het nog een ander verhaal vinden, maar na 2,5 jaar is het echt niet raar om onderzoeken te willen.
Dat je de vorige keer na 9 maanden proberen niet zwanger was zegt niets. 70% wordt zwanger in het eerste jaar, de rest niet.

Omdat je nu een jaar na je miskraam zit, zou ik zeggen, tijd om naar de HA te gaan. Kan er eens verder gekeken worden of er wellicht iets is dat je minder makkelijk zwanger wordt.
Ik zou naar de huisarts gaan en me laten doorverwijzen naar het ziekenhuis voor onderzoeken.
Ik zou toch wat meer druk zetten bij de huisarts voor een verwijzing. Ze houden een richtlijn van een jaar aan maar kunnen hier vanaf wijken na de informatie die je ze geeft over je situatie. Tevens kan je vriend gewoon een fertiliteitsonderzoek aanvragen. Mijn vriend is met mij nog niet eens een halfjaar bezig en hij gaat ook een potje inleveren voor oriënterend onderzoek.

Je hebt hier gewoon recht op. Nederland loopt (vind ik) erg achter betreffende fertiliteit...

Succes!
Toch naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een gynaecoloog.
Het is al door anderen gezegd, maar ik zou ook terug gaan naar de HA en vragen om een doorverwijzing. Als 1990 je geboorte jaar is heb je ook nog even tijd om dingen te laten onderzoeken. Het kan zijn dat ze niets vinden, maar het is wel goed om dingen uit te sluiten (en ja, mijn man en ik konden ook niet zwanger worden zonder 'hulp').
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
HA.

Verder lees is veel aannames. Over de mogelijke reactie van de HA, dat het aan jou moet liggen... Zou eerst maar eens wat informatie in gaan winnen.
Woensdag toch maar eens gaan..

Rare vraag misschien (en of topic.. of zal ik een nieuwe ervoor aanmaken..) maar ik was deze maand over tijd, wel daarna 3 dagen ongesteld. Maar ben wel ontzettend misselijk al 5 dagen en emotioneel.

Wil geen rare dingen in mijn hoofd halen maar zwanger zijn is toch echt uitgesloten? Wil geen 'rare' zijn en als nog eventueel een test doen..
Doe gewoon even een test.

Maar als je menstruatie onregelmatig is, hoe weet je dan dat je overtijd was? Of tel je dan twee weken na de positieve ovulatietest?
Rosalind schreef:
30-09-2019 13:38
Doe gewoon even een test.

Maar als je menstruatie onregelmatig is, hoe weet je dan dat je overtijd was? Of tel je dan twee weken na de positieve ovulatietest?
Ja dat. Dat is het enige wel "standaarde". 14 dagen na ovulatie heb ik mijn menstruatie ;)
Zou wel ff testen, dan weet je het zeker.
De 3 dagen bloeding kan ook innesteling geweest zijn bijvoorbeeld.
gewoon huisarts en vragen naar doorverwijzing. Kans is dat er niets mis is, maar kan ook net zo goed wel iets zijn. Tijd om verder te kijken toch ?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven