Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Loes, hoe gaat het met jullie meisje? Is ze wat opgeknapt? Ik hoop dat de antibiotica aanslaat..

@okkie wat spannend, hopelijk morgen een hele duidelijke bevestiging. Succes met de laatste uurtjes tot de echo.

Ik heb zelf niet echt mijn hoofd naar de terugplaatsing staan. Afgelopen dagen weer enorm veel verdriet gehad om het verlies van onze jongste, het hakt er soms zo in. Nu vijf maanden geleden, maar voelt soms nog als gister.
Succes vandaag Okkie! Spannend :heart: hopelijk heb je snel goed nieuws!

Ach Pinot... :hug: 5 maanden is ook nog zo kort! Wij zijn nu bijna 10 maanden verder en ook dat voelt nog als de dag van gisteren.
Heel veel sterkte... het is gewoon énorm zwaar! :hug:
Succes vandaag Okkie!

Loes; hoe gaat het nu?

Hier nu 9 dpo. Morgen eerste testdag (ja kan me nooit inhouden dus test altijd 10dpo met early’s.) heb wel zere boobs, maar daar blijft het ook bij. Moet wel om alle stomme televisie series huilen, maar opzich doe ik dat normaal ook wel al een beetje. :’)
Spannend dan Maikiex! Had je bij je vorige zwangerschappen zo vroeg ook al een positieve test? :)

Met onze dochter gaat het goed. Die knapt echt elk uur verder op. Gisteren nog veel pijn, maar vandaag weer zonder paracetamol en steeds energieker en vrolijker. Een hele geruststelling dus. We zijn lekker weer thuis en dat doet haar ook zichtbaar goed!

@Vanessa
Ze kreeg hoge koorts en reageerde slecht. HAP zag er niet direct iets verontrustends aan, maar een uur laten kreeg ze een koortsstuip. Ook op zich niet zorgwekkend, maar voor de zekerheid toch meegenomen naar het ziekenhuis en een nachtje moeten blijven. De dag erna werd ze steeds zieker, kreeg ze nog meer stuipen en werd het echt een beetje griezelig... Maar daarna dus antibiotica gestart, hersenvocht afgetapt (gelukkig geen hersenvliesontsteking!) en toen knapte ze langzaam weer op. Of eigenlijk best snel, als je bedenkt hoe ziek ze was, maar het gaat mij nog veel te langzaam :-P

Mijn lichaam is na de bevalling wel duidelijk nog hartstikke ontregeld qua cyclus zeg, ik snap er niks meer van. Eerst dus die menstruatie van 2,5 week en nu is het helemaal raar. Ik heb dus sinds 1,5 dag weer wat bloedverlies. Omdat mijn cyclus varieert van 3-6 weken kan dat dus écht alles betekenen.
-> ovulatiebloeding. Dat heb ik nog nooit gehad, maar ik dacht écht dat mijn eisprong afgelopen weekend was
-> innestelingsbloeding. Dat heb ik we meegemaakt met mijn dochter, maar vind ik dus heel raar omdat ik dacht mijn eisprong dit weekend te hebben.
-> ongesteld. Kan ook, als mijn cyclus maar heel kort is geweest en het begint weer met 4-5 dagen spotting voordat het echt doorzet.

Ik snap er in elk geval niks van en hoop maar dat het wel met mijn cyclus te maken heeft en niet tóch een weer opspelende placentarest is. Maar geen idee dus ook of en wanneer ik de huisarts weer zou moeten bellen :-P. Maar even een paar dagen afwachten of het doorzet denk ik...
anoniem_64d88b2a290c6 wijzigde dit bericht op 02-10-2019 11:55
18.32% gewijzigd
@ Pinot
Ach, dat kan ik me voorstellen. 5 maanden is ook gewoon echt helemaal nog niet lang! :( Ik vind het hartstikke logisch dat je daar nu met je hoofd nog veel zit en erg verdrietig bent. Wees maar een beetje extra lief voor jezelf deze dagen <3

@Sunny
Wat leuk, een meisje! En vooral: want ontzettend fijn dat het allemaal goed gaat nog steeds :D

@Okkie
Spannend vandaag echo. Toch ook veel plezier gewenst, ik ga er helemaal vanuit dat het goed komt. Denk aan je!
@ Pinot, 5 maanden is echt nog kort hoor. Knuffel voor jou.

@ Okkie, hoe was je echo vandaag? Duim voor je.

@ Sunny, zit idd ook flink rond te neuzen op Pinterest. Leuk om te doen.

@ Maikie, vind je dat niet spannend zo vroeg testen omdat het nog alle kanten op kan?

@ Loes, kan best hoor dat je lichaam wat ontregelt is,lijkt me lastig dat je niet weet wat het nu precies is. Had je voorheen wel een regelmatige cyclus?
Wat zielig als die kleintjes zo ziek zijn, gelukkig is je dochter aan de beterende hand nu.
C'est la vie
@susie
Nou, nooit regelmatig. 3-6 weken is voor mij normaal. Maar ik wist wél altijd wanneer mijn eisprong was en heb nooit tussentijds bloedverlies gehad. Maar door die onregelmatigheid is het nu wel lastiger inschatten wat er aan de hand is.

Nouja, het vóelt als een menstruatie, dus ga ervan uit dat het dan een dezer dagen door gaat zetten.
@pinot och vrouw, dat mag er zijn al je verdriet. Natuurlijk staat je hoofd er niet naar, dat hoeft ook niet :hug:
@loesje wat fijn dat het weer wat beter gaat met dochter, maar wat een schrik zeg!
@Maikiex ik huilde bij temptation island en op dag 23 positief getest, spannend!
@sunny heerlijk kleertjes shoppen, hoe was jouw echo?

Vanochtend een mooie echo gezien met kloppend hartje, alles ziet er goed uit! :flirting: wat een opluchting! En wat een flashback weer terug in de wachtkamer, net als met zoonlief... meteen huilen toen ik naar binnenstapte, dat had ik niet verwacht. Stap voor stap. Blijdschap en verdriet wat ligt het dicht bij elkaar voor ons
Ik wilde nog wat gaan werken thuis, maar ik geef maar even toe aan rust :)
Jaa wat een goed nieuws Okkie!! :flirting: zoo blij voor je!! Ik heb heel vaak op t forum gekeken vandaag ;-) hoe ver werd je nu geschat?
Blijdschap en verdriet gaan naast elkaar... dat mag er allebei zijn! Geniet maar lekker van je rust en van het goede nieuws! :heart:

Bij mij was de echo gisteren ook weer goed gelukkig! Vandaag alweer 15 weken... nu we de eerste 12 weken gehad hebben gaat het ineens snel!

Spannend Maikiex! Ik duim voor een streep morgen :)

En wat fijn dat je dochter zo opknapt Loes! Dat is een hele opluchting :yes: wel heel vervelend dat je cyclus zo van slag is... zo weet je ook niet waar je aan toe bent. Hopelijk snel meer duidelijkheid!
Loes; ja had alle 3 de keren op 10dpo al een licht positieve test. Heb alleen sinds een halfuurtje lichte steekjes rechts onderin mn buik, dus als dit een innesteling zou zijn zou het kunnen dat ie dit keer pas iets later positief word. Maar we gaan het zien! Of hij blijft negatief, die kans is natuurlijk ook aanwezig haha. Fijn dat het beter gaat met je dochtertje!

Okkie; super een goeie echo! Ben blij voor jullie! Lekker genieten nu.
Ik had vanmorgen een heel licht streepje op 10dpo. :hyper:

Nu afwachten of ie mooi gaat op lopen komende dagen maar ik mag voorzichtig zeggen; wij zijn ook weer zwanger! ❤️
Jaaa wat fijn Maikiex!!
Wauww wat een goed nieuws Maikiex!! :heart: voorzichtig gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd Maikie! Hoop dat ze mooi oplopen
Maikiex wauw! hopelijk loopt mooi op, ook voorzichtig gefeliciteerd vanuit hier!
Sunny wat fijn zeg!
Vanes hoe is met jou?
Schatting gisteren 6wkn+6dgn 2 dagen achter op mijn berekening.
Natuurlijk vanochtend ook spontaan allerlei kwaaltjes, ik ben er blij mee :)
Pinot ik vind je sowieso sterkt want ik weet niet of ik het gered had om een kindje van 2 te verliezen.

Irritant die cyclus Loes. Gelukkig gaat t beter met je dochter.

Spannend Maik.

Echt top nieuws Okkie.

Tsja wachten totdat bloed weg is en dan proberen alles op alles te geven. Anders weet ik t ook niet meer. Verder gewoon veel te druk en ik maak me ook te druk om van alles. Hihi. (los van zwanger worden trouwens)
Dat laatste is herkenbaar Vanessa! Op advies van de bedrijfsarts ben ik de komende weken thuis, merk gelijk dat ik een stuk minder spanning in mijn lichaam heb.

Vanmorgen twee mooie blasto’s teruggeplaatst gekregen. Nu hopen dat ze een mooi plekje weten te vinden, al heb ik weinig vertrouwen in zwanger worden van cryo’s, het kan.. Op naar de 13e
Vanes ach vrouw wat rot :hug: wat helpt om wat rust te vinden?
Pinot heel goed vrouw, goed voor jezelf zorgen :hug: en wat een spannende tijd ook weer! duimen draaien!
Wat spannend Pinot! En fijn dat je even wat meer rust hebt... hopelijk doet dat je goed. Ik duim ook voor je :hug:

En bij jou zit t ook niet mee he Vanes... je klinkt een beetje verslagen :| kunnen ze in het ziekenhuis nog wat voor jullie betekenen of moet je eerst nog een poos zelf proberen?

En yess voor de kwaaltjes Okkie! Laat die maar lekker komen en laat je maar flink zwanger voelen :cheer: wanneer mag je weer voor een echo?

En lopen jouw streepjes mooi op Maikiex? Besef je het al een beetje?
Hier dikke knallers ondertussen! Dus vanmiddag het ziekenhuis bellen voor een vroege echo met 6/7 weken. En weer beginnen met progesteron 3 x per dag. Vieze bende, maar goed..

Besef is er wel! Probeer positief te blijven en niet teveel na te denken. Vorige zwangerschap van L* 23 weken bedrust gehad (begin tot eind) dus ben ergens heel erg bang voor weer een hematoom & bedrust, of miskraam nr 3. Maar goed, probeer nuchter te blijven denken en we zien het wel!
Wat goed dat je dat merkt Pinot. Jemig. 2.. wat spannend! Zondag al testen? Of bloedonderzoek? Dat gaat snel.

Nee moet nog een half jaar Sunny. Wil natuurlijk zwanger worden alleen de weg er naar toe duurt lang dat ik nog maar weinig zin kan maken en dat werkt natuurlijk niet mee.
Dan zitten we al bijna op 2 jaar. Dat is ons nog nooit gebeurd. Maar goed wie weet.

Wil je t niet slikken Maik? Dat inbrengen vind ik zo goor.
Is ook goor! Heb alleen de vaginale bolletjes helaas. En heb een voorraad voor 20 weken dus zonde van het geld om die dan weg te doen. Dus maar ff doorbijten. + ik weet niet wat voor bijwerkingen het slikken heeft?!
22 oktober hebben we de eerste echo gepland staan, ben dan 6 weken en 1 dag volgens berekeningen.

Morgenochtend moeten we heen om een plan van aanpak te maken en alle medicatie door te bespreken.
@ Pinot, ga voor je duimen. Mocht je zelf de keuze maken voor 2 blasto's of vanwege je leeftijd? En goed dat je de komende weken thuis bent, hopelijk zorgt het voor wat rust in je hoofd en lijf.

@ Vanes, knuffel voor jou.

@ Maikie, Gefeliciteerd, hier gebruik ik ook Ascal en die vaginale Progesteron tabletten gelukkig maar één keer per dag. Heb er zo weinig hinder van.

@ Okkie, en Sunny hoe gaat het met jullie?

Hier afgelopen week de glucose test gehad, gelukkig geen zwangerschapssuiker. Verder gaat het steady, voel steeds meer beweging in mijn buik en dat is een leuk gevoel. :)
C'est la vie
Hier net in het ziekenhuis geweest bij onze vaste gynaecologe. Gesprek gehad over medicatie en dus idd progesteron eventueel oraal ipv vaginaal, dat hoor ik eind deze week dus tot die tijd vaginaal.

Ze wilde al een vroege echo doen, maar heb die afgewimpeld. Pas vanaf 5 a 5,5 weken is een kloppend hartje zichtbaar, dus ik wacht wel tot de 22e! Nu was meer om te kijken of het op de goeie plek zit, maar daar ben ik niet bang voor.

Verder kinderaspirine weer stoppen tot 12 weken en dan weer beginnen. (Is bij mij puur voor de aanleg van de placenta, en het bloedverdunnende geeft teveel risico op hematomen herhalingen). Plan ligt klaar, elke 2 weken echo’s sowieso en indien nodig of gewenst vaker :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven