Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pittig vanes!
Balen Sunny! Hopelijk was je gewoon nog te vroeg met testen
Ook hier een witte test, wachten op menstruatie, denk dan pas teleurgesteld. Geen bloed geeft moed..
Alle reacties Link kopieren
Hè jij ook al... jammer zeg! Zolang er geen bloed is dan is er indd nog hoop... al heb ik nu niets geen symptomen meer dus ik geloof er niet echt meer in voor deze ronde. Maarja nog even geduld!
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat we allemaal weer wachtend zijn.
Hoop op en nee toch weer niet.
Duim dat het snel een roze wolken topic is al zal dat voor ons alle pas echt roze zijn als ze gezond ter wereld zijn gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Susie, wanneer is de echo?
Leuk en spannend.
Alle reacties Link kopieren
Lekker wachten allemaal Hihi

Nog steeds geen ongesteldheid, zie ook zojuist in app dat gebaseerd op gemiddelde vandaag moet beginnen, sinds zwangerschap 3cyclussen van 31dgn gehad, laatste 29dgn dus dat had ik voor nu weer gehoopt .
Vanochtend hoofdpijn maar kan ook door huilen van gisteren komen. Ik was erg verdrietig omdat ik me schuldig voelde naar zoonlief dat ik zo bezig ben met broertje/zusje. Het voelt soms zo cru en wat mis ik mijn zoon dan extra hard. Adem in, adem uit. Vandaag emotioneel weer stabiel. Wat blijft het moeilijk dames :hug:
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds spannend dus Okkie! Hier ook nog niet ongesteld, maar ik verwacht het morgen of zaterdag.
En ik snap zo goed dat je je schuldig voelt, maar ik denk echt dat je zoontje zou willen dat jullie weer gelukkig zouden worden met een broertje of zusje :heart: en hij heeft het allermooiste plekje in jullie hart voor altijd!!

Hier ook gisteren ontzettend veel gehuild... deze week kwam eerst mn ene zusje vertellen dat ze zwanger was en een paar dagen later kwam mn andere zusje hetzelfde vertellen. Dat kwam nogal onverwachts en was nogal veel in zo'n korte tijd. Ik ben oprecht heel blij voor hen maar oh wat zou ik zelf graag ook samen met hen zwanger zijn!! T waren even pittige dagen... en van het weekend is het ook alweer een half jaar geleden dat we onze lieve L* moesten laten gaan :-( het is gwn even zwaar allemaal...

Hopelijk snel betere tijden voor ons allemaal! :heart:
Alle reacties Link kopieren
dat is zeker waar Sunny, soms kan ik dat allemaal even niet zo plaatsen. En wie snappen dat nu beter dan jullie :)
och zo begrijpelijk! dat dubbele gevoel ! ik hoop zoo dat je van het weekend met een positieve test in je handen staat, hoe heftig ook!
even een :hug:

hier nog steeds verkouden, nog steeds geen menstruatie. wel wat endometriose klachten waarvan eentje meestal later in cyclus komt. Beetje vreemd, maar door die klachten weet ik vrijwel zeker dat menstruatie er gewoon aan komt.
. Als zaterdagochtend nog niet zover is, dan gooi ik er nog een test tegenaan.
En besloten binnenkort even naar gynaecoloog, laat haar maar even kijken hoe het er binnen voor staat met de endometriose, heb gewoon even wat geruststelling nodig. En moest uitstrijkje nog laten doen, maar toen was ik zwanger en mocht het niet en mag pas 6 mnd na bevalling, kortom klusjes voor nieuwe cyclus ...
Alle reacties Link kopieren
Oh okkie en sunny, wat maken jullie het spannend! Genoeg te doen dan okkie áls je menstruatie komt.
En sunny, wat heftig van je zussen! Natuurlijk ben je blij voor ze maar ik snap dat het ook confronterend is.
Vanessa, wanneer mag jij testen?
Hier, erg verkouden en keelpijn. Ook last van mn darmen óf baarmoeder, ofwel ik voel vanalles. Tot nu toe laat ik me niet gek maken,nog 1 weekje wachten.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen hebben jullie ook geen gemakkelijk week deze week.

@ Sunny, wow wat heftig daar mag je zeker even om huilen.
Zag je het bij allebei niet aankomen?

@ Okkie, hoop dat je van het weekend gewoon een positieve test vast hebt.

@ Hier, deze week de termijnecho gehad, zag er goed uit. En ik blijf maar een slag om de arm houden, kán er gewoon niet van genieten en dat vind ik vreselijk.
Heel veel gehuild deze week om het verlies van ons zoontje. En angstig dat dit ook weer misgaat.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
susie, wat fijn van goede termijn echo! Och vrouw, kan me je angst zo goed voorstellen. Stap voor stap ...:hug:

Lotte spannend, hoort er toch beetje bij dat van alles voelen :) hoop dat het positief uitvalt!

Hier gisteravond ongesteld geworden, op naar m’n drukke schema voor nieuwe ronde ;)
Alle reacties Link kopieren
Jammer Okkie! Op naar de volgende ronde.

Hier nog geen menstruatie te bekennen en ook niet het gevoel dat het er bijna aankomt... misschien mn eisprong toch later gehad dan ik dacht. We wachten het maar af!

Spannend Lotte, hopelijk gaat de week snel!

Susie, ik kan me je gevoel zo goed voorstellen... het is ook zo vreselijk spannend allemaal! Gelukkig was de termijnecho goed, dat is een goed begin. En schrijf al je angsten hier maar van je af als je daar behoefte aan hebt :hug:
Bij mn ene zusje zag ik het wel aankomen, ik wist dat zij er echt heel erg mee bezig was. Mn andere zusje was wel onverwachts. Ik hoop enorm dat ik ook nog samen met hen zwanger mag zijn!
Alle reacties Link kopieren
Sunny wat vervelend zeg dat is wel even een hele klap voor je om te verwerken.
Duurde t de vorige keren lang voordat je zwanger was?

“En moest uitstrijkje nog laten doen, maar toen was ik zwanger en mocht het niet en mag pas 6 mnd na bevalling, kortom klusjes voor nieuwe cyclus ...”
Moet ik ook nog steeds Okkie maar heb t steeds voor me uitgeschoven.
Balen dat je ongesteld bent geworden.

Lotte, hier al n klodder bloed gehad en nu bruine afscheiding dus hoef denk niet te testen as dinsdag.
Spannend voor jou nog een weekje.

Susie fijn dat de echo goed was. Wanneer mag je weer?
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer zo'n 8 maanden (miskraam), de tweede keer 3 maande (gezonde zoon) en de derde keer 6 maanden (L*). Maarja toen had ik nog geen 2 keizersnedes gehad dus ik verwacht eigenlijk dat het deze keer nog wel langer gaat duren... Ik ben echt bang dat die operaties een negatieve invloed erop hebben. Geen idee of die angst terecht is hoor!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dat is inderdaad lang. Beetje vergelijkbaar qua tijden bij mij 8/9/10 mnd. En nu alweer 9 mnd. Ze zeggen dat t juist een voordeel kan zijn. (wondjes in de bm)
Maar misschien ok niet. We zullen t nooit weten. Hoop dat t snel mag gaan voor jullie.
Wel fijn dat t weer mocht want meestal zeggen ze na 1 jaar bij een ks.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt alleen dat advies wordt gegeven omdat ze er vanuit gaan dat je dan op de natuurlijke manier bevalt. Dan is er kans dat de baarmoeder scheurt tijdens de bevalling, wat dus ook bij mij gebeurt is tijdens het persen (terwijl wij toen netjes een jaar gewacht hadden na de eerste keizersnede).
Maar ik hoef nooit meer natuurlijk te bevallen, ik zal sowieso een geplande keizersnede krijgen dus in overleg met de gynaecoloog hoefden we geen jaar te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend meiden dat het ook nog zo lang duurt! Met de voorgeschiedenis die we hier toch allemaal hebben lijkt dat me extra lastig. Wat dat betreft kan ik er niet over meepraten, hier was het ronde 1/2/1/3/1...
Alle reacties Link kopieren
Net ongesteld geworden :cry: op naar de volgende ronde...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de tabel zo even aanpassen. Nog meer NOD's die ik kan wijzigen?
Alle reacties Link kopieren
Ah bah Sunny ! Had goede hoop! Hoe voel je je erbij?
Ach ja tabel had ik gisteren willen doen 12-7
Alle reacties Link kopieren
Ik had het wel verwacht eigenlijk... tuurlijk baal ik er wel van maarja hopelijk volgende ronde beter!
Ik ben wel blij dat mn cyclus nu weer 32 dagen was en niet langer is geworden. Dan had ik mn eisprong dus wel goed ingeschat zonder ovulatietesten en dat vind ik wel fijn om te weten!

Ik ga vanavond de tabel aanpassen, lopen we weer gelijk op! :couple:
Alle reacties Link kopieren
@ Sunny, balen dat het weer niet gelukt is.

Op naar een volgende hopelijk succesvolle ronde.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
SusieFlower lijkt me ook mega eng net wat je zegt. Fijn dat de echo goed was

Sunny balen dat je ongesteld bent geworden hopelijk volgende ronde meer geluk
Lijkt me wel een beetje een geruststelling dat het sowieso keizersnede wordt of niet?

Vanessa ook balen voor jou dat je waarschijnlijk weer ongesteld bent.

Okkie hopelijk is het 12 juli raak

lotte hoe voel je je nu?

@hier nog steeds veel last van depri gevoelens en twijfel. denk dat wij deze ronde overslaan en er vanaf juli weer voor gaan. nu te heftig in mn emoties en verdriet.
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel voor jou Omelette :hug: verstandig dat je dan eventjes pauze neemt... hopelijk lukt het om de komende maand wat tot rust te komen en duidelijkheid te krijgen voor jezelf. En schrijf hier vooral van je af als je daar behoefte aan hebt! We zullen ons best doen om je te steunen zover we dat hier op het forum kunnen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Omelette, is er iemand wie je af en toe praten kan, juist hierover?

Ik ben recent gaan praten met de psycholoog bij de huisarts. Zij zei ook; een zwangerschap is een achtbaan met emoties, zorg dat je eerst stabiel met je benen op de grond staat, voordat je weer in die achtbaan stapt.
Verstandig dat je nu de tijd neemt, die tijd heb je nu nodig... en dat levert je minstens dubbel zoveel op.
Een van de grotere wensen leek waar, je had een positieve test. Wat ik eerder schreef, misschien juist omdat je het zo graag wilde, ontstond jouw kwetsbaarheid, je emotie klopte niet, in plaatst van er blij mee kunnen zijn, overviel het je.
Zo gemeen dat na de positieve test alsnog het een miskraam werd. Daardoor heb je misschien ook geen tijd gekregen om door de eerste schrik heen te komen en de blijdschap te kunnen voelen, waardoor je na schrik naar schuldgevoel ging...

maar voel je niet schuldig over het hebben van eerste schrik.

Praat met wie jij praten wil, schrijf je gedachten op.
je voelt zelf het beste wanneer je weer dromen van een zwangerschap kan :hug:
Alle reacties Link kopieren
Even kort want op het werk....

Ik heb een streepje!! nog heel licht, misschien een indroogstreep, dus voorzichtig blij, maar tjesus.. ik kan het haast niet geloven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven