Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 9)

woensdag 18 november 2020 om 16:43
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
Bezig met behandelingen
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee
Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8

Wachten op start | |
Prikken & slikken | Vanessakusje1987 |
Wachten op cryo-tp | |
In de wachtweken (testdatum) | Celenne |
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

Naam (leeftijd(v/m) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behan-deling | Status #cryo's |
Locatie |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt | ICSI 2 | wachten op cryo-tp #nog 1cryo's | Belgie |
MamaMaria81 (38/41) |
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen | ICSI 4 | wachten op start | |||
Lauwie101 (29/30) |
2015 | 2017 | zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp | ICSI4 | wachten op start icsi4 | Spanje |
DaisyLiz (30/31) |
dec 2014 | jan 2016 | PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) | IVF 2 | 11 cryo's (nog 5 over) | UZ Gent, OLVG/UMC |
Kasteelbewoner (?/?) |
2015 | ? | slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt | ICSI 3 | zwanger, verlengde wachtweken | - |
Neoflux (33/32) |
2019 | 2019 | erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD | PGD-ICSI 3 | pauze - later misschien ICSI 3 | |
Maan1987 | 2012 | 2017 | PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) | ICSI + +PGD |
wachten op start | UMC utrecht, Maastricht |
Celenne | 2017 | 2018 | Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. | ICSI 3 | cryo tp | |
Nerdella | 2009 | 2010 | Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF | IVF 1 | zwanger, verlengde wachtweken | C&C Heinsberg (DL) |
Vanessakusje1987 | 2018 | 2019 | oorzaak onbekend | IVF1 | prikken en slikken | UMCU |
Blauwe_Kat | 2017 | 2019 | oorzaak onbekend, 6x IUI | IVF1 | 3e cryo-tp gehad, nog 4 over | |
Bijtje92 (28/50) |
2017 | 2018 | Tese 8 rietjes | ICSI2 | ICSI mislukt (3 embryo's) | ICSI2: start dec 2020 |
Rubyrubyruby | 2018 | 2019 | oorzaak onbekend, 6x IUI, 1x MA, IVF1 1xbbz | IVF1 | IVF1: nog 6 cryo's | |
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |

(Zwanger groepje 2016-2019)
.

*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee

*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 09:17
7.60% gewijzigd
dinsdag 5 augustus 2025 om 18:38
Pinchos, wat vreselijk! Heel veel sterkte!
Ik mag met progynova beginnen zodra ik ongesteld wordt en vervolgens utrogestan (cryo terugplaatsing)
Eindelijk weer na 8 maanden verder in het traject! Ik verwacht wel dat het nog even duurt, over ongeveer een week is mijn eisprong. En dan met mijn menstruatie, vanaf over zon 3 weken dus, begin ik met Progynova. Iemand ervaring met dit medicijn?
Ik mag met progynova beginnen zodra ik ongesteld wordt en vervolgens utrogestan (cryo terugplaatsing)
Eindelijk weer na 8 maanden verder in het traject! Ik verwacht wel dat het nog even duurt, over ongeveer een week is mijn eisprong. En dan met mijn menstruatie, vanaf over zon 3 weken dus, begin ik met Progynova. Iemand ervaring met dit medicijn?
woensdag 6 augustus 2025 om 12:16
Heel veel sterkte Pinchos!
Baggal dank voor het delen. Een heel logische keuze om dan twee embryo's te laten terugplaatsen inderdaad. Scratch en embryo glue, die termen was ik nog niet tegengekomen. Zo even googlen. Maar het valt me sowieso wel op dat de procedure nogal kan verschillen in verschillende landen.
Fijn dat je weer verder kan Frost! Ik zag dat je best wat achter de rug hebt, kan me voorstellen dat je staat te popelen.
Baggal dank voor het delen. Een heel logische keuze om dan twee embryo's te laten terugplaatsen inderdaad. Scratch en embryo glue, die termen was ik nog niet tegengekomen. Zo even googlen. Maar het valt me sowieso wel op dat de procedure nogal kan verschillen in verschillende landen.
Fijn dat je weer verder kan Frost! Ik zag dat je best wat achter de rug hebt, kan me voorstellen dat je staat te popelen.
woensdag 6 augustus 2025 om 15:43
Ik heb progynova gebruikt. Ik kan me niet herinneren dat ik er veel van gemerkt heb, maar heb wel het idee dat de misselijkheid aan het begin van de zwangerschap er erger door was.
Ik heb één keer twee embryo’s terug laten plaatsen. Dat raadde de arts toen aan. De laatste keer niet l, om en niet meteen twee embryo’s kwijt te zijn en vanwege mogelijke complicaties. Plus de embryo was goede kwaliteit.
Ik heb één keer twee embryo’s terug laten plaatsen. Dat raadde de arts toen aan. De laatste keer niet l, om en niet meteen twee embryo’s kwijt te zijn en vanwege mogelijke complicaties. Plus de embryo was goede kwaliteit.
donderdag 7 augustus 2025 om 12:46
donderdag 7 augustus 2025 om 15:07
Even een update... ik heb nog een paar dagen voor ik mag testen. Maandag had ik zeer waarschijnlijk een innestelingsbloeding. Lichtroze, binnen 2 toiletbezoekjes was het weer weg. Nu vooral steekjes, gevoelige blaas. Ik had 2 energieke dagen, nu weer heel moe. Afleiding gaat goed, ik heb weinig angstklachten. Overigens heeft mijn huisarts een teleconsult gehad met de POP-poli en ik mag af en toe oxazepam gebruiken als het niet gaat. Ik heb een keer een halfje gebruikt toen ik al 3 slechte nachten had gehad (ik word om de 2-3 uur wakker van hot flashes en levendige dromen). Er gebeurt zeker wat, maar of het doorzet durf ik niet te zeggen. Ik was de hele week positief gestemd (mede ook door heel goed nieuws over mijn rechtszaak), maar nu de testdag nadert durf ik niet meer zo goed te hopen. We gaan het zien.
vrijdag 8 augustus 2025 om 09:59
Marjaantje: ja - in Engeland zit er vaak ook een commerciële component aan (het wordt vaak niet vergoed) en wij hebben alles maar aangegrepen, zelfs al was er weinig wetenschappelijk bewijs dat dit zou leiden tot een hogere slagingskans.
Zizo en Flip: vriendin van mij loopt in het AMC en het gaat daar niet zoals ze voor ogen hebben. Jullie zijn naar Gent gegaan, toch? Kun je iets meer vertellen over wat ze daar kunnen en elders niet? Ze heeft inmiddels 3 ICSI puncties gehad. Uit de eerste kwam een cryo (geen verse TP omdat het baarmoederslijmvlies te dun was). De TP is daarna niet gelukt. Uit ronde 2 kwam niets en de TP uit de derde ronde is niet blijven plakken. Er is een probleem aan de man’s kant overigens.
Omdat ze eitjes heeft laten invriezen in het verleden heeft ze daar nog 3 embryo’s van in de vriezer liggen (deze zijn bevrucht tijdens de laatste ronde met zaad van haar partner), maar dit is tot op heden natuurlijk geen fijne score.
Hebben jullie ervaringen uit Gent die jullie hier willen delen? Mag ook via PB (en Flip via de app). Ik hoop heel erg dat het gouden embryo nog in de vriezer ligt, maar snap ook dat ze de statistieken tegen zich heeft. Ze heeft zich bij laten verzekeren voor een 4e ronde dus ik dacht even aan jullie ervaringen in Gent.
Dank jullie wel.
Pinchos: dikke knuffel. Ik denk aan je: het is precies zoals Lilly schrijft. Ontzettend pijnlijk na de blijdschap.
Zizo en Flip: vriendin van mij loopt in het AMC en het gaat daar niet zoals ze voor ogen hebben. Jullie zijn naar Gent gegaan, toch? Kun je iets meer vertellen over wat ze daar kunnen en elders niet? Ze heeft inmiddels 3 ICSI puncties gehad. Uit de eerste kwam een cryo (geen verse TP omdat het baarmoederslijmvlies te dun was). De TP is daarna niet gelukt. Uit ronde 2 kwam niets en de TP uit de derde ronde is niet blijven plakken. Er is een probleem aan de man’s kant overigens.
Omdat ze eitjes heeft laten invriezen in het verleden heeft ze daar nog 3 embryo’s van in de vriezer liggen (deze zijn bevrucht tijdens de laatste ronde met zaad van haar partner), maar dit is tot op heden natuurlijk geen fijne score.
Hebben jullie ervaringen uit Gent die jullie hier willen delen? Mag ook via PB (en Flip via de app). Ik hoop heel erg dat het gouden embryo nog in de vriezer ligt, maar snap ook dat ze de statistieken tegen zich heeft. Ze heeft zich bij laten verzekeren voor een 4e ronde dus ik dacht even aan jullie ervaringen in Gent.
Dank jullie wel.
Pinchos: dikke knuffel. Ik denk aan je: het is precies zoals Lilly schrijft. Ontzettend pijnlijk na de blijdschap.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vrijdag 8 augustus 2025 om 10:05
Spannend! Zulke dagen zijn altijd retespannend en stressvol.. waarbij het echt alle kanten op kan. Ik duim voor je!Pimpelmeesje87 schreef: ↑07-08-2025 15:07Even een update... ik heb nog een paar dagen voor ik mag testen. Maandag had ik zeer waarschijnlijk een innestelingsbloeding. Lichtroze, binnen 2 toiletbezoekjes was het weer weg. Nu vooral steekjes, gevoelige blaas. Ik had 2 energieke dagen, nu weer heel moe. Afleiding gaat goed, ik heb weinig angstklachten. Overigens heeft mijn huisarts een teleconsult gehad met de POP-poli en ik mag af en toe oxazepam gebruiken als het niet gaat. Ik heb een keer een halfje gebruikt toen ik al 3 slechte nachten had gehad (ik word om de 2-3 uur wakker van hot flashes en levendige dromen). Er gebeurt zeker wat, maar of het doorzet durf ik niet te zeggen. Ik was de hele week positief gestemd (mede ook door heel goed nieuws over mijn rechtszaak), maar nu de testdag nadert durf ik niet meer zo goed te hopen. We gaan het zien.
vrijdag 8 augustus 2025 om 14:40
zaterdag 9 augustus 2025 om 10:21
Ik vroeg mij af of iemand bekend is met extra progesteron na terugplaatsing ivm vroegtijdig bloedverlies. Na mijn verse terugplaatsing kreeg ik al na zo'n 4 dagen bloedverlies (ondanks prolutex). Dit heb ik ook altijd al gehad in mijn natuurlijke cyclus, zo'n 4 dagen na eisprong. Bloedverlies houdt dan altijd zo'n 2 weken aan tot de echte menstruatie. Nu heeft mijn arts dinsdag op de echo een dun baarmoederslijmvlies gezien en een follikel die nog vrij klein was, moest nog wel ongeveer een week groeien. Echter heb ik sinds gister alweer bloedverlies en het maakt me rete onzeker.
Dit heb ik ook al met mijn arts besproken eerder, en zij zegt dat ik 'gewoon een korte lh-periode heb'. Terwijl ik al bloed voor uberhaupt iets kon innestelen. Toen zei ze dat progynova ervoor zorgt dat de baarmoederslijmvlies goed opbouwt en ik dan geen vroegtijdig bloedverlies zou hebben. Maar daar ben ik niet erg gerust op. ChatGPT zegt dat extra progesteron de oplossing is. Mijn arts zegt van niet en op internet kan ik er niks over vinden. En ik wil ChatGPT niet als de enige bron hebben, weet ook dat die niet altijd goed zit.
Heeft iemand ervaring?
Dit heb ik ook al met mijn arts besproken eerder, en zij zegt dat ik 'gewoon een korte lh-periode heb'. Terwijl ik al bloed voor uberhaupt iets kon innestelen. Toen zei ze dat progynova ervoor zorgt dat de baarmoederslijmvlies goed opbouwt en ik dan geen vroegtijdig bloedverlies zou hebben. Maar daar ben ik niet erg gerust op. ChatGPT zegt dat extra progesteron de oplossing is. Mijn arts zegt van niet en op internet kan ik er niks over vinden. En ik wil ChatGPT niet als de enige bron hebben, weet ook dat die niet altijd goed zit.
Heeft iemand ervaring?
zaterdag 9 augustus 2025 om 10:55
Frost: ja. Ik heb extra utro gehad en inter muscular injecties tot 14 weken. Of het daadwerkelijk een verschil maakte weet ik niet, maar in ons geval werd het bij alle 3 de dubbele terugplaatsingen gedaan.
Pinchos: heel begrijpelijk. Pas goed op jezelf.
Pinchos: heel begrijpelijk. Pas goed op jezelf.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in