Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:couple: leeuw!

Herken je gevoel hoor Sunny.
Alle reacties Link kopieren
Zie nu pas dat mijn vorige reactie helemaal niet geplaatst is, paar dagen geleden. Had griep dus mogelijk zelf iets fout gedaan met op plaatsen drukken ofzo, stom.

Sunny spannend weer wachten op je ei. Merk je het vandaag? En daarna echt spannend wat je al zegt. Duim voor je.

Leeuw spannend ook voor jou weer. Duim mee voor je!

Vanessa balen. Beterschap en rust goed uit!


Mamarjan wat gek van die bloedingen. Hoe is het nu?

Okki dat klinkt pijnlijk en heftig dat het zo waarneembaar is. Al iets gehoord van de doorverwijzing?

Hier nog steeds lichaam van slag. Af en toe wat bloedverlies terwijl ik echte menstruatie wel verwacht had al nu. Getest ondanks alleen veilig gedaan maar zijn negatief en voel me ook niet zwanger. Ook nog griep gehad echt mega heftig dus speelt ook mee misschien met dat alles van slag is. Hitte werkt ook niet mee en mn gepieker steeds ook niet :(

Blijf zo mega kwaad, ik wil mijn kindje terug, niet nadenken over weer zwanger worden.
Alle reacties Link kopieren
@Leeuw, wat spannend! ik duim heel hard voor je!

@ mamarjan, dat is wel vreemd, misschien cyclus nog wat van slag?

@ Ommelette, bij jou je lichaam dus ook nog wat van slag, vervelend! En kwaad zijn hoort bij verwerken, dus niet zo gek, maar wel vervelend natuurlijk!

Sunny, spannend weer! veel succes!

@ hier, geen streepje meer helaas... ik had het al wel een beetje verwacht maar toch echt zwaar kl*te. ook nog geen menstruatie, vandaag dag 35.
Man reageerde trouwens heel gelaten, maar later flinke ruzie gehad. Begon over iets anders maar later toch het onderwerp tersprake gekomen, en man neemt het mij kwalijk dat ik niet aan de anticonceptie ben. Terwijl ik vind dat hij, als hij dan toch niet wil, het beste een knipje kan zetten. Dat wil hij dan weer niet.
De laatste 2 dagen doet hij dan wel heel lief, maar toch voelt het voort mij erg naar. Waarom verwacht hij dat ik tegen mijn gevoel in iets doe vanwege ZIJN wens, en wil hij zelf geen maatregelen nemen?
Alle reacties Link kopieren
Wat zonde dat de test niet meer positief is gebleven.

Het lijkt wel of je man zelf niet weet of hij wel/niet 3e kindje wil
mamarjan wijzigde dit bericht op 28-06-2019 07:45
50.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lotte wat naar van je test maar ook de reactie van je man :(
Alle reacties Link kopieren
Shit... een heel bericht getypt en die is ineens weg :hamer: nog een keer dan maar...

Wat onzettend k*t Lotte!! Waarom gaat het toch steeds mis :cry: ik had het je zo anders gegund! En indd ook een stomme reactie van je man... ik vind het niet eerlijk tegenover jou hoe hij doet! Als hij echt echt ECHT niet meer zou willen dan moet hij zelf maatregelen nemen... en er dan niet zo laks mee om gaan. Dat geeft jou hoop en brengt je in verwarring... hij moet gwn duidelijker zijn tegenover jou. Hopelijk komen jullie snel op 1 lijn. Dikke knuffel voor jou :hug:

Omelette, ik verwacht mn eisprong pas volgende week woensdag. Nu ook nog geen signalen dat die eraan komt dus ik ben er nu nog niet zo mee bezig. Mijn man is ook niet veel thuis deze week, dus volgende week hebben we genoeg in te halen ;-)
Echt balen dat je lichaam nog van slag is... je zit ook echt in een heftige periode :hug: ik snap heel goed wat je bedoelt, het is ook gwn zo oneerlijk dat je nu weer met zwanger worden bezig moet zijn! Het had zo anders moeten zijn met jullie lieve zoontje nog bij je...
Alle reacties Link kopieren
Daar was ik weer. Ik heb voor het eerst en laatst gereageerd op 17 april zag ik. Ik merk dat ik af en toe mega diep ga mbt de emoties rondom de abortus. Deze was in januari 2018. De keus was vreselijk zwaar en heel triest. Het is echt een rouw proces.

Nu gelukkig groen licht bij vriend om er weer voor te gaan. Dat vind ik heel leuk, en tegelijkertijd ben ik zo bang dat het me niet meer gegund is (slaat nergens op, ik weet het)
Maar gedachten zijn sterk. Ik ga even proberen wat terug te lezen.
Ik zal ook proberen om mezelf toe te voegen aan het tabelletje.
Alle reacties Link kopieren
Ok, dat tabelletje is hogere wiskunde 😁
Mijn NOD deze keer 9 juli
Mijn eisprong is wel al geweest rond dag 10. Mijn luteale fase is zo'n 17 dgn.
Ik heb zelf niet veel hoop omdat we nogal knullig en te laat actie ondernamen. Maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug Wolzijde! Ik zal je zo even in de tabel erbij zetten :) zal ik je leeftijd ook toevoegen?

Fijn dat je vriend nu groen licht heeft gegeven! Snap dat het je ook angstig maakt... hopelijk snel een positieve test en een gezond kindje! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Lot wat ontzettend K. Maar stel dat t wel raak was, was dan niet jullie relatie naar de K gegaan omdat hij het echt niet wil? Ik vind overigens wel dat als hij niet wil het zijn probleem is. Niet altijd maar de schuld van de vrouw en dat zei er iets aan moet doen. Al zou een niet hormonen spiraal misschien wellicht wel kunnen.

Knuffel Ommelette ik kan het me zo goed voorstellen ondanks dat mijn kindjes niet levensvatbaar waren. Moet verschrikkelijk voor je zijn en je draagt t altijd mee. Waar is jullie zoontje destijds aan overleden? Mag ook pb hoor.

Nog even geduld Sunny! En volgende week go for it.

Wolzijde, ik ken je verhaal niet hoor maar waarom hadden jullie een abortus? Hopelijk snel een mooie zwangerschap.

Vanmorgen vaste smile op de cb. Maar weer krijg ik vriend niet actief man man man altijd 1000X excuses (sommige ook echt te begrijpen). Maar ik heb zo het gevoel dat ik steeds met het winnende lot bij de kassa sta maar geen geld heb om t lot te kopen. Wat F irritant.
Alle reacties Link kopieren
Sunny bedankt :) ik ben 34 sinds een paar dagen.

Vanessa: dat is lastig uit te leggen. Er was niets met het kindje, maar wel iets met mij en mijn andere kinderen waardoor ik het niet kon houden toen. Ik rakel het liever niet weer op.

Ik hoop ook snel op een gezond kindje. En ook voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Pfff geen beginnen aan zo Vanessa... wat ontzettend frustrerend lijkt me dat als hij zo slecht te motiveren is! Hoe wil hij dan ooit nog een kindje krijgen... :@@: zal hij toch echt in actie moeten komen! En voor jou ook absoluut niet leuk om telkens aan een dood paard te moeten trekken :-(
Zou hij het als een druk voelen en daardoor geen zin hebben of weet je het ook niet?
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel kindjes heb je al Wolzijde?
Alle reacties Link kopieren
O Vanessa wat lastig...
@sunny, dat zeg ik zodra het gelukt is 🙃 ivm herkenbaarheid op het www.

Nu maar hopen dat dat niet super lang op zich laat wachten.

Minder zorg, maar wel lastig: ik heb pms. Wat betekent dat ik al zo'n 2 dgn na mijn eisprong last krijg van menstruatie verschijnselen. Best heftige ook. Gelukkig is het deze dag even rustig. Ik zit nu op 6dpo
Alle reacties Link kopieren
Hoeft ook niet hoor Wolzijde. Was gewoon benieuwd.
Nog even en dan weet je het.

Nee niet de druk Sunny. Tis altijd al zo geweest, en nu de stress van werk erbij.
Maar zn eigen levensstijl ed ligt toch echt aan hem. Hij haat bvb slapen. Ja na jaren met 5/6 uur per dag wordt je moe maar er iets aan doen nee.
Maar hij denk serieus ook echt dat t vanzelf wel gaat en ik denk alleen maar tijd tikt. En zo simpel is het al niet. Misschien moet ik er weer 4 jaar overdoen om een levend kindje te krijgen als dat überhaupt gegund is maar dan ben ik wel 6 zwangerschappen verder. Denk dat je lichaam dan ook zegt stop en niet verder.
En dan denk ik weer ik krijg spijt.
Alle reacties Link kopieren
O Vanessa wat naar 😥
Alle reacties Link kopieren
Frustrerend Vanessa! Het is ons allemaal zo gegund dat we direct een goede zwangerschap hebben zodra we zwanger zijn, maar we weten allemaal heel goed dat er dan nog zoveel kan gebeuren...
Je hoort zovaak dat mensen na 1 ronde zwanger zijn en dat ze er helemaal nog niet zo mee bezig waren... voelt soms echt oneerlijk! Waarom zit het bij ons allemaal zo tegen?? Ik hoop zo dat we allemaal dit jaar nog zwanger raken en blijven!
Alle reacties Link kopieren
Vanes hoe kom je zo moe? “24 uur slapen”
En wat een irritante reactie van je vriend. Hoe denkt hij dat je zwanger wordt, spontaan?
Leeuw wat spannend! En 60% is best veel! Super fijn dat je je zoveel beter voelt
Omelette Blijf zo mega kwaad, ik wil mijn kindje terug, niet nadenken over weer zwanger worden.
Och zo herkenbaar. Lijkt wel of het extra aan komt dat niet nadenken over zwanger worden als je weer eens ongesteld bent... :hug: Hoe gaat het vandaag met je?
Lotte :hug: wat heftig vrouw, zo sta je met een positieve test in je handen en zo gebeurt er niets, geen positieve test,. En dan nog gedoe met je man, krijg plaatsvervangende boosheid. Tijd voor duidelijkheid voor jullie allebei, dit is geen doen. Heel heftig :redrose:
Wolzijde welkom terug ! Delen wat jij fijn vindt
Sunny herkenbaar hoor, die wachtweken zijn moeilijk...We zijn het weer eens lekker eens met elkaar zo te lezen :)
"Je hoort zo vaak dat mensen na 1 ronde zwanger zijn en dat ze er helemaal nog niet zo mee bezig waren...
Ja dit had ik met zoonlief, eerst 50 dagen cyclus, 2e cyclus op dag 28 positieve test. Alleen ik ging er vanuit dat zwanger worden moeilijk zou worden i.v.m. Endometriose. Nam het niet voor vanzelfsprekend aan, maar het ging wel echt snel. Hoe gaat met jou/jullie? Hebben jullie wat aan gesprekken met psycholoog?

Hier nog geen afspraak staan met gyn, huisarts is met vakantie en ik heb die doorverwijzing nodig.
Inmiddels op wachtbankje dan wil ik ook geen gewroet in me (hoewel ik weet dit naief is). Ovu testen streepje liep gehele week op, ik verwachtte ovulatie vandaag. Oftewel we zijn afgelopen dagen gezellig in de hitte aan de slag geweest, wat ook wel enorm grappige situaties opleverde :biggrin: De lol zit er nog in, ook belangrijk :cheer2:
Vanochtend testte ik met digitale een +, gisteravond nog –. Eind van de middag –.
Terwijl vorige cyclus testte ik zo'n 8 uur later alsnog +, ik denk daarom dat vannacht ei is gesprongen. En daar heb ik helemaal niets van gevoeld, dat stemt me wel weer positief over endo dat het niet op eierstokken zit.
Kortom wachten maar, voorgenomen niet eerder te testen dan 13 juli :flag:
Afgelopen week gesprek met psycholoog gehad en sterk stilgestaan bij mijn gevoel i.p.v. Alles maar als logisch af te wimpelen. Was nadien helemaal verrot en fysiek beroerd. Dag erna voelde me zoveel lichter, sterker, prettiger. En had energie om te sporten, ik weet niet wat me overkomt deze dagen. Tuurlijk mis ik mijn zoon, het blijft niet kloppen, alleen voelt het nu wat minder zwaar letterlijk in mijn lijf allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Lekker gezweet Okkie :whistle: alles voor het goede doel haha! Snap dat je dan even geen gewroet in je wilt, laat dat eitje maar even rustig bijkomen :lol:
Welke ovulatietesten gebruik je? En nu kan het lange wachten weer beginnen... Hopelijk weet je snel meer en lukt het je om het wat los te laten.
Wat je schrijft over je verrot voelen na zo'n gesprek met de psycholoog is heel herkenbaar... ik heb er ook telkens een poosje 'last' van. Gelukkig voelde je je snel weer beter en heeft het gesprek je nieuwe inzichten gegeven. Lekker van genieten zolang je je goed voelt!

Met mij gaat het op het moment ook wel goed gelukkig. Even in wat rustiger vaarwater op het moment. Lekker aan het genieten van het mooie weer met m'n zoontje :sun: de zon doet echt goed!
De gesprekken met de therapeut zijn wel heel fijn. We hebben er zeker wat aan en doen er ook echt wat mee. Het is nu nog vooral op mijn man gericht, maar dat vind ik helemaal niet erg. Ik ben al wat verder in het rouwproces. Maar het is zeker goed geweest dat we die stap hebben genomen!

Succes weer in de lange wachtweken... Ik hoop snel naast je op het wachtbankje plaats te kunnen nemen!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Sunny lekker kabbelen in het rustige vaarwater! En genieten met je zoontje van de zon.
Mooi wat je schrijft over therapie, samen stap voor stap :heart:

Ik gebruik ovulatie testen van action met zo’n indroog streep en had via aanbieding op sensi test zo’n digitale gekocht. En nu heb ik toch wat raars!!!

donderdagavond hele donkere test en was
digitale ovulatie test- vrijdagochtend +, gistermiddag -, gisteravond -.
Gisteravond was extra checken of echt zo was, want m’n buik rommelde beetje en meestal komt dan eraan, had ook weer wat extra slijm, maar goed niks te zien. Op andere test werd streepje ook lichter.
Vanochtend dacht ik toch ff checken, digi test + !
Zou ik dan 2 eisprongen hebben ? :-o dubbele kansen? Iemand dit ook wel eens gehad?
Als man straks wakker is, sexy time! :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Op welke dag zit je nu Okkie?? Ik ben geen expert in ovulatietesten dus ik zou ook niet weten wat er dan aan de hand is... dubbele kans zou natuurlijk wel mooi meegenomen zijn :hyper: zet je man maar eens aan het werk op de vroege ochtend haha! Goed begin van het zonnige weekend :sun:

Fijn weekend allemaal lieve meiden! :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Poeh. Pms is heviger van de partij. Ik merk dat ik weer sneller destructief ga denken. Ik heb hulp gehad, kom uit een ptss en het gaat super veel beter hoor, maar Poeh... Nu even lastig. Soms ineens ook zo bang dat ik geen baby meer krijg door/om de zwangerschapsafbreking. Heel stom, ik weet het. Van binnen was alles normaal volgens de gyn. Zen .....

Okkie: geen idee of het kan! Maar: aan de slag! 😁😁
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gelezen dat je ovulatie test opnieuw positief kan worden omdat deze de eerste keer reageerde op ovulatie (hoog Lh) en daarna door hoog hcg (lh en hcg lijken op elkaar) door bevruchte eicel!
Alle reacties Link kopieren
Mamarjan: dat kan pas na de innesteling...
Alle reacties Link kopieren
Maar zou dat zo snel alweer reageren dan? Heb je al hcg als de eicel nog niet ingenesteld is? Ik heb er geen verstand van hoor :facepalm: maar het lijkt me eerder dat die dan weer positief wordt als je vlak voor je nod zit ofzo...
Maar ik hoop wel voor je dat het een goed teken is Okkie! Echt spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven