Zwanger worden met clomid
donderdag 14 juni 2018 om 17:05
Hey iedereen,
Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!
Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!
Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
maandag 13 mei 2019 om 16:48
Hoi meiden, al een tijdje niet meegeschreven maar ik moet even mijn ei kwijt. Leuke woordgrap
Deze ronde 100 mg clomid, begonnen met kh arm eten en yoga. Vorige keer met 100 mg gewoon netjes 1 eitje. Nu al vanaf dag 8 enorm gespannen buik. Vandaag dag 15 en ik vertrouwde het niet meer. Gebeld en mocht voor een echo. Wat blijkt, rechts twee eitjes (16.5 en 26mm) en links eentje (24mm). Ik was met stomheid geslagen. Kan zijn dat die van 26 mm overblijfsel is van vorige keer. Er is geen echo gedaan verder op dag 3. Maar dan alsnog twee eitjes. Nu vind ik 26 en 24 mm al best groot, maar heb nog geen positieve ovulatietest gehad. Dus de eisprong zit er blijkbaar nog niet aan te komen. Hebben jullie wel eens een heel groot ei gehad?
Vorige keer was eisprong op dag 19 maar dat zou nu dan toch wel laat zijn? Dat is over 4 dagen pas en ongeveer 2 mm groei per dag. Ben het vergeten te vragen.
Ik lees volgende keer weer bij hoor!
Deze ronde 100 mg clomid, begonnen met kh arm eten en yoga. Vorige keer met 100 mg gewoon netjes 1 eitje. Nu al vanaf dag 8 enorm gespannen buik. Vandaag dag 15 en ik vertrouwde het niet meer. Gebeld en mocht voor een echo. Wat blijkt, rechts twee eitjes (16.5 en 26mm) en links eentje (24mm). Ik was met stomheid geslagen. Kan zijn dat die van 26 mm overblijfsel is van vorige keer. Er is geen echo gedaan verder op dag 3. Maar dan alsnog twee eitjes. Nu vind ik 26 en 24 mm al best groot, maar heb nog geen positieve ovulatietest gehad. Dus de eisprong zit er blijkbaar nog niet aan te komen. Hebben jullie wel eens een heel groot ei gehad?
Vorige keer was eisprong op dag 19 maar dat zou nu dan toch wel laat zijn? Dat is over 4 dagen pas en ongeveer 2 mm groei per dag. Ben het vergeten te vragen.
Ik lees volgende keer weer bij hoor!
maandag 13 mei 2019 om 20:38
Hoi Hardloop! Wat een positief bericht!!
Hebben ze geen pregnyl voorgeschreven? Ik denk dat ik daar dan om zou vragen ipv wachten op de 19e.. ze zijn nu al vrij groot dus wanneer je morgen pregnyl zou zetten dan krijg je waarschijnlijk sneller de eisprong. Bij mij deden ze dat wel omdat ze bij mij ook doorgroeiden anders. Ik heb ook wel een aantal keer van die grote gehad!
Hoop voor jou op een mooie eisprong!
Hebben ze geen pregnyl voorgeschreven? Ik denk dat ik daar dan om zou vragen ipv wachten op de 19e.. ze zijn nu al vrij groot dus wanneer je morgen pregnyl zou zetten dan krijg je waarschijnlijk sneller de eisprong. Bij mij deden ze dat wel omdat ze bij mij ook doorgroeiden anders. Ik heb ook wel een aantal keer van die grote gehad!
Hoop voor jou op een mooie eisprong!
dinsdag 14 mei 2019 om 11:21
ahh wat goed en fijn Hardloop! Lekker aan de klus en daarna duimennn!
Ik heb nog niet getest Kim, twijfel om te wachten tot donderdag. Dan is het precies 2 weken geleden dat ik die hevige steken had. Verder nog niets aan het handje hier. Had gisteren wel ineens huge ass tepels en een grote blauwe ader over de tepel heen. Die is nu weer weg, maar komt soms ineens omhoog. Mijn tepels zijn wel echt groot. Alleen kan dat ook gewoon met hormoon verandering te maken hebben. Sinds gisteren wel een heerlijke koortslip, heb ik echt nooit last van dus baal als een stekker.
Ik heb nog niet getest Kim, twijfel om te wachten tot donderdag. Dan is het precies 2 weken geleden dat ik die hevige steken had. Verder nog niets aan het handje hier. Had gisteren wel ineens huge ass tepels en een grote blauwe ader over de tepel heen. Die is nu weer weg, maar komt soms ineens omhoog. Mijn tepels zijn wel echt groot. Alleen kan dat ook gewoon met hormoon verandering te maken hebben. Sinds gisteren wel een heerlijke koortslip, heb ik echt nooit last van dus baal als een stekker.
dinsdag 14 mei 2019 om 12:11
Het lijkt erop dat vanmorgen mijn ovulatietest positief was. Met nadruk op lijkt want die streepjes zijn zo lastig vind ik.
Ik heb alleen zo'n pijn. Echt niet normaal. Paracetamol helpt niet. Elke beweging doet zeer. Ik maak me daar dus wel een beetje zorgen over. Hoop maar dat ze snel springen.
@Mvh, ze heeft niks gezegd over pregnyl. Vandaag zijn ze er niet bij fertiliteit dus kan morgen pas weer contact opnemen. Tenzij de pijn nog veel erger word, dan denk ik dat ik gynaecologie maar gewoon ga bellen.
@Bacon, wat spannend voor jou! Klinkt allemaal wel heel goed hoor. Wat betreft die koortslip, als je zwanger bent is je weerstand een stuk minder dus zou zomaar met elkaar te maken kunnen hebben.
Ik heb alleen zo'n pijn. Echt niet normaal. Paracetamol helpt niet. Elke beweging doet zeer. Ik maak me daar dus wel een beetje zorgen over. Hoop maar dat ze snel springen.
@Mvh, ze heeft niks gezegd over pregnyl. Vandaag zijn ze er niet bij fertiliteit dus kan morgen pas weer contact opnemen. Tenzij de pijn nog veel erger word, dan denk ik dat ik gynaecologie maar gewoon ga bellen.
@Bacon, wat spannend voor jou! Klinkt allemaal wel heel goed hoor. Wat betreft die koortslip, als je zwanger bent is je weerstand een stuk minder dus zou zomaar met elkaar te maken kunnen hebben.
dinsdag 14 mei 2019 om 12:22
@hardloop als ik jou was zou ik morgen dan wel contact opnemen met de fertiliteit. Al is het maar om jezelf gerust te stellen.
@bacon, spannend nog. Ik ben zelf ook nooit zo van het te vroeg testen.
Jij wist niet zeker wanneer je ovulatie is geweest toch?
Hier vandaag precies twee weken geleden ovitrelle gespoten, verwacht vandaag of morgen mijn menstruatie.
Kan er ook nog wel bij, zit namelijk sinds gisteren opeens zonder werk
@bacon, spannend nog. Ik ben zelf ook nooit zo van het te vroeg testen.
Jij wist niet zeker wanneer je ovulatie is geweest toch?
Hier vandaag precies twee weken geleden ovitrelle gespoten, verwacht vandaag of morgen mijn menstruatie.
Kan er ook nog wel bij, zit namelijk sinds gisteren opeens zonder werk
dinsdag 14 mei 2019 om 12:47
Na de Pasen ben ik begonnen bij een nieuwe baan. Van mijn oude werk werd ik heel ongelukkig en ik wilde iets anders.
Helaas niet door de proeftijd gekomen. Ik baal echt vreselijk. Ik ben nog nooit ontslagen of werkloos geweest
dinsdag 14 mei 2019 om 20:17
arctic ohnee wat erg, wat naar meis, snap dat je erg teleurgesteld bent. Maar jij heb toch altijd eerst bruinverlies paar dagen voor je NOD? en nu niet? dat is wel positief toch?
bacon nou meis...dit klinkt wel heel erg als een ....(ik zal het niet jinxen) heel spannend! Ik ga heel hard voor je duimen
hardloop soort van welkom terug haha..echt heel naar hoe je je nu voelt. Wat onzeker allemaal! Ik denk sowiezo even verstandig om de fertiliteit te bellen om het alleen maar voor te legen en advies te vragen en inderdaad wat arctic zegt; voor je eigen gemoedstoestand! sterkte nog even!
bacon nou meis...dit klinkt wel heel erg als een ....(ik zal het niet jinxen) heel spannend! Ik ga heel hard voor je duimen
hardloop soort van welkom terug haha..echt heel naar hoe je je nu voelt. Wat onzeker allemaal! Ik denk sowiezo even verstandig om de fertiliteit te bellen om het alleen maar voor te legen en advies te vragen en inderdaad wat arctic zegt; voor je eigen gemoedstoestand! sterkte nog even!
Life is a party to be thrown
dinsdag 14 mei 2019 om 20:39
Qua werk is het echt even bal, had het ook echt niet zien aankomen. Vandaag ww aangevraagd alvast en morgen gelijk weer solliciteren.
Ik heb inderdaad nog een bruinverlies. Dat heb ik wel regelmatig voor mijn menstruatie doorzet.
Vandaag was het twee weken terug dat ik de ovitrelle heb gezet, dus ik wacht nog wel even af.
Zot nu bij elk toiletbezoek mijn onderbroek te controleren hahhaha
Mijn onderbuik is wel al een paar dagen gevoelig, maar ik heb ook wat last van mijn darmen/verstoppingen.
Vandaag op kraambezoek geweer bij een vriendin. Voelde voor mij eigenlijk heel goed. Hopelijk alleen maar fijn om hen zo blij te zien
Ik heb inderdaad nog een bruinverlies. Dat heb ik wel regelmatig voor mijn menstruatie doorzet.
Vandaag was het twee weken terug dat ik de ovitrelle heb gezet, dus ik wacht nog wel even af.
Zot nu bij elk toiletbezoek mijn onderbroek te controleren hahhaha
Mijn onderbuik is wel al een paar dagen gevoelig, maar ik heb ook wat last van mijn darmen/verstoppingen.
Vandaag op kraambezoek geweer bij een vriendin. Voelde voor mij eigenlijk heel goed. Hopelijk alleen maar fijn om hen zo blij te zien
dinsdag 14 mei 2019 om 21:56
Hallo allemaal
Wat een fijn forum heb een paar pagina's terug gelezen en net een account aangemaakt!
Mijn partner en ik zijn ruim 9 jaar samen.
Het is helaas nog niet gelukt zwanger te raken.
Wij hebben de stap gezet om hulp hierbij te zoeken.
De eerste kuur primolut is achter de rug.
Heb helaas maar 7 ipv 10 dagen kunnen slikken omdat ik een allergische reactie kreeg ervan, allemaal rode vlekken op mijn lijf (doet/deed verder geen pijn).
Daarna 5 dagen Clomid 50 mg geslikt.
Zit nu op CD 10, aanstaande donderdag CD 12 naar de gynacoloog voor de echo.
Ik heb PCO en wordt oa uit mezelf niet tot nauwelijks ongesteld.
Ik zou het fijn vinden om met jullie mee te gaan in dit forum, het is allemaal reuze spannend.
En ik denk dat we allemaal 1 ding samen delen, dat onze hoop erg groot is
Wat een fijn forum heb een paar pagina's terug gelezen en net een account aangemaakt!
Mijn partner en ik zijn ruim 9 jaar samen.
Het is helaas nog niet gelukt zwanger te raken.
Wij hebben de stap gezet om hulp hierbij te zoeken.
De eerste kuur primolut is achter de rug.
Heb helaas maar 7 ipv 10 dagen kunnen slikken omdat ik een allergische reactie kreeg ervan, allemaal rode vlekken op mijn lijf (doet/deed verder geen pijn).
Daarna 5 dagen Clomid 50 mg geslikt.
Zit nu op CD 10, aanstaande donderdag CD 12 naar de gynacoloog voor de echo.
Ik heb PCO en wordt oa uit mezelf niet tot nauwelijks ongesteld.
Ik zou het fijn vinden om met jullie mee te gaan in dit forum, het is allemaal reuze spannend.
En ik denk dat we allemaal 1 ding samen delen, dat onze hoop erg groot is
dinsdag 14 mei 2019 om 23:17
@Artic, shit zeg. Wat ontzettend k*t van je werk. Ik hoop dat je snel iets anders vind! En twee weken na de ovitrelle kan je wel al testen toch? Spannend meid!
@Kiml, thanks! Hoe gaat het met jou? Wanneer kan jij testen?
@Bacon, morgen testje wagen of wacht je nog tot donderdag?
@Maan, welkom! Spannend je eerste ronde clomid.
Ik heb tot en met 5 uur enorme pijn gehad. Toen twee hele gemene steken en daarna is het afgenomen en nu weg. Dus ik neem aan dat mijn eitje of eitjes zijn gesprongen. Dus mijn kont schuift op het wachtbankje en ik ben enorm zenuwachtig want vind ik het toch wel klein beetje eng dat het misschien 3 eitjes waren.
@Kiml, thanks! Hoe gaat het met jou? Wanneer kan jij testen?
@Bacon, morgen testje wagen of wacht je nog tot donderdag?
@Maan, welkom! Spannend je eerste ronde clomid.
Ik heb tot en met 5 uur enorme pijn gehad. Toen twee hele gemene steken en daarna is het afgenomen en nu weg. Dus ik neem aan dat mijn eitje of eitjes zijn gesprongen. Dus mijn kont schuift op het wachtbankje en ik ben enorm zenuwachtig want vind ik het toch wel klein beetje eng dat het misschien 3 eitjes waren.
dinsdag 14 mei 2019 om 23:19
Welkom maan dit is zeker een fijne groep om mee te schrijven! En wat je zegt: we hebben allemaal dezelfde wens!
Hoelang zijn jullie al bezig? Kak he dat PCOS...
Alvast een tip: als je weer een menstruatie moet opwekken mss kan je dan provera krijgen, dat hoef je ook maar 5 dagen te slikken (volgens mij) en ik weet trouwens niet hoe de samenstelling is tegenover primolut!
arctic goed dat je gelijk actie heb ondernomen! Maar k*t blijft het wel...grrrr
Ik heb wel goede hoop voor je omdat je nog geen bruinverlies heb...ik duim heel hard voor je!
Hoelang zijn jullie al bezig? Kak he dat PCOS...
Alvast een tip: als je weer een menstruatie moet opwekken mss kan je dan provera krijgen, dat hoef je ook maar 5 dagen te slikken (volgens mij) en ik weet trouwens niet hoe de samenstelling is tegenover primolut!
arctic goed dat je gelijk actie heb ondernomen! Maar k*t blijft het wel...grrrr
Ik heb wel goede hoop voor je omdat je nog geen bruinverlies heb...ik duim heel hard voor je!
dinsdag 14 mei 2019 om 23:22
hardloop ja gaat wel! Lief dat je het vraagt! Ik heb besloten om niet te gaan testen haha! We gaan maandag op vakantie en ik moet tm volgende week dinsdag die extra progesteron slikken! Dus als ik dan volgend weekend nog niet ongesteld ben dan weet ik denk ik genoeg...of ik haal op vakantie een test..een griekse haha!
Dat klinkt idd als een eisprong! Welkom op de wachtbank! Het is hier reuze gezellig...wuahahaha
Dat klinkt idd als een eisprong! Welkom op de wachtbank! Het is hier reuze gezellig...wuahahaha
dinsdag 14 mei 2019 om 23:25
@ Artic
Wij zijn al 7 jaar aan het klussen zonder resultaat.
Dus nu echt de stap genomen naar de gynacoloog te gaan.
Ik las net terug dat je met iui bent begonnen. Had je hiervoor ook clomid?
@Hardloop
Ooow wat spannend, 3 eitjes ♡
En de buikpijn kan van de eisprong zijn?!
Hoelang duurt het wachtbankje?
Ik duim voor jullie!
Wij zijn al 7 jaar aan het klussen zonder resultaat.
Dus nu echt de stap genomen naar de gynacoloog te gaan.
Ik las net terug dat je met iui bent begonnen. Had je hiervoor ook clomid?
@Hardloop
Ooow wat spannend, 3 eitjes ♡
En de buikpijn kan van de eisprong zijn?!
Hoelang duurt het wachtbankje?
Ik duim voor jullie!
woensdag 15 mei 2019 om 07:08
@maan jeetje zeg dat is al een lange tijd. Hopelijk is het een beetje hulp het wachten snel voorbij
Ik gebruikte eerst clomid, nu al een tijdje over op gonal f. Op dit moment zit ik op het wachtbankje voor mijn laatste cyclus voor we aan iui gaan beginnen
@hardloop goed dat de pijn voorbij is, maar ik kan mij voorstellen dat je nog niet helemaal gerust bent. Zeker met drie follikels is het extra spannend.
Gong je nog contact opnemen met de fertiliteit hierover?
@kiml ik hoop dat je links of rechtsom lekker gaat genieten van jullie vakantie
Ik gebruikte eerst clomid, nu al een tijdje over op gonal f. Op dit moment zit ik op het wachtbankje voor mijn laatste cyclus voor we aan iui gaan beginnen
@hardloop goed dat de pijn voorbij is, maar ik kan mij voorstellen dat je nog niet helemaal gerust bent. Zeker met drie follikels is het extra spannend.
Gong je nog contact opnemen met de fertiliteit hierover?
@kiml ik hoop dat je links of rechtsom lekker gaat genieten van jullie vakantie
woensdag 15 mei 2019 om 08:50
@Kiml, ik hoop dat je een heerlijke vakantie hebt en dat als je terug komt je hardstikke zwanger ben. Mijn duimen draaien voor je!
@Maan, jeetje 7 jaar. Ik denk dat ik dan ondertussen al zou zijn doorgedraaid. Wij zijn nu 1 jaar bezig, maar heb nu net pas mijn tweede echte kans gehad. En de buikpijn kwam inderdaad door de eisprong. Omdat het er 3 waren stonden mijn eierstokken enorm op spanning. En dat ging gepaard met een hoop pijn gister. Gelukkig was de pijn gisteravond weg en hebben we het nog even gezellig gemaakt.
@Artic, ik hoop zo voor jou dat de laatste ronde voor de iui gewoon raak is! Ik heb goede hoop voor je omdat je nog geen bruin verlies hebt. Wanneer ga je testen?
Ik ga fertiliteit niet meer bellen. De pijn is weg dus het lag echt aan de 3 eitjes en de spanning. Alleen mocht het deze ronde raak zijn, wat ik uiteraard heel erg hoop. Dan ga ik hem wel een beetje knijpen of het er maar 1 is of meer
@Maan, jeetje 7 jaar. Ik denk dat ik dan ondertussen al zou zijn doorgedraaid. Wij zijn nu 1 jaar bezig, maar heb nu net pas mijn tweede echte kans gehad. En de buikpijn kwam inderdaad door de eisprong. Omdat het er 3 waren stonden mijn eierstokken enorm op spanning. En dat ging gepaard met een hoop pijn gister. Gelukkig was de pijn gisteravond weg en hebben we het nog even gezellig gemaakt.
@Artic, ik hoop zo voor jou dat de laatste ronde voor de iui gewoon raak is! Ik heb goede hoop voor je omdat je nog geen bruin verlies hebt. Wanneer ga je testen?
Ik ga fertiliteit niet meer bellen. De pijn is weg dus het lag echt aan de 3 eitjes en de spanning. Alleen mocht het deze ronde raak zijn, wat ik uiteraard heel erg hoop. Dan ga ik hem wel een beetje knijpen of het er maar 1 is of meer
woensdag 15 mei 2019 om 10:30
@hardloop een meerling lijkt mij ook best pittig, maar ook ergens wel leuk.
Ik had deze ronde twee follikels in de race
Ik weet nog niet wanneer ik ga testen. Ik ga denk ik sowieso vandaag nog even aankijken en misschien morgen ook nog.
Gisteren dus twee weken geleden ovitrelle gespoten en dit woensdagnacht/donderdagochtend had ik een ovulatie bloeding.
Daar hou ik nog rekening mee. Ik weet niet hoe jullie het zien, maar met deze logica ben ik vrijdag pas officieel overtijd toch?
Ik had deze ronde twee follikels in de race
Ik weet nog niet wanneer ik ga testen. Ik ga denk ik sowieso vandaag nog even aankijken en misschien morgen ook nog.
Gisteren dus twee weken geleden ovitrelle gespoten en dit woensdagnacht/donderdagochtend had ik een ovulatie bloeding.
Daar hou ik nog rekening mee. Ik weet niet hoe jullie het zien, maar met deze logica ben ik vrijdag pas officieel overtijd toch?
woensdag 15 mei 2019 om 10:51
@Maan, de kans is wel aanwezig maar er kan er net zo goed geen een bevrucht raken. Ik merk dat ik na een jaar, mij bijna niet kan voorstellen dat er ooit een positieve test komt.
@Artic, dan zou ik inderdaad ook zeggen vrijdag overtijd. Als komt een ovulatie bloeding vaak wel pas wat later naar buiten zeg maar. Maar vrijdag kan je echt wel testen. Zo spannend meis!
@Artic, dan zou ik inderdaad ook zeggen vrijdag overtijd. Als komt een ovulatie bloeding vaak wel pas wat later naar buiten zeg maar. Maar vrijdag kan je echt wel testen. Zo spannend meis!
woensdag 15 mei 2019 om 11:00
Zo spannend vrijdag testen!
En 2 follikels vergroot je kans
Ik snap helemaal wat je bedoelt.
Ovulatietesten in overvloed, krijg altijd een rondje nooit een smiley...
Nooit een positieve zwangerschap test.
Wat een gevoel zou er in je omgaan als het wel een keer positief is ♡
Ik hoop het zoooo!
Maar probeer inderdaad ook terughoudend te zijn, anders is de teleurstelling echt groot.
En 2 follikels vergroot je kans
Ik snap helemaal wat je bedoelt.
Ovulatietesten in overvloed, krijg altijd een rondje nooit een smiley...
Nooit een positieve zwangerschap test.
Wat een gevoel zou er in je omgaan als het wel een keer positief is ♡
Ik hoop het zoooo!
Maar probeer inderdaad ook terughoudend te zijn, anders is de teleurstelling echt groot.
woensdag 15 mei 2019 om 11:29