Zwanger worden maart 2023

29-03-2023 10:18 395 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn er meer dames hier die vanaf deze maand zwanger proberen te worden en mee willen schrijven?

Mijn man en ik hebben al een zoontje van bijna 2 (eind mei). Ik had vorige week vrijdag met een nieuwe pil strip moeten beginnen, maar die is dus in de kast gebleven. Heel leuk en spannend om het (hopelijk) weer mee te maken 😊

NaamLeeftijdKind nr.NODUD
Curlynan322zwanger💙18-12-2023
Perenijsje322
dyan212291
Cookiemonster292Zwanger29-02-2024
Trapkast3
Honingbij_322Zwanger14-02-2024
Romeanne333
Flower_Power291
Kaasplankje10301Zwanger
Dederde313
Eenvierdekindje3848 sept
Paashaas331zwanger
curlynan wijzigde dit bericht op 27-08-2023 07:50
59.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, ik schrijf graag mee! Wij hebben ook een zoontje dat over een paar weken 2 wordt. We willen heel graag nog een kindje en zijn daar vorige maand mee begonnen, maar die poging was nog niet raak. Nu weer aan het afwachten. Inderdaad heel leuk en spannend om weer mee bezig te zijn 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat je mee schrijft! Dat wachten... was even vergeten hoe ongeduldig ik ben haha. Scheelt dat een actieve bijna peuter wel voor veel afleiding zorgt haha. Hopelijk hoeven we beiden niet al te lang te wachten.

Ik vind het ook wel spannend omdat zoontje in het begin erg veel heeft gehuild. Sowieso vonden wij het eerste jaar behoorlijk pittig. Dus kijk ernaar uit om dit (hopelijk) weer mee te mogen maken, maar ook een beetje spannend hoe het dan gaat zijn met baby. Al heb ik er ook wel vertrouwen in dat we er nu, met alle ervaring die we nu hebben, anders mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel herkenbaar, wij vonden het allebei ook pittig en nog steeds wel eens, maar ik heb er inderdaad vertrouwen in dat we er nu makkelijker in zullen staan en onze aandacht beter kunnen verdelen. Iets anders dat ik spannend vind is dat we nog flink willen verbouwen haha. We weten niet wanneer dat mogelijk is en natuurlijk ook niet of/wanneer ik zwanger zal zijn. Ik hoop dat het elkaar qua timing niet zal bijten, maar ook dat kan ik alleen maar afwachten ;). Wel herkenbaar dat er met een bijna peuter thuis flink wat tijd opeist ja haha, heel gezellig met die gesprekjes tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha ja gezellig he, ik vind dit zo'n leuke leeftijd❤. En nog steeds weleens pittig inderdaad, we hebben een heerlijk temperamentvol kind haha.

Oh snap ik van die verbouwing. Hopelijk valt die straks niet samen met bevalling etc. Al komt dat dan ook wel weer goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee ! Heb ik januari mijn spiraal laten verwijderen en doen het nu nog even veilig omdat we over 2 weken een reis gaan maken. Ook wel handig om even goed bij te houden hoe mijn cyclus is. Dus nog deze cyclus afmaken en dan kunnen we het op reis gezellig maken ;) Officieel starten we dus half April. Het gaat trouwens om het eerste kindje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat je ook mee schrijft Flower_Power. En veel plezier alvast met jullie reis! Gaan jullie lang weg?
Wij wilden eigenlijk voor onze 1e nog een reis maken, maar toen kwam corona en zijn we maar gewoon gegaan voor zwanger worden haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
curlynan schreef:
31-03-2023 07:32
Leuk dat je ook mee schrijft Flower_Power. En veel plezier alvast met jullie reis! Gaan jullie lang weg?
Wij wilden eigenlijk voor onze 1e nog een reis maken, maar toen kwam corona en zijn we maar gewoon gegaan voor zwanger worden haha.
We gaan iets meer dan 3 weken. Wel vervelend dat ik ongesteld moet worden op de vakantie maarja je moet er iets voor over hebben ;) Zoals mijn app nu berekent zou ik mijn ovulatie in de laatste week van de vakantie hebben dus dat zou mooi uitkomen. Door het reizen wordt het denk ik toch lastig om het te ''plannen''.

Jammer dat de reis door corona niet meer hebt kunnen maken, 2,5 / 3 jaar wachten is het natuurlijk ook niet waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk FlowerPower, veel plezier met jullie reis. Is het een verre bestemming? Wel jammer inderdaad dat je dan op vakantie ineens rekening moet houden met van alles zonder anticonceptie ja haha.
Wij zouden ook april 2020 nog een mooie reis maken met z'n tweeën, maar de Lonely Planet staat nog ongebruikt in de kast. We hebben toen inderdaad ook andere plannen gemaakt. De bestemming is niet zo handig met een kindje, dus wie weet ooit...
Ik zou (denk ik) vanaf woensdag kunnen testen, maar ik heb een hele drukke week met werk. Ik denk dus dat ik het uitstel tot zaterdag als ik dan nog niet ongesteld ben geworden. Aan de ene kant heel benieuwd, maar ik heb het eigenlijk toch te druk om mee bezig te zijn, dus dat scheelt ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk ruim 3 weken! Wel jammer van het ongesteld zijn op vakantie inderdaad, hopelijk heb je er niet al teveel last van.

Perenijsje, spannend al volgende week kunnen testen. Ik duim voor je.

Ik had vorige keer na het stoppen met de pil een korte cyclus (24 dagen, dus toen vruchtbare dagen verkeerd ingeschat haha). Volgens mij is dat nu ook zo (merk het lichamelijk als eisprong eraan komt). Dan zou ik rond 11 april kunnen testen / ongesteld moeten worden. Maar voor de zekerheid wil ik ook paar dagen extra wachten, als dat lukt haha. Ga alleen dat weekend erna weg met vriendinnen, dus even kijken wat handig is. Maar goed, wie weet word ik gewoon snel ongesteld die week.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, wordt een verre reis. Laat mijn bestemming nog even achterwege anders ben ik bang herkent te worden haha :hihi:

Wanneer is jullie NOD ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Snap ik Flower_power, maar leuk een verre reis 😀.

Hier is NOD denk ik 11 april. Maar omdat ik net gestopt ben met de pil is het even een gok. In ieder geval wel die week. Mijn man is de 11e jarig haha. En de 12e is de verjaardag van mijn overleden zus. Dus zou een bijzondere week zijn om positief te testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend! Hopelijk geven die datums extra geluk. Ik duim voor je mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!
Ik schrijf ook graag mee!
Op 5 maart heb ik mijn laatste pil geslikt, op 9 maart mijn “menstruatie” en op 13 maart niet meer aan de pil begonnen. Nog geen menstruatie gehad daarna..

Voor mij de 1e keer en ik vind het ontzettend spannend… Heb dit aan bijna niemand verteld dus kan het ook met niemand bespreken. Ben dus erg blij met dit topic!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi! Ik schrijf hier ook graag mee. Ik schrijf ook in een ander topic mee, maar daar zijn er een boel al zwanger en ik ben eigenlijk pas vanaf maart serieus ermee bezig. Ik zou vandaag of ergens de komende dagen ongesteld moeten worden (NOD is vandaag). Denk ook niet dat het deze 1e ronde is gelukt (ik had ovulatie testen geprobeerd, maar ik wist niet helemaal hoe je die correct moet gebruiken haha), dus we proberen het deze maand gewoon weer.

Ik heb al een kindje, ze is gisteren net een jaar geworden :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat jullie mee schrijven ! @Dylan voor mij wordt het ook het eerste kindje en vind het ook mega spannend.

@Cookiemonster NOD is al geweest dus, hoe gaat het ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoihoi, wij gaan voor ons 3e kindje deze maand. De andere zijn 4 en 2. Spiraal is al eventjes verwijderd om even te kijken of alles weer gewoon werkt en vanaf deze week doen we het zonder condoom. Mega spannend. Merk dat ik het nu spannender vind dan de vorige 2 keren. Ik wil het graag nog een keer maar hoe zal het zijn met 3 kindjes. Deels doe ik het alleen ivm werk van vriend. Probeer niet teveel het klussen in te plannen en het ook een beetje op zijn beloop te laten. We gaan het beleven.

Spannend voor de rest. Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk nog meer meeschrijvers! Ik heb even een tabel gemaakt met onze naam en van hoeveelste kindje we proberen zwanger te raken. Anders is dat zo lastig onthouden. Laat het maar weten als jullie er meer info in willen. Zal uitgerekende datum eraan toevoegen zodra er iemand zwanger is.

@dyan212: hopelijk komt je menstruatie snel op gang of blijk je toch zwanger te zijn ;-). En begrijpelijk dat je het spannend vindt! Ik ook weer hoor, ook al hebben we het al een keertje meegemaakt. Vorige keer was ik pas na de 20 weken echo echt helemaal ontspannen. Vond al die echo’s en nipt etc zo spannend. Wel fijn dat ze nu de 13 weken echo hebben.

@Cookiemonster: nog gefeliciteerd met je dochter! Leuk dat jullie ook voor een 2e gaan. En spannend deze week je NOD, ik duim voor je.

@Trapkast: Leuk dat jullie voor een 3e gaan. En knap dat je het veel alleen doet haha. Wij werken en zorgen evenveel en ben vaak al moe haha (hebben ook soms nog wel gebroken nachten).
Alle reacties Link kopieren Quote
Curlynan Misschien nog NOD's en leeftijd toevoegen? Hoeft niet per se hoor, maar dacht wellicht leuk :-)

Verder ben ik dus nog niet ongesteld..maarrrr ik heb door de zwangerschap van vorig jaar een vrij onregelmatige cyclus. Varieert tussen 32 en 40 dagen. Kwam ook pas in oktober weer op gang door het borstvoeding geven. En ik heb afgelopen maand weinig seks gehad waarvan het beide keren op momenten was dat het eigenlijk echt niet mogelijk zou zijn om zwanger te raken (o.a. 4/5 dagen na mijn menstruatie).

Ik heb ook al 2 testen gedaan (eergisteren en gisteren) en beide waren negatief. Wel midden op de dag gedaan, dus ik probeer het morgen nog eens 's ochtends vroeg. Maar verwacht zelf dat ik nog wel ongesteld ga worden :nope:
Alle reacties Link kopieren Quote
Cookiemonster Zal ik toevoegen. Weet alleen niet of het mij altijd lukt om snel alle NOD's van iedereen bij te werken. Balen dat de testen tot nu toe negatief zijn. Hoop natuurlijk nog op een positieve test voor je. En anders snel menstruatie, dan heb je in ieder geval duidelijkheid.

Roep maar voor wie leeftijd en NOD erin wil hebben, dan voeg ik die toe. Ik ben in ieder geval 31, mijn man bijna 37. En wel leuk detail: ik ben op mijn verjaardag bevallen haha. Dus zoon en ik zijn op dezelfde dag jarig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi Allen,
Ik lees al heel lang mee hier, maar wil nu wel graag meeschrijven. Hier ook vanaf maart serieus bezig. Afgelopen donderdag helaas net ongesteld geworden, dus extra gemotiveerd hier meeschrijven!
Ik ben 33 en we proberen voor de 1e 👶🏼!
In januari gestopt met de pil. Begin maart denk ik een vroege miskraam gehad. En nu dus net ongesteld.. denk nieuwe NOD op 4 mei?
Groetjes en veel succes allen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames, mag ik ook nog meeschrijven?
Wij zijn 32, hebben een zoontje dat volgende week 1 wordt. Spiraal is er begin maart weer uitgegaan, toen nog niet heel hard ons best gedaan omdat een novemberkindje voor ons allebei werktechnisch een grote uitdaging zou worden, maar komende ronde gaan we ervoor :)
NOD durf ik nog niet te zeggen, ik heb een onregelmatige cyclus maar voel mijn eisprong wel altijd heel duidelijk, en dan word ik 11 dagen later ongesteld in principe.
Leuk om toch weer erover te kunnen kletsen met iemand, wij hebben niet aan de grote klok gehangen dat een tweede kindje welkom is, maar het houdt ons toch weer behoorlijk bezig. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel leuk de tabel, en om elkaar te volgen! Ik ben gisteren ongesteld geworden op dag 31 van mijn cyclus. Ben helemaal een beetje nerveus, ga ik nu al testen of wachten? Hoe weet je of je cyclus “goed” is na zoveel jaren pil…
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat spannend allemaal. Cookiemonster hoe gaat het? Wat lastig met de onregelmatige cyclus. Ik hoop voor jou op een positieve test.❤️
En Curlynan wat mooi op dezelfde dag! 11 April komt eraan, ik ben benieuwd voor je.

Ik ben trouwens 29 jaar, 1e kindje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat jullie ook meeschrijven! Zal later even uitgebreid reageren en tabel bijwerken (als ik op laptop zit ipv telefoon).

Maar ik had een positieve test vanochtend! Kan het nog moeilijk geloven zo snel haha. Maar had al wel zo'n idee afgelopen dagen. Vond woensdag opeens koffie heel vies smaken en geen behoefte aan koffie, terwijl ik het graag drink haha. En vlagen van misselijkheid. Had het precies zo bij zoontje. Spannend weer deze eerste weken, hopelijk blijft het goed gaan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven